Visa fullständig version : Bästa musikalbumet du hört?
edgen_ÖSD
2005-07-01, 12:26
Det här var riktigt svårt, men jag skulle nog säga Limp Bizkit - "Chocolate star fish and the hot dog flavored water" eller Eminem - Marshall Mathers LP.
Tryck inte in några Best of eller samlingsskivor, utan här ska det vara rena artister eller grupper som nån gång gjorde den ultimata skivan. :)
Lätt ..
Metallicas Master of puppets.
Ett riktigt mästerverk innan de fjollade ur totalt.
Metallica och IM helt klart! (de har flera).
Evenecense (stavfel) album är bra oxå.
Det här var riktigt svårt, men jag skulle nog säga Limp Bizkit - "Chocolate star fish and the hot dog flavored water" eller Eminem - Marshall Mathers LP.
Tryck inte in några Best of eller samlingsskivor, utan här ska det vara rena artister eller grupper som nån gång gjorde den ultimata skivan. :)
Bästa skivan någonsin?
1. Live - Throwing Copper, 1994.
2. Radiohead - Ok Computer, 1997?
3. The Clash - London Calling, 1979
/adde
Metallicas Master Of Puppets och Ride The Lightning.
MoP är mer jämnbra medan RTL har större toppar
Att säga en bästa skiva skulle göra så många andra skivor orättvisa. 2004 års bästa var nog Necrophagist - Epitaph. 2005 är ju inte över än så jag bumpar denna tråd på nyårsafton.
Dream Theater - Train of thought
Ska dock lyssna in mig på deras senaste skiva i helgen, så jag kanske ändrar mig efter det.
I övrigt håller jag med Frantic ;)
Måste säga Nirvana Unplugged in New York.
Akustisk musik är helt suverän!
Är inget stort nirvanafan, men har haft den skivan riktigt länge nu och har fortfarande inte tröttnat!
Är på samma nivå som dej. Eminem - Marshall Mathers LP var riktigt jävla bäst när den kom ut :hbang:
The Smiths - Strangeways Here We Come
Det är iaf den skivan som betytt mest för mig, även om jag nu kanske hellre lyssnar på andra skivor..
Ni som säger master of puppets, vad är det för fel på "the black album" då?
Deströyer 666 - Unchain the wolves
den har några jävligt bra låtar och resten är skitbra,allt flyter på bra och efter skivan är över är det ALLTID repeatknappen som gäller :hbang:
Appetite for Destruction? :D
Inget fel på den, men MoP är bättre.
Murs - 3:16 9th edition
Millencolin - Same old tunes
Jävligt svårt att bestämma sådär faktiskt, jag lyssnar sönder de flesta plattor..
Bästa skivan någonsin?
1. Live - Throwing Copper, 1994.
/adde
riktigt bra skiva, men va fan hände med Live sen.
Annars är Lars Winnerbäck - Dans med svåra steg en riktigt bra skiva.
Gabriel_
2005-07-01, 13:13
cky - Infiltrate and destroy
klassiker som aldrig dör
green day - dookie
journey - raised on radio
huey lewis and the news - fore!
guns n roses - appetite for destruction
m.fl.
hangatyr
2005-07-01, 13:38
den bästa skiva jag har är Ministry: psalm 69.
fast det är oerhört svårt att avgöra vilken skiva som är bäst,f ör att inte säga omöjligt.
Breaking Benjamin - We are not alone here och Saturate
Fall Out Boy - Take this to your grave
men det finns myyyycket annat som är bra
System Of A Down-Toxicity :bow:
Cupofcoffee
2005-07-01, 13:44
Den absolut grymmaste skivan någonsin släppte Blind Guardian 1995. Jag har fortfarande inte slutat att lyssna på Imaginations From The Other Side. :hbang:
Annars är The Offsprings Americana väldigt välbalanserad.
riktigt bra skiva, men va fan hände med Live sen.
Annars är Lars Winnerbäck - Dans med svåra steg en riktigt bra skiva.
