Visa fullständig version : Sola Solarium
tinkerbell
2005-07-06, 15:30
Är det någon som vet vad man bör tänka på när man solar i solarium? Eller det är inget speciellt? Bara ligga där i 20-30 min 3-4 gånger i veckan? Inga krämer å sånt va? :P Jag orkar inte sola utomhus ; ) hehe...
Går de bra att duscha efter?
Hur lång tid tar de innan man blir hyffsat brun?
MVH tinkerbell
Går de bra att duscha efter?
ja det hoppas jag, annars luktar man ju bränt kött i flera dar
tinkerbell
2005-07-06, 15:32
ja det hoppas jag, annars luktar man ju bränt kött i flera dar
Haha okej :) Bra de... varmt å jävlit där inne ju
3-4 ggr/veckan lät lite väl mycket. Man blir brun snabbt av att ligga i ett solaruim.
tinkerbell
2005-07-06, 15:38
3-4 ggr/veckan lät lite väl mycket. Man blir brun snabbt av att ligga i ett solaruim.
Hur många gånger i veckan är optimalt ? :) 2 ?
Det beror ju på vad du har för hudtyp. Sen får du ju tänka på att sola solarium är ju inte det mest hälsosamma man kan göra;)
tinkerbell
2005-07-06, 15:42
jo, de är ju sant ; / tror inte 2 ggr/veckan gör så mkt endån :P
3-4 ggr i veckan är för mkt.
Sola aldrig två dagar i rad.
Om du blir röd solar du för mycket och huden skadas, du blir inte brunare. Sola aldrig om du är bränd, då är huden mycket känslig för skador.
Om du är ljus eller mycket ljus just nu bör du börja med kort tid och inte så ofta, sen kan du öka men inte mycket alls.
Tid per gång är beroende på solarium - där jag gymmar räcker 12 minuter per gång för mig, på andra ställen motsvarar det 25 minuter. Det brukar finnas information att tillgå på eller i närheten av solariumet som anger tider för olika hudtyper.
Det lär finnas en hel del info om detta på nätet, prova google.
Ja du ska tvätta av dig efter du legat, solarie lukten är inget vidare...
Hur ofta du solar är rätt enkelt.
Lägg dig och sola, blir du röd har du dels legat för länge och då låter du bli att sola tills det inte är rött längre och inte svider, sen solar du igen, blir du inte röd kan du sola igen dagen efter.
Mitt eget schema ser ut unifär så här:
Jag solar ute i solen oftast flera timmar om dagen samtidigt, då väder tillåter.
Dag1: 12 minuter, jag må klara mer på armar och ansikte men benen är vita och jag skulle bränna dom om jag låg mer.
Dag2: 15 minuter
Dag3: 20 minuter
Dag4: 20 minuter
Dag5: 30 minuter
Dag6: 30 minuter
Dag7: 35 minuter
Dag8: 40 Minuter
Dag9: 45 minuter
dag10: 50 minuter
När brännan är riktigt tung och gämn över hela kroppen, kan jag ligga 5-8 timmar och pressa i solen för att sedan ligga 50 minuter i solariet varannan dag.
Solariet jag använder är av lyxiare modell än vad som är standard på de flesta solarium, måste ha det för det blir för varmt i de vanliga med bara 1 fläkt när man ska ligga så länge.
nej jag har aldrig bränt mig eller fått utslag eller andra skador på huden under mina tyngsta pass, jag blir aldrig heller röd efter de första 2 passen och man har en grundfärg
tinkerbell
2005-07-06, 16:01
Tack så hemskt mycket precis å garmax ... jag är i nuläget inte bränd (solar inte mkt)... jag solar inte ofta. Jag är ganska vit... Jaag hade max tänkt å sola 10-15 minuter (max 15) 2 ggr i veckan ... de blir som så hära -->
Onsdag - 10-15 min
Lördag - 10-15 min
De blir vell bra för en "nybörjare" ?
Är du vanlig blek svensson så låter det bra.
Min tjej ligger mellan 7 och 9 minuter, vid 9 brukar hon bli lite röd.
Efter kanske 5 ggr kan hon ligga 9 utan att bli röd men vid minsta ökning blir hon det.
Hon kan inte bli brun
tinkerbell
2005-07-06, 16:04
Är du vanlig blek svensson så låter det bra.
Min tjej ligger mellan 7 och 9 minuter, vid 9 brukar hon bli lite röd.
Efter kanske 5 ggr kan hon ligga 9 utan att bli röd men vid minsta ökning blir hon det.
Hon kan inte bli brun
Kan hon alldrig bli brun ? :( Tänk så blir inte jag heller brun :cryout:
Nej hon blir aldrig brun, hon kan inte vara i solen mer än några få minuter.
En 30 min promenad på stan under sol är tortyr. Solskyddsfaktor 60 hjälper knappt och man får smörja o smörja.
Hon är just nu röd som en kräfta efter några timmar i skuggan nere vid stranden :)
tinkerbell
2005-07-06, 16:08
Nej hon blir aldrig brun, hon kan inte vara i solen mer än några få minuter.
