Visa fullständig version : Vad är det här för kabel?
Som sagt, vad är det här för kabel? Den följde med datorn och jag har ingen aning vad den är till :confused: Den är ca 180cm lång och i ena änden så är det en klump med ett hål i. Innuti hålet så sitter det nånting som ser ut som en lins eller nått liknande. I andra änden ser den som vilken hörlurkabel som helst, fasst mindre
Kanske är fokusen på din kamera som kom som ett brev på posten?
Kanske är fokusen på din kamera som kom som ett brev på posten?
hehe, ja men den gillar inte att ta kort på nära håll :D
Pellefant
2005-06-16, 22:45
Någon slags låsvajer? *screwy*
Någon slags låsvajer? *screwy*
nej de tro ja inte
mic?
Vad är då linsen till? Å vart ska den sitta fast i datorn?
Prankie lär veta *rolleyes* :D
Lillgrabben
2005-06-16, 22:54
Om du har en "märkesdator" så följde det säkerligen med en manual....
Läs den??
Pellefant
2005-06-16, 22:57
Jordkabel? *screwy*
Prankie lär veta *rolleyes* :D
Jag är ju rätt säker på det jag med, får skicka röksignaler till honom :D
Jordkabel? *screwy*
om det nu ska va det så vart fan ska den sitta :confused: Inte för att jag tror det men
Om du har en "märkesdator" så följde det säkerligen med en manual....
Läs den??
Alla kartonger ligger inne i loftgången och dit orkar jag inte gå, åsså är det hur många små jävla blad som helst, skulle ju ta en hel dag å leta reda på rätt katalog
Mikrofon?
jag tror fortfarande att det inte är en mikrofon :D
Det är en IR-diod. (edit: om det nu heter så när det är mottagare också...), IR hur som helst.
Det är en IR-diod. (edit: om det nu heter så när det är mottagare också...), IR hur som helst.
ok, vart ska jag koppla den då? Det fljde med två dosor till datorn så den kabeln har nog nått att göra med dom, right? På framsidan v datorn där allt annat sitter som har med dosorna att göra så passar kabeln inte :confused:
Var i datorn kopplar man in den, om den nu har 2,5mm hörlursplugg ?
3,5 mm är en hörlursplugg killer...
Den här är mindre än en sån :confused:
Vad heter 2,5 mm-pluggen då?
Finns mig veterligen 2,5; 3,5; 6,3
är de inte en ett ir-öga som nån sa, ifall du har nånting som kan vara värt att synca med datorn..
När använder man 2.5 mm till en hörlursplugg? Och till vad?
Vet inte, där den passar? :D Kika baksidan? Kika moderkort?
Sådan extern ljudkortslåda? Grafikkortet?
Det hjälper nog inte så mycket om jag gissa vilt heller. Bättre skärpa på kortet och kort kabelns kontakt löser förmodligen mysteriet. Men jag lägger mina pengar på att det är en mic och det är en 3,5mm monouttag.
Det hjälper nog inte så mycket om jag gissa vilt heller. Bättre skärpa på kortet och kort kabelns kontakt löser förmodligen mysteriet. Men jag lägger mina pengar på att det är en mic och det är en 3,5mm monouttag.
Han sa att det såg ut som en högtalarkabel fast mindre. Då kan det inte vara ett 3.5mm monouttag. Jag håller på värmekaninen om att det är en extern IR-enhet.
Högtalarkablar kan vara bra mycket tjockare än 3,5 mm..
Han sa att det såg ut som en högtalarkabel fast mindre. Då kan det inte vara ett 3.5mm monouttag. Jag håller på värmekaninen om att det är en extern IR-enhet.
Kanske en minijack då. ;)
http://akamaipix.crutchfield.com/lifestyle/2001/hMonoMiniPlug.jpeg
Iofs har IR emitter också såna uttag.
Högtalarkablar kan vara bra mycket tjockare än 3,5 mm..
helt klart, mina vattensladdar är mycket tjockare än 3,5.
Följde det med en fjärrkontroll?
det är en mottagare för din fjärrkontroll och TV-kort. du har säkerligen ett TV-kort och den där kopplas till kortets baksida och du använder fjärren.
Man ser lite dåligt på bilden men jag gissar på fördelarkabeln till en opel ascona årsmodell 84 .
Bah, straff på att lägga upp så otydliga bilder. *popcorn*
Om han nu har en fjärrkontroll borde han ju märkt att inget funkade och tryckt i den, den kan ju även ha skickats med bara för att tala med telefoner o dylikt.
Om han nu har en fjärrkontroll borde han ju märkt att inget funkade och tryckt i den, den kan ju även ha skickats med bara för att tala med telefoner o dylikt.
inte om kabeln inte sitter i TV-kortet.
När använder man 2.5 mm till en hörlursplugg? Och till vad?
Mobiltelefoner, vissa mp3spelare, vad jag vet.
om du kollar på bilden här så ser du din kabel fast svart. det är IR senr plugg till ditt TV-kort.
http://www.computer.is/vorur/4315
eller
http://www.bigbruin.com/reviews/leadtektv2000/large/accessories.jpg
jag fick med två dosor, en av dom fungerar, den kan jag starta DVD o.s.v. med stänga av datorn blablabla. Kabeln passar inte nånstans på datorn, inga utag på nånting annat heller. Dator är det inte tänkt att man ska öppna, datorn är plomberad så öppnar jag skiten så gäller inga försäkringar, så jag tror inte att den ska sitta innuti datorn
om du kollar på bilden här så ser du din kabel fast svart. det är IR senr plugg till ditt TV-kort.
http://www.computer.is/vorur/4315
eller
http://www.bigbruin.com/reviews/leadtektv2000/large/accessories.jpg
den på den andra bilden är ju precis en sån kabel som jag har
Dom här uttagen finns på framsidan, här passar inget, i hörnet sitter IR mottagaren som ena dosan funkar till, vet inte om det hjälper så mycket men :D
Dom här uttagen finns på framsidan, här passar inget, i hörnet sitter IR mottagaren som ena dosan funkar till, vet inte om det hjälper så mycket men :D
Det där är till ljudkortet, har du inget TV kort, eller hwdvd dekoder. kolla på baksidan om den passar någonstans, eller ta bilder på utagen :)
Pellefant
2005-06-17, 12:11
Köpte du datorn på gatan? *screwy*
Det där är till ljudkortet, har du inget TV kort, eller hwdvd dekoder. kolla på baksidan om den passar någonstans, eller ta bilder på utagen :)
Hittade vart den passar nu, kopplade lös allting å ställde datorn på golvet å kikade en stund, nämen ett litet jävla hål aldeles bredvid ett annat uttag :em:
Pellefant: Nej
Hittade vart den passar nu, kopplade lös allting å ställde datorn på golvet å kikade en stund, nämen ett litet jävla hål aldeles bredvid ett annat uttag :em:
Pellefant: Nej
villktet säkert är ett tvkort ;)
villktet säkert är ett tvkort ;)
jo, men nu ska jag ju bara få skiten att fungera :cryout:
Markus H
2005-06-17, 13:50
Det där är ett ir-öga till ngn sorts fjärrkontroll, har du månne tv-kort i datorn ?
Hadde ett likadant ir-öga till min fjärrkontroll som jag styrde mitt TV-Kort med.
Det kopplade man in på tv kortet...
fattar inte varför tråden inte tar slut och folk inte försåtr, det är ir till tvkortet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.