handdator

Visa fullständig version : Sex

alle
2005-07-08, 15:02
Låt oss säga att man placerade en tjej samt en kille på en öde ö. Båda två har fått en bra barnuppfostran och är psykiskt stabila. Låt oss för sakens skull säga att de är runt 12 år. Ingen av dem har någonsin hört talas om sex och utgår ifrån att snoppen inte har någon annan funktion än att utsöndra urin, samt att barn kommer med storken.

Båda två har fördelaktigt utseende och de funkar jättebra tillsammans, min fundering lyder; Skulle dessa ungdomar till slut fatta hur man förokar sig? och isåfall hur lång tid skulle det ta innan de börjar nuppa?

Själv tror jag att någon instinkt fixar biffen, jag menar i djurens värld finns ju varken sexualundervisning eller Tv 1000.

High1ander
2005-07-08, 15:10
Låt oss säga att man placerade en tjej samt en kille på en öde ö. Båda två har fått en bra barnuppfostran och är psykiskt stabila. Låt oss för sakens skull säga att de är runt 12 år. Ingen av dem har någonsin hört talas om sex och utgår ifrån att snoppen inte har någon annan funktion än att utsöndra urin, samt att barn kommer med storken.

Båda två har fördelaktigt utseende och de funkar jättebra tillsammans, min fundering lyder; Skulle dessa ungdomar till slut fatta hur man förokar sig? och isåfall hur lång tid skulle det ta innan de börjar nuppa?

Själv tror jag att någon instinkt fixar biffen, jag menar i djurens värld finns ju varken sexualundervisning eller Tv 1000.

Tror ju att det till sist kommer bli att de kelar o så, kanske inte ens det, och her Stånd dyker upp, sen kommer det nog inte dröja många gånger till herr Stånd vill besöka vissa håligheter. Tror jag, ett problem kan vara att vi gillar förbjudna saker, och om man vet att penis o pulla är "orena och förbjudna" så kanske barnen blir ännumer intresserade... Beror nog på hur de är uppfostrade.

Men om de är snygga och gör varandra kåta under hela tiden de är där, från 12 till döden så kommer de säkert ha nuppat.

Mental
2005-07-08, 15:13
Det där ordnar sig med vanlig nyfikenhet och hur kroppen reagerar på beröring och närhet.

christian
2005-07-08, 15:15
Men åh, har du inte sett den blå lagunen? :naughty:

Tolkia
2005-07-08, 15:31
Jo, tyvärr, någon gång i högstadieåldern eller så. *spy* Och vill minnas att jag störde mig enormt på att huvudpersonerna verkligen inte fattar någonting ...

watertouch
2005-07-08, 15:35
Mmmmmmm Brooke Shields :hbang:

Dipshit
2005-07-08, 15:35
humpf, precis va jag tänkte säga ;)

då var Brooke Shields inte tråkig! :kinky:

palme
2005-07-08, 15:38
Förutsatt att båda inte är homosexuella så kommer de att gänga på rätt friskt i tonåren.

Dipshit
2005-07-08, 15:43
Förutsatt att båda inte är homosexuella så kommer de att gänga på rätt friskt i tonåren.
glömde ens kommentera det..
är lite besviken på att trådskaparn a.k.a doktorn inte var mer underfund med detta.. ;)

men det är intressant.. precis som att vi män dras till kvinnor med kurviga former och stora bröst.. för att de ska kunna föda och mata våra barn!

Sheogorath
2005-07-08, 16:50
Alla andra djur gör det, och människobarn "leker doktor" utan att behövt instruktioner. De kommer på det, och kommer ****** och föröka sig. Case closed.

alle
2005-07-08, 16:51

Nope, men nu kan man ju nästan gissa vad den handlar om.

Jag ska allt fixa lite statliga bidrag och genomföra detta expirement i verkligheten.

Sheogorath
2005-07-08, 16:54
glömde ens kommentera det..
är lite besviken på att trådskaparn a.k.a doktorn inte var mer underfund med detta.. ;)

men det är intressant.. precis som att vi män dras till kvinnor med kurviga former och stora bröst.. för att de ska kunna föda och mata våra barn!

Stora bröst medför inte bättre amning. Det behövs inte funktionalitet för att djur av ett kön (heterosexuellt) ska tända på något hos det andra könet. Påfågelns stjärt hos hanen är ett utmärkt exempel. Bröst hos människohonan ett annat. Vissa sekundära könskaraktärer HAR tydlig funktionalitet, som den allmänna kurvigheten hos kvinnan (energireserv för barnet), men den omotiverat stora ansamlingen fett runt just mjölkkörtlarna kan inte förklaras så. Det finns andra teorier, som tas upp i bland annat Den Nakna Apan av Desmond Morris. Den har några år på nacken, men lite smått och gott finns där allt.

