handdator

Visa fullständig version : Skämmigt idag på magövning : /

tinkerbell
2005-07-05, 21:19
Hehe tjabba . . .

Idag körde jag magen, skulle prova med lite variation ... brukar överbelasta de nedre magmusklerna med en hantel mellan fötterna å gör benlyft med dom ( 4-5 kg )

Men för några dagar sen såg jag folk köra Benlyft på kabelmaskinen, å jag tänkte att jag måste ju prova de. Dom hade band på både bena och de va fastkedjade på kabelhissen, vet inte riktigt vad en sådan heter, men ni vet sånna man har när man kör Chins (med överbelastning). Jag knöt fast de på bena med banden och kröp bak och försökte göra benlyften, men inte gick vikten upp å ner :confused: Detta är ganska svårt och förklara, men har någon gjort denna övning på kabelmaskin?

Vore tacksam om någon kunde förklara de, annars får jag fråga någon på gymmet...

PS ... finns de någon annan övning som är bra som är bra för å överbelasta dom nedre magmusklerna än benlyft med hantel mellan fötterna? Eller hur kör ni?

MVH tinkerbell

Allan
2005-07-05, 21:24
För jösse namn - det finns inga nedre magmuskler. Kolla magtråden i Best of....

allan

tinkerbell
2005-07-05, 21:37
För jösse namn - det finns inga nedre magmuskler. Kolla magtråden i Best of....

allan

Jag ber om ursäkt, Allan

Johan_P
2005-07-05, 21:43
Blev det lite skämmigt även på kollo? :D

tinkerbell
2005-07-05, 21:54
Blev det lite skämmigt även på kollo? :D

De blev ju de ; / tyck synd om mig : P

Fatalist
2005-07-07, 14:24
De blev ju de ; / tyck synd om mig : P

Du kanske hade för hög vikt?

: P :/ :/ :,(((((
:P:P:P:P:P :(:(:):/:/:/:/

hangatyr
2005-07-07, 14:54
Hehe tjabba . . .

Idag körde jag magen, skulle prova med lite variation ... brukar överbelasta de nedre magmusklerna med en hantel mellan fötterna å gör benlyft med dom ( 4-5 kg )

Men för några dagar sen såg jag folk köra Benlyft på kabelmaskinen, å jag tänkte att jag måste ju prova de. Dom hade band på både bena och de va fastkedjade på kabelhissen, vet inte riktigt vad en sådan heter, men ni vet sånna man har när man kör Chins (med överbelastning). Jag knöt fast de på bena med banden och kröp bak och försökte göra benlyften, men inte gick vikten upp å ner :confused: Detta är ganska svårt och förklara, men har någon gjort denna övning på kabelmaskin?

Vore tacksam om någon kunde förklara de, annars får jag fråga någon på gymmet...

PS ... finns de någon annan övning som är bra som är bra för å överbelasta dom nedre magmusklerna än benlyft med hantel mellan fötterna? Eller hur kör ni?

MVH tinkerbell

jag fattar ingenting av denna post.

Johan
2005-07-07, 16:24
jag fattar ingenting av denna post.
Hehe, skönt att man inte är ensam.

JoelR
2005-07-07, 17:40
För att försöka svara på frågan: Jag har aldrig sett någon utföra den övningen, jag har aldrig läst om den. Det låter som nåt hemmasnickrat satyg :confused: Ett tips är väl om du ser någon göra denna övning igen så fråga om denna person kan visa dig, om du verkligen vill lära dig den.

Jag tycker att du ska kolla i best of efter mag tråden, så att du lär dig att du inte kan träna nedre magmusklerna :naughty: