Visa fullständig version : Annorlunda magövning
Fyrkantig_njure
2005-07-04, 22:27
Hej, jag har kört en annorlunda (förmodligen) övning för magmusklerna, jag har en sådan otrolig träningsverk (minst 3 dagar) efteråt och jag tror att den är väldigt effektiv. Den går till som så att jag som tränar ligger på rygg på en bänk och håller benen raka upp i luften (90 graders vinkel) medans en träningspolare trycker mina ben så att de går neråt mot marken (en övning som ofta kör på fotbolls träningar) och jag ska då hålla emot så gott det går, upprepar ca 15 gånger och spyr nästan efteråt *spy* . Jag udrar, ger denna övning några "rutor" på nedre delen av magen?? ,jag har bara 6 rutor överst och känner två till längre ner men dom syns inte...dessutom vill jag ha tydligare ådror på magen, (skitsnyggt) nån som har några tips på bra magövningar? jag kör nu bara situps med vikter och så min specialare :hbang:
tips nån?
Fultjack
2005-07-04, 22:36
tappa fett så syns magen bättre :thumbup:
Fatalist
2005-07-04, 22:40
I slutändan ser dina rutor likadana ut vilken övning du än kör. Deffa som han sa, så syns dina rutor bättre.
Denna övningen måste väl ändå vara en av de absolut vanligaste?
Personligen tycker jag det är mycket bättre att *inte* hålla emot utan att låta benen gå så långt ner att jag nästan har fötterna i marken och sedan upp igen. Då behöver inte kompisen knuffa så hårt heller. Tycker att man bara jobbar med höftböjaren annars.
I slutändan ser dina rutor likadana ut vilken övning du än kör. Deffa som han sa, så syns dina rutor bättre.
Ha här i åtanke att Svantee förmodligen inte vet något om din fysik, börja inte deffa i "onödan".
obesogen
2005-07-04, 23:00
Denna övningen måste väl ändå vara en av de absolut vanligaste?
Personligen tycker jag det är mycket bättre att *inte* hålla emot utan att låta benen gå så långt ner att jag nästan har fötterna i marken och sedan upp igen. Då behöver inte kompisen knuffa så hårt heller. Tycker att man bara jobbar med höftböjaren annars.
Och en av de sämsta. Gammal kampsportsövning. Hög skaderisk i lumbalryggen, iochmed att de flesta inte är tillräckligt starka för övningen. Rätt utförd ska ländryggen hållas plan med underlaget under hela rr-banan, så fort man kommit så långt ner att ryggen släpper det minsta har man gått tillräckligt långt. Att kunna komma ner till marken med hälarna med ländryggen plan är få förunnat, jag är inte ens i närheten och jag är hyfsat stark.
När din polare kastar ner dina ben blir det ännu svårare att hålla ländryggen fixerad. Jag skulle säga skippa den, och gör benlyft i dipsmaskinen med ryggstöd istället.
Svårt att göra benlyft tunga dock..
ett par 25 kilos kakor mellan fötterna göör det rätt tungt.
Det är knepigt att hålla något mellan fötterna dock.
obesogen
2005-07-05, 10:14
Svårt att göra benlyft tunga dock..
Inte särskilt svårt om man har en kompis som håller emot på upp och nervägen, och han hade ju en träningskompis.
HookersUnited
2005-07-05, 10:53
Det är knepigt att hålla något mellan fötterna dock.
En hantel fungerar utmärkt.
Fyrkantig_njure
2005-07-05, 12:21
mmm, många förslag, ska skippa den övningen och börja med benlyft i dipparen ett tag, se om det ger träningsverk. med tanke på att jag väger knappa 80 kg med mina 190 cm så behöver jag inte deffa så mycket *rolleyes* men lite till kanske inte skadar...får köra hårdare helt enkelt :whipped:
Tack allihop
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.