Visa fullständig version : Variera träningen...
Det är väll ganska bra att variera övningar och så vad jag kan förstå? Men det jag undrar är kan man variera mellan passen eller ska man stanna med ett visst schema några veckor och sen ändra, eller kan man byta övningar vecka för vecka?
Slartibartfast
2005-07-07, 12:28
Variation är livsviktigt enligt min erfarenhet. Det handlar om att öka eller inte öka.
pellepedal
2005-07-07, 12:34
Så länge som du märker att du blir starkare och starkare i en övning finns det ingen anledning att byta bort den.
Slartibartfast
2005-07-07, 12:34
Så länge som du märker att du blir starkare och starkare i en övning finns det ingen anledning att byta bort den.
SAnt.
det är så att ibland är jag jäkligt otaggad att köra en viss övning, bänk tex, så då kör jag hellre fler hantel pressar istället, men då nästa vecka kanske jag är taggad på bänken, och kan köra fler set bänk och kanske helt skippa hantelpressen...är det bara jag som känner så, och låter det helt vrickat?
King Grub
2005-07-07, 13:03
Nej, absolut inte. Variationen största fördel är nog mental; är det tråkigt att träna presterar man antagligen automatiskt sämre och får sämre resultat än om man ser fram emot en övning eller ett pass med "nu jäklar"-mentalitet.
Grejt! Då kör jag på med att köra de övningarna jag är laddad på...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.