Dipshit
2005-07-08, 17:30
Stora bröst medför inte bättre amning. Det behövs inte funktionalitet för att djur av ett kön (heterosexuellt) ska tända på något hos det andra könet. Påfågelns stjärt hos hanen är ett utmärkt exempel. Bröst hos människohonan ett annat. Vissa sekundära könskaraktärer HAR tydlig funktionalitet, som den allmänna kurvigheten hos kvinnan (energireserv för barnet), men den omotiverat stora ansamlingen fett runt just mjölkkörtlarna kan inte förklaras så. Det finns andra teorier, som tas upp i bland annat Den Nakna Apan av Desmond Morris. Den har några år på nacken, men lite smått och gott finns där allt.
kurvighet som energireserv.. tänkte även på höftbredd för födelsen..
sen finns det ju så mkt man kan räkna in som visar att kvinnan är fertil.. tex åldern..
menade inte att stora bröst medförde bättre amning.. men faktum är ju att de blir större i samband med graviditeten! vilket är ett tecken på att kvinnan är fertil..

mini_Arnold
2005-07-08, 17:42
Jag har runkat sen jag var 9år gammal.
Så vid 12 kunde jag allt om min snopp.

Karate_kid
2005-07-08, 17:58
Jag har runkat sen jag var 9år gammal.
Så vid 12 kunde jag allt om min snopp.

så du kan allt om snoppar du. Dags att börja fundera på hur "fi**or" fungerar då?

Sheogorath
2005-07-08, 18:00
kurvighet som energireserv.. tänkte även på höftbredd för födelsen..
sen finns det ju så mkt man kan räkna in som visar att kvinnan är fertil.. tex åldern..
menade inte att stora bröst medförde bättre amning.. men faktum är ju att de blir större i samband med graviditeten! vilket är ett tecken på att kvinnan är fertil..

Måste bara säga att det är så fantastiskt när man kommer hem från en dålig arbetsdag, och inser att man borde knäcka en stor stark från kylen och bara låta alla bekymmer rinna iväg för en stund. Ah... :thumbup:

Nåväl, höftbredd -> barnafödande är en väldigt trolig koppling, och kan vara ett exempel på en mer funktionell anpassning som hannar tänder på.

Att brösten blir större när kvinnan är gravid stämmer ju, men jag kan inte säga att jag läst något om den evolutionära förklaringen. Jag tänker också som så nämligen, att det vore HÖGST anmärkningsvärt, evolutionsbiologiskt, om den genomsnittlige hannen tände extra mycket på en gravid hona som inte är hans egen. Att vara social, men inte biologisk far, är inte ett sätt att vinna i det genetiska lotteriet. Man investerar nämligen resurser i ett barn, som inte kommer att föra de generna vidare. Så kopplingen större bröst (i samband med graviditet) -> större fertilitet -> bättre hona (om vi återigen förutsätter att det inte är den parade honan i paret vi talar om) hade bara varit logiskt om vi som art hade haft infanticid (barnamord) som normalbeteende. Alltså som hos lejon, att hanen dödar nyfödda barn direkt, om han inte är säker på att det är hans egna. Människohannen hade då kunnat tända på en gravid hona, eftersom han vet att hon är fertil, men sen döda "oäktingen" för att ta den fertila honan till sin och skaffa ett barn med henne. Nu praktiseras ju inte detta hos vår art, så det icke-framgångsrika i att tända på en gravid hona torde därför överskugga faktumet att hon får större bröst.

Eftersom jag läst för lite om just det här för att uttala mig egentligen, ska ovanstående mest ses som lite brainstorming.

Att honan får större bröst under graviditeten för att kunna hålla kvar hannen trots att hennes sexualdrift går ner (vilket den gör för de flesta tjejer, efter vad jag läst), verkar lite väl långsökt, men evolutionens vägar äro outgrunnerliga. Någon som läst något ytterligare om detta, och har en förklaring? Ska skamset erkänna att jag inte vet om det helt enkelt är strukturellt: att mjölkkörtlarna börjar svälla p.g.a. mjölkproduktionen :em: . I så fall är ju bröstförstoringen bara en bieffekt, och behöver inte alls ha någon evolutionsbiologiskt förklaring.

mini_Arnold
2005-07-08, 18:02
så du kan allt om snoppar du. Dags att börja fundera på hur "fi**or" fungerar då?
Jag behöver inte fler vänner just nu, men tack ändå. *kissass*

Karate_kid
2005-07-08, 18:06
Jag behöver inte fler vänner just nu, men tack ändå. *kissass*

jaså det räcker med dom du har på internet ? Free6 är oxå en vän i nöden, sant. :D

Cilia
2005-07-08, 18:08
är det bara jag som funderar på vad bra uppfostran har att göra med att man inte vet ngt om sex vid 12 års ålder? Ingår inte det i bra uppfostran att tidigt stilla barns nyfikenhet om hur barn blir till? Eller är det bara dåliga föräldrar som gör det?

