handdator

Visa fullständig version : Fladdermage!??!

BadMass
2005-07-03, 10:18
En 19 årig tjockis som skulle vilja bli av med extralasten nu, styrketränat sen jag va 16, fast då var jag mest intresserad av styrka o träna ingen cardio alls o tyckte deff va för småkillar, men nu har jag kommit på bättre tankar, motivationen senatse 2 åren har varit piss förmodligen litegrann pga av att det inte e så jävla kul o träna stenhårt när det ändå inte syns bakom allt fett,. men nu ska dte bort alltså,

är 180 cm hade för 2 månader seb ett midjemått på 120 cm!! har nu ca 112cm, dessa 2 månader har bestått av lite tonfisk, litre cardio lite gym o ganska mycke fest.. (tog ju studenten nyss ju!!).... men nu ska jag väll göra ett seriöst försök här... första målet är att komma ner under 100 cm i midjan, vikten kämnns ju helt oviktigt... men dte jag är orolig över nu är, tor ni jag kommer få en sån där fladdermage om jag går ner till typ 90 cm i midjemått?? isåfal känns det ju värdelöst att deffa ner sej, det ser ju värre ut med massa löst skinn än en fast ölkula ju...... nån som har nå erfarenhet..???

Spungebob
2005-07-03, 10:29
En 19 årig tjockis som skulle vilja bli av med extralasten nu, styrketränat sen jag va 16, fast då var jag mest intresserad av styrka o träna ingen cardio alls o tyckte deff va för småkillar, men nu har jag kommit på bättre tankar, motivationen senatse 2 åren har varit piss förmodligen litegrann pga av att det inte e så jävla kul o träna stenhårt när det ändå inte syns bakom allt fett,. men nu ska dte bort alltså,

är 180 cm hade för 2 månader seb ett midjemått på 120 cm!! har nu ca 112cm, dessa 2 månader har bestått av lite tonfisk, litre cardio lite gym o ganska mycke fest.. (tog ju studenten nyss ju!!).... men nu ska jag väll göra ett seriöst försök här... första målet är att komma ner under 100 cm i midjan, vikten kämnns ju helt oviktigt... men dte jag är orolig över nu är, tor ni jag kommer få en sån där fladdermage om jag går ner till typ 90 cm i midjemått?? isåfal känns det ju värdelöst att deffa ner sej, det ser ju värre ut med massa löst skinn än en fast ölkula ju...... nån som har nå erfarenhet..???

Varför 100cm ???? Vill du se ut som en tjej eller ? :naughty:

HenrY
2005-07-03, 10:46

Är väl kanske möjligt att du får lite löst skinn runtomkring magen om du deffar ner dig fort, dvs bantar? För jag antar att du vill gå ner lite mer än 0.5 kg/vecka?
Men den är ju endå bättre att du går ner, löst skinn kommer ju inte synas om du går mer kläder, då kommer ju det bli mycket snyggare med vanliga kläder med då du inte har någon kula.
Sen när du inte har så mycket fett kvar så kommer du ju få bättre insulinkänslighet bl.a. vilket gör att du kan bygga muskler bättre.

Din inställning nu verkar vara densamma som den du hade då du tyckte att deff var för småkillar. Ger dej själv anledningar till att inte deffa.
Ta tag i problemet idag istället, deffa o bygg sedan muskler! Då kommer du se att lite extra skin runt magen inte kommer vara till något besvär!;)

BadMass
2005-07-03, 15:29

när jag drar in magen så mycke jag kan så visar måttbandet 100 cm... därför det är första målet... :cool: .... o, ja... jag skulle gärtna gå ner mer än 0,5 kg i månaden, men vill ju inte tappa muskler, har trots allt lite granna sånt oxå.... 130 i bänk 200 i marklyft 200 i benböj, vore trist om man skull etappa det o få börja om, men är det så man måste göra elr..???? ¨ån som ahr gått ner ganska mycke som har nå erfarenheter???

BadMass
2005-07-03, 15:30
jag skulle gärtna gå ner mer än 0,5 kg i månaden

veckan mena jag.... månaden oxå iochföresej.. för den delen......

BajareN
2005-07-03, 17:04
Om du är ute efter att gå ner i vikt samt behålla muskelmassa ska du inte svälta dig själv för att gå ner, kör ett hyffsat lungt tempo på cirka 0.5kg/vecka. Öka proteinintaget till 2.5-3 gram per kg och dra ner på fettet/kolhydraterna. Planera kosten, kör cardio och den biten.

Sen angående fladdermagen så ser du ju själv när det börjar dra i väg så att säga, ja menar... lägg av med dieten om du upplever att skinnet börjar fladdra. Men du kan nog gå en bit under 100 innan, eller om, det nu händer.

:thumbup:

mangemani
2005-07-03, 18:01
Om du är ute efter att gå ner i vikt samt behålla muskelmassa ska du inte svälta dig själv för att gå ner, kör ett hyffsat lungt tempo på cirka 0.5kg/vecka. Öka proteinintaget till 2.5-3 gram per kg och dra ner på fettet/kolhydraterna. Planera kosten, kör cardio och den biten.

Sen angående fladdermagen så ser du ju själv när det börjar dra i väg så att säga, ja menar... lägg av med dieten om du upplever att skinnet börjar fladdra. Men du kan nog gå en bit under 100 innan, eller om, det nu händer.

:thumbup:

det är väl nästan bättre att dra ner på kolhydraterna och öka det omättade/fleromättande fettintaget.
kolhydrater= insulinpåslag= lättare för fettinlagring

Trekker
2005-07-03, 19:20

Vilket mått gör så man inte ser ut som en tjej då?

hultman
2005-07-03, 19:47
100 cm är inte lite? :O

Hur som helst:
Du kommer knappast att tappa några muskler om du går ned ett kilo i veckan, vad folket här inne än säger.

