Visa fullständig version : fundering ang comviq knock out?
har comviq kontant kort i min mobil nu.men tänkte byta mobil till en samsung som kostar 1990kr utan något abonnemang.men den kostar 990kr med comviq knock out.tjänar man på att byta till knock out? här kommer länk
http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_mobiltelefoni_comviqknockout&t2page=privat_mobiltelefoni_comviqknockout&nomenu=1
vill gärna höra era kommentarer
Kråckodilen
2005-07-06, 19:50
Du lär få lägre samtalstaxa med knock out än med ditt kontantkort. Bytte själv till k.o. från comviq joker pott. Räkningarna minskade med 2/3. Inte helt illa pinkat. :thumbup:
Jämför med din nuvarande minuttaxa, inte svårare än så. Ta även hänsyn till uppkopplingsavgiften/samtal.
är det någon mini kostnad man måste ringa för varje månad? om jag kanske ringer för 20kr en månad.så lägger dom på pengar?
69 spänn måste du ringa/smsa totalt för. Ingenting anser jag.
Mina kostnader har minskat med cirka 200 kronor från 400 sen jag hade vanligt kontantkort från Comviq.
69 spänn måste du ringa/smsa totalt för. Ingenting anser jag.
Mina kostnader har minskat med cirka 200 kronor från 400 sen jag hade vanligt kontantkort från Comviq.
ok om jag ringer för 20kr en månad så drar dom 69-20kr alltså 49kr?
trubaduren
2005-07-10, 20:14
Kolla hur det ligger till med priset på telefonen, ofta blir det bara så billigt om du porterar från en annan operatör. Då kan du iofs köpa ett kontantkort från vodafone för 50kr å byta från det....
Är själv på väg att byta till Comviq, men till Kompis+ :)
Suveränt att man ringer gratis till alla med Comviq, 19 öre för ett SMS osv... kommer spara 100-lappar jämfört med mitt nuvarande Vodafone-abonnemang!
ok om jag ringer för 20kr en månad så drar dom 69-20kr alltså 49kr?
Om du ringer för 20kr en månad så måste du ändå betala 69kr och ringer du för 120kr så betalar du 120kr. Minimiavgift varje månad är alltså 69 kronor.
Du lär få lägre samtalstaxa med knock out än med ditt kontantkort. Bytte själv till k.o. från comviq joker pott. Räkningarna minskade med 2/3. Inte helt illa pinkat. :thumbup:
Jämför med din nuvarande minuttaxa, inte svårare än så. Ta även hänsyn till uppkopplingsavgiften/samtal.
Jag kör också Knock Out. Jag har abonnemanget och dessutom autogiro. I slutet av månaden får man ett SMS där de skriver hur mycket som kommer att dras från kontot och när. Perfekt att 1) slippa ligga ute med pengar och att 2) inte behöva bry sig om att fylla på kontantkortet.
Rekommenderas! :thumbup:
EDIT:ok om jag ringer för 20kr en månad så drar dom 69-20kr alltså 49kr?Nej. Om du ringer för <=69 kr drar de 69 kr. Annars den summa du ringt för. Jag hamnar alltid strax under 200 kr/mån, så det är inget problem för min del.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.