Sheogorath
2005-07-08, 18:11
är det bara jag som funderar på vad bra uppfostran har att göra med att man inte vet ngt om sex vid 12 års ålder? Ingår inte det i bra uppfostran att tidigt stilla barns nyfikenhet om hur barn blir till? Eller är det bara dåliga föräldrar som gör det?
`
Du borde läsa boken "Det Infantila Samhället" av Carl Hamilton. Efter att jag läst (nästan) hela boken är jag ganska övertygad om att man måste låta barn vara barn, och inte kasta dem in i de vuxnas värld, allt för snabbt. Han talar just om sexualupplysning bl.a., det är mycket tänkvärda saker han skriver. Annars är ju South Park-avsnittet "Proper Condom Use" rätt klockrent på temat också. Chef rockar.

-What's the right age for having sex, then?
Chef: 17.
-But if you're not ready?
Chef: 17. You're ready.

:D

Cilia
2005-07-08, 18:16
`
Du borde läsa boken "Det Infantila Samhället" av Carl Hamilton. Efter att jag läst (nästan) hela boken är jag ganska övertygad om att man måste låta barn vara barn, och inte kasta dem in i de vuxnas värld, allt för snabbt. Han talar just om sexualupplysning bl.a., det är mycket tänkvärda saker han skriver. Annars är ju South Park-avsnittet "Proper Condom Use" rätt klockrent på temat också. Chef rockar.

-What's the right age for having sex, then?
Chef: 17.
-But if you're not ready?
Chef: 17. You're ready.

:D
du menar att man inte ska svara på barns frågor?
jag menar itne att ta fram porrfilmen och visa men barn är nyfikna och sex betyder inte sex som för oss när man är barn men de barn jag känner samt att jag kommer ihåg själv hur det var är nyfikna. Inte faan var jag 12 år och inte hade ngn aning om vad sex var?

om jag hade barn skulle jag hellre svara på deras frågor än att dom letade upp Frida eller liknande och läste om sex. Men var och en gör ju som dom själva vill

High1ander
2005-07-08, 18:18
Just det jag menar på då jag snackar om "förbjudna" saker, vi i västvärlden tänder på nakna bröst, för det ska vara förbjudet. Japan tänder/tände på nackgropen som var gömd. Kineser gillar fötter, osv...

Sheogorath
2005-07-08, 18:20
du menar att man inte ska svara på barns frågor?
jag menar itne att ta fram porrfilmen och visa men barn är nyfikna och sex betyder inte sex som för oss när man är barn men de barn jag känner samt att jag kommer ihåg själv hur det var är nyfikna. Inte faan var jag 12 år och inte hade ngn aning om vad sex var?

om jag hade barn skulle jag hellre svara på deras frågor än att dom letade upp Frida eller liknande och läste om sex. Men var och en gör ju som dom själva vill

Problemet är att barnen läser Frida och sen kommer och frågar mamma vad en avsugning är, och om det är OK med analsex. Det hände inte när vi var små, men det händer nu.

Sheogorath
2005-07-08, 18:22
Just det jag menar på då jag snackar om "förbjudna" saker, vi i västvärlden tänder på nakna bröst, för det ska vara förbjudet. Japan tänder/tände på nackgropen som var gömd. Kineser gillar fötter, osv...

Nackgropen vet jag ingenting om, men du ska observera att kineser tänder på SMÅ fötter hos KVINNOR. Det är ett typfall av supernormal retning: små fötter är kvinnligt (eftersom kvinnor har mindre fötter än män), SUPER-små fötter blir därför SUPER-kvinnligt. Det är som med rakning. Kvinnor har mindre hårväxt på kroppen än män. SUPER-lite hår på kroppen (inget alls), blir SUPER-kvinnligt. Fenomenet är väldokumenterat av biologer för en mängd djur och beteenden.

Kebab-Arne
2005-07-08, 18:26
Det tror jag absolut de skulle göra efter ett tag. Med tanke på att alla djur lär sig pöka automatiskt utan att föräldrarna har sexualundervisning. Det lär människan göra med annars skulle vi dött ut när vi var apor och inte kunde prata.