Kolla bara på Berge, han tappade ~1.5 kg per vecka i slutet av sin deff och märkte inga muskelförluster över huvud taget.

BadMass
2005-07-03, 20:09
asså, jag kan inte bestämma mej om jag ska ha en hyffsad kost med typ husmanskost o så, fats mindre kolhydrater o bara nyttiga fetter o träna gym typ 40 minuter om dan+ lite cardio, o köra på det hela tiden, elr om jag ska köra en värstingdeff under 2 månader elr nåt.... vad tror ni på?? kanske e lättare o hålla sej inom ramarna om man kör på förslag 1... o gör det till en livsstil... men man vill ju se resultat oxå....

hultman
2005-07-03, 20:23
Varför inte testa att köra metod två för ett tag, och sedan övergå till den andra om du inte orkar/klarar av det?

BadMass
2005-07-03, 20:28
Varför inte testa att köra metod två för ett tag, och sedan övergå till den andra om du inte orkar/klarar av det?

vilket oerhört klokt svar.... är det frö att du har en så allsmäktig person som presbild??? :bow:

hultman
2005-07-03, 20:29
Hehe. Ingen aning om du retas eller inte, men det är givetvis därför :D

Lycka till förresten :)

BadMass
2005-07-03, 20:38
Hehe. Ingen aning om du retas eller inte, men det är givetvis därför :D

Lycka till förresten :)

hahah.... tack så mycke.... nä, det här går inte, nu sk ajag ut o luffsa lite lättare intervaller, sen blire en prottedrink, sen bingen....

hade....:)

Lizzie
2005-07-04, 08:45
Vilket mått gör så man inte ser ut som en tjej då?

De driver med dig. Klart du ska under 100 strecket! Förstår dina tankar om att du kommer få mycket skinn över - men det drar ihop sig, mycket av det ialla fall, och skinn är ju inte farligt för hälsan - vilket ett midjemått på 110 är!!

Lycka till!

pabb
2005-07-04, 09:12
Så om man går ner mer än 0.5kg/vecka drar inte skinnet ihop sig då? Eller tar det bara längre tid för att det ska göra det?

Matte_Maiden
2005-07-04, 10:14
Lycka till gubben. =)

Mental
2005-07-04, 10:41
ääh, jag har varit runt 110 och backat ned till 80-83, och inget löst skinn på min mage. Den ser dock lite konstig ut pga bleknade och numera ganska tätt sittande stretchmarks.

BadMass
2005-07-04, 14:26
ääh, jag har varit runt 110 och backat ned till 80-83, och inget löst skinn på min mage. Den ser dock lite konstig ut pga bleknade och numera ganska tätt sittande stretchmarks.

Det öär ju grymt imnponerande Mental... helt klart... jo, din kista ser ju normal ut.. men har sett riktiga slräckexempel... ska man slita så hårt vill man ju kuinna flerxa sej på stranden oxå... :naughty: ... drygt med stretchmarks, men det har kjag klarat mej från på magen, har bara ett par stycken på kärlekshandtagen... men dom satt väll där innan du började deffa???

King Grub
2005-07-04, 14:29
Så om man går ner mer än 0.5kg/vecka drar inte skinnet ihop sig då? Eller tar det bara längre tid för att det ska göra det?

Helt individuellt och beroende på status, gener, eventuell striae, osv. För vissa följer det med, andra får lära sig leva med löst skinn.

Mental
2005-07-04, 14:52
Det öär ju grymt imnponerande Mental... helt klart... jo, din kista ser ju normal ut.. men har sett riktiga slräckexempel... ska man slita så hårt vill man ju kuinna flerxa sej på stranden oxå... :naughty: ... drygt med stretchmarks, men det har kjag klarat mej från på magen, har bara ett par stycken på kärlekshandtagen... men dom satt väll där innan du började deffa???
Japp. stretchmarksen skaffade jag mig när jag skaffade kaggen *cry*
De har dock bleknat och krympt, så jag tänker knappt på dem längre.
Jag gillar min nya kagge, lite mindre men fortfarande personlig utan att vara mager. Jag har fortsatt tappa lite efte "efterbilderna" men jag försöker stabilisera vikten nu. Jag är lite ledsen för den enda träningslokalen på orten har sommarstängt :(

Men men, heller skrynklig än fet, så deffa på du bara :thumbup:

BadMass
2005-07-04, 15:19
Japp. stretchmarksen skaffade jag mig när jag skaffade kaggen *cry*
De har dock bleknat och krympt, så jag tänker knappt på dem längre.
Jag gillar min nya kagge, lite mindre men fortfarande personlig utan att vara mager. Jag har fortsatt tappa lite efte "efterbilderna" men jag försöker stabilisera vikten nu. Jag är lite ledsen för den enda träningslokalen på orten har sommarstängt :(

Men men, heller skrynklig än fet, så deffa på du bara :thumbup:

men sak du bygga upp dj o bli en biff nu elr ska du lugna dej o v aklite "mysig"......????

Fredrik_
2005-07-04, 15:20

Du har ju åldern på din sida också, så jag tror inte du behöver oroa dig. Jag är 32, tappade 18 kg i vikt på drygt ett år ungefär och har inte heller tillstymmelse till något löst skinn.

Bara att köra på :thumbup:

BadMass
2005-07-04, 19:06
Du har ju åldern på din sida också, så jag tror inte du behöver oroa dig. Jag är 32, tappade 18 kg i vikt på drygt ett år ungefär och har inte heller tillstymmelse till något löst skinn.

Bara att köra på :thumbup:

det låter ju fantastidskt... då ere bara o mosa då..!!!!