Visa fullständig version : Varför är HIT-folk alltid så sura?
Slartibartfast
2005-06-30, 12:50
De har alltid taggarna utåt utom när de slickar varandras pungar.
Så fort man ifågasätter nåt de säger så brakar det lös. Man kan inte diskutera med dem.
Bör observeras att jag själv i min ungdom var HIT-nazist av stora mått, men jag växte ur det.
Här är en BRA HIT-sida med en massa bra artiklar. Det gäller bara att hålla med om allt de säger.
http://www.ironaddicts.com/
Appropå det. Tycker ni att jag borde svälja killens råd utan argument?
http://www.ironaddicts.com/forums/showthread.php?t=4438
Edit: "killen" är alltså IronAddict själv.
350 gram protein om dagen är säkert bra om du har ett jävla bra drag i proteinsyntesen. De flesta har inte det på naturlig väg.
general rule of thumb: not good to ask for advice and then question it when it's given.
Det är ju retards united där borta. *screwy*
Tycker du gav ett bra svar.
Slartibartfast
2005-06-30, 13:05
Precis vad jag menade. IronAddict kunde väl motivera sitt uttalande lite? Killen vill att man ska pröjsa en massa pengar för att tränas av honom, men har inga referenser och vill inte utveckla det han säger. Inger inte speciellt bra förtroende.
Langster
2005-06-30, 13:05
Finnar är väl inte skandinaver? *rolleyes*
Slartibartfast
2005-06-30, 13:06
Finnar är väl inte skandinaver? *rolleyes*
Ville inte säga att jag var ryss. Det kan reta upp folk.
Chandler
2005-06-30, 13:21
Utan kommentera diskussionen desto mera; vad tror du om att testa 350g/dag i en månad som någon föreslog? Bara som ett kul experiment? Låter litet spännande.. Blir dock att ta fram pulverhinken, åtminstone för min del, för att äta ungefär dubbelt så mycket proteinrik mat som nu; nej tack. Det låter helt sjukt att ta en ca. 5 proteindrinkar/dag utöver den vanliga maten; kanske tillräckligt sjukt för att funka? :D
Slartibartfast
2005-06-30, 13:26
När jag blir rik och slutar vara fattig så kanske jag prövar att äta dubbelt mera protein än jag gör idag. Jag tvivlar hårt på att det gör någon skillnad, men visst, det vore kul att pröva.
DEt är ändå inte nåt jag skulle ha råd att upprätthålla, så jag hoppas att det inte skulle funka. :)
Herkulez
2005-06-30, 13:34
här är en som aldrig ligger under 300gram/dag, oftast blir det mellan 300-400/dag
Slartibartfast
2005-06-30, 13:35
här är en som aldrig ligger under 300gram/dag, oftast blir det mellan 300-400/dag
Sheize-bananen! :eek:
Herkulez
2005-06-30, 13:36
jao, men jag ligger inte så högt på kolhydrater och fett så nu =)
kanske 300gram kolisar/dag, rätt lågt på fett.
Chandler
2005-06-30, 13:44
När jag blir rik och slutar vara fattig så kanske jag prövar att äta dubbelt mera protein än jag gör idag. Jag tvivlar hårt på att det gör någon skillnad, men visst, det vore kul att pröva.
DEt är ändå inte nåt jag skulle ha råd att upprätthålla, så jag hoppas att det inte skulle funka. :)
Bra poäng. Kom med i min ständiga jakt på specialerbjudanden! :D
Haha, jag såg bara "Varför är HIT-Folk alltid så" och tänkte jag "Det måste fan stå sura" haha, otroligt!
Jag har ingen aning! Hade en sån kille i min förra klass, riktigt upp och ned humör :/ Skumt det där.
Slartibartfast
2005-06-30, 13:53
Dessutom är alla HIT-människor noga med att aldrig visa bilder på sig själv. :MrT:
jao, men jag ligger inte så högt på kolhydrater och fett så nu =)
kanske 300gram kolisar/dag, rätt lågt på fett.
Fan 300 gram kolisar är ju rena festen. 100 gram ligger jag på nu. 300-350 gram protein varvar, "endast" 1/3 kommer från pulver. Inte fan vill man dricka upp sin mat...