High1ander
2005-07-08, 18:36
Det jag är intresserad är om man skulle ta två homosexuella tyskar som båda heter Hans och sätta dem på en öde ö och ge dem en filmkamera och se om det sedan gör några scheisse-filmer som bara tyskar kan, DET UNDRAR JAG OM DET ÄR INSTINKT, som den tyska överrasen har :D

High1ander
2005-07-08, 18:38
Nackgropen vet jag ingenting om, men du ska observera att kineser tänder på SMÅ fötter hos KVINNOR. Det är ett typfall av supernormal retning: små fötter är kvinnligt (eftersom kvinnor har mindre fötter än män), SUPER-små fötter blir därför SUPER-kvinnligt. Det är som med rakning. Kvinnor har mindre hårväxt på kroppen än män. SUPER-lite hår på kroppen (inget alls), blir SUPER-kvinnligt. Fenomenet är väldokumenterat av biologer för en mängd djur och beteenden.
Ajj noo-v!

Det jag undrar liksom är mer om samhället säger att det är "ok" att pilla här och där, och sedan se hur barn som sätts i den situationen gör, jag menar att barn som har "regler" bryter ju dem efter 2 sek då de vet att ingen ska ge dem skit...

Tricklev
2005-07-08, 18:41
Klart dom skulle, lär ju inte ta alltför lång stund för dom o märka vad som händer när dom myser, bland annat.

Sheogorath
2005-07-08, 18:42
Ajj noo-v!

Det jag undrar liksom är mer om samhället säger att det är "ok" att pilla här och där, och sedan se hur barn som sätts i den situationen gör, jag menar att barn som har "regler" bryter ju dem efter 2 sek då de vet att ingen ska ge dem skit...

Det hade kunnat vara en intressant studie (precis som den med scheisse-filmerna, men då måste man ha kontrollbögar på en annan ö som inte är tüskar). Vissa beteenden skulle nog barn inte bryta, bara för att de tvunget visste att det var förbjudet. Äta bajs, t.ex. :thumbup:.

Cilia
2005-07-08, 18:52
Problemet är att barnen läser Frida och sen kommer och frågar mamma vad en avsugning är, och om det är OK med analsex. Det hände inte när vi var små, men det händer nu.
precis men vi var också nyfikna. Ja kanske inte du men de flesta av oss var det. Inte för att det var sex utanför att vi undrade. jag skulle aldrig vilja att min dotter (om jag hade ngn) läste frida för det är som värsta porrtidningen nu för tiden. Därför skulle jag hellre vilja förklara själv utan att det är grovt och fult. För annars kommer dom garanterat att leta reta på informationen på annat håll och då har jag ingen koll

/från Kontrollfreaket #1

High1ander
2005-07-08, 18:55
Det hade kunnat vara en intressant studie (precis som den med scheisse-filmerna, men då måste man ha kontrollbögar på en annan ö som inte är tüskar). Vissa beteenden skulle nog barn inte bryta, bara för att de tvunget visste att det var förbjudet. Äta bajs, t.ex. :thumbup:.
Jag måste fråga herr Freud om vad han säger om bajs och den anala fasen, han skulle nog säga att "eftersom inte fadern är där för att kastrera sonen, så kan sonen fritt äta bajs", eller kanske inte :/

High1ander
2005-07-08, 18:57
precis men vi var också nyfikna. Ja kanske inte du men de flesta av oss var det. Inte för att det var sex utanför att vi undrade. jag skulle aldrig vilja att min dotter (om jag hade ngn) läste frida för det är som värsta porrtidningen nu för tiden. Därför skulle jag hellre vilja förklara själv utan att det är grovt och fult. För annars kommer dom garanterat att leta reta på informationen på annat håll och då har jag ingen koll

/från Kontrollfreaket #1
Jag vet vad jag ska säga till min dotter iaf: Om en kille säger snälla svälj, ta den i prutten, osv och avslutar med "jag älskar dig så ju", då ska du bara skära av kuken på honom. Så höjer jag ditt klädkonto med någon tusenlapp.

Cilia
2005-07-08, 19:03
Jag vet vad jag ska säga till min dotter iaf: Om en kille säger snälla svälj, ta den i prutten, osv och avslutar med "jag älskar dig så ju", då ska du bara skära av kuken på honom. Så höjer jag ditt klädkonto med någon tusenlapp.
du kommer att bli en sån fin, pedagogisk och omtänksam far!
tänk om vi alla hade haft en sån hur annorlunda hade inte världen varit då?

