Visa fullständig version : Vad är det äckligaste du ätit?
Som frågan lyder?
Själv har jag ett minne av att MyoformX blandat i vatten inte var någon smaksensation, även sojaprotein i vatten har en viss fadd eftersmak.
När det gäller vanlig mat så ligger nog surströmming bäst till. Bara jag känner stanken av det så vänder det sig i magen på mig och jag är i normlaa fall inte äckelmagad.
Så låt höra, vad får era magar att må dåligt? Det kan vara någon specifik maträtt eller något enstaka tillfälle när något tillagats i en ej angenäm väg.
Let's go!
:eating: :eating:
- Någon skum "yoghurt" man tillverkar själv genom att låta någon typ av tibetanska "svamp" ligga (leva) i mjölk; påminner om yoghurt, men har en bismak som bara kan beskrivas som märklig.
- Blutsaft. Jag är inte lättäcklad, men det slår allt. Jag kunde inte förmå mig att svälja det mer än en gång, dåligt Hb eller ej.
- Nutrilett med jordgubbssmak. Det formligen vände sig i magen. Jag kan inte fatta HUR I HELVETE folk kan leva på det under en hel bantningskur; det skulle vara att de går ned i vikt för att de kräks efter varje mål då ... *spy*
Allt som jag har käkat är gott nu. :) När jag var mindre och smaksinne var inte fullt utvecklad fanns det vissa saker jag undvek som inlagda bean curd.
Fatalist
2005-06-16, 15:01
1dl Sojaprotein
1dl Olivolja
2dl Apelsinjuice
Blanda ihop, drick, må illa hela natten *spy*
Fatalist
2005-06-16, 15:01
- Någon skum "yoghurt" man tillverkar själv genom att låta någon typ av tibetanska "svamp" ligga (leva) i mjölk; påminner om yoghurt, men har en bismak som bara kan beskrivas som märklig.
- Blutsaft. Jag är inte lättäcklad, men det slår allt. Jag kunde inte förmå mig att svälja det mer än en gång, dåligt Hb eller ej.
- Nutrilett med jordgubbssmak. Det formligen vände sig i magen. Jag kan inte fatta HUR I HELVETE folk kan leva på det under en hel bantningskur; det skulle vara att de går ned i vikt för att de kräks efter varje mål då ... *spy*
Blutsaft = Blodsaft?? :confused:
1dl Sojaprotein
1dl Olivolja
2dl Apelsinjuice
Blanda ihop, drick, må illa hela natten *spy*
CKD? Du kunde ju ha käkat massor kött eller feta livsmedel. :)
Som sagt, bara lukten av surströmming ger en lust att spy ut en tsunami...
Senaste förra veckan med förorenat kranvatten och knappt ingen mjölk blandades följande
200 g minimjölk
200 g mineralvatten Lime
40 g Fairing Complete Protein III Mintchoklad
Det var ingen smaksensation direkt.
Farmors Kalvsylta.....................!!!!!!!!!!!
Fisk Björkeby. Vidrigare sätt att förstöra fisk går inte att finna.
Razamanaz
2005-06-16, 15:14
Ballerina med mintchoklad...fy satan, nära på att spy *spy*
King Grub
2005-06-16, 15:15
Onkel Huberts sluring. http://bestsmileys.com/puking/1.gif
1/2 spindel
Halvägs igenom äpplet ser jag den halva spindeln göra sina dödsryckningar.
Ingen liten sak heller.
1/2 spindel
Halvägs igenom äpplet ser jag den halva spindeln göra sina dödsryckningar.
Ingen liten sak heller.
Men äpplet var gott?
Sparrisen
2005-06-16, 15:30
- Spyr av all sorts ost.
- Whey-80 naturell (tapetklister typ)
Fatalist
2005-06-16, 15:30
CKD? Du kunde ju ha käkat massor kött eller feta livsmedel. :)
Var ju tvungen att prova en riktig hardcoreblandning :eating:
Blutsaft = Blodsaft?? :confused:
Japp. Det något sorts hälsokostpreparat som skall hjälpa upp Hb:t lite; därav namnet. Innehåller dock inte blod (:D) utan endast diverse växtextrakt. Och smakar som sagt *spy* .
Måste editera - tequila som jag skrev först äter man ju inte.
Får väl svara pölsa då. Eller diverse brittisk mat.
obesogen
2005-06-16, 15:47
Skolmatens lapskojs. Får rysningar bara jag tänker på det... I mellanstadiet fanns som tur var en klasskompis som åt upp ens lapskojs för 5 spänn så man slapp gå o möta mattanten Berit (som var helt livsfarlig) med halvfull tallrik.
Kan inte komma ihåg det äckligaste, men jag blev en gång bjuden på nån tysk "delikatess" och den var ohyggligt vidirg *spy*
tinkerbell
2005-06-16, 15:52
Twinlabs RX Fuel (chockolad) = helvete, bläää ... fy fan ... fick hålla för näsan när man skulle dricka de
Lasse Kongo
2005-06-16, 15:52
slidsekret
slidsekret
Antar att du "går ner" jämt?
