Visa fullständig version : Neon(lys)rör?
Sheogorath
2005-07-06, 12:52
Tjena,
På 80-talet hade min morbror stensköna blå neonlysrör på väggen i sitt rum, som gav ett väldigt speciellt glow. Vet någon var sådana finns att tillgå? Vidare, kan man installera dimmers på vilket rum som helst? Är det svårt? Prisläge?
Tnx, and stuff,
/Sheo
kolla på nån bilstylingsida lär finnas neonlysrör där, eller en datorstylingsida
murmeldjur
2005-07-06, 13:19
hm, jag har inne på bauhaus i malmö häromdan, dom hade i olika färger, tror dom var 2 meter långa, och inte speciellt dyra.. 220/230v alltså
Sheogorath
2005-07-06, 13:21
hm, jag har inne på bauhaus i malmö häromdan, dom hade i olika färger, tror dom var 2 meter långa, och inte speciellt dyra.. 220/230v alltså
Det låter ju väldigt bra... Porrig 80-tals-belysning i rummet är COOLT! :D
Sheogorath
2005-07-06, 13:21
kolla på nån bilstylingsida lär finnas neonlysrör där, eller en datorstylingsida
*nickar* Får ta och kolla upp det om jag inte hittar något i butikerna.
Herkulez
2005-07-06, 13:36
Det låter ju väldigt bra... Porrig 80-tals-belysning i rummet är COOLT! :D
Man borde installera såna under sängen precis som bilarna har i fast and the furiuos :D
Sheogorath
2005-07-06, 13:37
Man borde installera såna under sängen precis som bilarna har i fast and the furiuos :D
"I'm gonna take you on a ride, baby!" klockrent corny :hbang:.
murmeldjur
2005-07-06, 13:44
dom på bauhaus e riktigt pimpiga, kolla upp om man inte kan få dom att blinka i takt med musiken! :hbang: :hbang: :hbang:
Sheogorath
2005-07-06, 13:46
dom på bauhaus e riktigt pimpiga, kolla upp om man inte kan få dom att blinka i takt med musiken! :hbang: :hbang: :hbang:
Lite Missy E-dunk och dom blinkande i takt. YEAH BABY :hbang:!
:D
Herkulez
2005-07-06, 13:49
"I'm gonna take you on a ride, baby!" klockrent corny :hbang:.
haha
Fast du menar UV-ljusrör och inte neon?
Kan ju bli dumt om du tar fel.
Jag har dock funderat på hur hälsosamt det är att ha uv-ljus på sig mer eller mindre dygnet runt?
ljusstarka vita ljusdioder är säkert sött med.
UV-lysrör kan du säkert få tag i via någon firma som sysslar med uthyrning/försäljning av ljud/ljus typ Technisound i Malmö (just dom lär vara dyra som ocker bara) Hör med http://www.ljudgaraget.se/ från Höör.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.