High1ander
2005-07-08, 19:06
du kommer att bli en sån fin, pedagogisk och omtänksam far!
tänk om vi alla hade haft en sån hur annorlunda hade inte världen varit då?
Jag hoppas att jag skiter i min dotters sexliv o så när man väl får en unge. Men det är som sagt "bara" när det kör "jag älskar dig"-frasen som kniven ska fram. Annars får det väl humpa henne hur de vill :)
Liksom "Duh, aha, eftersom han säger att han älskar mig är det väl, OK" låter som att jag kommer få en blåst dotter som går på idiot-fällor men vafan, som orolig förälder så är det väl OK :D

Sen, Cilia, jag själv kör, "Jag älskar ju dig" om jag måste :D

Karate_kid
2005-07-08, 19:08
Jag hoppas att jag skiter i min dotters sexliv o så när man väl får en unge. Men det är som sagt "bara" när det kör "jag älskar dig"-frasen som kniven ska fram. Annars får det väl humpa henne hur de vill :)

bra sagt.

Sheogorath
2005-07-08, 19:18

/från Kontrollfreaket #1

De kommer att komma åt allt det grövsta materialet, för det är lättillgängligt, och ungar är nyfikna. Försök att föklara det med omsvep i rosa när din 11-åriga dotter har blivit visad en porrsajt i samma färg av sin jämnåriga kompis. Om du tror att de ens kommer fråga: "Mamma, varför stoppade de snoppen i tjejens mun när de haft den i hennes rumpa?" är du naiv.

High1ander
2005-07-08, 19:25
De kommer att komma åt allt det grövsta materialet, för det är lättillgängligt, och ungar är nyfikna. Försök att föklara det med omsvep i rosa när din 11-åriga dotter har blivit visad en porrsajt i samma färg av sin jämnåriga kompis. Om du tror att de ens kommer fråga: "Mamma, varför stoppade de snoppen i tjejens mun när de haft den i hennes rumpa?" är du naiv.
Ett roligt sätt att svara vore ju isf: "Lilla gumman, riktiga tjejer gör så för att förbättre de viktiga männens värld" :D

Ne, ungar o sex kommer nog inte vara så kul, jag har inte snackat nå med mina päron, och när de försökte göra ett tafatt försök innan man åkte till USA så var det bara "Det är onödigt att bara skaffa barn, använd kondom" och "om du får AIDS så är det bara ditt fel", det är den enda sexualupplysning jag fått från dem, och det är jag fan glad för, man har ju lärt sig grövre saker hela tiden, och när man är 11-14 så är man fan fullärd...

Baha
2005-07-08, 19:26
kanske skulle han stoppa kuken i henne innan nån av dom ens var 15, hugah! :)

Jonny_88
2005-07-08, 19:27
De kollar in djuren och gör samma sak.

Sheogorath
2005-07-08, 19:29
Ett roligt sätt att svara vore ju isf: "Lilla gumman, riktiga tjejer gör så för att förbättre de viktiga männens värld" :D

Ne, ungar o sex kommer nog inte vara så kul, jag har inte snackat nå med mina päron, och när de försökte göra ett tafatt försök innan man åkte till USA så var det bara "Det är onödigt att bara skaffa barn, använd kondom" och "om du får AIDS så är det bara ditt fel", det är den enda sexualupplysning jag fått från dem, och det är jag fan glad för, man har ju lärt sig grövre saker hela tiden, och när man är 11-14 så är man fan fullärd...

Jag tror att informationssamhället är omöjligt att skydda sina barn från. Man får göra det bästa av det och försöka vara en bra förebild. Att tro att man kan gå tillbaka till vår barndom där en tämligen oskyldig porrtidning gömd i buskagen utfanför skolan var det grövsta man hade att tillgå är en omöjlighet.

High1ander
2005-07-08, 20:01
Jag tror att informationssamhället är omöjligt att skydda sina barn från. Man får göra det bästa av det och försöka vara en bra förebild. Att tro att man kan gå tillbaka till vår barndom där en tämligen oskyldig porrtidning gömd i buskagen utfanför skolan var det grövsta man hade att tillgå är en omöjlighet.
Jo, jag håller ju med dig...
Liksom att om man vill snacka för barnen om blommor o bin så ska det vara före 14 årsåldern, helst prata om det gradvis hela tiden i skolan...

Liksom jag åkte dit på porrsurfande när jag var 12 eller 13, visserligen snacka aldrig päronen med mig om det, var min storebror som fick ta smällen. Liksom har en lillebrorsa på 15 nu, han är lugn o så, men vad jag vet så kan han vara och humpa runt som fan, jag kör på don't ask don't tell... Garanterat dock att han porrsurfar, funderar fan på att ge honom tipps o så, så morsan o farsan inte får fast honom...