Secret Samadhi hade väl några ok låtar men sen dess har det gått nedåt. Mental Jewlery (1992) är också helt ok!
/adde
Lätt ..
Metallicas Master of puppets.
Ett riktigt mästerverk innan de fjollade ur totalt.
Du har naturligtvis helt rätt min gode man. Jag har lyssnat på den 12481790283409128730948172093410293874109238741092 38 gånger och kommer förmodligen lyssna lika många gånger till på den. Hur fan får man in så många perfekta låtar på en och samma skiva?
Att säga en bästa skiva skulle göra så många andra skivor orättvisa. 2004 års bästa var nog Necrophagist - Epitaph. 2005 är ju inte över än så jag bumpar denna tråd på nyårsafton.
! Trodde jag var ensam om att onna till Necrophagist. Jag gillar nog Onset of Putrefaction bättre. Helt klart bästa skivan på senare tid.
Håller med Hades där
Den är också svinigt bra (att döma av hur många gånger jag spelat den). Men tyvärr kan ju bara en skiva vara bäst. Master of Puppets är oändligt mycket bättre än svarta plarran.
Du har naturligtvis helt rätt min gode man. Jag har lyssnat på den 12481790283409128730948172093410293874109238741092 38 gånger och kommer förmodligen lyssna lika många gånger till på den. Hur fan får man in så många perfekta låtar på en och samma skiva?
Jag stämmer också in i hyllningskören, nästan så man fäller en tår när man tänker på detta musikaliska underverk.
kalle_banan
2005-07-01, 13:58
mezmerise (eller om det stavas mesmerize) med system of a down. helt sjukt bra album. inte en låt som är kass på nått sätt.
det dumma är att man lätt lyssnar sönder en skiva, så jag vpgar inte lyssna på den och riskera att bli trött på den *cry*
det dumma är att man lätt lyssnar sönder en skiva, så jag vpgar inte lyssna på den och riskera att bli trött på den *cry*
De riktiga mästerverken dör aldrig
mezmerise (eller om det stavas mesmerize) med system of a down. helt sjukt bra album. inte en låt som är kass på nått sätt.
den är guld den med...old school Hollywood :hbang:
De riktiga mästerverken dör aldrig
Exakt. Det är det som är tricket med skivor man hyllar som Bästa(tm). MoP blir tammefan aldrig gammal att lyssna på. Båda Necrophagist-skivorna jag äger har jag lyssnat på oförskämt många gånger, minst en gång om dagen senaste halvåret och jag blir fortfarande lika förvånad över hur innihelskotta bra dom är varje gång!
Oasis - (What's The Story) Morning Glory? samt U2 - The Joshua Tree är bäst.
Sheogorath
2005-07-01, 14:24
Jag med. Master of Puppets is the one. :bow:
HookersUnited
2005-07-01, 14:39
Pantera - Far Beyond Driven :hbang:
Pantera - Far Beyond Driven :hbang:
YES!
Kan inte säga nått exakt, men Halford - Resurrection är orgasmiskt bra likaså Black Label Society - 1919 Eternal
Edit: Tack ArnoldOnLemhä, självklart Slayer - Reign In blood och Seasons in The Abyss, helt g@@@lna album :hbang:
Slartibartfast
2005-07-01, 14:52
Thin Lizzy- Jailbreak :bow:
ArnoldOnLehmä
2005-07-01, 14:58
TOOL-Lateralis
Slayer-Reign in blood
Slack Babbath-Sabbath bloody sabbath
At the gates-slaughter of the soul
ähh det här går ju inte *kissass*
High1ander
2005-07-01, 15:08
Queen - A Kind of Magic (Highlander Soundtrack)
Goo Goo Dolls - Dizzy Up The Girl och Gutterflower
Coldplay - Parachute och Cold Rush To The Head (inte lyssnat klart på xy än...)
Tror den här tråden börjar spåra. När ni räknar upp nya skivor; menar ni verkligen att det ändå är dom bästa skivorna ni någonsin hört?
