Visa fullständig version : Ju-on: The Grudge
Markus H
2005-07-05, 20:30
(japanska) Jäklar vad jag hadde rysningar mestadels av tiden. helt klart en 4/5 Skräckis.
Ngn mer som gillade denna?
Ni som inte sett den och gillar Asiatisk skräck bör se den.
(japanska) Jäklar vad jag hadde rysningar mestadels av tiden. helt klart en 4/5 Skräckis.
Ngn mer som gillade denna?
Ni som inte sett den och gillar Asiatisk skräck bör se den.
såg du den amerikanska elle den japanska?...eller ju-on är kanske den japanska? Den amerikanska tyckte jag va myyycket läskigare, finns ju bara 2riktigt läskiga scener å en av dom finns inte med i den japanska versionen :furious:
Sheogorath
2005-07-05, 20:35
Gillade den inte. The Ring och The Village är de enda riktigt bra skräckisarna jag sett... Men å andra sidan har jag inte sett så många. I thriller-genren finns det dock några godbitar. Saw är fin. Silence of the Lambs och Hannibal likaså...
Apropå skräckisar så kan jag rekommendera Rysarthrillern SAW som kom förra veckan. Riktigt obehaglig film!
Se den :thumbup:
Markus H
2005-07-05, 20:38
Quote till er bägge ovan.
(japanska) är väll rätt tydligt tecken på vilken jag såg. eller??
Den Japanska är jhu den som kom först, så jag ska sen den Amerikanska efterapningen sen.
The Village var nog den sämsta "skräckisen" jag sett de senaste åren. Huvva... men smaken är jhu som baken, delad!
HookersUnited
2005-07-05, 20:38
Gillade den inte. The Ring och The Village är de enda riktigt bra skräckisarna jag sett... Men å andra sidan har jag inte sett så många. I thriller-genren finns det dock några godbitar. Saw är fin. Silence of the Lambs och Hannibal likaså...
The Village? *slap*
Sheogorath
2005-07-05, 20:39
The Village var ju GRYM. Jaja, smaken är som baken, som sagt...
Sheogorath
2005-07-05, 20:40
Apropå skräckisar så kan jag rekommendera Rysarthrillern SAW som kom förra veckan. Riktigt obehaglig film!
Wut? Förra veckan? Den är inte jätteny. Den kom t.o.m. till DC för några månader sen, minst :D.
Quote till er bägge ovan.
(japanska) är väll rätt tydligt tecken på vilken jag såg. eller??
Den Japanska är jhu den som kom först, så jag ska sen den Amerikanska efterapningen sen.
The Village var nog den sämsta "skräckisen" jag sett de senaste åren. Huvva... men smaken är jhu som baken, delad!
blunder av mig haha:em: Finns en scen aldeles i början av den amerikanska som fick mig att flyga upp i stolen som bara den :hbang: ..The village gillade jag inte heller men som sagt SAW..helt otroligt grymmt bra :bow:
Sheogorath
2005-07-05, 20:42
blunder av mig haha:em: Finns en scen aldeles i början av den amerikanska som fick mig att flyga upp i stolen som bara den :hbang: ..The village gillade jag inte heller men som sagt SAW..helt otroligt grymmt bra :bow:
Gillade speciellt hjälmen. Fy fan *spy*.
murmeldjur
2005-07-05, 20:46
håller med, SAW måste vara en av dom bästa filmerna som kommit dom senaste åren...
Gillade speciellt hjälmen. Fy fan *spy*.
gillade inte nån av dom *spy* Men slutet äger ju så jävla mycket att man blir tokig *grr27*
Spoiler
ooops
s_himself
2005-07-05, 20:46
Ju-On tycker jag är en av de bästa jag sett.
Sheogorath
2005-07-05, 20:48
gillade inte nån av dom *spy* Men slutet äger ju så jävla mycket att man blir tokig *grr27*
Spoiler
[/COLOR]
Jepp. Fan nästan i stil med Fight Club, eller The Village *rolleyes*.
Jepp. Fan nästan i stil med Fight Club, eller The Village *rolleyes*.
ta bort min spoiler från quoten *slap*
edit: duktigt....fight club har jag inte sett *slap* Jag gillade inte The village, men jag var sjuk och sur när jag såg den så man kanske ska ge den ett nytt försök :D
Det finns en bra svensk-norsk rysare som heter Vildmark. Riktigt bra för att vara gjord i Norden.
Jag gillar filmer där man får en logisk förklaring till allt på slutet. Med andra ord inte för mycket andar och arga spöken.
the grudge amerikanska versionen tyckte jag var skit rent utsagt, garvade mer för att den var så jävla B, den japanska kan jag inte uttala mig om
High1ander
2005-07-05, 21:58
Bara sett trailern till Japanska, och jag har sett den amerikanska, och den var då inte bra.
Det jobbiga med Asiatrysare/skräckfilmer är att de är så oerhört långsamma, de kör mer på en psykologs rädsla där man får tid att sitta och tänka "snart hoppar nog nå monster fram". Tyvärr så är det bara första The Ring, den amerikanska versionen som jag tyckt varit bra utav alla asiatfilmer som blivit remakes eller som är orginal.
Resten som The Eye; Dark Water; The Grudge; The Ring 2, osv är förrutsägbara, och då blir den "creepiga" feelingen bara jobbigt lidande istället, då det inte finns nått som egentligen händer.
The Grudge var riktigt bra tycker jag, blev jäkligt pirrig och det är inte ofta jag får kalla kårar :D !
The Village var en enorm besvikelse, trodde den skulle vara lite läskig iallefall men den var inte i närheten tycker jag.... *grr*
The Saw kan jag knappt bärga mig inför http://smiley.onegreatguy.net/cancan.gif
Irreversible rekommenderas, är en väldigt bra och otäckt rå film, inte skräck bara.... riktigt rå?
Kaboffastar
2005-07-05, 23:02
En av skådisarna.. den bonda farsan är ju riktigt dålig i den.. annar riktigt bra film.. hade varit eminent om den rollen spelats av någon annan.
tinkerbell
2005-07-05, 23:31
Eftersom SAW var så himla bra, hoppas vi på att 2an är bättre :) slutet av 2005 hopefully.....
--> http://www.imdb.com/title/tt0432348/
High1ander
2005-07-05, 23:44
SAW var en bra film, lite independet feeling som var dryg här o där, lite konstigt skådespel, men fyfan, första gången på sjutioelva evigheter som jag inte hade en suck på att lista ut slutet, och då är jag jääävligt bra på att lista ut slut... Tyvärr vär den dock lite småseg, men fan den var väldigt orginel story.
The Village var dock en riktigt besvikelsen, M. Night Shymalan (orka stavningen) gör väldigt seeega filmer, med en pay off på slutet, tyvärr så är det inte OK att sitta i 2 timmar för att sedan få en lam förklaring. Sjätte sinnet var väldigt bra, unbreakable sög, Signs var helt ok, The Village sög som sagt.
Bra rysare: The Thing, Event Horizon, The Ring, Silence of The Lambs, The Shinning.
Sen sevärda är Terror på Elm Street-filmerna.
tinkerbell
2005-07-06, 00:01
SAW var en bra film, lite independet feeling som var dryg här o där, lite konstigt skådespel, men fyfan, första gången på sjutioelva evigheter som jag inte hade en suck på att lista ut slutet, och då är jag jääävligt bra på att lista ut slut... Tyvärr vär den dock lite småseg, men fan den var väldigt orginel story.
The Village var dock en riktigt besvikelsen, M. Night Shymalan (orka stavningen) gör väldigt seeega filmer, med en pay off på slutet, tyvärr så är det inte OK att sitta i 2 timmar för att sedan få en lam förklaring. Sjätte sinnet var väldigt bra, unbreakable sög, Signs var helt ok, The Village sög som sagt.
Bra rysare: The Thing, Event Horizon, The Ring, Silence of The Lambs, The Shinning.
Sen sevärda är Terror på Elm Street-filmerna.
Hahahaha, de lät bara roligt " M. Night Shymalan (orka stavningen) gör väldigt seeega filmer" Å de är sant :)
:laugh: :laugh: :laugh:
Sheogorath
2005-07-06, 06:27
The Grudge var riktigt bra tycker jag, blev jäkligt pirrig och det är inte ofta jag får kalla kårar :D !
The Village var en enorm besvikelse, trodde den skulle vara lite läskig iallefall men den var inte i närheten tycker jag.... *grr*
The Saw kan jag knappt bärga mig inför http://smiley.onegreatguy.net/cancan.gif
Irreversible rekommenderas, är en väldigt bra och otäckt rå film, inte skräck bara.... riktigt rå?
Jag tycker INTE du ska rekommendera Irreversible. Inte för att den är dålig, utan för att det verkligen är en film man ska tänka sig för både en och två gånger innan man ser. Och jag är seriös nu. Jag är fortfarande inte helt säker på om det var bra att jag såg den.
Jag tycker INTE du ska rekommendera Irreversible. Inte för att den är dålig, utan för att det verkligen är en film man ska tänka sig för både en och två gånger innan man ser. Och jag är seriös nu. Jag är fortfarande inte helt säker på om det var bra att jag såg den.
Näe, det stämmer faktiskt som du säger, den är oerhört stark, har nog inte sett någon mer som är lika skildrande.... på alla sätt! :(
Den sätter spår.
High1ander
2005-07-06, 10:26
Den ska ju också ha ett sublinimalt ljud på (iaf bioversionen) som gör att man mår lite extra illa...
Markus H
2005-07-06, 11:44
Det jobbiga med Asiatrysare/skräckfilmer är att de är så oerhört långsamma, de kör mer på en psykologs rädsla där man får tid att sitta och tänka "snart hoppar nog nå monster fram". Tyvärr så är det bara första The Ring, den amerikanska versionen som jag tyckt varit bra utav alla asiatfilmer som blivit remakes eller som är orginal.
Resten som The Eye; Dark Water; The Grudge; The Ring 2, osv är förrutsägbara, och då blir den "creepiga" feelingen bara jobbigt lidande istället, då det inte finns nått som egentligen händer.
Det är den där långdragna "creepy-kännslan" som jag älskar, att bara hoppa till med jämna mellanrum som i scream filmerna (typ) är inte riktig rysare för mig, utan de är mer "överrasknings-skräck-filmer" kul ibland men inte lika "scary"....
High1ander
2005-07-06, 12:19
Det är den där långdragna "creepy-kännslan" som jag älskar, att bara hoppa till med jämna mellanrum som i scream filmerna (typ) är inte riktig rysare för mig, utan de är mer "överrasknings-skräck-filmer" kul ibland men inte lika "scary"....
Jag gillar också sådana filmer, om de är "bra". The Eye och Dark Water lista jag ut på direkten vad som hade hänt, vad som skulle hända osv. vilket gör filmen oerhört seg. Det är som att se på en thriller då man inte ska veta att vem mördaren är och man fixar det på 1 sek.
Jag är inte så mycket för hack-n-slash a la scream.
Som sagt The Ring tyckte jag var väldigt bra, för den kunde jag inte klura ut, osv. och atmosfären var väldigt bra i den.
Edit: Det är alltså "psykologiska" skräckisar jag gillar, då folket vet att nå skumt är på gång och kan inte göra skit åt det, som i The Thing, Alien 1-3, Event Horizon. Antar att det är "maktlösheten" som är det läskiga.
Ju-On tycker jag är en av de bästa jag sett.
Samma här, dock ska den nog ses på bio/hemmabio?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.