Visa fullständig version : Sjuk straffskatt
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,668642,00.html
helt sanslöst. men min fråga är, är detta som arvode för att han snart ingår i den blåblodade släkten eller är det för att han inte vet bättre? han verkar va trevlig och så annars
90 000 är normalt i ett sådant fall.
förstår inte heller vad du är upprörd över.
ingen får låta företaget betala privata utgifter oavsett anledning.
jobbar han får han ju lön då får han betala med dom pengarna till flyttfirman precis som jag alltid har gjort.
han chansade och åkte dit.
förstår inte heller vad du är upprörd över.
ingen får låta företaget betala privata utgifter oavsett anledning.
jobbar han får han ju lön då får han betala med dom pengarna till flyttfirman precis som jag alltid har gjort.
ja men det är ju patetiskt då han är blåblodad
De inte bara chansade, de gjorde det på ett klantigt sätt också.
Semesterresor bör benämnas som studieresor t ex. :)
De inte bara chansade, de gjorde det på ett klantigt sätt också.
Semesterresor bör benämnas som studieresor t ex. :)
...säger en som vet hur man ska göra...? :)
...säger en som vet hur man ska göra...? :)
Jag har haft en ekonomilärare som räknade på om avkastningen på pengarna under tiden överklaganden pågick hos skattemyndigheten skulle räcka till för att betala extraavgifterna och om det skulle bli något över i vinst till honom. Det förklarar det mesta av mina kunskaper i ämnet. :D
Alla som har läst något om redovisning vet väl att man inte får dra av privata semesterresor och då gäller det att hitta på något annat som det kan kallas, det är inte så svårt att boka in ett antal studiebesök i förväg t ex och dokumentera dessa lite snyggt. Får man det underkänt så har man i alla fall gjort ett seriöst försök och det ser inte lika illa ut när det kommer ut (Vilket det alltid gör..).
Jag har haft en ekonomilärare som räknade på om avkastningen på pengarna under tiden överklaganden pågick hos skattemyndigheten skulle räcka till för att betala extraavgifterna och om det skulle bli något över i vinst till honom. Det förklarar det mesta av mina kunskaper i ämnet. :D
Alla som har läst något om redovisning vet väl att man inte får dra av privata semesterresor och då gäller det att hitta på något annat som det kan kallas, det är inte så svårt att boka in ett antal studiebesök i förväg t ex och dokumentera dessa lite snyggt. Får man det underkänt så har man i alla fall gjort ett seriöst försök och det ser inte lika illa ut när det kommer ut (Vilket det alltid gör..).
Det är därför man ska bli politiker.
Då får man åka på massor med "studieresor". :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.