MASTER! MASTER! MASTER!
:hbang: :hbang: :hbang:
Med risk för att vara en härmapa. Men jag tycker om Master of Puppets *flex*
Tror den här tråden börjar spåra. När ni räknar upp nya skivor; menar ni verkligen att det ändå är dom bästa skivorna ni någonsin hört?
Behöver väl inte vara dåligt för att det är nytt? Även om jag inte för mitt liv kan förstå hur någon kan ha lyssnat på så få album att ett av Limp Bizkit är det bästa han har hört.
Så bara för en skiva är ny, kan den inte vara den bästa skivan man lyssnat på?
LOL.
Behöver väl inte vara dåligt för att det är nytt? Även om jag inte för mitt liv kan förstå hur någon kan ha lyssnat på så få album att ett av Limp Bizkit är det bästa han har hört.
Det är andra halvan av ditt inlägg jag tänker på. 20+ år gammal och den bästa skiva man känner till kom ut för en månad sen?
LOL.
Men dumjävel. Tänk.
Slartibartfast
2005-07-01, 15:27
LOL.
NEJ för helsike! Den måste vara inspelad MINST tio år innan man föddes. *rolleyes*
Kebab-Arne
2005-07-01, 15:27
Blir nog
Kraftwerk - Man Machine
och R.E.M. - Automatic for the people eller Reveal. Men Reveal är nog mest för det är en massa sommarminnen i den plattan.
JWZRD menar att vissa människor tycker allt nytt som är bra plötsligt blir det bästa de har hört/sett. För er som inte inser det...
NEJ för helsike! Den måste vara inspelad MINST tio år innan man föddes. *rolleyes*
Aha ok
Lasse Kongo
2005-07-01, 15:31
Lätt!
1. Live-Throwing Chopper
2. Metallica-Black Album
3. Nirvana-Nevermind
Men dumjävel. Tänk.
Skriv vad du menar och inte vad du tänker, nästa gång. Korvskalle.
Skriv vad du menar och inte vad du tänker, nästa gång. Korvskalle.
Läs texten igen så ser du. Ingenstans står att en skiva är dålig för att den är ny. Kanske har du svårt att sätta samman sammanhanget i tråden. Jag hjälper dig: bästa musikalbumet du hört heter tråden. Dvs: av alla jävla album du någonsin hört i hela ditt liv; vilket är det bästa? Det står alltså inte: vilken skiva lyssnar du på just nu. När då folk rabblar upp skivor som precis kommit ut så undrar jag om någon kanske glömt vad frågan var. Synd att det gick över ditt huvud.
alla jävla album du någonsin hört i hela ditt liv; vilket är det bästa?
Jo. Jag antar att dom som sa limp bizkit eller vad dom nu sa också tyckte det var det bästa album dom hört i sitt liv.
Du sa " När ni räknar upp nya skivor; menar ni verkligen att det ändå är dom bästa skivorna ni någonsin hört? "
Du får det alltså att låta som att man inte kan tycka att nya skivor är dom bästa man hört. Sen tycker jag synd om dom som tycker att en Limp Bizkit skiva är det bästa dom lyssnat på..
jaja, ska grilla nu. hf
Jo. Jag antar att dom som sa limp bizkit eller vad dom nu sa också tyckte det var det bästa album dom hört i sitt liv.
Du sa " När ni räknar upp nya skivor; menar ni verkligen att det ändå är dom bästa skivorna ni någonsin hört? "
Du får det alltså att låta som att man inte kan tycka att nya skivor är dom bästa man hört. Sen tycker jag synd om dom som tycker att en Limp Bizkit skiva är det bästa dom lyssnat på..
jaja, ska grilla nu. hf
Frågan är mycket specifik, bristen ligger i din läsförståelse.
Langster
2005-07-01, 15:45
Jag tycker att t.ex JWZRD m.fl är för unga för att uttala sig i den här frågan. Man måste ha lyssnat på mycket mer musik och blivit äldre och mognare innan man kan ta ställning.
