handdator

Visa fullständig version : Alltid tjafs

PopEye2
2005-06-18, 02:44
Varför blir det alltid tjafs när man går ut och festar, även om man försöker undvika dras man in i skiten å slaggis, ikväll blev det ett helvetes liv tack vare att 2 killar mötte varann av misstag ena var min polare..... sen om man ska slåss behöver man ju inte slå sönder affärsfönster å allt annat vilket hände ikväll från deras "gäng" ska man slåss så behöver man ju inte gå amok på allting, jaja sitter i fyllan å skiver ska gå å sova nu.

raZmus
2005-06-18, 02:49
Det blir inte alltid tjafs. Inte när jag går ut iallafall. Fast det hjälper kanske inte dig.

påven
2005-06-18, 03:28
Jag har aldrig hamnat i nått tjafs. man får väl se till att umgås med normalt folk så är det aldrig några problem. Tjaffs o slagsmål överlåter jag åt idioterna

blekfet2
2005-06-18, 07:47
man är inte fjortis kanske?

Jorgen
2005-06-18, 08:18
Jag har aldrig varit i slagsmål i hela mitt liv. Så nej, det händer nog inte alltid.

//Jörgen

LexSinner
2005-06-18, 08:21
Hmm.. Händer aldrig mig heller... :confused:

Jay-Z
2005-06-18, 08:28
Åldersrelaterat, så det stänker om det?

Fultjack
2005-06-18, 09:21
inte hänt mig heller ännu :confused:

Matte_Maiden
2005-06-18, 09:26
Beror väl på var man bor också. Så fort man är ute i Södertälje efter klockan 9 är det ett par gäng som ska pissa revir.

palme
2005-06-18, 09:30
Åldersrelaterat, så det stänker om det?

Snarare alkoholrelaterat.

christian
2005-06-18, 10:01
iGår var det en brud i tunnelbanan som lackade ur på mig för jag råkade dra "just go, man" från me, myself and Irene när hon satt på golvet på perrongen och sa att hon var kissnödig. Jag var minsann en idiot som inte såg att hon var tjej.. *rolleyes* Hennes polare domderade om att hon minsann skulle hälla sin läsk över mig när vi kommer till gullmarsplan. Så jag tömde hennes läsk över dem istället. :D Eller, ja, den deciliter som var kvar..

Jet
2005-06-18, 10:04
iGår var det en brud i tunnelbanan som lackade ur på mig för jag råkade dra "just go, man" från me, myself and Irene när hon satt på golvet på perrongen och sa att hon var kissnödig. Jag var minsann en idiot som inte såg att hon var tjej.. *rolleyes* Hennes polare domderade om att hon minsann skulle hälla sin läsk över mig när vi kommer till gullmarsplan. Så jag tömde hennes läsk över dem istället. :D Eller, ja, den deciliter som var kvar..

Fan vad COOLT, du slängde en läsk över en tjej pga. att de sa att de skulle göra samma sak.....Whhopppii!!

Tönt

datorjaevel
2005-06-18, 10:04
Jag har aldrig varit i slagsmål i hela mitt liv. Så nej, det händer nog inte alltid.

//Jörgen

inte konstigt när du springer iväg såp fort d vankas aggressioner.

datorjaevel
2005-06-18, 10:05
fjant

Jakobbus
2005-06-18, 10:05
iGår var det en brud i tunnelbanan som lackade ur på mig för jag råkade dra "just go, man" från me, myself and Irene
Menar du inte från "Dum, dummare"? :whipped:

Jorgen
2005-06-18, 10:15
Wohoooo!!!

Grattis, du vinner första pris i tävlingen "veckans tuffaste på Kolozzeum".
http://bestsmileys.com/textinbubble1/11.gif

//Jörgen

Jorgen
2005-06-18, 10:17
inte konstigt när du springer iväg såp fort d vankas aggressioner.
Jag har aldrig satt mig själv/eller hamnat i en sådan situation.

Att slåss är onödigt slöseri med energi enligt mig. Urbota korkat är en annan bra definition.