Lasse Kongo
2005-06-16, 15:59
Antar att du "går ner" jämt?
ja nuförtiden gör ja det, eftersom hon smakar och luktar som en sommaräng därnere *mumma*
men ja har varit med om en del skräckexempel som satte sina spår.... men nu förtiden går man ner titt som tätt när energin finns till det....
Gabriel_
2005-06-16, 16:04
yalla! yoghurt.. fyfan va det smakar illa.
protargo blandat med vatten *spy*
Herkulez
2005-06-16, 16:10
ja nuförtiden gör ja det, eftersom hon smakar och luktar som en sommaräng därnere *mumma*
haha sommaräng :thumbup:
fördelen med tjejer under 20 (då dom inte inlett föruttnelsefasen än) är att dom flesta smakar diverse frukter och bär därnere, som den jag har nu smakar mer åt passionsfrukt hållet, medans andra smakar hallon, jordgubb och melon. Men sen har man ju träffat på en och annan som kommit i förtid in i puberteten och börjat sin föruttnelseprocess tidigt och då smakar det fan bara rabarber *spy*
rabarber? lite väl snäll nu?
f.ö är rabarber gott ju :)
topic: i matväg.. mja, kantareller kanske.. har inte vågat mig på surströmming tex
Herkulez
2005-06-16, 16:19
rabarber? lite väl snäll nu?
f.ö är rabarber gott ju :)
topic: i matväg.. mja, kantareller kanske.. har inte vågat mig på surströmming tex
surt, bittert och beskt i en oslicklig kombination =)
Kroppkakor med smält smör *spy*. Det smakar så j*vla äkligt.
mini_Arnold
2005-06-16, 16:22
stekt ox/tjur kula. Smakade som hårdkokt äggula iof sig men tanken på det var äcklande
samma med grislever, grishjärna, grisöra, grissvans
äckliga saker som smakar bra
Fick för mig att lever ägde förra året och stekte en hel nötlever åt mig. Måste ha gjort något fel för det blev en katastrof: halvrå och blodslemmig. Pinade dock i mig allt tillsammans med 100 % sönderkokt potatis och en eländigt dålig och billig lingonsylt.
racePete
2005-06-16, 16:27
En soppa - "Havets läckerheter" i Thailand*spy*
men ja har varit med om en del skräckexempel som satte sina spår.... men nu förtiden går man ner titt som tätt när energin finns till det....
Det där kan bli ett trauma för livet om det vill sig riktigt fel!
Allt som jag har käkat är gott nu. :) När jag var mindre och smaksinne var inte fullt utvecklad fanns det vissa saker jag undvek som inlagda bean curd.
Läste för ett tag sen en studie där man kom fram till varför ungar ofta protesterar mot olika maträtter (speciellt ny sorst mat och grönsaker)
Enligt studien så berodde det på att det var ett sätt att varna för att maten kan vara giftig. Vi åt mycket från växtriket på stenåldern och stötte man på nån växt som man inte smakat innan så innebar det att det var en ny sort och risken fanns att den var giftig.
Att man sen tycker om det senare är väl att kroppen vänjer sig vid smaken o lär sig att "man inte dog elelr blev sjuk av att äta det här"
Det äckligaste jag ätit är nog lever tror jag *spy*
Tänker inte skriva hennes namn men det var det jävligaste jag varit med om att doppa tungan i......
Hahaha nerå, tomatsoppa tycker jag inte om.
fördelen med tjejer under 20 (då dom inte inlett föruttnelsefasen än) är att dom flesta smakar diverse frukter och bär därnere, som den jag har nu smakar mer åt passionsfrukt hållet, medans andra smakar hallon, jordgubb och melon. Men sen har man ju träffat på en och annan som kommit i förtid in i puberteten och börjat sin föruttnelseprocess tidigt och då smakar det fan bara rabarber *spy*
Du har ju aldrig haft sex ens så hur vet du hur en kvinna smakar?
Torkar de bakåt smakar det bättre... :laugh:
Haggis. Leverstuvning. Grisfötter!
allan
s_himself
2005-06-16, 18:25
Leverstuvning är ju ingen höjdare.. lax.... fiskbullar.... *spy*
Något som va vidrigt som en gammal jobbarkompis åt va.... lungmos *spy* *spy* fy va vidrigt!
under en idiotvecka så drack jag olivolja, vatten och c-vitamin brus.. inte så gott då oljan och vattnet skär sig duktigt mycket.
Något som va vidrigt som en gammal jobbarkompis åt va.... lungmos *spy* *spy* fy va vidrigt!
I mina hemtrakter är det samma sak som pölsa. Som jag gillar!
allan
Surströmming, jag äcklas av bara tanken.
Rå ingefära, fy satan.
allan
en pölsa här är en röd korv. pölsa eller pölse, vilket man vill.
vad är lungmos egentligen?
s_himself
2005-06-16, 18:30
allan
pölsa? ookey. Well.. förstår inte hur folk kan med och äta den sörjan.. Luktar ju ganska galet!
En annan människas njurar doppat i persilja och riven fårost. Med té.
Sheogorath
2005-06-16, 18:46
Andra leveransen jag köpte av Protec choklad, blandat i vatten. Smakade och luktade, ja, gödsel. Det jag mått mest illa av var väl när jag halsade en halv deciliter rapsolja. Fick sitta och stirra på en och samma punkt i 40 minuter för att inte spy.
Andra leveransen jag köpte av Protec choklad, blandat i vatten. Smakade och luktade, ja, gödsel. Det jag mått mest illa av var väl när jag halsade en halv deciliter rapsolja. Fick sitta och stirra på en och samma punkt i 40 minuter för att inte spy.
rapsoljan va faktiskt en befrielse jämnfört med olivoljan! lovar dig.. testa det själv =)
Kom på en till; Star Nutritions L-Glutamin. *spy*
Är det bara jag som smakat Marmite?
Potatissallad i skolan som såg grymt god ut men visade sig vara gjord på nåt som smakade tärnat suddgummi! *spy*
En annan människas njurar doppat i persilja och riven fårost. Med té.
Usch, fårost.
blodkorv.
Haha...kallas den så nu :D
Tonfisk i olja, never ever again!
Tonfisk i olja, never ever again!
mäh, det avnjuts ju direkt från burken :eating:
Råa sniglar i vitlöksmarinad. (typ sushisnails)
Och dill. Oavsett form.
FinnPower
2005-06-16, 19:31
Det värsta i kosttillskottsväg var nog Lee Labradas proteinpulver. Smak: Gorilla vanilla *spy*
Dyr som f-n var den också....
Arne Persson
2005-06-16, 19:49
Det låter som du har varit på och tjuvslickat en däckad vällagad uteliggarbrud? :)
Jag har druckit det flera gånger. Jag måste hålla med här... vansinnigt äckligt. Kan få kväljningar bara av lukten. :D
diskmedel
men sånt som är meningen att äta
marmite eller vegamite
Det låter som du har varit på och tjuvslickat en däckad vällagad uteliggarbrud? :)
:laugh: :laugh:
Dumleman
2005-06-16, 20:14
Det äckligaste jag har ätit är broccoli som stått mer än ett dygn i rumstemperatur i en skål med lite vatten i, luktade fan men jag kunde inte låta bli att "testa" :D. Usch och fy. Eller iofs, enligt min mor åt jag sten som barn, även när hon hade doppat dem i bittermandelolja, det var nog ganska äckligt.
Rått valkött skuret direkt ifrån valen, det var fortfarande lite små ljumet. Inte jättegott precis.
Är det bara jag som smakat Marmite?
Jag luktade bara i burken, sen var jag klok nog att inte testa. :D
När det gäller vanlig mat så ligger nog surströmming bäst till. Bara jag känner stanken av det så vänder det sig i magen på mig och jag är i normlaa fall inte äckelmagad.
Surströmming är ju king! En klämma med färskpärer en massa lök och en massa strömming... längtar redan. Kanske skulle ta och köpa en burk i helgen...
Äter inte så ofta äckliga saker. När jag var i Korea i januari åt jag nån form av rostad larv (silkesmask?) den var inge vidare.
Jag luktade bara i burken, sen var jag klok nog att inte testa. :D
Jag svalde och försökte le artigt medan spyan retade halsmandlarna. :D
blodkorv.
Va? Det är ju smaskens! Speciellt farmors, men det blir inte så ofta nuförtiden.
Langster
2005-06-16, 21:16
Blodpudding!
Det är väl inte så jäkla äckligt egentligen, men jag får bara inte ner det. Har försökt ett par ggr och det kommer upp igen! Kan äta andra saker som faktiskt smakar sämre egentligen. Whey hydro t.ex ;)
reinholdsson
2005-06-16, 21:37
Solrosolja..! Utan något till alltså, vidrigt.
LexSinner
2005-06-16, 21:58
Inälvsmat äter jag inte och allt som är Rosépeppar på dissar jag direkt *spy*
Sen är jag förvisso säker på att det finns mycket värre saker.. Men jag försöker hålla mig undan dom...
melancoolio
2005-06-16, 22:02
Frikadeller (stavning?) och falafel är det äckligaste jag ätit *spy*
Kosttillskott ligger V12 i topp...bläähk...
Surströmming, jag äcklas av bara tanken.
Rå ingefära, fy satan.
Ingefära och honung i kokhett vatten! mmmmumma! :eating:
kom på att olivolja straight up inte är så gott heller..
s_himself
2005-06-16, 23:32
en pölsa här är en röd korv. pölsa eller pölse, vilket man vill.
vad är lungmos egentligen?
tänkte det samma, Pölse/Pölsa = röd korv från danmark :D
Lungmos är väl vad det låter som, smakar och luktar därefter...
Får kväljningar varje gång jag äter skaldjur (kan inte folk komma på nåt annat att servera till förrätt?). Men man kan ju inte hålla på och gnälla så det är bara att försöka se ut som man tycker det är gott (vilket inte är helt lätt).
Får kväljningar varje gång jag äter skaldjur (kan inte folk komma på nåt annat att servera till förrätt?). Men man kan ju inte hålla på och gnälla så det är bara att försöka se ut som man tycker det är gott (vilket inte är helt lätt).
höll med, tills jag smakade min kockapolares lilla.. ja, munsbit på ngt rostat bröd med nån slags mixat skaldjurstjafs på, det va gott.
VoDaresVins
2005-06-17, 06:26
Sejblock jag stekt själv. Lyckas ofta steka fisken för lite så den lämnar rå i mitten.
Jag svalde och försökte le artigt medan spyan retade halsmandlarna. :D
jag levde med en britt i 5 år, gissa vad hans diet bestod av?
jag har smakat men bara lukten är avskräckande och nästan värre är australiensarnas vegemite
Förkylningsdring: En apelsin (skall eg.. vara två, men det fanns inte fler än en hemma), en citron och tre vitlöksklytfor pressade i ett glas. Väl inte så ÄCKLIGT egentligen, men satt i fosterställning på köksgolvet en halvtimme efteråt p.g.a. akut magont. Aldrig mer!
En äckeltopp på pillerfronten är Valerina; luktar (lukten är varre än smaken, men smaken påverkas ju rätt kraftigt av luken) och smakar på ett sätt som enbart för tanken till s-p-y-o-r. *spy* Jag misstänker att det är bulkmedlet (laktosmonohydrat) som är boven; vad gör de annars med valerianan som får den att lukta så där ...? Vidrigt.
Edit: Rätt kul det där med att folk tycker att Marmite/Vegemite är så motbjudande samtidigt som två hela nationer typ anser att det ligger i matpyramidens bas. :D Snacka om att man "lär sig"/vänjer sig vid/"tränas i" vad som är gott och inte.
En äckeltopp på pillerfronten är Valerina;
Edit: Rätt kul det där med att folk tycker att Marmite/Vegemite är så motbjudande samtidigt som två hela nationer typ anser att det ligger i matpyramidens bas. :D Snacka om att man "lär sig"/vänjer sig vid/"tränas i" vad som är gott och inte.
Valerina är det sån där hjälpa-till-att-sova-piller från hälsokosten?
jag har också tänkt på det där om marmite. Att dom faktiskt lär sig gilla det och hur olika smakerna är.
kimonque
2005-06-17, 07:09
jag levde med en britt i 5 år, gissa vad hans diet bestod av?
jag har smakat men bara lukten är avskräckande och nästan värre är australiensarnas vegemite
vad äter dem? jag bodde några dagar hos en brittisk familj men jag har inget minne av vad de åt
iof är härsken räksallad ingenting jag rekommenderar heller.
hangatyr
2005-06-17, 08:28
jäst hajkött var ingen höjdare.
äjag har också tänkt på det där om marmite. Att dom faktiskt lär sig gilla det och hur olika smakerna är.
Det är ju ett helt bisarrt fenomen. Människans kropp borde ju vara inställd på att vägra svälja sådan mat. Djur t ex äter ju inte sånt som är giftigt osv. Hur i hela heta helvete är engelsmän/aussies konstruerade för få ner skiten. Seriöst. Det smakar ju och luktar fan spya.
Säg det djuret som hittar nåt "ätbart" ute i djungel: "Åh, det luktar giftigt. Det smakar giftigt. Muuuuums". :D
ephedra pulver blandat med vatten gor ju sa man far rysningar fortfarnade an fast det var flera ar sedan sist
Chandler
2005-06-17, 09:03
:: Lidls Alaskan Pollock direkt i micron från frysen
:: Hälso(?)drink serverad på jobbet (bra om 5% mer än smakade på den *rolleyes* )
:: Soijaisolat kokat i gröten
:: Soijaisolat i vatten
:: Andra hälften av ett 50-pack av Euroshopper-tonfisk
Fettecke
2005-06-17, 09:23
äckligaste är definitivt HMB från Star nutrition... pulverform...
det är de vidrigaste jag fått i mig! ett måste att blanda i apelsinjuice, i vatten är det odrickbart, får kväljattacker =(
Jag är verkligen inte kräsen vad gäller mat och dryck, men på rak arm kommer ag på följande som ger tydliga kväljningskänslor:
* Dåligt renat hemkört
* Dahlblads vaniljprotein
EDIT: Jag menade dem var för sig, inte blandade... *spy*
Lapskojs, aldrig mer säger jag bara *spy*
Kräftcheescake.
Flytande järntillskott, vidrigare drickbara saker får man leta efter..
Har hemska minnen från när jag var tvungen att dricka nåt äckelpäckel från sjukhuset som skulle göra att man gick upp i vikt och fanns som vanilj, jordgubb och chokladsmak *cry*
Kaffe, förstår inte hur man kan dricka det då det kommer upp på en gång för mig.
Sen är jag inte särskilt förtjust i fisk eller champinjoner heller.
Slartibartfast
2005-06-17, 11:34
Lapskojs,
Det är ju gott! Snabbt GI dock.
Värsta jag fått i mig var ett laxeringsmedel som jag måste dricka före en endoskopiundersökning. Får kväljningar bara jag tänker på det. *spy* Fick bara i mig hälften.
Värsta jag fått i mig var ett laxeringsmedel som jag måste dricka före en endoskopiundersökning. Får kväljningar bara jag tänker på det. *spy* Fick bara i mig hälften.
Jag har inte provet det själv, men kontrast skall visst också spela i en egen äckeldivision.
Slartibartfast
2005-06-17, 12:42
Jag har inte provet det själv, men kontrast skall visst också spela i en egen äckeldivision.
Kontrast smakar hallonsaft i jämförelse.
Twinlabs fördigblandade gainer choklad, smakar inte bra :MrT:
Langster
2005-06-17, 14:06
Kontrast var inte så farligt. Smakade nästan inget alls.
J.Saarela
2005-06-17, 14:16
*host* *host* under 18 mena du väl?
vad äter dem? jag bodde några dagar hos en brittisk familj men jag har inget minne av vad de åt
marmite
Stenberg
2005-06-17, 14:45
vad är marmite/vegemite?
vad är marmite/vegemite?
Tänk spya på burk. Mer utförlig info (http://www.google.se/search?q=marmite&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official)
När Lellan bjöd mig på wasabi höll jag på att spy *spy*
Aldrig mer!
janssons frestelse... bläää!!!!
Råkade steka upp lite galtkött som morsan hade i frysen till hunden, vilket jag så klart inte visste. Det kvittade hur jag kryddade för det luktade inte gott. Testade ändå att ha det på pastan men... det smakade dynga. Smaken sitter i än idag och det var 12 år sen.
En annan gång var jag på en Persisk restaurang och frågade efter det bästa dom hade. När tallriken kom på bordet såg det ut som två korslagda bajskorvar dom serverade mig. Min fru och min kompis skrattade åt min rätt och efter jag hade luktat så sa jag att det luktade som bajs. Min fru tyckte att jag var onödigt frispråkig av mig så jag höll tallriken under hennes näsa och hennes min var obeskrivlig, hehe. Jag kunde inte låta bli utan smakade på det, vilket frugan försökte förhindra in i det sista, men det smakade faktiskt så mycket bajs som man kunde tro. Gott var det dock inte. *kissass*
Slartibartfast
2005-06-17, 16:22
vad är marmite/vegemite?
"...I said, Do you speak-a my language?
He just smiled and gave me a vegemite sandwich..."- Men at Work
Sheogorath
2005-06-17, 17:02
:: Lidls Alaskan Pollock direkt i micron från frysen
:: Hälso(?)drink serverad på jobbet (bra om 5% mer än smakade på den *rolleyes* )
:: Soijaisolat kokat i gröten
:: Soijaisolat i vatten
:: Andra hälften av ett 50-pack av Euroshopper-tonfisk
Fyra Alska-Pollock block i micro dagligen samt en Euroshopper-tonfisk slinker ner här...
Klarar inte av fiskbullar. Vet inte om det är smaken eller koncistensen som är värst *spy*
Gabriel_
2005-06-17, 17:10
Klarar inte av fiskbullar. Vet inte om det är smaken eller koncistensen som är värst *spy*
håller med till 100.
[Insert "Im with stupid-smiley"]
smalisen
2005-06-17, 19:13
Blutsaft?? Jag tycker det är så jävla gott att jag skulle kunna halsa det om det inte var farligt.
Blutsaft?? Jag tycker det är så jävla gott att jag skulle kunna halsa det om det inte var farligt.
:eek:
LexSinner
2005-06-17, 21:19
Utseendet är ingen höjdare heller *spy*
Sheogorath
2005-06-17, 21:22
Har inte heller något emot blutsaft... Saltad blåbärssoppa är däremot en hälsokur jag aldrig tar igen.
Har inte heller något emot blutsaft...
När drack du det? Kan det inte vara så att dom har ändrat receptet för att det smakade flamberat babianarsle innan?
ätit och ätit, men det äckligaste jag tuggat på måste vara den nya tuggummi-smaken med mint och vanilj.
fan vilken kombination, smakar huggorm
AFanatic
2005-06-17, 22:09
Lever.
Dr Nilsson
2005-06-17, 22:20
Explorer och supermassfuel.
Lever.
Lever är gott! :eating:
Fatalist
2005-06-17, 22:24
Ja just det! Räkor spyr jag av så fort de äntrar min mun
kräftor är ju en het kandidat med. bara tanken att sitta och suga av små skaldjur som lever på as längs havsbotten får det ju inte direkt att vattnas i munnen
AFanatic
2005-06-17, 22:28
Lever är gott! :eating:
Du är konstig :D
daja: Mycket selen i de där krabaterna...It's good for you! :D
daja: Mycket selen i de där krabaterna...It's good for you! :D
selen? come again
AFanatic
2005-06-17, 22:40
selen? come again
Från: http://www.helhetsdoktorn.nu/tipsv2.htm
"Selen är ett grundämne och den naturliga selenhalten i marken är varierande. Det ingår i födan i varierande halter beroende på varifrån den kommer. Fisk och skaldjur är rika på Selen (och jod). Selen är ett essentiellt spårämne som ingår bl a i glutationperoxidaser (ämnen som har betydelse för cellernas funktion och som har betecknats som antioxidanter). "
"Selen har betydelse vid flera sjukdomstillstånd. Växtvärk, cancersjukdomar, (Lungcancer, bröstcancer och cancer i magtarmkanalen) muskelsjukdomar, hjärtsjukdomar (arrytmi), depression, ångest, plötslig spädbarnsdöd, lungsjukdomar, multipel scleros (MS), starr och nedsatt immunförsvar har satts i samband med selenbrist."
känner mig trots det inte ett dugg frestad. får väl bli en näve jord ibland istället.
:thumbup:
Sheogorath
2005-06-17, 22:57
När drack du det? Kan det inte vara så att dom har ändrat receptet för att det smakade flamberat babianarsle innan?
Det var flera år sedan... Minns bara att det smakade lite konstigt fruktigt. Inte äckligt.
Metal_boy_
2005-06-17, 23:11
K*kar & kålrötter, f*ttor & fårfötter
Slartibartfast
2005-06-17, 23:17
K*kar & kålrötter, f*ttor & fårfötter
Låter som en bok av Ulf Stark. :D
Vissa f*ttor smakar faktiskt, ja, f*tta. *spy*
Min egen k*k smakar helt ok.
Metal_boy_
2005-06-17, 23:22
Låter som en bok av Ulf Stark. :D
Vissa f*ttor smakar faktiskt, ja, f*tta. *spy*
Min egen k*k smakar helt ok.
heheh nä, det där va taget från min farfars ramsa som han hittade på. Gubben va full tills han dog av sin 10:e hjärnblödning.
höll med, tills jag smakade min kockapolares lilla.. ja, munsbit på ngt rostat bröd med nån slags mixat skaldjurstjafs på, det va gott.
Det är nog till stor del psykiskt och inte bara hur det smakar...har problem med blodpudding också och där är det inget fel på smaken alls. Tycker dom där små djuren är ofräscha på samma sätt som det är osmakligt att äta blodpudding. Förr eller senare släpper det säkert och det är bra att härdas. Kommer ihåg nån kille från "Fear Factor" eller vad det hette som satt och knaprade fårtestiklar utan att det bekom honom överhuvudtaget. Då har man bra psyke.
Exell's chokladprotein. Aldrig mer säger jag bara. Har 3 kilo som ligger och skräpar, men har ingen aning vad jag ska göra med det. Det är något med konsistensen som gör det helt omöjligt att få ner... jävla slemmig dynga. Det lustiga är att jag i regel inte är "kräsen" när det kommer till protein. Har köpt produkter från eiselt, fairing, star, omninutrition m.m och aldrig tyckt att det smakat illa :D
fothermucker
2005-06-18, 09:14
Drack precis två glas av mjölk som hade gått ut för 5 dagar sedan, kanske ok i februari men inte i juni!
Fattar inte hur jag inte märkte något, är duktigt förkyld förvisso. Nåväl, nu sitter jag här och smakar surströmming i munnen. Fyfaaan vad äckligt det är!
Jag drack 2 treo innan det förresten, det var nästan lika äckligt.
Något som var riktigt äckligt var när jag åt en burk tonfisk från Euroshopper och halvägs i tuggan hittar jag en bit av en fena! *spy*
NisseEriksson
2007-02-14, 12:14
Det måste vara Lax, Sanasol (random medicin för ett par år sedan),fiskbullar
Viktor_Balck
2007-02-14, 12:22
Vassleprotein, neutral smak smakar anus.
Olivolja att dricka rakt upp å ner är ingen höjdare heller.
ravioli och brysselkål *spy* Inte blandat dock...
Säkert någon kyckling som inte var tillagad väl
Surströmming ...Fy i helvete! :D
MMMM Minns det som igår... trodde man dött och hamnat i nån förruttnad massgrav när man kom ner till middagsbordet, hade inte tänkt smaka egentligen(mes) men grupptrycket från ett femtontal hetsiga norrländska släktingar blev helt enkelt föör brutalt :D Räckte med en tugga för min fasta övertygelse att det var den absolut värsta formen av orala misshandel jag varit med om. :Virro
Fattar inte... det raserar verkligen hela min världsbild att se vuxna människor sitta och smaska gillande på -avföring- VAR är logiken????
