handdator

Visa fullständig version : Dela kök och wc?

zXz
2005-07-09, 13:21
Söker just nu lägenhet och ställen med delat kök är ganska lätt att hitta men hur funkar det att dela kök och wc? Kommer söka vidare efter en egen lägenhet men kan vara bra med en backup.

Sparrisen
2005-07-09, 13:37
Låt mig gissa: du ska studera till hösten? I så fall är korridorrum det allra bästa och mest ekonomiska.

jakke
2005-07-09, 13:52
vilken stad?
ang. att dela, det kan fungera bra eller dåligt. det beror ju på ni som ska dela samt hur ni sköter det.

Pellefant
2005-07-09, 13:57
Hamnar man i en bra trivsam korridor så kan man få toppenvänner för livet. Speciellt kul är det om det bor några utbytsesstudenter där också, du får prata engelska varje dag då om du känner för det.

Många brukar börja i korridor för att sedan efter något år söka sig till egen lägenhet.

Tyvärr räcker det med en enda person för att sabba en bra korridorstämmning. *grr27*

Hardcore_pb
2005-07-09, 17:40
korridor är fan skit, hade egen toalett och dusch men delade kök och det gör jag fan inte om. Slutade ju med att man fick äta ute nästan jämt eftersom man drog sig för att laga mat där. Tur att man bara bodde där 2mån men det var ifs. fullt tillräckligt.

/Hardc...

Sparrisen
2005-07-09, 18:04
Min korridor är wunderbar!!! :hbang:

Vi har tom discoljus och rökmaskin i köket! :thumbup:

Snafu
2005-07-09, 20:04
Jo det var ju kul att ha utbytesstudenter i korridoren den första gången. Att den första var tysk (i mitt fall) var ju iofs knappast heller bra, att de följande 3 utbytestudenterna också var tyskar gjorde fan inte saken bättre. Sen att alla tyskar läste på SLU, dvs lantbruksuniversitetet gjorde saken ännu sämre. Hur kul är det att höra när tysk nummer 4 berättar att de faktiskt stoppat upp en fågel och ska till gällivare för att titta på mossa. Tvi. Hursomhelst, det bästa med studenttiden i korre var ju att man kunde snuska sig med brudar i korren, lagomt nära till rummet efteråt också.

zXz
2005-07-10, 10:58
Yes jag skall troligtvis börja studera till hösten. Lutar just nu åt Kalmar.

Tolkia
2005-07-10, 13:33
Jag måste väl posta för att väga upp lite dissar. Jag har som helhet ENBART positiva erfarenheter av aatt bo i korridor. Visst, roligare ibland, mindre roligt ibland, beroende på vilka man bor med, men absolut inte omöjligt om alla gör åtminstone det allra minsta lilla försök att anpassa sig. Utan det går det ju inte att bo hemma i en familj heller, för övrigt. Möjligen kan jag tänka mig att det är jobbigt att dela dusch om man råkar bo med några extrema långduschare

Åse Columbus
2005-07-10, 14:37
Jag har hyrt rum till studerande sen 1985!
Vi delar på kök o bad, respekterar varandras sovrum.

Funkar hur bra som helst! :cool: