Visa fullständig version : Tips på hörlurar att jogga i?
Mina vanliga tussar till mp3-spelaren trillar ur öronen hela tiden då jag springer så jag måste skaffa några som sitter kvar. Nån som vet av någon bra modell till lagom pris?
Jag brukar köpa "stoppa in i örat-lurar" på Clas Ohlson; vet inte vilket märke, men de kostar runt femtiolappen. Undvik lurar som är alldeles runda och gjorda helt i hårdplast, de har en tendens att trilla ut, tycker jag.
Jag kör med ett par KOSS Sporta-Pro till all form av cardio :thumbup:
Nu jävlar hittade jag ett par på clas ohlson, undrar dock hur mycket ljud man får för 69 kr, haha. Det är såna som man fäster runt örat iaf så dom ska nog sitta kvar
är vi ändå är inne på ämnet: Det är lite drygt att ha spelaren hängande runt halsen så jag tänkte försöka lösa det på något annat sätt. Såg en kille som hade den i något sorts resårband fäst på armen, nån som känner till om man kan köpa ett sånt nånstans?
Citerar mig själv från en annan tråd.
Sånt där resårband kör jag med till min JOS, fungerar utmärkt.
Jag funderar på sånna här:
http://dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010077823
eller:
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=62271
Dom första har jag testat när jag sprang för nån dag sen, och dom sitter klockrent bara man får dit dom ordentligt, kan vara lite knepigt i början.
Bra snäckor om du ska ha dom till cardio.
Bälte (helst resår) och bältesclips funkar också bra om spelaren inte är alltför skakkänslig.
Jag har liknade dessa och de är helt ok, men sitter lite avigt.
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/153705/prices
Har haft dessa och de satt som en smäck, helt underbara. Tyvärr gick de sönder; tror jag råkade stampa på dem.
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/154355/prices
grisbil3n
2005-07-02, 10:23
"the plug"
Extremt pra!
Jag skulle vilja påstå att varken Sony MDR-EX71SL eller Koss The Plug är bra hörlurar att jogga i. Därmed inte sagt att de är dåliga hörlurar. Det är bara det att "in ear"-lurar inte lämpar sig så bra för stampande i skogen efter vad jag upplevt i alla fall. Hör man t ex inte sina "egna fotsteg" väldigt bra? :D
Jag har inte provat just Sony MDR-EX71SL eller Koss The Plug, men varken mina Etymotic 6i eller mina Shure E2C är några höjdare att jogga med.
Det är bara det att "in ear"-lurar inte lämpar sig så bra för stampande i skogen efter vad jag upplevt i alla fall. Hör man t ex inte sina "egna fotsteg" väldigt bra?
Jo, givetvis. Om det är bra eller dåligt beror ju dock lite på vad man vill ha. Enda gången jag tycker att det brukar vara något problem att höra musiken är om jag springer längs en väldigt trafikerad väg; på gång/cykelvägar, småvägar etc. kan jag i regel höra även pratprogram på radion utan att missa särskilt mycket - och då springer jag ganska "klampigt" (tungt och "klumpigt" löpsteg) jämfört med många andra jag ser (typ de som springer om mig ... :D ). Jag tycker även att det finns en poäng med att kunna höra om det kommer någon bakifrån, om det kommer bilar etc.: kommer ihåg en tjej i min hemstad som blev överkörd på en obevakad järnvägsövergång p.g.a. att hon inte hörde tåget komma, och det känns som om man gärna klarar sig utan det ...
är vi ändå är inne på ämnet: Det är lite drygt att ha spelaren hängande runt halsen så jag tänkte försöka lösa det på något annat sätt. Såg en kille som hade den i något sorts resårband fäst på armen, nån som känner till om man kan köpa ett sånt nånstans?
resårband är kanon
runt halsen skumpandes skulle jag aldrig orka med.
jag kan ju iofs stoppa ner den i bhn men är rädd för att den ska bli fuktskadad för det blev min mobiltelefon när jag hade den där.
resårband ingick när jag köpte min. Brukar även trä sladden under bandet så att det inte far omkring när jag springer.
Jag har en sån här, kanske är en sån du har sett. Funkar väldigt bra när man springe.http://www.nike-philips.com/
Kråckodilen
2005-07-04, 16:25
Extremt pra!
Funkar inte alls när det blir lite svettigt. Ploppar ut juh... *grr*
Däremot de som man har runt nacken, vilandes på öronen funkar fint, men man tappar lite av basen. *grr27*
Fatalist
2005-07-04, 18:02
Och spring inte och köp resårband nu, köp ett vanligt svettband, funkar perfa :)
grisbil3n
2005-07-04, 18:13
Funkar inte alls när det blir lite svettigt. Ploppar ut juh... *grr*
Däremot de som man har runt nacken, vilandes på öronen funkar fint, men man tappar lite av basen. *grr27*
Jag svettas som en gris, än har dom inte ploppat :)
Jo, givetvis. Om det är bra eller dåligt beror ju dock lite på vad man vill ha. Enda gången jag tycker att det brukar vara något problem att höra musiken är om jag springer längs en väldigt trafikerad väg; på gång/cykelvägar, småvägar etc. kan jag i regel höra även pratprogram på radion utan att missa särskilt mycket - och då springer jag ganska "klampigt" (tungt och "klumpigt" löpsteg) jämfört med många andra jag ser (typ de som springer om mig ... :D ). Jag tycker även att det finns en poäng med att kunna höra om det kommer någon bakifrån, om det kommer bilar etc.: kommer ihåg en tjej i min hemstad som blev överkörd på en obevakad järnvägsövergång p.g.a. att hon inte hörde tåget komma, och det känns som om man gärna klarar sig utan det ...
Det glömde jag säga. Det är verkligen en poäng i det du säger, har själv blivit skrämd flera gånger då jag använt in-ear-lurar i trafiken. Kusligt värre!
Pellefant
2005-07-04, 22:26
"Tips på hörlurar att jogga i?"
Måste vara en kort slinga du springer. :D
AFanatic
2005-07-04, 22:31
Måste ju säga att jag är grymt besviken på "the plug"...jvla elefantöron man måste ha får att få dom att passa, no? Tror bestämt det blir KOSS Porta Pro nästa gång.
grisbil3n
2005-07-04, 23:46
Måste ju säga att jag är grymt besviken på "the plug"...jvla elefantöron man måste ha får att få dom att passa, no? Tror bestämt det blir KOSS Porta Pro nästa gång.
Dom anpassar sig till dina öron efter ett tag, man får pilla lite i början. Det är värt det tror mig...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.