Tricklev
2005-07-08, 20:14
Herregud, behöver ens föräldrar ha "Blommor och bin" snackat med sina barn längre, är ju ändå år 2005 nu.

Baha
2005-07-08, 20:17
Kanske mer nu dom behöver det, nu verkar det mer vara lägga sarre i ansiktet, ****** i röven/örat/whatever som gäller, förr så var det inte så mkt att fundera på.

förr får jag en känsla av att det var mer basisc, men jag kan ju ha fel :)

Tolkia
2005-07-08, 20:21
Alltså det här med kvinnokroppen och försöken från pojkrummet att motivera fascinationen inför vissa utseendedetaljer i termer av något slags anpassad evolutionslära ... suck!

Sheogorath: Tack för att du påpekade att bröstens storlek inte har något som helst med amningsförmågan att göra. Av någon anledning blir man sällan trodd när man som tjej hävdar detta; det börjar genast viskas om Gudrun och småbystades avundsjuka ... Men det HAR verkligen ingen betydelse. Det finns massor av exempel på "lingon på bräda" som fött upp massor av ungar och meloner som inte haft mjölk nog åt en enda. Det som avgör hur stort ett bröst är i icke-lakterande tillstånd (alltså när man inte ammar) är mängden fett och bindväv. Bröstkörtlarna är då mycket, mycket små. När man blir gravid resp. ammar växer de till enormt och brösten blir därför större (de växer dock även aftersom man li regel lägger på sig en liten fettreserv under graviditeten). Argument i stil med att de växer för att mannen skall uppfatta kvinnan som lämplig att föda fler barn/attraktiv och därför stanna hos henne känns minst sagt krystade.

Bäckenbredden har inte heller särskilt mycket att göra med hur lätta graviditeter resp. födslar en kvinna har. Det som avgör hur lätt det är för barnet att komma ut är ju storleken på hålet i mitten - och den syns INTE på utsidan. Det är en vida spridd myt, men det är ändå en myt.

Attraktionskraften hos bröst och breda höfter hos en kvinna handlar inte om att de signalerar fertilitet, avelsduglighet eller överlevnadsduglighet i största allmänhet (många av de kvinnor som idag framhålls som ideal och exceptionellt sexiga - t.ex. i tjejtrådarna här - skulle inte klara sig speciellt länge ute i bushen; det finns det gott om vanliga, tråkiga, alldagliga tjejer som skulle klara betydligt bättre. Men ökar detta deras attraktionskraft? Vad det handlar om är att höfter och bröst, eftersom de är kvinnliga könskaraktäristika, NÄR DE ÖVERHUVUDTAGET FINNS signalerar att innehavaren överhuvudtaget ÄR en kvinna, och därmed tänkbar som partner för en heterosexuell man.

Brisk Snu Garvo
2005-07-08, 20:23
Väldigt vad denna enkla fråga fick allas hjärnceller att arbeta på högvarv,
nu kommer ni sova gott och vakna med träningsvärk i fingrarna minsan...

Klart att dom har sex förr eller senare .... så enkelt var det ,jag vann.....

Pingu
2005-07-08, 21:28
Ja inte fn hade mina föräldrar blommor och bin föreläsning för mig och mina bröder. När man är mogen så skaffar man sig den infon som man känner att man behöver . Känns det som man vill leka doktor med grannflickan så gör man det eller så kan man fråga sin äldre bror. Så gjorde jag.....

Min son Eric( 3 år på Måndag) och sambon var över till grannen och pratade med henne i Onsdags. Hon är 35 år och ser riktigt bra ut, i alla fall så lade sig Eric på deras golv och Karin frågade om han var trött. Det sa han att han var så han fick ligga på golvet. Karin och grannen står då och pratar när grannfrun känner hur hennes kjol öppnas. Där nere ligger då Eric och kikar uppåt och säger att han skulle se om hon hade några trosor på sig.
Han har gjort så på dagis en gång också.
Ser han en snygg tjej på tv så springer han fram och antingen kramar eller pussar på tvn. Samma sak om vi är och handlar eller går på stan men då frågar han först.

Vad jag menar med detta är att barn har blandat med nyfikenhet en liten portion sexualitet i sig, inte på långa vägar som vi vuxna har men den finns ändå där. I takt med att dom utvecklas så följer den biten med

High1ander
2005-07-08, 21:35
Ja inte fn hade mina föräldrar blommor och bin föreläsning för mig och mina bröder. När man är mogen så skaffar man sig den infon som man känner att man behöver . Känns det som man vill leka doktor med grannflickan så gör man det eller så kan man fråga sin äldre bror. Så gjorde jag.....