En 30 min promenad på stan under sol är tortyr. Solskyddsfaktor 60 hjälper knappt och man får smörja o smörja.
Hon är just nu röd som en kräfta efter några timmar i skuggan nere vid stranden :)
=( ... hoppas jag kan bli brun, har inget minne om att jag vart röd nån gång ...
PS ja är ju inte jätte vit heller.
Tricklev
2005-07-06, 16:22
Jävlar Garnax, där kommer cancern som på posten :D
Jag skulle inte sola solarium mer än en gång i månaden. Fåfängan är inte mer värd än hälsan. Numera gör jag det inte alls.
s_himself
2005-07-06, 18:31
Jag skulle inte sola solarium mer än en gång i månaden. Fåfängan är inte mer värd än hälsan. Numera gör jag det inte alls.
och du ville bli fotomodell? :)
jag solade 1-2 ggr i veckan. jag låg 20 min och tja det fungera jäklligt bra för mig, rätt svaga solariesängar också. Blir heller aldrig riktigt brun som många andra blir. men det blev jävla skillnad!
Ja du ska tvätta av dig efter du legat, solarie lukten är inget vidare...
Hur ofta du solar är rätt enkelt.
Lägg dig och sola, blir du röd har du dels legat för länge och då låter du bli att sola tills det inte är rött längre och inte svider, sen solar du igen, blir du inte röd kan du sola igen dagen efter.
Mitt eget schema ser ut unifär så här:
Jag solar ute i solen oftast flera timmar om dagen samtidigt, då väder tillåter.
Dag1: 12 minuter, jag må klara mer på armar och ansikte men benen är vita och jag skulle bränna dom om jag låg mer.
Dag2: 15 minuter
Dag3: 20 minuter
Dag4: 20 minuter
Dag5: 30 minuter
Dag6: 30 minuter
Dag7: 35 minuter
Dag8: 40 Minuter
Dag9: 45 minuter
dag10: 50 minuter
När brännan är riktigt tung och gämn över hela kroppen, kan jag ligga 5-8 timmar och pressa i solen för att sedan ligga 50 minuter i solariet varannan dag.
Solariet jag använder är av lyxiare modell än vad som är standard på de flesta solarium, måste ha det för det blir för varmt i de vanliga med bara 1 fläkt när man ska ligga så länge.
nej jag har aldrig bränt mig eller fått utslag eller andra skador på huden under mina tyngsta pass, jag blir aldrig heller röd efter de första 2 passen och man har en grundfärg
Eru helt seriös??!!
Herregud, du var då inte den smartaste personen jag hört talas om direkt.
Så du ignorerar ALLT som forskningen säger om speciellt solarier, men även om att ligga utomhus o sola?!
Solar du så mycket som du skriver....Ja då e du fan dum i huvvet.
Eru helt seriös??!!
Herregud, du var då inte den smartaste personen jag hört talas om direkt.
Så du ignorerar ALLT som forskningen säger om speciellt solarier, men även om att ligga utomhus o sola?!
Solar du så mycket som du skriver....Ja då e du fan dum i huvvet.
Jag dör hellre brun.
Tricklev
2005-07-06, 22:16
Jag dör hellre brun.
:laugh:
Fattar inte riktigt vad man får ut av att vara brun, snälla informera mig.
Personligen så tycker jag att det är hur sexigt som helst
mystic[-_-]
2005-07-06, 22:20
Det ser ut som det faktiskt finns lite muskler när man är brun :naughty: Iaf om man inte är fet :cryout:
Tricklev
2005-07-06, 22:21
Personligen så tycker jag att det är hur sexigt som helst
Haha, men man skiter väll i hur sexig man SJÄLV är, sålänge tjejer vill ha sex med mig så känner jag mig sexig nog.
Haha, men man skiter väll i hur sexig man SJÄLV är, sålänge tjejer vill ha sex med mig så känner jag mig sexig nog.
Det är väl kul att se bra ut? Fixar aldrig du till dig i håret? Det är väl i princip samma sak...
Tricklev
2005-07-06, 22:29
Det är väl kul att se bra ut? Fixar aldrig du till dig i håret? Det är väl i princip samma sak...
Har inte fixat håret en enda gång nu medans tjejen är utomlands, sålänge båten flyter tänker jag inte oroa mig.
Har inte fixat håret en enda gång nu medans tjejen är utomlands, sålänge båten flyter tänker jag inte oroa mig.
Men när hon är hemma då?
EDIT: Det är egentligen en dum jävla diskussion:) Vissa gillar att sola och bli bruna för att bli fina för sin egen eller för andras skull. Punkt
Tricklev
2005-07-06, 22:39
Men när hon är hemma då?
EDIT: Det är egentligen en dum jävla diskussion:) Vissa gillar att sola och bli bruna för att bli fina för sin egen eller för andras skull. Punkt
Haha yea, word på andra delen där :)
När hon är hemma så fixar jag mig för hennes skull.
och du ville bli fotomodell? :)
Jag är en ny person varje sekund.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.