;)
Jag tycker att t.ex JWZRD m.fl är för unga för att uttala sig i den här frågan. Man måste ha lyssnat på mycket mer musik och blivit äldre och mognare innan man kan ta ställning.
;)
Hehe. Det tar jag som en komplimang o vise gammelman.
I stort sett omöjligt att bestämma sig mellan Zeppelins skivor..
Tycker inte jag går utanför ramarna allför mkt om jag säger
"How the West was Won" som är en live-inspelning från 1972 i california..
OK, kanske lite..
Annars blir det väl "Led Zeppelin IV"/"Untitled" :hbang:
Pudzianovski
2005-07-01, 15:53
Just idag denna stund är det Edge of Sanity "Crimson".
Fast imorgon har jag nog ändrat mig till Necrophobic "The Nocturnal silence"
Och dagen efter det...osv...
*rolleyes*
King Grub
2005-07-01, 16:28
Ramones: Rocket To Russia.
Frågan är mycket specifik, bristen ligger i din läsförståelse.
Hur står det till med din egna läsförståelse?
lo-lo-lo-lo-LOL
Lätt:
1)
http://images.amazon.com/images/P/B0000029D9.01.LZZZZZZZ.jpg
2)
http://images-eu.amazon.com/images/P/B000025SZ1.03.LZZZZZZZ.jpg
Förändrade mitt musikintresse en gång i livet och ledde mig in på rätt bana. Har betytt mycket.
Herkulez
2005-07-01, 16:51
Pink Floyd - Dark side of the moon
När jag läser den här tråden börjar jag inse att jag har problem. Känner nämligen ett i det närmaste oemotståndligt sug efter att dissa allas favoritskiva. Väldigt många verkar ju inte lyssna med öronen.
För mig är musik inget åsiktsfråga, det handlar om rätt, vilket definieras av undertecknad.
Här på kolo verkar jwzrd och pudzianowski (stavning) vara dom enda som fattat. Lägg gärna till någon jag glömt.
Bästa blir nog Wish you were here med Pink Floyd
Lasse Kongo
2005-07-01, 16:54
det är RIKTIGT lösaktigt :whipped:
Jag gillade metallicas svarta album väldigt mycket för några är sedan, och de flesta låtarna håller idag också.
Sedan Cosmic Gate med No More Sleep är också ett grymt bra album, eller var iallfall då det mest är nostalgi idag. Annars har jag mest fallit för singlar då jag tycker det är sällan ett helt album håller hög kvalitet.
Nice val :hbang:
Razamanaz
2005-07-01, 17:08
Rancid - ...And out come the wolves
:thumbup:
. Känner nämligen ett i det närmaste oemotståndligt sug efter att dissa allas favoritskiva.
Varsågod och dissa Strangeways, here we come med The Smiths
och att dissa den pga av du inte tycker om musikgenren vore ju bara löjligt.
mangemani
2005-07-01, 17:18
manowar - kings of metal...helt klart.
edgen_ÖSD
2005-07-01, 17:28
Visst är MoP en bra skiva, men jag har egentligen adrig fastnat för den. För mig är den svarta skivan en mycket bättre platta (glömde helt bort den då jag rankade, hamnar bland de bästa helt klart, varför jag hade med Limp där vet jag inte riktigt just nu :confused: )
Marshall Mathers och The black album ska det vara, med reservation för eventuellt borttappade godingar.
grisbil3n
2005-07-01, 17:43
Jag är tvungen att droppa ett par stycken.
Funeral Mist - Salvation
Watain - Casus Luciferi
Sedan finns det ju en drös som nästan är bäst...
Jupp Metallica har gjort de allra bästa plattorna! Ingen diskussion om det.
Jag tycker nog också MOP är det bästa albumet, tätt följt av Ride, Justice, Black o Kill ém.
nu ska ja gå o handla, STAY TALLICA! :hbang: :hbang:
Dumleman
2005-07-01, 18:05
Fan vad svårt, jag kan ju rada upp flera a4 men det fick bli en av nationalpoeten Eddie Meduzas många mästerskivor!
Eddie Meduza - Raggare(1986).
btw Metallicas bäst är ju självklart "Kill 'Em All"! *flex*
The Somberlain
2005-07-01, 18:12
Reign in Blood pissar på Master of Puppets.
Ett axplock klockrena album,
Queensryche - Operation Mindcrime
Dissection - The Somberlain
Pink Floyd - The Wall
Kreator - Endless Pain
reinholdsson
2005-07-01, 18:14
Earshot - Two
johnnytex
2005-07-01, 18:21
Kent - Hagnesta hill :hbang:
Jag kan inte svara på frågan. Jag har rent för många album som är "det bästa jag hört" för att orka lista.
Jag kan inte svara på frågan. Jag har rent för många album som är "det bästa jag hört" för att orka lista.
Nej du måste säga en platta !!!
Deep Purple - Made In Japan - 1972
Scorpions - World Wide Live - 1985
Judas Priest - Unleashed In The East - 1979
Dire Straits - Sultans Of Swing - 1998
Simon and Garfunkel - Concert In Central Park - 1981
Al Di Meola,De Lucia,McLauglin - Friday Night in San Fransisco - 1980
Finns många mer, men men.....
Langster
2005-07-01, 21:45
Motorheads senaste skiva Inferno är bra tycker jag. Ska inte säga att det är den bästa platta jag hört. Men det är väldigt sällan jag gillar alla låtar på en skiva... vilket jag gör med denna.
Herket och Balder: mycket bra skivor. Både Wish You Were Here och The Dark Side of the Moon är svinigt bra!
zozza> Pust pes.
raggarklassiker 2003 :hbang:
Dr Dre : The Chronic
Helt klart den bästa rapskivan enligt mig iaf! Kanske inte innehåller de absolut bästa låtarna, men oj va jämn skivan är! :hbang:
Enligt objektiva musikaliska kriterier finns det EN skiva där rocken står i zenit, och som representerar en nivå som aldrig någonsin mer kommer att uppnås:
Rolling Stones: EXILE ON MAIN ST. (1972)
Helt klart den bästa rapskivan enligt mig iaf! Kanske inte innehåller de absolut bästa låtarna, men oj va jämn skivan är! :hbang:
Jag har en annan Dr Dre skiva som favorit: 2001, grymt bra och även den är väldigt kvalitetsmässigt jämn.
heltzonicka
2005-07-02, 02:02
Bob Dylan - the times they are a-changin
Skitbra platta helt enkelt.
Den absoluta favoritplattan för min del måste nog vara Hypocrisys The Final Chapter, jag gick runt med den skivan i md-spelaren i nästan 2 år. Det fanns ingen anledning att byta.
Mer mysig kan inte döds bli! Hits som Request Denied, Shamateur och avslutningen The Final Chapter gör att det är en riktigt kanonskiva! Men visst, den är lite mesig på sina ställen och uppnår inte riktigt vad en dödsskiva ska göra rakt igenom, men det är okej!
Bäst just nu:
John Frusciante - Curtains
Burzum - Filsofem
Jag har en annan Dr Dre skiva som favorit: 2001, grymt bra och även den är väldigt kvalitetsmässigt jämn.
Nu var det faktiskt den jag menade! :D Har aldrig blivit riktigt klar på om den heter "2001" eller "Chronic". Vi menar samma platta iaf tror jag... :)
EDIT: Den verkar bara heta 2001, har för mig att jag sett "2001 - The chronic" eller liknande nånstans innan bara, men men... Så var det nog inte... :thumbup:
Prodigy - The fat of the land
Music Instructor - Electric City
Reign in Blood pissar på Master of Puppets.
Ett axplock klockrena album,
Queensryche - Operation Mindcrime
Dissection - The Somberlain
Pink Floyd - The Wall
Kreator - Endless Pain
Och Bonded by Blood pissar på Reign in Blood och Pleasure to kill pissar på båda!
Och Bonded by Blood pissar på Reign in Blood och Pleasure to kill pissar på båda!
det var väldigt vad alla var pissenödiga idag!
Rock'nRoll
2005-08-05, 23:55
Förlåt om jag drar upp den här gamla tråden men INGET album någonsin kommer någonsin pissa på Reign in blood. Watain - Casus luciferi kommer god tvåa..
Måste nog säga att Mötley crüe's; Red, white and crue, iaf är ett av de bästa..
Jakob Hellman - ...och stora havet
Goddaniel
2005-08-06, 00:36
Social Distortion har gjort 2 av dom bästa albumena nånsing, White Light, White Heat, White Trash och Sex, Love And Rock'n'Roll.
Helt underbara album som jag aldrig någonsin kommer tröttna på :hbang:
Definitely Maybe av Oasis
Exile On Main St. av Rolling Stones
Lätt..
Simple Plan - Still not getting any
Story of the year - Page avenue
soty släpper för övrigt ett nytt album 11 oktober ;)
www.myspace.com/storyoftheyear - lyssna på dem! yeaH!
stefannn
2005-08-06, 00:49
green day - kerplunk..
Måste nog säga Absolute movie classics eller vafan det heter :D:D:D
HOLDING OUT FOR A HERO.
får säga pantera - the great southern trendkill eller devildriver - devildriver
Tja, Depeche Mode - Violator och Kraftwerk - The man machine är helt klart två av de bästa iaf :thumbup:
John Lee Hooker - The Best of Friends.
Duetten med Bonnie Rait - I´m in the mood, hon sjunger med riktig blueskänsla "My father told me to leave that man alone" och John Lee svarar "Yes he did" Blev årets blueslåt i USA för några år sen vill jag minnas, men hela skivan är suverän, John Lee´s sista skiva innan han tog ner skylten.
BB King & Eric Clapton - Riding with the King, Också Blues och här sjunger - berättar BB med riktig negerblueskänsla om sitt liv, på en av låtarna.
Lightnin´Hopkins - Blues in my bottle, inspelad Huoston Texas 1961 26 Juli. Hopkins sjunger och spelar akustisk gitarr, inget annat. Den nyaste inspelningen av Autentisk Blues i mitt arkiv.
Yngve
Tryck inte in några Best of eller samlingsskivor, utan här ska det vara rena artister eller grupper som nån gång gjorde den ultimata skivan.
När det gäller Eminem föredrar jag Slim Shady LP. Den är otroligt bra, kan nog vara topp 1. :bow:
Placering 2-10 utan inbördes ordning:
Radiohead - OK Computer *flex*
Kanye West - The College Dropout
Wu Tang - The 36 chambers
Beastie Boys - Pauls Boutiqe :D
Eminem - Marshall Mathers LP
Jay-Z - The Black Album
50 Cent - Get rich or die tryin :furious:
Metallica - The Black Album :hbang:
Ghostface (Killah) - Ironman
Sevendust - Animosity. :kickass:
Enligt mig så innehåller albumet bara bra skrivna låtar.
Ra - From One, är också en väldigt bra skiva.
Fatalist
2005-08-06, 08:09
FLA släppte 2001 en skiva med namnet epitaph *slap* härmis-skitband
Kan inte välja, har flera album som jag värderar över mycket annat!
FLA släppte 2001 en skiva med namnet epitaph *slap* härmis-skitband
Du är ute på tunn is när du kallar Necrophagist för skitband, men dock så ger jag dig att FLA's epitaph inte är helt fel. Jag har alltid haft en böjelse för dystopisk hårdsynth.
VoDaresVins
2005-08-06, 09:06
Håller med om att Dr. Dre's 2001 ligger när toppen för mig, men absoluta favoriten är Marilyn Manson - Antichrist Superstar. Första gången jag hört genom den var jag helt häpen, så perfekt sammansatt.