/adde
Herkulez
2005-06-30, 14:57
Fan 300 gram kolisar är ju rena festen. 100 gram ligger jag på nu. 300-350 gram protein varvar, "endast" 1/3 kommer från pulver. Inte fan vill man dricka upp sin mat...
/adde
ja men då är du hård med :D
näfyfan sist jag dietade ordentligt låg jag på lågdagarna på ca 75gram kolisar, och då är pulver det sista man vill ha =/
ps: här har du nåt att "bränna kalorier" till ADDE http://www.totallycrap.com/media/keyra/
" RobbeliRobban
Junior Member
RobbeliRobban is Offline:
" You have to do more sets than that. Do the double. Cut the crappy excercises, focus on deadlifts, benchpresses and pullups, and spice it up with some militarypresses and squats.
(Just like Brad Pitt) "
:D
Kan någon fråga IA (Iron Addict) hur Fonz blev så grov, för han åt väl inte så mycket protein. Ska bli kul o se hans reaktion :D
Karl_alfred
2005-06-30, 17:17
Tja både Mentzer och Yates verkar vara ena riktiga tjurgubbar om inte jävligt torra. Många på detta forum som sysslat med de verkar ju med va rätt aggresiva. Frågan är varför.
Haha, jag såg bara "Varför är HIT-Folk alltid så" och tänkte jag "Det måste fan stå sura" haha, otroligt!
Hur sakta läser du egentligen?
Ursäkta en jävla suuri men, vad är HIT?
Hur sakta läser du egentligen?
Det fick inte plats i rutan på datorn, hehe så långsamt läser jag inte:)
Ursäkta en jävla suuri men, vad är HIT?
Högintensivträning
Tricklev
2005-06-30, 19:02
" RobbeliRobban
Junior Member
RobbeliRobban is Offline:
" You have to do more sets than that. Do the double. Cut the crappy excercises, focus on deadlifts, benchpresses and pullups, and spice it up with some militarypresses and squats.
(Just like Brad Pitt) "
:D
:laugh: :bow:
grisbil3n
2005-06-30, 19:07
ja men då är du hård med :D
näfyfan sist jag dietade ordentligt låg jag på lågdagarna på ca 75gram kolisar, och då är pulver det sista man vill ha =/
ps: här har du nåt att "bränna kalorier" till ADDE http://www.totallycrap.com/media/keyra/
Hon hade ju hår på stjärten.
http://www.ironaddicts.com/forums/showpost.php?p=39036&postcount=20
*uppdate*
Någon som är reggad kan ju fråga vad de tog bort av kolhydrater och/eller fett för att hålla kalorinivån exakt lika.
Slartibartfast
2005-06-30, 20:44
HA HA HA! :laugh:
Robban och Jay-Z, sluta trolla! Jag tror jag klarar mig. :D
:laugh: :bow:
haha, nice signatur :thumbup:
Slartibartfast
2005-07-12, 07:27
SATAN VAD JAG BRÄNNER PROPPARNA MED DEHÄR IDIOTERNA!! De är helt jävla hjärntvättade, som alla jävla HIT-töntar.
Robbans och mitt korståg fortsätter...
http://www.ironaddicts.com/forums/showthread.php?t=4612&page=1&pp=10
Antagligen kommer ironaddicts att gå under också när folk kommer fram till att alla andra faktiskt bygger muskler trots att de "gör allting fel".
Herkulez
2005-07-12, 07:49
OMFG, sorligt hur dom tar kritik.
hangatyr
2005-07-12, 07:50
[B]
Antagligen kommer ironaddicts att gå under också när folk kommer fram till att alla andra faktiskt bygger muskler trots att de "gör allting fel".
fast du hade ju itne lagt på dig någonting på fyra år skriver du någonstans här på forumet!? ;)
Slartibartfast
2005-07-12, 07:52
OMFG, sorligt hur dom tar kritik.
Precis. Och det är ju inte ens kritik.Inte från min sida i alla fall. Det är ju helt sakliga frågor. De har taggarna utåt direkt.
Jävla sektpuckon.
"Det gör inget fast vi inte har några muskler. Vi gör i alla fall rätt, i motsats till alla som tävlar i byggning som gör allting fel.
Aj, mitt blodtryck.