//Jörgen

Tigerkotten
2005-06-18, 10:30

ähh tycker inte det var farligt alls att du gjorde så. Du var ju inte otrevlig eller något sådant mot henne, så dom hade ingen anledning att vara otrevliga mot dig. Skulle själv bli irriterrad om dom sa att likdant åt mig.

PopEye2
2005-06-18, 10:35
ikväll ska man väll ändå ha KUL, har glömt gårdagen redan efter lite :sleep: ja måste säga att slåss e fjantigt onödigt och tråkigt, men vad ska man göra om man försöker gå iväg med svansen mellan benen och så blir man slagen i bakhuvudet å tjejen blir kallad för ***** det som hände polaren, hade oxo blivit ganska arg faktikt, men nu e de bara hoppas på en trevlig kväll i kväll. ;)

christian
2005-06-18, 10:37
Menar du inte från "Dum, dummare"? :whipped:

Sorry, visst var det Dum,Dummare. Bägge är dock bra filmer. :thumbup:

christian
2005-06-18, 10:38
ähh tycker inte det var farligt alls att du gjorde så. Du var ju inte otrevlig eller något sådant mot henne, så dom hade ingen anledning att vara otrevliga mot dig. Skulle själv bli irriterrad om dom sa att likdant åt mig.

Man vill ju ha lugn och ro när man är på väg hem. :sleep:

MojjMojj
2005-06-18, 10:55
Har aldrig bråkat på krogen eller utanför. Säkert för jag blir så jäääkla trevlig när jag tagit några glas :) Förstår mig inte på folk som ska slåss.
var ute en gång med en tjejpolares kompisar och när de blev lite lulliga så börja de direkt visa hur matcho de var och att de allt kunde däcka "den dära snubben som titta snett på dem i toalet-kön".. Efter det har jag inte umgåtts med dem en enda gång.
Omoget och puckat att bråka.
Handlar till säkert 90% (IMO) om att svansa runt :/ Nördar som slåss, sedan det enda de kan försvara sig med om man skulle säga till dem: "att det enda ni kan göra är att slåss" då skulle de bli sura och vilja slå en ;)
*bra svenska....typ* :P

PopEye2
2005-06-18, 11:00
jag muckar aldrig, och tål väll ganska mkt måste jag säga, men man kan inte idiot förklara folk som blir atackerade oprovocerat iallafall då e man ute på cykeltur

Brisk Snu Garvo
2005-06-18, 11:58
jag muckar aldrig, och tål väll ganska mkt måste jag säga, men man kan inte idiot förklara folk som blir atackerade oprovocerat iallafall då e man ute på cykeltur
Jo. Skyll dej själv om du cyklar......

Fatalist
2005-06-18, 12:23
Wohoooo!!!

Grattis, du vinner första pris i tävlingen "veckans tuffaste på Kolozzeum".
http://bestsmileys.com/textinbubble1/11.gif

//Jörgen

Hade du valt att få den över dig istället?

Jorgen
2005-06-18, 12:24
Hade du valt att få den över dig istället?
Jag hade gått därifrån innan.

//Jörgen

Fatalist
2005-06-18, 12:28
Jag hade gått därifrån innan.

//Jörgen

Okej, bara undrar. Jag skulle iaf inte låta någon få igenom sitt hot på det sättet.

Tricklev
2005-06-18, 14:49
Vi vet Svantee, du är ju kool.

Yankeee
2005-06-18, 14:56
Okej, bara undrar. Jag skulle iaf inte låta någon få igenom sitt hot på det sättet.

Nä, men slår man tjejer så kan man inte tåla något sådant.

JoelR
2005-06-18, 15:01
Jag skulle ha druckit upp den däringa tjejens läsk. Läsk är gott onödigt att hälla ut.

PopEye2
2005-06-18, 15:09
Jo. Skyll dej själv om du cyklar......

*whatever* jo men visst

Griip
2005-06-18, 15:31
Inte varje kväll, men ibland, men går att undvika. Tycker dock inte det är så farligt med lite slagsmål, ofta när det väl blir just slagsmål så är båda med på det. Sen att vissa idioter inte slutar när den andra ligger ner eller ska hämnas vid senare tillfälle är sorgligt.

