handdator

Visa fullständig version : Liseberg

Loke
2005-07-05, 17:27
Brukar det vara mycket folk på liseberg? Överväger om vi ska gå dit i samband med maiden i göteborg. Men med 50000 fler turister än vanligt så kanske det blir trångt där. Förra sommaren gick jag på grönan på en lördag, det var verkligen ingen hit, köer i oändlighet. Brukar det vara lika dant på liseberg? Och är det många av er som ska på maiden som också tänker gå på liseberg?

palme
2005-07-05, 17:31
Kommer va på lissan om 2v. Fick tipset av nismo att gå en dag med lite sämre väder.

Piranha
2005-07-05, 17:33
Kommer va på lissan om 2v. Fick tipset av nismo att gå en dag med lite sämre väder.

Palme du måste knäcka Klubbslaget på Liseberg.

palme
2005-07-05, 17:35
Palme du måste knäcka Klubbslaget på Liseberg.

Har jag aldrig testat men nog fan ska jag försöka. Rygg och axlar som gäller va?

Frantic
2005-07-05, 17:37
Jag var där förra året på gbgdagarna (eller vad det heter) och hann med fyra åkturer på hela dagen pga av köerna

EDIT: Det var strålande sol

christian
2005-07-05, 17:37
En dag med dåligt väder är en bra idé, tyvärr. Alternativen är tidigt på morgonen eller sent på kvällen, kan jag tänka mig. När barnfamiljerna inte hunnit in eller gått och lagt sig.

Köpte åkpass när jag o polarna var där för Metallica. Vi hann med ungefär 3 rides.. =(

Arne Persson
2005-07-05, 17:40
Har jag aldrig testat men nog fan ska jag försöka. Rygg och axlar som gäller va?

Var 1 cm i från i fjol att klara att slå upp den i toppen.

Loke
2005-07-05, 17:41
Vilken tur att det ser ut att bli regn på fredag då :)

Tricklev
2005-07-05, 17:43
Självklart går man en dag när vädret är dåligt, eller så håller man sig vid kaffekopparna.

MAXX
2005-07-05, 17:51
mest teknik som gäller med det där. Ett långt spinko fick upp den i toppen när jag var där. fick upp den 3/4 själv :furious:

Arne Persson
2005-07-05, 18:10
mest teknik som gäller med det där. Ett långt spinko fick upp den i toppen när jag var där. fick upp den 3/4 själv :furious:

Ingen teknik här inte utan ren råstyrka!

palme
2005-07-05, 18:14
Var 1 cm i från i fjol att klara att slå upp den i toppen.

Hur många försök?

Arne Persson
2005-07-05, 18:19
Hur många försök?

Förlåt, jag glömde såklart att nämna att det var med en hand! He he! Gjorde bara ett försök.:) Två händer var faktiskt löjligt lätt. Slår självfallet över huvudet utan några lustiga svingtekniker. Där var några "muskulösa" ynglingar av utländsk härkomst som såg lite sura ut efteråt. Ha ha!

palme
2005-07-05, 18:21
Förlåt, jag glömde såklart att nämna att det var med en hand! He he! Gjorde bara ett försök.:) Två händer var faktiskt löjligt lätt. Slår självfallet över huvudet utan några lustiga svingtekniker. Där var några "muskulösa" ynglingar av utländsk härkomst som såg lite sura ut efteråt. Ha ha!

Hehe!

SKa återkomma med mitt resultat. Gissar på att jag missar och träffar smalbenet.

Arne Persson
2005-07-05, 18:23
Hehe!

SKa återkomma med mitt resultat. Gissar på att jag missar och träffar smalbenet.

Lycka till! :)

Nismo
2005-07-05, 18:24
Brukar det vara mycket folk på liseberg? Överväger om vi ska gå dit i samband med maiden i göteborg. Men med 50000 fler turister än vanligt så kanske det blir trångt där. Förra sommaren gick jag på grönan på en lördag, det var verkligen ingen hit, köer i oändlighet. Brukar det vara lika dant på liseberg? Och är det många av er som ska på maiden som också tänker gå på liseberg?
Det är sjuuukligt mycket folk där vid bra väder, speciellt nu i semestertider. Palme, Piranha o Co ser ju livsfarliga ut så det kan ju knö sig före kön, men vi andra måste snällt vänta i ca 45 min för att åka de roliga attraktionerna.
Så när jag åker till Liseberg tar jag den sämsta skitdagen med blåst och regn, tar på mig varma kläder regnskydd osv, lite vodka i magen. Sen kan man åka som ett barn hela dagen! Mycket roligt.

erk
2005-07-05, 18:40
Det är sjuuukligt mycket folk där vid bra väder, speciellt nu i semestertider. Palme, Piranha o Co ser ju livsfarliga ut så det kan ju knö sig före kön, men vi andra måste snällt vänta i ca 45 min för att åka de roliga attraktionerna.
Så när jag åker till Liseberg tar jag den sämsta skitdagen med blåst och regn, tar på mig varma kläder regnskydd osv, lite vodka i magen. Sen kan man åka som ett barn hela dagen! Mycket roligt.
Ett annat tips är att ta sig dit tidigt, för precis efter öppning är det inte lika mkt folk. Men bäst av allt är nog att vänta några veckor så det hinner lugna sig lite, men ska man på Maiden är ju det inget alternativ. Då får man nog bita i det sura äpplet och räkna med dryga timmens kö på de stora attraktionerna. Tipset om förmiddagen står sig dock, minst besökare i början av dagarna.

Jax
2005-07-05, 19:08
Slå upp den i toppen måste väl ändå vara del av en kaka för er grabbar. T.o.m. jag har lyckats med det. Ni kan väl ändå inte bli besegrade av en maratonlöpare i en styrkeövning. ;)

Piranha
2005-07-05, 21:03
Hur många försök?

Jag knäckte den på tre av fem slag nu i midsommras ..

Råstyrka ja, sen träffa rätt.

Piranha
2005-07-05, 21:07

Jävligheternas jävligheter så tror ja faktisk de är Gothi Cup den veckan , räkna med 12.000 knattar i stan.

Gabriel_
2005-07-05, 22:55

nej det är nog inte en så god ide, för denna vecka så pågår partille cup som är en handbolls cup snarlik gothia och maaaaaaaaaaaaaaassa ungdomar är i stan och det är fuuullt på liseberg just nu.

men det duger för att glassa runt i en dag och äta lite glass ;)