Slartibartfast
2005-07-12, 07:53
fast du hade ju itne lagt på dig någonting på fyra år skriver du någonstans här på forumet!? ;)
Det är sant. Och?
hangatyr
2005-07-12, 07:54
Det är sant. Och?
eh, öh. vet inte. :em:
Jaja, Grubs senaste pubmed-papers kanske säger något annat, men IronAddict om någon vet vad han snackar om och han har coachat fler lyckade byggare än vad vi har runkat...
Men visst är de dåliga på att ta kritik.
Slartibartfast
2005-07-12, 11:32
Jaja, Grubs senaste pubmed-papers kanske säger något annat, men IronAddict om någon vet vad han snackar om och han har coachat fler lyckade byggare än vad vi har runkat...
Men visst är de dåliga på att ta kritik.
Skulle gärna se nån av de byggarna. Och läsa om deras träning.
HookersUnited
2005-07-12, 11:33
Slarti, du kör/körde väl nyligen DC? Det är ju en HIT-varriant, så att säga att du "växt ur det" stämmer väl inte riktigt?
Skulle gärna se nån av de byggarna. Och läsa om deras träning.
Skojar du farbror Slarti? Du tror inte att IronAddict är skitduktig på det han gör? Han och Dante är hur skillade som helst ju, det är ingen fråga om den saken. Finns en annan board, CA (vad det står för vet ni som är medlemmar) heter det, där har han skrivit sjukt värdefulla grejer den snubben. Han ääääääääär duktig som fan.
Slartibartfast
2005-07-12, 11:41
Skojar du farbror Slarti? Du tror inte att IronAddict är skitduktig på det han gör? Han och Dante är hur skillade som helst ju, det är ingen fråga om den saken. Finns en annan board, CA (vad det står för vet ni som är medlemmar) heter det, där har han skrivit sjukt värdefulla grejer den snubben. Han ääääääääär duktig som fan.
Har jag sagt nåt annat? Jag skrev bara att jag vill se nån som han tränat upp och hur han tränar. På vilket sätt tolkar du det som att jag dissar killen?
Länk till CA? (Cat Anus, med tanke på Dogg Crapp?)
Slartibartfast
2005-07-12, 11:41
Slarti, du kör/körde väl nyligen DC? Det är ju en HIT-varriant, så att säga att du "växt ur det" stämmer väl inte riktigt?
Nä jag tränar inte DC. Inte enligt Jwzrd.
Har jag sagt nåt annat? Jag skrev bara att jag vill se nån som han tränat upp och hur han tränar. På vilket sätt tolkar du det som att jag dissar killen?
Länk till CA? (Cat Anus, med tanke på Dogg Crapp?)
Du snackar ju skit om hans mostrar. Närrå, har inte sagt att du snackar skit om killen kak Slartibartfast braye barez u cuwan, serbilindi Finland. Ville bara påpeka att he knowz hiz shiznitz, du vet. Och att hans grejer har funkat fett bra för en massa byggare som inte kunde få resultat på andra sätt.
CA vet jag inte om jag riktigt får ge ut länken till =) sojji bro.
Slartibartfast
2005-07-12, 11:48
Jag gillar verkligen hans artiklar. Speciellt denhär. (http://www.ironaddicts.com/One%20of%20the%20BIGGEST%20lifting%20mistakes.html ?t=1761) bara det att det är precis såna program jag tränat efter utan resultat. Utan variationen också förståss. :)
CA vet jag inte om jag riktigt får ge ut länken till =) sojji bro.
Vafan är det nån hemlig klubb eller??
pellepedal
2005-07-12, 11:56
Neeejjj.. Fel...
De är båda lågvolym. Men det är väl den ända likheten...
Tricklev
2005-07-12, 12:08
:laugh:
Rolig tråd iaf, snacka om att dom killarna behöver hjälp med attityden.
HookersUnited
2005-07-12, 13:41
Neeejjj.. Fel...
De är båda lågvolym. Men det är väl den ända likheten...
Vad skiljer dom åt?
pellepedal
2005-07-12, 14:57
Vad skiljer dom åt?
Dantes egna ord:
I posted this at musclemayhem
--------------------------------------------------------------------------------
but I wanted to post it here because IM truly getting tired of this HIT/Mentzer argument
Rest pausing as Ive known it has always been sets of singles. Mentzer did 6 rest pause reps with singles. If i was smart I would of labeled all of my methods different names but my ego isnt that skyhigh that I have this urge to be "the guy who invented it"--I could really give a shit-this is about helping people put on muscle not making some kind of household name for myself. My methods are "rest pausing" for 11-15 reps in 3 rest pause breakdowns....I do not know of anyone else who ever was doing rest pauses for anything other than singles (correct me if Im wrong). I should of named it some fancy name like "Set continuance reps" or something and copyrighted it so everyone would of said Dante invented that but like I said I dont care and just called it rest pausing because it seemed kind of similiar with the breathing between failure points. As far as Mentzer and HIT--IS ANYONE IN THIS FORUM GOING TO SAY THEY ARE DOING ST? "Slacker Training"? Because I bet 99% of the people in this forum are going to say they lift as hard as they can so we are all doing HIT training. I have no understanding how people have to throw things in categories or its becomes just some kind of clusterfuck to them and they cant comprehend it otherwise. I will state this right out. I dont agree with Mentzers diet, Mentzers over obsession with overtraining, doing one set every 2 weeks to a month(after he started out obsessive compulsive about doing forced reps, negatives, partials etc etc after every set) the guy went one way and then went off the deep end the other way. Heres a novel approach--Dantes thoughts--thats all this is--my opinions on what I think builds muscle mass the fastest way possible and so far I think im building one hell of a track record proving it. Both Mentzer and I like low volume ok there is a similiarity. What else is there? I train bodyparts 2x every 8 days which is similiar to how Ronnie Coleman does it so why not call it a version of Ronnies training--LOL? Mentzer is doing one set every 2 weeks to one month as stated. I believe in extremes in food intake to make your body a fat burning muscle building blast furnace, Mentzer believed in something akin to 50 more calories a day over BMR if Im not mistaken (I dont and have never read his stuff to any great deal but I think i read that somewhere in the past in a magazine). I believe in extreme stretching, carb cuttoffs, olive oil for weight gain problems, blasting for 4-8 weeks and cruising for 2-3 weeks. How the hell is that similiar to anything Mentzer believed in? He did low volume I do low volume--end of story--thats the only similiarity. Honestly i think anyone doing one set per month and getting 12 growth phases in a year for a bodypart is a complete utter idiot..... while my guys are training bodyparts about 92 times a year and crushing you in gains. YOU TELL ME WHO IS GOING TO GROW FASTER? 12 growth phases versus 92?!?! Hence my reasons for low volume--so you can recover and train that bodypart again.
I dont have any clue how Mentzer liked to warmup but Ill have a guy warmup thru 3-6 sets if he needs to and is using huge weights. I dont count warmup sets like alot of guys do--its the worksets I count....so in all honesty my workouts are much more like the norm than this HIT category everyone wants to throw everything that is low volume in. You want to know the freaking difference between HIT and regular training by and large? One version counts warmups sets and one version doesnt. Thats about it. Now dont all you HIT obsessive compulsives feel dumb? The only difference is that guy over there did 135x12 225x8 275x6 350x11 and counted it as 4 sets and you disregarded the 3 warmup sets and did your one workset for 350x11 and called it one set. I swear to god people have to put things in categories and label them or its just some kind of scattered explosion in their heads. There will not be anyone coming out with anything new and revolutionary in bodybuilding guys, Im not going to have people lifting with water jugs and underwater squatting....it will all be derived somewhat from what people did earlier....I keep hearing people say "well its nothing new" well hell then why wasnt anyone doing it earlier then and why the hell do I get so much shit about my methods then if its "nothing new"? I put together what I thought would work best concerning all things bodybuilding....every facet of my methods AND ANYONE ELSES were probably used sometime or the other by some guy somewhere who started weightlifting back in the old days. Robert Kennedy from Musclemag likes to tout himself as the developer of the pre-exhaustion principle. Does he really believe that? Does anyone? There was probably some guy named Skippy Walker in Akron Ohio that was doing that back in the 40-50's just because he thought it might work. I feel im making people grow faster than any other way of training so if you think my methods are similiar to someone elses in the past then dont do mine at all and do that "someone elses" and lets see if you put on muscle mass as fast as my trainees are!
Tricklev
2005-07-12, 16:37
Vad skiljer dom åt?
Vad har dom gemensamt förutom lågsets, gör det enklare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.