PopEye2
2005-06-18, 15:32
ja många gånger kan man gå ifrån bråk, har man chansen ska man göra det, :)

Karate_kid
2005-06-18, 16:14
ja många gånger kan man gå ifrån bråk, har man chansen ska man göra det, :)

nej har man chansen ska man göra som brad pitt i snatch. Däcka han rakt av sen (detta har inget med filmen att göra) sen skrika WTF!! Jag är härskaren av cybervärlden! u n00b

Bolio
2005-06-18, 16:20
Jag tycker att bråk oftast är fett töntigt och pinsamt. Notera dock att jag skriver oftast. Med oftast syftar jag alltså naturligtvis - som ni kloka kollo-medlemmar vid det här laget kan gissa er till - på det att det ju i en del fall inte bråkas av negativa skäl. Alltså, jag menar, det finns ju de som faktiskt tycker om att slåss. Tycker man om att slåss gör man ju rätt i att bråka, men tycker man inte om att slåss är man en korkad idiot som börjar bråka förutsatt att man inte har väldigt mycket att förlora på att inte bråka. Själv tycker jag ytterst sällan om att bråka och bråkar av den anledningen också nästintill aldrig, men när jag väl bråkar så ser jag till att också tycka om det. Ett krossat okben, näsben eller en avskuren nästipp kan ju för all del ha sina ljusa sidor. Dessutom ingår bråkandet i en mognadsprocess för oss män. Vi måste ju slåss lite då och då under vår ungdoms dagar annars blir vi faktiskt, tro det eller ej, fett gay. Kolla bara på den typen här på forumet som aldrig har varit i ett bråk. Yes gayboy, I'm talking about you. Med det i åtanke är det alltså nyttigt att bråka ett par gånger i ens liv, men det gäller att välja ut tillfälle och motståndare noggrannt. Det är inte särskilt nyttigt att gå fram till valfri jugge á 190cm 120kg på stan och börja jiddra, men någon snubbe i ens egen ålder och ungefär av ens egna rang i sådant som rör aggressionslivet är bara till nytta.

PopEye2
2005-06-18, 16:48
iof e de nåra som tror att man skapade tråden för att vara tuff det är inte syftet med tråden *whatever* så de e lite trist.

bolio så du menar att man måste slåss för att växa som människa:)

Jay-Z
2005-06-18, 16:54
Bolio, tror du att den här mognadsprocessen kan ske under ordnade former och då vara lika givande som the real deal? Eller är poängen med att slåss med nån på stan snarare mer att face your fears snarare än själva fajten i sig?

stridis
2005-06-18, 17:15
Bolio, tror du att den här mognadsprocessen kan ske under ordnade former och då vara lika givande som the real deal? Eller är poängen med att slåss med nån på stan snarare mer att face your fears snarare än själva fajten i sig?

Att gå en fullkontaktsmatch mot någon som du vet har tränat asset av sig, skulle mycket väl kunna vara "face your fears". Sen om det är lika "givande" har inte jag en aning om, då jag aldrig har fajtats på stan.

MojjMojj
2005-06-18, 17:42
Bolio är fett me grym len! Respekt och massa med para förtjänar han, abou. ;) Lägger 95% på att du skoja lite :)

Visst är en del av mognadsprocessen att lära sig att hantera "krockar", men själva mognaden sitter i att man ska undvika att slåss så långt det går.

Bolio
2005-06-18, 17:46
Ja, nog skojade jag allt lite - född komiker som jag ändå är. Men visst ligger det när det mesta kommer omkring både en och annan snusförnuftig sanning i det.

MilkmaN
2005-06-18, 18:00
Jag hamnar alltid i bråk. Så är det, mina kompisar undrar hur fan jag lyckas och det enda jag kan ge dem är :confused:. Dock har jag skärpt mig lite på senare tid, för när jag var en liten påg så slogs jag jämt, dock fick jag så mycket skit för det att jag la av med det och nu har jag istället svårt för att slåss när jag verkligen behöver det.