Min son Eric( 3 år på Måndag) och sambon var över till grannen och pratade med henne i Onsdags. Hon är 35 år och ser riktigt bra ut, i alla fall så lade sig Eric på deras golv och Karin frågade om han var trött. Det sa han att han var så han fick ligga på golvet. Karin och grannen står då och pratar när grannfrun känner hur hennes kjol öppnas. Där nere ligger då Eric och kikar uppåt och säger att han skulle se om hon hade några trosor på sig.
Ser han en snygg tjej på tv så springer han fram och antingen kramar eller pussar på tvn. Samma sak om vi är och handlar eller går på stan men då frågar han först.

Vad jag menar med detta är att barn har blandat med nyfikenhet en liten portion sexualitet i sig, inte på långa vägar som vi vuxna har men den finns ändå där. I takt med att dom utvecklas så följer den biten med
Ja, men sen runt 5-6 årsåldern kommer "latency period" enligt allsmäktiga Freud, vilket gör att man helt plötsligt skiter i "sex" tills man är runt 12+...
Nu säger jag bara vad Freud säger...

Cupofcoffee
2005-07-08, 22:07
[...] Karin och grannen står då och pratar när grannfrun känner hur hennes kjol öppnas. Där nere ligger då Eric och kikar uppåt och säger att han skulle se om hon hade några trosor på sig. [...]

Ägd! :D :thumbup:

Men för att återknyta till trådens första post så är jag lite nyfiken om det finns en chans att någon av ungarna "blir" homosexuell.

Dels tänker jag på att de är isolerade ifrån samhället och de normer och möjligheter som finns här, och dels så tänker jag på att det inte finns så mycket alternativ att välja på.

Föds människor homosexuella eller blir de homo?

Bolio
2005-07-08, 22:09
Blir såklart. Homosexualitet är en del utav sexualiteten och sexualiteten är en mänsklig konstruktion. På samma sätt som inte någon utav kidsen förmodligen kommer att gilla sadomasochistisk sex eller ha fotfetisch, så kommer homosexualitet med största sannolikhet inte att existera. Jag köper inte det där med att det är medfött.

alle
2005-07-08, 23:44
Med bra barnuppfostran menade jag att båda två var sansade och undviker att typ bita folk eller hoppa ned för stup.

Tricklev
2005-07-09, 00:06
Jag köper inte det där med att det är medfött.
:thumbup:

Cilia
2005-07-09, 06:56
inte det minsta men jag tror på att iaf försöka ha intiativet istället för att ge upp som du och vara naiv och tro att du är en "bra" föräldrer bara för att du inte berättar ngt för dina barn för dom ska få vara barn! Det kallar jag naivt.

Tolkia
2005-07-09, 09:07
Ganska stor chans att barnen ändå förr eller senare kommer att fråga om saker eller komma med påståenden som man behöver ge någon respons på - inte nödvändigtvis "pappa hur gör man barn?" men "pappa, Kalle säger att ..." eller "Vi klamde tjejerna på brösten, men då blev fröken arg" eller "idag sa fröken ..." eller "pappa, Olle säger att på Internet så ... " eller något. Och då är det väl bara att svara - hur komplicerat kan det vara? Frågar ungen om analsex är det väl inte värre än att man får bekräfta att det finns och att det finns folk som gillar att hålla på med det? Vilket ju inte är detsamma som att man behöver leverera en veritabel porrnovell, eller att man skulle behöva gå inn för att lära upp sina barn ang. sexualitetens alla detaljer - och avarter - så tidigt som möjligt i något slags upplysningsanda (det gör vi ju inte med något annat heller, så).

Onödigt att komplicera en egentligen tämligen okomplicerad fråga.

Sheogorath
2005-07-09, 09:07
inte det minsta men jag tror på att iaf försöka ha intiativet istället för att ge upp som du och vara naiv och tro att du är en "bra" föräldrer bara för att du inte berättar ngt för dina barn för dom ska få vara barn! Det kallar jag naivt.

Jag tänker mig att man kan låta barnen växa upp i ett lite mindre samhälle ute på landet, där tillgång till internet och kabel-TV är begränsad. De kommer komma åt olämpligt material, men inte i samma omfattning som de hade gjort om vuxit upp i en storstad. Dessutom måste man använda fantasin för att hitta på saker att göra på landet, och det är bra för utvecklingen av ett fungerande intellekt. Sen när de börjar närma sig de yngre tonåren kan man flytta därifrån. Man tillåter då en stegvis mognad, snarare än en brådmognad.