Råkade dricka ur en cola som stått framme o möglat en gång, sen när jag var liten titta jag på nått tv-program där 2 killar tävla med varandra om att våga göra saker där den ena åt en mask, så jag testade (gör inte det!). Protein med vaniljsmak är nog det äckligaste riktiga "maten" jag käkat annars eller nej förresten åt nån fransk mögelost och fy fan säger jag bara, ge mig hellre masken.
Skywalker
2007-02-14, 13:52
[QUOTE=L-Sami;2096576]Säkert någon kyckling som inte var tillagad väl[/QUOTE
En gång när jag och en polare kom hem efter en fest så fritterade vi frysta kyklingklubbor. Problemet var att vi var så jävla hungriga att vi inte orkade vänta till dom var färdiga, så plocka upp dom ur fritösen och åt på kluborna tills vi kom till rått kött sen stoppade vi tillbaka dom i fritösen, så höll vi på tills det bara var benet kvar.
:hbang:
Dissector
2007-02-14, 13:54
Smör. Jag var full en gång och när jag vaknade dagen efter visade det sig att jag tittat lite för dåligt på vad jag stoppade i munnen när den akuta fyllehungern grep in (tror det rörde sig om en matsked ur fel förpackning :D). Fy farao vad jag mådde illa. Smakade och luktade riktigt otäckt hela dagen efter sen.
Spagetti och brunsås. Min moster skulle göra mat till mig och min bror på landet, men hon hade tagit fel påse hemifrån. Brunsås istället för köttfärssås. Hon skivade ner lite korv i det hela och hoppades på att vi inte skulle märka något. Det gjorde vi, ganska snabbt *spy*
Me_Myself
2007-02-14, 16:44
Drack precis två glas av mjölk som hade gått ut för 5 dagar sedan, kanske ok i februari men inte i juni!
Fattar inte hur jag inte märkte något, är duktigt förkyld förvisso. Nåväl, nu sitter jag här och smakar surströmming i munnen. Fyfaaan vad äckligt det är!
Jag drack 2 treo innan det förresten, det var nästan lika äckligt.
OMG!!! Din stackare, jag hade varit redo för psykakut om det hänt mig *spy*
Citodon i brus är inte heller gott.
Jag har fått tag i en burk fanta som hade klumpar av mögel.
Ostron funkade inte för mig heller, jag kräktes *spy*
Grillade falukorv över öppen eld när jag var lite. Tallveden innehöll betänkliga mängder töre och korven blev snabbt täckt av ett lager svart sot. Min pappa hade minsann lärt mig att "sot är ren lort", så jag skrapade bort det värsta och tryckte i mig några bitar. Låg magsjuk i 2 dagar med det kväljande smaken av tjära i munnen.
Sushi, själva fisken då och sen jäkla wasabin.
Surströmming har jag aldrig ätit *stolt* trots att har bott majoriteten av mitt liv där skiten produceras.
Marmite har jag heller aldrig ätit, endast luktat. Luktar riktigt illa.
Korvstroganoff (stavning) - det halkar ner i halsen och halkar upp lika snabbt. Det är något med konsistensen som helt enkelt inte kommer överens med mig.
Helena B
2007-02-14, 16:54
Hmm svårt, antingen bearnaisesås eller ärtsoppa.
Hmm svårt, antingen bearnaisesås eller ärtsoppa.
Bea som e så gott *grr*
Jag har lyckats lokalisera en pub här i krokarna som faktiskt har bea på min meny, det är typ helt omöjligt att hitta det här.
666white
2007-02-14, 17:22
Barnaisesås
Fiskbullar
Ärtsoppa
Kalvsylta
Falukorv
Mjukost
Möggelost
Bacon
Sämla
stekt banan med glass, smakade som snor.
Grädde
Marsipan
Mandelmassa
choklad
Var det ja kom på nu, men finns mer *whistle*
wasabi.
.
Hrrm, DÄR har vi ett misstag man bara gör en gång... :D
Rapid recovery-citronfromage *spy*
fan va alla verkar kräsna, det äckligaste jag ätit är blodsoppa som är gjord på gås, gåsblod och lever är det i soppan*spy*
Leverkaka, en slags kaka som ni då hör, med ris lever och russin typ? Har fortfarande traumatiska upplevelser när man tvingades äta den *cry*
Kaboffastar
2007-02-14, 18:14
Jag har slickat på en bakruta på en sierra efter 100 mils lera / motorvägskörning körning.. gills det?
Bruna bönor, har spytt varje gång jag stoppat det i munnen*spy*
Har en cola som gick ut -92 stående härhemma, undra vad den smakar...........
Emil_Larsson
2007-02-14, 18:53
Bacon, finns inget som smakar så vidrigt.
Kinesmat har jag svårt för då det blir väldigt enformigt.
Jag gissar på att kina har liiiite mer att ge i matlagningsväg än vad din lokala kinarestaurang har på menyn. Biff med bambuskott och friterade räkor kan inte utgöra hela kinas matkultur.:)
Hrrm, DÄR har vi ett misstag man bara gör en gång... :D
mm testa då wasabi peas, det är tamejfan den obehagligaste smaken jag har vart med om*spy* GIFT!
