handdator

Visa fullständig version : Hur kommer det sig att:

Karate_kid
2005-07-01, 22:16
Nästan varje bil man ser med ett "par" i, alltså i ett hetrosexuellt par, en kvinna och en man. Att det nästan till 99% ALLTID är mannen som kör bilen ? Någon annan som har tänkt på detta grova problem ?
Är det för att kvinnor kör sämre ?
Är det för att män kör bättre ? :D

JoelR
2005-07-01, 22:19
Bilen är männens leksak.

Karate_kid
2005-07-01, 22:19
Bilen är männens leksak.

jaså? Motorcykeln då?

Glen
2005-07-01, 22:23
Könsmaktsstrukturer. Utöver detta så har jag också märkt att kvinnor i 50-års åldern som sitter på passagerarsätet verkar tro att de sitter bakom sånt där spegelglas så att de kan se ut men ingen kan se in, de stirrar nämligen något så in i helvete ut genom rutan på andra bilister på ett sätt som normala människor inte skulle göra

High1ander
2005-07-01, 22:24
Inge wajn nu, men kvinnor kör sämre om man ska kolla på en Schweizisk undersökning då man faktiskt höjde alkoholhalten för rattfylla, då det var bättre att fulla gubbar körde hem än deras nyktra fruar. Detta eftersom antalet olyckor ökade då fruarna som var nyktra körde hem sina fulla män.

Annars å vet jag inte, då jag inte själv gjort några empiriska undersökningar hur det ligger till mellan antalet män/kvinnor som kör...

Karate_kid
2005-07-01, 22:26
Inge wajn nu, men kvinnor kör sämre om man ska kolla på en Schweizisk undersökning då man faktiskt höjde alkoholhalten för rattfylla, då det var bättre att fulla gubbar körde hem än deras nyktra fruar. Detta eftersom antalet olyckor ökade då fruarna som var nyktra körde hem sina fulla män.

Annars å vet jag inte, då jag inte själv gjort några empiriska undersökningar hur det ligger till mellan antalet män/kvinnor som kör...

hahahhahhahaa :D

Frippe_L
2005-07-01, 22:27

Fan va jag log för mig själv när jag läste det, inte för att uppmuntra rattfylla, men ändå :-) finns säkert rattfulla som kör bättre än nyktra killar rmed, man har ju sett Sveriges värsta bilförare.......

Karate_kid
2005-07-01, 22:29
Fan va jag log för mig själv när jag läste det, inte för att uppmuntra rattfylla, men ändå :-) finns säkert rattfulla som kör bättre än nyktra killar rmed, man har ju sett Sveriges värsta bilförare.......

och finalisterna mellan dessa två hade vilket kön ? :laugh:

Frippe_L
2005-07-01, 22:31
och finalisterna mellan dessa två hade vilket kön ? :laugh:

Vinnaren skulle kunna komma hem till mig :kinky: hade inte jag haft nåt emot. Babys got back :-)

Karate_kid
2005-07-01, 22:37
Vinnaren skulle kunna komma hem till mig :kinky: hade inte jag haft nåt emot. Babys got back :-)

sant. Om hon nu inte redan bodde hos mig!!! *uppdate* *screwy* :D

Frippe_L
2005-07-01, 22:43
sant. Om hon nu inte redan bodde hos mig!!! *uppdate* *screwy* :D

Varför fick jag isf papper från svensk adressändring i morse? *slap*

Karate_kid
2005-07-01, 22:45
Varför fick jag isf papper från svensk adressändring i morse? *slap*

kicka morsan ut dig ? :laugh:

Frippe_L
2005-07-01, 22:47
kicka morsan ut dig ? :laugh:

Flyttade för två år sen så det tror ja inte. Stod nåt om en Daniel San ;) på lappen

Jense
2005-07-01, 22:55
för att kvinnor kör i 50 i ytterfilen på en 90väg. män vill ****** och köra bil, kvinnor vill laga mat och städa.

Sonny
2005-07-01, 22:58
Kvinnor kör bättre än höns sägs det!

Frippe_L
2005-07-01, 22:58
för att kvinnor kör i 50 i ytterfilen på en 90väg. män vill ****** och köra bil, kvinnor vill laga mat och städa.

klart de kör sakta, de måste ju hinna sminka sig medans de kör och prata i telefon samtidigt.......jag kör inte sakta, men ja råkade ut för en brud som tyckte jag var osminkad och därmed måste kört jättesnabbt.... *slap*

Karate_kid
2005-07-01, 23:01

jaså det är så asså. Ok låt höra vad kvinnorna på forumet har att säga.om dom nu har körkort, hahha :laugh:

Jense
2005-07-01, 23:03
jaså det är så asså. Ok låt höra vad kvinnorna på forumet har att säga.om dom nu har körkort, hahha :laugh:
ni är så kvicka.

1. här finns inga kvinnor på forumet
2. här finns inga körkort
3.
5.
64.
3

Frippe_L
2005-07-01, 23:05
ni är så kvicka.

1. här finns inga kvinnor på forumet
2. här finns inga körkort
3. de har inte hunnit hem från gymmet
5. de har krockat och väntar på bärgaren
64. de bygger lösnaglar innan de ska lägga sig
3

*innocent*

Tolkia
2005-07-02, 00:19
Kvinnor kör bättre än höns sägs det!
Japp. Så även män. Pojkvaskrar och grabbhalvor däremot i regel sällan.

Karate_kid
2005-07-02, 00:20
Japp. Så även män. Pojkvaskrar och grabbhalvor däremot i regel sällan.

haha PWNED

Bjorne
2005-07-02, 00:21
Fler än jag, som lagt märke till, att bilar, vars lampor är avstängda, trotts att det framförs på svenska gator, oftast har en kvinnlig eller utlänsk förare?

Karate_kid
2005-07-02, 00:23
Fler än jag, som lagt märke till, att bilar, vars lampor är avstängda, trotts att det framförs på svenska gator, oftast har en kvinnlig eller utlänsk förare?

kan bero på att det inte är lag på ha halvljus i flertalet av länderna neråt.

Grisen
2005-07-02, 00:32
kan bero på att det inte är lag på ha halvljus i flertalet av länderna neråt.

Stämmer säkert, de flashar duktigt när man kör med halvljus i de länder där det inte är förbjudet.

Karate_kid
2005-07-02, 00:33
Stämmer säkert, de flashar duktigt när man kör med halvljus i de länder där det inte är påbjudet.

hehe ja vet. Själv tycker man det är störande när dom flashar och vill att man ska stänga av ljuset :D

Bjorne
2005-07-02, 00:36
kan bero på att det inte är lag på ha halvljus i flertalet av länderna neråt.Naturligtvis, tänkte främst på kvinnobiten. Dock var jag tvungen att ta med det om blattarna också, då det som redan konstaterats i den här tråden, nämligen att fler män än kvinnor kör, så skulle det inte längre se ut som om det var vanligare hos kvinnor, rent generellt sett hos svenskar, vilket det verkar vara.

Karate_kid
2005-07-02, 00:38
Naturligtvis, tänkte främst på kvinnobiten. Dock var jag tvungen att ta med det om blattarna också, då det som redan konstaterats i den här tråden, nämligen att fler män än kvinnor kör, så skulle det inte längre se ut som om det var vanligare hos kvinnor, rent generellt sett hos svenskar, vilket det verkar vara.

ohh shit rasist :D :laugh:

reinholdsson
2005-07-02, 00:58
Könsmaktsstrukturer. Utöver detta så har jag också märkt att kvinnor i 50-års åldern som sitter på passagerarsätet verkar tro att de sitter bakom sånt där spegelglas så att de kan se ut men ingen kan se in, de stirrar nämligen något så in i helvete ut genom rutan på andra bilister på ett sätt som normala människor inte skulle göra

håller med dig om detta.

Tolkia
2005-07-02, 01:39
... kvinnor i 50-års åldern som sitter på passagerarsätet verkar tro att de sitter bakom sånt där spegelglas så att de kan se ut men ingen kan se in, de stirrar nämligen något så in i helvete ut genom rutan på andra bilister på ett sätt som normala människor inte skulle göra
Stirrande förare/passagerare hänteras lämpligen på samma sätt som folk som stirrar in genom fönstret när de passerar förbi utanför ens hus/lägenhet: Le glatt och vinka. Ganska roligt att se dem fnysa förnärmat ("Antyder han att jag skulle glo? Det var det fräckaste ...!") och mycket målmedvetet titta åt ett annat håll, alternativt förbi en som om det fanns något bakom ens huvud som var det de egentligen tittade på ... :D

Davil
2005-07-02, 11:28
Konstigt att bilförsäkring är billigare för kvinnor ? och att den är dyrare för unga män ? Jag vet iaf varför.