Dissector
2005-08-06, 12:25
Mayhem - De mysteriis dom sathanas
Dissection - Storm of the lights bane och The Somberlain
Ja det blev tre stycken det, men ska jag sätta en topp så blir det nog förstnämnda. Viktigaste Black metal-plattan någonsin =) (Och bästa såklart)
The Somberlain
2005-08-06, 12:41
Säger bara "Obsessed by Cruelty"!
På tal om det, så tycker jag att det är ganska intressant att fundera på vad det är som gör att man kan säga att en skiva är den bästa man hört. Jag brukar tänka att det är den skivan som just då gav mig den mest sublima upplevelsen. Jag vet dock inte längre om jag kan säga att det är en smart bedömningsgrund, eftersom det antagligen är så att den personliga upplevelsen beror på mycket annat än bara musiken själv. Framförallt tror jag att den situation, stämning och punkt i livet där man vid tiden för lyssningen befann sig, har en mycket stor betydelse. Dessutom skulle denna modell kanske innebära att vissa som tillämpade den var tvungna att nämna Mora Träsk, eller någon annan sedan länge passerad musikupplevelse, som de verkligen inte längre kan eller vill stå för.
Ett annat försök till definition av det bästa albumet man hört skulle ju kunna vara att det första kriteriet uppfylldes, men med det tillägget att man fortfarande måste kunna finna njutning (av andra än nostalgiska skäl) av att lyssna på det, dvs att man fortfarande tycker att det har en storhet. Men denna definition går ju till viss del emot trådens rubrik; Bästa musikalbumet du hört? Att lägga in "objektiva" aspekter på kvalitet är väl bara att glömma.
Om jag själv skulle försöka bestämma det bästa musikalbumet jag hört, dyker flera stycken upp i skallen. Alla dessa gav fett med sublima känslor ( :cool: ) då jag lyssnade på dem. Alla är jag dock inte särskilt stolt över idag, och vissa kan jag direkt säga att jag inte ens skulle tycka särskilt mycket om idag, då jag bättre inser deras svagheter. Därför har jag lite svårt att kalla dem "Bästa musikalbumet jag hört". De album jag för tillfället tycker är superbra, är inte sådana som gett mig de allra största upplevelserna när jag först lyssnade på dem, och därför blir det lite svårt att rangordna dem över albumen som gav orgasmkänslorna.
Hur tänker ni, när ni utser ett bästa album?
Undrar hur många som tycker att ordet "orgasm" var absolut festligast med detta inlägg, och väljer att kommentera främst det.
Karkiainen
2005-09-16, 22:55
Master of Puppets - Metallica
Clayman - In Flames
Runda Grodan
2005-09-16, 23:18
Pearl Jam - Ten
:hbang:
Håller med! :hbang:
En av mina första skivor och den håller än.
Sånt här är ju hopplöst egentligen och man vill ju lista hur många som helst.
Som det känns idag får jag nog säga att Slayer-Reign In Blood är bäst!
Three pigs
2005-09-16, 23:30
Weezer - Weezer/the blue album.
Thin Lizzy - Jailbreak.
Ac/Dc - Back in black och Highway to hell ;)
Fatalist
2005-09-17, 00:06
Du är ute på tunn is när du kallar Necrophagist för skitband, men dock så ger jag dig att FLA's epitaph inte är helt fel. Jag har alltid haft en böjelse för dystopisk hårdsynth.
Tunn is shall it be then.
Ett tips är att köpa (online...) "Explosion" som är en samling av många sköna singlar (bl a underbara Replicant och en skön remix avc Circuitry)
wintzell
2005-09-17, 00:54
Deep purple - Machine Head
ill niño - Revoultion/Revoulcioun.
AC/DC Back in Black
AC/DC If you want Blood-You got it
MasterChief
2005-09-17, 09:37
J.S. Bach "Partitas For Violin" Arthur Grumiaux (Philips)
Den har betytt mest för mig och är bäst.
Daniel Mattusch
2005-09-17, 10:37
Metallicas Black Album
Sedan tycker jag fan att Michael Jacksson Thriller har inte en dålig låt. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.