Exempel: En raggare hoppar av bussen på samma ställe som mig, han tycker att jag är ful för att jag vid tidpunkten hade svart hår som var hyfsat långt och tyckte vissa, såg ut som en estet. Han kaxade och tyckte jag skulle äta asfalt och massa andra coola saker och jag ignorerade honom i princip, han gjorde iaf inget då. Nämnas bör kanske att han var omkring 100 kg tung, ca 20 år och jag var 16, ca 75 kg tung. Senare så är han på min oplare och juckar honom i huvudet och skriker, AHAHAHA jag knullar dig i fontanellen. Han vill inte heller ha bråk så han skiter i det. Så tänker vi, nu är vi av med den idioten för ikväll, vi ville ju inte bråka med någon.

Så, kanske 2 timmar senare när jag vart på stället ett tag så känner jag att någon knackar mig på axeln, jag vänder mig om och får en jävla raggarsving rätt över näsan. Istället för att slå tillbaka och bli riktigt jävla arg känner jag inget annat än en viss irritation och (tyvärr) rädsla. Istället för att klappa till honom, vilket iofs hade resulterat i att hans raggarpolare hade spöat skiten ur mig. Så spottar jag ut lite blod på marken och frågar: Vad fan håller du på med? Sen gick jag där ifrån.

Det är ett tillfälle där jag verkligen ville slå honom, men inte kunde, det tyckte iaf jag var irriterande.

Fatalist
2005-06-18, 18:03
Vi vet Svantee, du är ju kool.

Tack flicklev

Karate_kid
2005-06-18, 18:05
juckar honom i huvudet och skriker, AHAHAHA jag knullar dig i fontanellen. Han vill inte heller ha bråk så han skiter i det. tyckte iaf jag var irriterande.

hahahha omg! best of

Karate_kid
2005-06-18, 18:06
Tack flicklev

vasego vanten

Kwon
2005-06-18, 18:44
Man får väl välja sina festställen bättre.

Bråkstakar brukar väl gå till vissa speciella ställen.

Sedan beror det ju också på hur man själv blir som berusad ute på ett ställe.

Vissa blir lite stökiga och väsnas, så jag antar att det är lätt att komma i konflikt med andra.

Brisk Snu Garvo
2005-06-18, 18:46
Raggare är inte kloka *screwy* Vi har massor av dom här i min lilla håla, fast mej muckar domfan inte med för jag är tuffast som fan...

TrasMannen
2005-06-18, 21:50
Slåss är onödigt. Och sjukt nog så måste jag åka på rätt ordentligt med däng innan jag tänder till och börjar tjafsa tillbaka. Speciellt på fyllan. Om jag super, blir jag Alltid glad. Och om någon muckar med mig, då skrattar jag. för jag tror typ att han skämtar. haha. gissa om dom brukar mucka mindre då ;)
haha.

Jag har aldrig blivit riktigt ordentligt påspöad (av med tänder, skador för livet osv osv) och det är jag glad för.

Jag har en polare som blir asbråkig när han super. visst, han är jävligt bra på att slåss, men va fan hjälper det om det står 4-5 pers runt om han. Och han fattar inte att han inte kan vinna. suck. Då har jag lust att slå polarn och få han att inse saker och ting. Hatar sådana polare. speciellt när dom blir sura för att man inte ställer upp. wtf. jag tänker inte ställa upp om han börjar.

Herkulez
2005-06-18, 21:56
neeh, bråkstakarna i stan brukar aldrig gå på mig av nån konstig anledning *innocent*

Sen börjar jag aldrig heller, och ifall nån börjar med mig så brukar jag bara brotta ner dom och hålla fast dom tills vakterna slänger ut idioten =)

grisbil3n
2005-06-19, 01:37
Det handlar ju sällan om folk som tycker om att slåss. Jag är fredlig av mig, blir bara jävligt nervös när folk ska börja veva. Farsans polare är socarbetare och har gått imellan och brytit när alla möjliga typer av människor ska slåss, han brukar säga att det hela handlar om att folk inte vill tappa ansiktet, stämmer nog jävligt bra. Hur skulle det se ut om folk på allvar njöt av att slåss (på någorlunda lika villkor)? Om så var fallet så skulle det ju smälla på allvar lite överallt dagligen...

oracas
2005-06-19, 01:49
inget ont om raggare nu!

okej då kan ni fortsätta

PopEye2
2005-06-19, 02:37
festen ikväll var rolig som fan hade trevligt hela kvällen å natten ut, sitter och fylle vräker i mig mat nu, och det är inte mkt protein i födan här, så morron viktenm imorrn ligger väll påp 124kg, så sommar deffen e illa ute.. good night

Loca
2009-09-14, 08:20
Varför blir det alltid tjafs när man går ut och festar, även om man försöker undvika dras man in i skiten å slaggis, ikväll blev det ett helvetes liv tack vare att 2 killar mötte varann av misstag ena var min polare..... sen om man ska slåss behöver man ju inte slå sönder affärsfönster å allt annat vilket hände ikväll från deras "gäng" ska man slåss så behöver man ju inte gå amok på allting, jaja sitter i fyllan å skiver ska gå å sova nu.

Du har rätt, i lördags åkte jag på en skallning som heter duga så jag sitter här med bruten näsrygg och en blåtira i vardera ögat :D

hahavaffan
2009-09-14, 08:24
Det var en ordentlig bump må jag säga.

Loca
2009-09-14, 08:25
Jepp, men han fick nog ondare än mig.

spoonchest
2009-09-14, 08:26
Kul med såna här bumpar, tycker jag.

De börjar komma mer frekvent på sistone.

Loca
2009-09-14, 08:31
man ska alltid väcka liv i trådar

Stoltz
2009-09-14, 08:47
Kul med såna här bumpar, tycker jag.

De börjar komma mer frekvent på sistone.

Visst gör de?

Jag har råkat ut för en del otrevliga händelser, och kan ärligt säga att jag inte var provocerande, utan helt enkelt vid fel plats vid precis fel tillfälle, där de som var de aggressive verkligen vägrade låta en gå.

Trapper Buzz
2009-09-14, 08:48
Drick lagom?

Loca
2009-09-14, 08:50
Visst gör de?

Jag har råkat ut för en del otrevliga händelser, och kan ärligt säga att jag inte var provocerande, utan helt enkelt vid fel plats vid precis fel tillfälle, där de som var de aggressive verkligen vägrade låta en gå.

2x

Tror det är instabila människor som hänger på krogen

Granatgiraffen
2009-09-14, 10:48
Du har rätt, i lördags åkte jag på en skallning som heter duga så jag sitter här med bruten näsrygg och en blåtira i vardera ögat :D

Varför skallade han dig? Varför fick han ondare?

Lando
2009-09-14, 10:49
jag har aldrig varit i slagsmål i hela mitt liv. Så nej, det händer nog inte alltid.

//jörgen

+1

Yes
2009-09-14, 10:52
Jag gillar inte slagsmål och gör allt för att undvika det, men ingen jävel ska kolla på mig konstigt och tro att de kan komma undan med det!

rooz
2009-09-14, 10:55
Jag gillar inte slagsmål och gör allt för att undvika det, men ingen jävel ska kolla på mig konstigt och tro att de kan komma undan med det!

Ska du dra buttefly-kniven och visa dina färdigheter från 2 års thaiboxning också?

Jag går sällan ut på krogen, men aldrig hänt mig. dock på hemmafester.

Yes
2009-09-14, 10:58
Det brukar inte behövas, räcker med att kolla på dom så springer de iväg.

mangs
2009-09-14, 11:32

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är inte en slump att vissa oftare blir indragna i slagsmål än andra. Mycket handlar om ens egna beteende, hur man hanterar olika situationer, vilken prestige man har samt att man kan hålla sig lugn i en given situation. Sedan handlar det givetvis om ens umgänge och att till vis del undvika platser, tider och personer som kan vara benägna att ställa till bråk.

Finns många som beklagar sig över att just de alltid har otur och hamnar i slagsmål. Om de rannasakar sig själva hade de nog insett att det oftast finns en anledning.

Loca
2009-09-14, 11:46
Varför skallade han dig? Varför fick han ondare?

Jag vet inte varför han gjorde det..... jag som är så liten och söt. Hur kan man vilja göra mig illa? http://data.fuskbugg.se/skalman01/soett.jpg

Han fick ondare än mig föratteh 1. Min skalle är hårdare än hans 2. Jag har en stark pojkvän

Grahn
2009-09-14, 12:30
Vad var det för kille som lyckades skalla dig på näsan när du enligt egen utsago är 150cm kort? Ni var väl inte och bråkade med lekisbarnen nu igen?
:D

Loca
2009-09-14, 12:34
Nä, vi var i majorna på jefferys och kollade på gogodansare

Super_Johan
2009-09-14, 12:36
jag har aldrig varit i slagsmål i hela mitt liv. Så nej, det händer nog inte alltid.

//jörgen

+1

Granatgiraffen
2009-09-14, 12:52
Jag vet inte varför han gjorde det..... jag som är så liten och söt. Hur kan man vilja göra mig illa? http://data.fuskbugg.se/skalman01/soett.jpg

Han fick ondare än mig föratteh 1. Min skalle är hårdare än hans 2. Jag har en stark pojkvän

Fast din näsa var inte så värst hård? Han måste ha gjort någon slags dyk-attack om du är 150 cm! Klart avancerad manöver i alla fall.

Loca
2009-09-14, 12:55
rätt åt mig

Granatgiraffen
2009-09-14, 12:58
rätt åt mig

Nej! Du är snäll och är inte värd att bli skallad helt oprovocerat när du njuter av dansande tjejer. Hoppas på snabbt tillfrisknande.

spoonchest
2009-09-14, 13:06
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är inte en slump att vissa oftare blir indragna i slagsmål än andra. Mycket handlar om ens egna beteende, hur man hanterar olika situationer, vilken prestige man har samt att man kan hålla sig lugn i en given situation. Sedan handlar det givetvis om ens umgänge och att till vis del undvika platser, tider och personer som kan vara benägna att ställa till bråk.

Finns många som beklagar sig över att just de alltid har otur och hamnar i slagsmål. Om de rannasakar sig själva hade de nog insett att det oftast finns en anledning.

Håller med till 100% Tyvärr är det så att många som hamnar i slagsmål på krogen ofta, verkar vara helt jävla oförmögna till självrannsakan.
Det stör mig så det gör ont.

Kwon
2009-09-14, 13:25

Byt umgänge alt Plats att festa på.

De du festat med hittills kan du festa med igen om 5 år.

Yes
2009-09-14, 13:29

Precisemo. Hamnar man i bråk ofta gör man något fel.

Griip
2009-09-14, 16:07
Precisemo. Hamnar man i bråk ofta gör man något fel.

Eller rätt :)

Kwon
2009-09-14, 16:08
Ja , gillar man att ge proppar gör man ju ngt rätt.

von huff
2009-09-14, 16:14
Omman hamnar i bråk beror ofta på hur lång stubin man har, för det finns alltid folk som hetsar till bråk:)

raQblad
2009-09-14, 16:59
När jag går ut på krogen ser det alltid ut som i den öppnande fightingscenen i Red Heat. Alltid.

Hur svårt är det att undgå slagsmål, verkligen?

Kwon
2009-09-14, 19:02
När jag går ut på krogen ser det alltid ut som i den öppnande fightingscenen i Red Heat. Alltid.

Hur svårt är det att undgå slagsmål, verkligen?

Vilka hak/bastuklubbar går du på?

Minns att det var en mongol i bastun i början på Red Heat!

raQblad
2009-09-14, 19:41
Vilka hak/bastuklubbar går du på?

Minns att det var en mongol i bastun i början på Red Heat!Japp, en stor kille i handduk. Så är det alltid när jag går på krogen. Varmt, svettigt och stora män i handdukar. Tror jag hamnat lite fel.

EkarN
2009-09-14, 21:58
Som min farmor säger:"Där spriten går in går förståndet ut". Inte så konstigt att folk beter sig som idioter när sinnet är bedövat:D