Jet
2005-07-02, 11:42
Blir jobbigt för mig att trycka i mig Valium om jag inte får köra själv, får inte att köra böj halvsovande....

Pingu
2005-07-02, 12:07
Som min mamma brukar säga "kvinnor i trafiken skulle vara förbjudet"
Hon nar inte körkort själv

christian
2005-07-02, 13:15
Konstigt att bilförsäkring är billigare för kvinnor ? och att den är dyrare för unga män ? Jag vet iaf varför.

Det kan ha rätt mycket med antal körda mil per person och år samt att kvinnor i regel kör saktare än män och olyckorna därmed blir mindre allvarliga.

Tittar du på http://www.sika-institute.se/databas/data/ss_2004_6.pdf från s53 och framåt ser du att de står för 26% av dödsfallen, 37% av antalet svårt skadade samt hela 41% av antalet lätt skadade.

Fast det är ju bara relevant om man vet hur många mil resp kön kör samt antalaet förare i förhållande till populationen, men en liten fingervisning är det nog.

Cilia
2005-07-02, 13:22
men tittar du i bilarna på vägen hem en fredag- eller lördagkväll så är majoriteten av förarna kvinnor. Då har männen inga problem att släppa ifrån sig ratten om det innebära att dom istället kan dricka på kvällen.

om man ska vara seriös tror jag det beror på att de flesta kvinnor/tjejer ser bilen som ett transportmedel och det spelar ingen roll vem som kör bara man kommer fram.

Själv gillar jag att köra bil. När jag och mitt ex åkte där vi inte varit tidigare så körde dock alltid han och det berodde på att jag då läste kartan. Han var värdelös på det och vi kom alltid fel så jag bestämde vart vi skulle och han fick göra som jag sa.

men det är väl som med fjärrkontrollen

REMOTE CONTROL (ri-moht kon-trohl) n.

Female.... A device for changing from one TV channel to another.

Male... A device for scanning through all 375 channels every 5 minutes

Cilia
2005-07-02, 13:23
det stämmer ända till kvinnorna kommer upp i 40+ för då räknar försäkringsbolagen med att bilen lånas ut till hennes tonårsson och då går försäkringen upp rejält.
Verkar som om pappas bil inte lånas ut av ngn märklig anledning.

Trance
2005-07-02, 13:28
Hatar ordet könsmaktstruktur, så jäkla idiotiskt.

Men det har ju varit rollen att männen som kör och det lever ju kvar, även nu också där männen är mer bilintresserade. Så om vissa kvinnor kör sämre så handlar det nog mer om bristande erfarnhet än deras enormt små hjärnor(även om det såklart påverkar).

Men sedan så är det ju alltid lika ironiskt när unga män skall klaga på kvinnor som kör, så bara ett meddelande. Ni kör förjävla dåligt, ni är kassa. Nej ni klarar inte av att hantera bilen i sådana hastigheter och ni gör det enbart för att ni är veka och styrs av era hormoner och behov av att hävda sig.

När jag kör fort så har jag dock grym kontroll hela tiden eftersom jag är en väldigt bra förare.

Trance
det stämmer ända till kvinnorna kommer upp i 40+ för då räknar försäkringsbolagen med att bilen lånas ut till hennes tonårsson och då går försäkringen upp rejält.
Verkar som om pappas bil inte lånas ut av ngn märklig anledning.

Siffror och källa på det?

Allan
Nästan varje bil man ser med ett "par" i, alltså i ett hetrosexuellt par, en kvinna och en man. Att det nästan till 99% ALLTID är mannen som kör bilen ? Någon annan som har tänkt på detta grova problem ?
Nej
Är det för att kvinnor kör sämre ?
Nej
Är det för att män kör bättre ? :D
Nej

De där männen är exakt samma män som aldrig kan åka med nån annan man heller. De kör själva. Punkt slut. De sitter bara bredvid och puffar och stönar och göra hela turen till en plåga. Och oftast kör de som arslen i varje fall....

allan

Allan
2005-07-02, 13:29
När jag kör fort så har jag dock grym kontroll hela tiden eftersom jag är en väldigt bra förare.

allan

Trance
2005-07-02, 13:31

allan

Jag har inte krockat än, och mina omkörningar är det motiv gud skulle valt om han skulle målat en tavla. Mina medpassagerare är lugna och harmoniska och utbryter spontana glädjetjut.

Allan
2005-07-02, 13:33
Jag har inte krockat än, och mina omkörningar är det motiv gud skulle valt om han skulle målat en tavla. Mina medpassagerare är lugna och harmoniska och utbryter spontana glädjetjut.

Harmoniska och spontana glädjetjut i samma mening - verkar inte så lovande. Jag får mer associationer till "Skriet".....

allan

Cilia
2005-07-02, 13:34
senare om jag orkar.
jag hittade siffrorna för ngt år sedan så det är inte färskt i mitt huvud.

Trance
2005-07-02, 13:36
senare om jag orkar.
jag hittade siffrorna för ngt år sedan så det är inte färskt i mitt huvud.

Ok, jag tror på dig. Behöver inte leta. Tyckte det bara var en rätt stor generalisering att pappas bil inte lånar ut. Men är det så, så är det så.

hasse36
2005-07-02, 14:12
Det finns väl inte en enda mätbar aktivitet där inte män är överlägsna kvinnor.

Trance
2005-07-02, 14:22

De kör bättre bil.
http://www.transport.se/home/trp2/home.nsf/pages/084D14FB776D1E1BC1256E5B0041D2F0

Sheogorath
2005-07-02, 14:24

Skulle gissa att om man satte sig ner och jämförde simultankapacitet så skulle ju kvinnor rocka oss rätt fett. Det kanske redan är gjort.

hasse36
2005-07-02, 14:30
De kör bättre bil.
http://www.transport.se/home/trp2/home.nsf/pages/084D14FB776D1E1BC1256E5B0041D2F0Du läste nog bara rubriken.

Trance
2005-07-02, 14:32
Du läste nog bara rubriken.

Nej. Jag anser att medvetet bryta mot reglerna gör en till en sämre bilförare. Vem bryr sig om du kan göra en ashäftig 360 med handbromsen när du vid ett annat tillfälle kör in i en bil i 200 km/h.

Trance
2005-07-02, 14:33
Skulle gissa att om man satte sig ner och jämförde simultankapacitet så skulle ju kvinnor rocka oss rätt fett. Det kanske redan är gjort.

Verkar vara en myt, hittar ingen riktig källa men det verkar peka åt det. susning nämne någon mätning men visade inte till någon källa så då är det ju rätt värdelöst.

Sedan på samma sida hittade jag det om 10% av männen var inte fadern, ganska stor myt det med.(tror att det var du som tog upp det?)

High1ander
2005-07-02, 16:00
Verkar vara en myt, hittar ingen riktig källa men det verkar peka åt det. susning nämne någon mätning men visade inte till någon källa så då är det ju rätt värdelöst.

Sedan på samma sida hittade jag det om 10% av männen var inte fadern, ganska stor myt det med.(tror att det var du som tog upp det?)
Det med 10% är inte en myt, blev ju ett djävla liv på nyheterna då den "informationen" presenterades...

Bjorne
2005-07-02, 16:18
Hur stuiderna såg ut vet man aldrig, det är alltid lättare att ta resultat från en tveksam stuide, när stuiden propagerar för en svag sida...

Fjäsk och åter fjäsk...

Trance
2005-07-02, 17:05
Det med 10% är inte en myt, blev ju ett djävla liv på nyheterna då den "informationen" presenterades...

Det är sant, 10% av de som testas ja. Har för mig att 0.5% testas. Om man gör ett test så är man nog rätt tveksam. Så den undersökningen har ingen som helst relevans för hur det ser ut i verkligheten.

hasse36
2005-07-02, 17:35
Jag vill minnas att GW Persson har sagt att i vart 8:e fall är fadern någon annan än den man tror. Men han är ju ute och cyklar ibland.

Cilia
2005-07-02, 18:07
Jag vill minnas att GW Persson har sagt att i vart 8:e fall är fadern någon annan än den man tror. Men han är ju ute och cyklar ibland.
och här har vi anledningen till att män i alla tider har velat kontrollera kvinnans sexualitet....

High1ander
2005-07-02, 18:43
och här har vi anledningen till att män i alla tider har velat kontrollera kvinnans sexualitet....
Med det resonemanget är det fel då? Kvinnor uppskattar väl inte heller att killar springar runt och gör lite "love childs" här och där?

Män är svin, och kvinnor är idioter som älskar dem!

Cilia
2005-07-03, 12:18
Med det resonemanget är det fel då? Kvinnor uppskattar väl inte heller att killar springar runt och gör lite "love childs" här och där?

Män är svin, och kvinnor är idioter som älskar dem!
jag lade inte in ngn värdering i mitt inlägg även om jag har en privat.
men det är många som har lidit och fortfarande lider av hur det har hanterats genom historien

lite OnT apropå att killar kör bättre än tjejer eller hur det nu var....
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,667618,00.html

Taurus
2005-07-03, 13:26
Mannen är den enda som kan köra :D

Kebab-Arne
2005-07-03, 13:33
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,667618,00.html

Kan ju hoppas det blir fängelse för det där...

Davil
2005-07-03, 13:50
Kan ju hoppas det blir fängelse för det där...

Kan ju hoppas att det blir samma utgång för bilföraren som för den lilla flickan... eller nä jag tar i men faan vad arg jag blir ! *grr*

hasse36
2005-07-03, 13:58
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,667618,00.htmlLägg ner! Killen är 19 år. Det finns inte någon som någonsin har sagt att unga killar är bra bilförare. Sorterar du bort snorvalparna och en del invandrare/flyktingar från Nordafrika och Mellanöstern och sätter antalet olyckor i relation till hur mycket man kör och under vilka omständigheter man kör, så finner du nog att män kör bättre än kvinnor.

Fråga vilken som helst av dina väninnor som tex har åkt iväg med familjen över påsken och det blir omslag i väderleken med snö och jävelskap.

Vem fick köra hem?

JAM
2005-07-03, 14:02
FAKTA:
Män är tekniskt sett bättre bilförare, men de tar större risker och råkar oftare ut för allvarliga olyckor.
Kvinnor kör mer ansvarstagande, men känner sin bil sämre och är överrepresenterade i t.ex. parkeringsolyckor.

Tror att det var Robert Collin som skrev ovanstående. Exaktare källa än så har jag inte, men det räcker för mig. Jag tycker att det stämmer bra.

Cilia
2005-07-03, 14:14
FAKTA:
Män är tekniskt sett bättre bilförare, men de tar större risker och råkar oftare ut för allvarliga olyckor.
Kvinnor kör mer ansvarstagande, men känner sin bil sämre och är överrepresenterade i t.ex. parkeringsolyckor.

Tror att det var Robert Collin som skrev ovanstående. Exaktare källa än så har jag inte, men det räcker för mig. Jag tycker att det stämmer bra.
sammantattningsvis innebär det alltså att övning ger färdighet men inte försånd?

JAM
2005-07-03, 15:10
sammantattningsvis innebär det alltså att övning ger färdighet men inte försånd?
Nej, så kan det ju inte vara - kvinnorna övar ju mindre, men är ändå mindre risktagande. Ordet "förstånd" tänker jag inte använda...

Samme man har skrivit att män redan tidigt i livet lär sig hantera cyklar, mopeder etc. på ett annat sätt än kvinnor - småpojkarna sladdar, hoppar och leker med sina cyklar medan tjejerna helt enkelt cyklar på den från en punkt till en annan. Detta visar sig sedan i trafiken t ex när det är halt ute och en man/kvinna ska häva en sladd. Männen har beteendet i ryggraden på ett annat sätt än kvinnorna.

Jaja, det generaliseras friskt, men nog ligger det något i det alltid.

Tolkia
2005-07-03, 15:20
... t ex när det är halt ute och en man/kvinna ska häva en sladd. Männen har beteendet i ryggraden på ett annat sätt än kvinnorna.
Av betydelse för hur lätt man hamnar i/orsakar olyckor p.g.a. misslyckande med att häva en sladd är väl dock kanske inte enbart hur duktig man är på att häva en sladd generellt utan även t.ex. hur ofta man får sladd. Bara en tanke ...
(ledtråd: risken att få sladd har förmodligen ett visst samband med hastigheten)

Lillgrabben
2005-07-03, 16:05
Eftersom att kvinnor är det lugnare könet så borde de få ta körkortet redan vid 16 års ålder.

Männen däremot borde inte tillåtas köra upp för ngt vassare än EPA-traktor före 28 års ålder.....

Att råka ut för en 18-19 åring med alldeles färskt körkort i sin pappas BMW M5 är ett straff värre än döden. Möte med en dylik idiot kan leda till döden ganska lätt -då ynglingar ofta tror de är Ayrton Senna reincarnated.

Lillgrabben
2005-07-03, 16:08
Nej, så kan det ju inte vara - kvinnorna övar ju mindre, men är ändå mindre risktagande. Ordet "förstånd" tänker jag inte använda...

Samme man har skrivit att män redan tidigt i livet lär sig hantera cyklar, mopeder etc. på ett annat sätt än kvinnor - småpojkarna sladdar, hoppar och leker med sina cyklar medan tjejerna helt enkelt cyklar på den från en punkt till en annan. Detta visar sig sedan i trafiken t ex när det är halt ute och en man/kvinna ska häva en sladd. Männen har beteendet i ryggraden på ett annat sätt än kvinnorna.

Jaja, det generaliseras friskt, men nog ligger det något i det alltid.

Hur tror du egentligen att männen lärt sig sladda, ställa upp bilen osv?!

Det har knappast med deras framfusiga cykling i unga år. Däremot har det att göra med att många killar kör som idioter fram till 25 års ålder, fullgas med bredsladd på isföre i villakvarter är en kille i ett nötskal.

z_bumbi
2005-07-03, 16:08
Eftersom att kvinnor är det lugnare könet så borde de få ta körkortet redan vid 16 års ålder.

Du pratar om samma grupp människor som får ett hysteriska sammanbrott när de upptäcker att de brutit en nagel eller att skorna inte exakt matchar övriga kläder i färgton..

:D

Bolio
2005-07-03, 16:10

Männen däremot borde inte tillåtas köra upp för ngt vassare än EPA-traktor före 28 års ålder.....

Och med samma logik borde inte kvinnor få sätta sig vid en dator innan åldern 30 har inträffat? Fett konstig slutledning där mannen. Diskriminering hör inte riktigt hemma i år 2005, varken av kvinnor eller män.

Allan
2005-07-03, 16:12
Bolio - man måste inte ha med smileys för att det ska framgå att man inte är helt seriös i allting....Ta ett djupt andetag och andas in, andas ut...

allan

Lillgrabben
2005-07-03, 16:12
Du pratar om samma grupp människor som får ett hysteriska sammanbrott när de upptäcker att de brutit en nagel eller att skorna inte exakt matchar övriga kläder i färgton..

:) JAPP!

Oavsett om en kvinna är ( som JAM sa) mindre bra på att häva sladdar( ?!?) så är hon ändå en statistiskt säkrare bilförare.

Jag skulle förresten vilja se statistik på detta med sladdningsegenskaperna hos tanter överlag! :devil:

Cilia
2005-07-03, 16:15
du läste ju fel!
utifrån ditt tidigare inlägg sa du att män tekniskt sätt är bättre och då menade jag att det kanske kommer från mer övning.
men då de ändå hamnar i fler olyckor måste det innebära att förståndet inte ökade i samma utsträckning.

vet inte vilka tjejer du umgås med.
men det finns dom som reagerar annorlunda.

för kännedom så kan jag informera dig om att det viktigaste är att skorna och handväskan matchar varandra *eg*

Bolio
2005-07-03, 16:17
Bolio - man måste inte ha med smileys för att det ska framgå att man inte är helt seriös i allting....Ta ett djupt andetag och andas in, andas ut...

allan

Jag skyller på drogerna.

Lillgrabben
2005-07-03, 16:20

allan

Jag tyckte att det var så uppenbart att jag inte var 100 % allvarlig. Kunde iofs ha satt in ngn smiley men gjorde det inte.

Även om jag var smått oseriös i inlägget så ligger det en viss ( för de flesta uppenbar) sanning i det. Jag är ju själv kille & vet himla väl hur grabbar funkar.

Det är inte alldeles ovanligt med F1-förarambitioner hos yngre herrar i luktgransförsedda volvo 240.s eller pappas turbokärra.

Ska äta nu. ¨Återkommer senare.

reinholdsson
2005-07-03, 17:20
:) JAPP!

Oavsett om en kvinna är ( som JAM sa) mindre bra på att häva sladdar( ?!?) så är hon ändå en statistiskt säkrare bilförare.

Jag skulle förresten vilja se statistik på detta med sladdningsegenskaperna hos tanter överlag! :devil:

Jag har läst på senare tid att trenden verkar vända. Unga kvinnliga förare börjar köra allt snabbare. (Min syster till ex. :D)

Bjorne
2005-07-03, 17:49
Eftersom att kvinnor är det lugnare könet så borde de få ta körkortet redan vid 16 års ålder.Krävs inget körkort för att ta sig mellan köket och grovköket...

aliquis
2005-07-03, 18:17
Gäller inte när det skall köras långt, då är det kvinnan som får köra så mannen kan vila ;D

Trance
2005-07-03, 18:21
Gäller inte när det skall köras långt, då är det kvinnan som får köra så mannen kan vila ;D

Eh, har aldrig hört talas om något sådant.

JAM
2005-07-03, 18:49
Av betydelse för hur lätt man hamnar i/orsakar olyckor p.g.a. misslyckande med att häva en sladd är väl dock kanske inte enbart hur duktig man är på att häva en sladd generellt utan även t.ex. hur ofta man får sladd. Bara en tanke ...
(ledtråd: risken att få sladd har förmodligen ett visst samband med hastigheten)
Nej, självklart. Jag tog bara ett exempel om tekniska färdigheter.

JAM
2005-07-03, 18:53
Hur tror du egentligen att männen lärt sig sladda, ställa upp bilen osv?!Övning?Det har knappast med deras framfusiga cykling i unga år. Däremot har det att göra med att många killar kör som idioter fram till 25 års ålder, fullgas med bredsladd på isföre i villakvarter är en kille i ett nötskal.Så man lär sig hantera sin bil genom att köra som en idiot?

Pojkarna leker och sladdar med sin cykel. De växer upp, skaffar bil och leker och sladdar med den. Ja?

Återigen: Ja, män kör ofta jävligt ansvarslöst. Det har jag ju redan skrivit och det är inget jag försvarar.

Kebab-Arne
2005-07-03, 19:17
Själv har jag haft körkort i ca 2 månader och tar det lugnt. Ligger sällan över hastighetsgränserna när det är dag. Ska jag köra fort kör jag det när det är lugnt ute. Mest för jag inte vill bli av med kortet. Konstigt att det värsta man tänker på är att åka fast av snuten inte att köra ihjäl nån. :MrT: För är ju det man tänker på när man saktar in i ett 30-område, om snuten är där. Inte om Lisa 5 år springer ut på gatan...

HookersUnited
2005-07-03, 19:23

:laugh:

Allan
2005-07-03, 19:31

Är Emmzan verkligen sån ???
:MrT:

allan

Lillgrabben
2005-07-03, 19:34
Övning?Så man lär sig hantera sin bil genom att köra som en idiot?

Pojkarna leker och sladdar med sin cykel. De växer upp, skaffar bil och leker och sladdar med den. Ja?

Återigen: Ja, män kör ofta jävligt ansvarslöst. Det har jag ju redan skrivit och det är inget jag försvarar.

Övning är BRA, men ska inte göras på allmänna vägar!

Även om jag har varit ung & gasglad tidigare så inser jag att unga män är en stor fara bakom ratten. Särskilt farliga verkar de vara om man jämför med äldre människor, men även vid en jämförelse med unga kvinnor.

Jag bifogar en länk till en artikel som troligen inte skulle ha behövt skrivas om bilföraren var kvinna!

länk (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,667618,00.html)