Sheogorath
2005-07-09, 09:09
Ganska stor chans att barnen ändå förr eller senare kommer att fråga om saker eller komma med påståenden som man behöver ge någon respons på - inte nödvändigtvis "pappa hur gör man barn?" men "pappa, Kalle säger att ..." eller "Vi klamde tjejerna på brösten, men då blev fröken arg" eller "idag sa fröken ..." eller "pappa, Olle säger att på Internet så ... " eller något. Och då är det väl bara att svara - hur komplicerat kan det vara? Frågar ungen om analsex är det väl inte värre än att man får bekräfta att det finns och att det finns folk som gillar att hålla på med det? Vilket ju inte är detsamma som att man behöver leverera en veritabel porrnovell, eller att man skulle behöva gå inn för att lära upp sina barn ang. sexualitetens alla detaljer - och avarter - så tidigt som möjligt i något slags upplysningsanda (det gör vi ju inte med något annat heller, så).

Onödigt att komplicera en egentligen tämligen okomplicerad fråga.

Det är just det här Carl Hamilton tar upp i sin bok: problematiken med information barn inte kan relatera till, och barnens syn på vuxenvärlden som följer. Jag kan inte sitta och återberätta hela boken, så jag rekommenderar att ni som är intresserade av en lite mindre PK syn på samhällsutvecklingen och allas strävan att vara 21 år gamla tar och läser den.

Tolkia
2005-07-09, 09:19
Jag har läst den. Och jag medger att han hade några lysande poänger i sin kritik av media (bl.a. slakatade han dokusåpornma på ett roande satt), men i övrigt tyckte jag att den mest kändes som ett uttryck för författarens önskan att åter få bli en liten kille omsluten av hemmafrumammas bulldoftande famn i något slags idealiserad femtiotalsmiljö. Jag håller med om att det är ett problem med en kultur där vuxna inte växer upp och tar ansvar (t.ex. för sina barn), men jag tror vare sig att detta automatiskt skulle lösa sig om mammorna var hemma med barnen tills de gick ut gymnsiet eller att det verkligen VAR så okomplicerat på femtiotalet som det kanske verkar när man minns det.

Edit: Jag rekommenderar i och för sig boken för läsning, men då (i alla fall om man har funderingar kring det här med barn/ungdomar och sex och manligt/kvinnligt) gärna i kombination med fler böcker, t.ex. "Med uppenbar känsla för stil" av Stefan Mendel-Enk och "En riktig våldtäktsman" av Katarina Wennstam.

Herkulez
2005-07-09, 09:31

Vad jag menar med detta är att barn har blandat med nyfikenhet en liten portion sexualitet i sig, inte på långa vägar som vi vuxna har men den finns ändå där. I takt med att dom utvecklas så följer den biten meddu som far måste ha blivit tårögd av stolthet =)

Cilia
2005-07-09, 09:40
Jag tänker mig att man kan låta barnen växa upp i ett lite mindre samhälle ute på landet, där tillgång till internet och kabel-TV är begränsad. De kommer komma åt olämpligt material, men inte i samma omfattning som de hade gjort om vuxit upp i en storstad. Dessutom måste man använda fantasin för att hitta på saker att göra på landet, och det är bra för utvecklingen av ett fungerande intellekt. Sen när de börjar närma sig de yngre tonåren kan man flytta därifrån. Man tillåter då en stegvis mognad, snarare än en brådmognad.
visste att det fanns en anledning till att jag är en sån hemsk människa. Ett typiskt storstadsbarn.

Har några vänner som har flyttat till ett litet samhälle på landet med sina barn och dom är väldigt nöjda men det dom oroar sig lite för det är att skolan är sämre där. Det finns ingen konkurrens och lite utveckling. När dom jämför med sina vänner som är kvar i Stockholm kan dom bli oroliga för sina barns skolgång och utveckling. Så det finns alltid fram och baksidor på allt. och innan du säger något så är båda välutbildade med bra jobb så dom kan säkert ge sina barn hjälp och så men det hindrar inte att dom funderar.

Livet är inte lätt men det är det som gör det värt att leva.

Cilia
2005-07-09, 09:42
Jag har läst den. Och jag medger att han hade några lysande poänger i sin kritik av media (bl.a. slakatade han dokusåpornma på ett roande satt), men i övrigt tyckte jag att den mest kändes som ett uttryck för författarens önskan att åter få bli en liten kille omsluten av hemmafrumammas bulldoftande famn i något slags idealiserad femtiotalsmiljö.
mellan raderna så läser jag dock som om Mr Hamilton och Sheogorath har samma syn i det här avseendet så jag förstår att han gillar boken. Jag har inte läst den själv men läste om den och resensioner när det kom ut. Kanske ska lägga upp den på min sommarlista.

Pingu
2005-07-09, 11:25
Herkulez : Det första Karin sa till mig var att " han är pappas pojke" :em: