handdator

Visa fullständig version : Hur fan använder man dragremmar ordentligt?

Cerberus
2005-07-06, 01:06
köpte ett par Twinlabs från *************, kommer förhoppningsvis hjälpa ordentligt i ryggträningen där mitt grepp suger.

Tyckte att instruktionerna jag fick med sög så hur brukar ni vira runt dragremmarna?

YTS
2005-07-06, 01:20
köpte ett par Twinlabs från *************, kommer förhoppningsvis hjälpa ordentligt i ryggträningen där mitt grepp suger.

Tyckte att instruktionerna jag fick med sög så hur brukar ni vira runt dragremmarna?

Du lägger öglan runt handleden så att strappen sitter på handsidan, sen så tar du tag i stången och drar strappen runt stången ett varv, där du drar strappen på själva utsidan av stången från handsidan först. Sen drar du över strappen över stången en gång till och stoppar ner strappen i öglan innanför stången och drar i änden, samtidigt som du vrider handen över stången.

Men du om du inte orkar hålla stången, är inte lösningen dragremmar, för det kommer bara att ytterligare försvaga ditt grepp. Sänk vikterna istället, till en nivå där du orkar hålla, så kommer ditt grepp att bli starkare, med tiden. Det är ingen idé att vara stark i ryggen om man ändå inte kan använda styrkan praktiskt p.g.a. att man inte orkar hålla i det man skall lyfta.
Kolla min hemsida för lite tips på greppträning. www.nyttgrepp.com

Yngve

Allan
2005-07-06, 03:41
Finns en länk i länksamlingen med videoinstruktion

allan

aliquis
2005-07-06, 05:52
Det är ingen idé att vara stark i ryggen om man ändå inte kan använda styrkan praktiskt p.g.a. att man inte orkar hålla i det man skall lyfta.
Kolla min hemsida för lite tips på greppträning. www.nyttgrepp.com
Om man nu inte bara vill ha en större rygg.

Cerberus
2005-07-06, 20:51
precis! jag vill bara ha en stor rygg, ungefär som Ronnie Colemans :P haha, nej men mkt större vill jag ha.

Big_Vik
2005-07-06, 22:38
Yngve: Alla är inte utrustade med ett starkt grepp. Tvivlar på att du skulle tycka greppträning var roligt om du var lika svag i händerna som mej, och inte kunde rubba RB160 efter att ha försökt tusentals gånger i 7 månader och knappt klarat av att träna med trainern + att du efter 2,5 år UTAN remmar fortfarande inte kan hålla något som kan liknas vid träningsvikt i någon som helst av ryggövningar.

Tack gode gud för remmar :bow: :D

sunkan
2005-07-06, 23:01
http://www.bodybuilding.com/fun/strapsvid.htm

YTS
2005-07-07, 01:26
Om man nu inte bara vill ha en större rygg.

Det blir fel iaf. Har man stor rygg och smala underarmar, så ser det inte lyckat ut.

Yngve

YTS
2005-07-07, 01:32
Yngve: Alla är inte utrustade med ett starkt grepp. Tvivlar på att du skulle tycka greppträning var roligt om du var lika svag i händerna som mej, och inte kunde rubba RB160 efter att ha försökt tusentals gånger i 7 månader och knappt klarat av att träna med trainern + att du efter 2,5 år UTAN remmar fortfarande inte kan hålla något som kan liknas vid träningsvikt i någon som helst av ryggövningar.

Tack gode gud för remmar :bow: :D

Kanske du har övertränat om det är som du säger att du försökt tusentals gånger. Har du klarat #1? Hur många reps gör du på trainern?

Själv är jag inte så stark i just grippers, har bara klarat en 3:a på RB 160. och aldrig fått ihop #2. Ändå så klara jag att göra en 12:a på 80 kg i sittande rodd, medans jag tränade helkropps träning.

Yngve

Cerberus
2005-07-07, 14:35
har runt 34cm runt underarmarna om jag inte minns fel ;) det e greppet som e svagt..ska köra rygg idag, får se hur de går med remmarna!

aliquis
2005-07-07, 18:02
Det blir fel iaf. Har man stor rygg och smala underarmar, så ser det inte lyckat ut.

Yngve
Bättre än smal rygg och smala underarmar.
Eller än värre, feta underarmar o smal rygg ;)

Allan
2005-07-07, 18:28
Greppträning är jättebra, Dragremmar är också bra. Det finns för många träningstalibaner.

allan

sunkan
2005-07-07, 18:32

Yngve

men greppträning bygger ju inte precis enorm massa på underarmarna,right :confused:

Cerberus
2005-07-07, 21:20
en gubbe på mitt gym tyckte att jag skulle använda magnesium istället...det e fan riktigt bra! har iof använt det förut då men det e fortfarande bra! :P

Jorgen
2005-07-07, 21:33
Greppträning är jättebra, Dragremmar är också bra. Det finns för många träningstalibaner.

allan
YES. :thumbup:

YTS
2005-07-07, 21:50
men greppträning bygger ju inte precis enorm massa på underarmarna,right :confused:

På mig har det byggt en hel del. Jag hade 32,5 cm i underarmar när jag börja och nu ikväll ett halvt dygn efter greppträningen mäter de 34 cm och jag har lång bit kvar till mitt max. Det är viktigt att inte bara träna grippers. Utan köra alla aspekter av hand och handledsstyrka. T.ex. Så är det många som negligerar träningen av handledens sträckare, Fingertopparnas böjare, samt fingrarnas sträckare. Jag kör både Typ styrka och bodybuilding på mina underarmar, genom att köra tre pass per vecka, där de ligger på 75, 85 resp. 95 % av max. Jag varierar också vilotiden mellan seten, så att jag har 1,5, 3,0 och 5,0 minuter mellan seten under dessa pass.
På min hemsida finns en armbrytare med enorma underarmar. Kolla länken bilder från träningspassen. www.nyttgrepp.com

YNGVE

YTS
2005-07-07, 22:06
har runt 34cm runt underarmarna om jag inte minns fel ;) det e greppet som e svagt..ska köra rygg idag, får se hur de går med remmarna!

Då har du muskelmassan iaf, det är bara att försöka få hjärnan att koppla in alla muskelfibrer på en gång, vilket du förmodligen aldrig lär den om du tränar med dragremmar, sänk vikten och satsa runt 1-2 månader på att få kontakt med dina underarmar. Eller använd dragremmar och kör ca 9 set timeholds med skivstång, utan dragremmar per vecka. Men börja med 3 set, sen 6 set och slutligen 9 set.

Yngve

YTS
2005-07-07, 22:15
http://web.telia.com/~u30010580/fd94bd19.jpg

Bill Berringer Amerikansk armbrytare.

Yngve

Rambo
2005-07-07, 22:17
http://web.telia.com/~u30010580/fd94bd19.jpg

Bill Berringer Amerikansk armbrytare.

Yngve

Ser ut som han får stå i vassen och sura ....

PopEye2
2005-07-07, 22:24
de va inga dåliga underarmar *flex* vilka är grövre hans eller Brad Pitts underarmar? :booty: