Visa fullständig version : Lcd tv
Lasse Kongo
2005-06-17, 19:28
Tänkte inhandla en lcdtv typ 32tummare, och jag är inte alls insatt i va som är bra och dåligt när de gäller dem.
Ni som vet lite mer får gärna komma med tips, det behöver inte vara ngn superdupervärsting, bara hygglig bild, ser mest på film och spelar tvspel, ser sällan på vanlig telivision.
Ngra bra köptips, vet inte va de ligger i för prisklasser riktigt, men har sett en del som ligger rätt hyffsat, jag såg en häromdan i en affär, den kosta 10k 32tummare, techniqs lr hur det stavas :em: så då bestämde ja mig för att skaffa en sån, passar inredningen perfekt hemma :D
edit: ni som kan lite får gärna ge lite tips på plasma med, viktigt för mig är en stabil pryl som håller länge!
grisbil3n
2005-06-17, 19:37
kalasbra forum för dylika saker http://www.prisjakt.nu/
gossarna där verkar ha stenkoll.
reinholdsson
2005-06-17, 19:41
edit: ni som kan lite får gärna ge lite tips på plasma med, viktigt för mig är en stabil pryl som håller länge!
Är det inte plasma som har begränsad livslängd?
Edit: "En plasma använder sig av ström för att få ädelgas att generera UV-strålning. Denna gas har en halveringstid på mellan 25 och 30 000 timmar. På grund av detta kommer ljusstyrkan på plasman att halveras efter denna tid och det finns ingen möjlighet att ersätta gasen utan ljusstyrkan kommer att bli sämre vartefter tiden går. Åtta timmars tittande om dagen kommer dock att ge dig minst tio år innan du börjar märka någon skillnad."
Källa: http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=166
Du lär inte behöva oroa dig alltså :D
Är det inte plasma som har begränsad livslängd?
Jo, 30000 - 60000 timmar.
Ah, ditt svar stämmer nog mer än mitt :)
LCD har väl riktigt kasst ljud också?
grisbil3n
2005-06-17, 21:00
LCD har väl riktigt kasst ljud också?
En 32" vanlig ws tv har väl inte nämnvärt bättre? Är långt ifrån expert men man ska väl ha ett fristående system för o kunna snacka om ljud bättre än medel lr?
En 32" vanlig ws tv har väl inte nämnvärt bättre? Är långt ifrån expert men man ska väl ha ett fristående system för o kunna snacka om ljud bättre än medel lr?
Brorsan har en mindre variant och det är rent ut sagt förfäligt ljud!
Tänkte inhandla en lcdtv typ 32tummare, och jag är inte alls insatt i va som är bra och dåligt när de gäller dem.
Ni som vet lite mer får gärna komma med tips, det behöver inte vara ngn superdupervärsting, bara hygglig bild, ser mest på film och spelar tvspel, ser sällan på vanlig telivision.
Ngra bra köptips, vet inte va de ligger i för prisklasser riktigt, men har sett en del som ligger rätt hyffsat, jag såg en häromdan i en affär, den kosta 10k 32tummare, techniqs lr hur det stavas :em: så då bestämde ja mig för att skaffa en sån, passar inredningen perfekt hemma :D
Glöm inte att de ska va en HDTV! Annars kan du ju inte lira xbox360 spelen sen, med sweetaste graffen mmk! :hbang:
melancoolio
2005-06-17, 21:06
Vill man ha bra ljud så kör man väl genom stereon?
Sharp har grymt bra bild på sina LCD tv-skärmar :thumbup:
grisbil3n
2005-06-17, 21:06
Brorsan har en mindre variant och det är rent ut sagt förfäligt ljud!
Ah ok :(
Vill man ha bra ljud så kör man väl genom stereon?
Sharp har grymt bra bild på sina LCD tv-skärmar :thumbup:
Trodde inte man betalade endast för bildens skull?
melancoolio
2005-06-17, 21:13
Med bra ljud menar jag bra ljud! Det hittar man inte i en tv....det var mer så jag menade! Bilden är helt klart nr 1 för mig då jag kör allt genom stereon :thumbup:
Man köper väl inte en lcdtv för att få schysst ljud? *screwy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.