Visa fullständig version : Inlines
Okej, dags att investera i ett par inlines till sommaren. Vad har ni för några och/eller vilka är bra? :cool:
nordland
2005-06-20, 22:36
Ska du bara "fitness" åka så skulle jag lägga mina pengar på någon Salomon modell.. är själv ute efter nya. Funderar på
http://www.stadium.se/products/produktbilder/medium/039386.jpg
Salomon Siam 90 Ti
går lös på ca 2000kr.. Men prova själv ut ett par i butik så att de verkligen sitter bra..
Har ett par K2 Cirrius, såg liknande K2 på stadium nu för 999kr, lätt värda det.
Hjul o lager kostar 800kr på stadium, vet inte om man skall försöka fixa det billigare, köra på mina sålänge de håller eller köpa ett par nya.
Har nog Abec5-kullager, 78A-hjul, men där beror det väl på vad man skall ha dem till, jag är sämst på att bromsa o åker bara i "fitnessyfte" på all möjlig asfalt och ibland lite sant o skit :/
Salomon eller K2 är väl bra =P, den som sitter bäst på foten är nog bäst för dig. Små hjul för att svänga lättare, stora för att rulla bättre, mjuka hjul för bättre komfort, hårda för bättre livslängd, bra (höga abectal) lager för bättre rull, låga för bättre hållbarhet.
Jag klarar mig då bra med mina revolution inlines. De gick på 800 spänn på REA. Orginalpris 1250:-
ABEC 7
Hjul o lager kostar 800kr på stadium, vet inte om man skall försöka fixa det billigare, köra på mina sålänge de håller eller köpa ett par nya.
Köp hjul och lager från internet, är ganska säker på att det kostar hälften så mycket :P
s_himself
2005-06-20, 22:48
jag kör med hockey-inlines av anledningen att det känns bäst.. andra inlines är såå jävla obekväma, stela och jävligt. går ju inte röra fotlederna.
Ska fara å kika på sportaffären imorron. Tyvärr så bor jag ca. 25 mil från närmaste "stad" så tillgången är troligen något begränsad =)
Fultjack
2005-06-21, 07:05
jag kör med ett par vanliga K2, gick väl lös på 1500kr ... tycker salamon är alldeles för smala för mina fötter, obekväm passform som bara den
K2 Kinetic kör jag lite längre skena än normalt , skitsköna på lite längre sträckor , värdelösa att trixa och leka med och i uppförsbackar men annars kanon. Mjuk lätt skön sko.
Köp hjul och lager från internet, är ganska säker på att det kostar hälften så mycket :P
Jag vet, tänkte handla av http://www.bladerman.com/
Dyrt hur som helst =P
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.