Rapid recovery-citronfromage *spy*
Den som är så god? Okej, det tog ett tag att vänja sig vid smaken.. men sen är man fast :D
NisseEriksson
2007-02-14, 19:40
mm testa då wasabi peas, det är tamejfan den obehagligaste smaken jag har vart med om*spy* GIFT!
Nej, det är smaskigt *drool*
Smällde i mig en halv påse imorse, fast vatten är ett måste.
Estnisk ålsoppa är nog det äckligaste jag ätit. Ålen påminnde om trädgårdsslang i konsistensen. Var rätt liten när jag åt det och mina föräldrar tvingade mig att äta upp, eftersom det hade tyckte att det vore oartigt att lämna mat kvar. Hemska minnen.
HerrArne
2007-02-14, 19:46
Vad mycket gott ni ratar, såväl svartsoppa som det ljuva smörgåspålägget wasabi. Nåja, smaken är ju som...
Själv minns jag en hungrig morgon i lumpen. Matvaran som var den enda vi hade kvar är det visserligen inget fel på. Men ensam, i (för) stor mängd ... tidigt på morgonen var ... obamhärtigt. Det är räkost jag talar om. ;)
Strandbyggarn
2007-02-14, 20:01
Bröstmjölksextrakt tillhör inte favoriterna ( Gav i julklapp till en polare men han ville inte ha så jag fick dricka upp den )
kokt kotunga....bläääääääää *spy*
Estnisk ålsoppa är nog det äckligaste jag ätit. Ålen påminnde om trädgårdsslang i konsistensen. Var rätt liten när jag åt det och mina föräldrar tvingade mig att äta upp, eftersom det hade tyckte att det vore oartigt att lämna mat kvar. Hemska minnen.
Fyfan vad vidrigt det där lät. :hbang:
Ålsoppan måste ju leda. Det låter helt vidrigt.
Mina kandidater är:
1. jordgubbssaft med massor av krossade salta pinnar i. (tävling när jag var liten. Smaken satt i min hjärna i ett par år)
2. leberknödel - Smakar som en påse rövhål.
I övrigt tycker jag att lever av olika djur smakar apa i kvadrat.
Ah, jo. Pruttkål också.
Fan jag måste nämna Kreatyl, får rysningar varje gång jag tänker på smaken...
*spy* *spy* *spy*
Kaboffastar
2007-02-14, 22:20
EsaPro?
Käkade precis spagetti och köttfärssås som stått ett par dagar för länge i kylen. Luktade och smakade härsket smör. *spy* Får se hur jag mår imorrn.
Esapro ligger i en snusksmak utan dess like.
Drack linfröolja för ett tag sedan, verkligen fruktansvärt, smaken satt kvar i halsen i timmar trots desperata försök att bli av med den.
Shakemynuts
2007-02-14, 22:25
Haha. Jag tror du missuppfattat ordet "enformigt" litegrann. :D
Jag har ätit EN sak jag inte tycker om, eller, ah, flera saker, men en sak jag absolut aldrig någonsin skulle kunna tänka tanken att äta igen eftersom det kom upp då jag testade.
Lax.
Komage.
På en liten lunchrestaurang i Gran Canaria. Jag och min pappa tyckte att tapas skulle vara gott till lunch så vi plockade till oss lite olika smårätter, de flesta smakade ganska gott. Men just den här rätten bestod av någon slags väldigt tjock tomatsås, självklart visste vi inte vad det var för rätt, kunde inte heller se vad det var för "köttbitar" i den. Så när jag smakade fick jag helt enkelt känna med tungan, konsistensen på bitarna var som sånt där mjukt fett som ibland finns på hel kyckling som man bara kan tugga rakt igenom utan motstånd - fullständigt vidrigt. Men det värsta var texturen, komagebitarna är nämligen täckta av någon slags flimmerhår! Usch, det finns verkligen ingen värre konsistens och textur som jag känner till. *spy*
Själva bitarna av komage ser ut så här *spy* :
http://www.pudliszki.pl/images/dania/dg_flaki_w_ros_520.jpg
Det är fruktansvärt vidrigt, och kan verkligen inte kallas kött, snarare fettbitar med flimmerhår. *ryser*
Kalvsylta, smakar lika illa som det ser ut.
Metal_boy_
2007-02-19, 21:54
Raggmunkar....
Raggmunk är ju underbart gott!:eating:
olsson15
2007-02-19, 23:08
Paltbröd och fläsk! Fläsket å såsen är god men paltbrödet... Fyfan
Tunnbröd med Creme fraiche och paprikakrydda. Det är den sämsta idén jag någonsin fått, men det lät ju gott. Jag spydde upp alltihop och får fortfarande darrningar och illamående när jag tänker på någon utav ingredienserna.
olsson15
2007-02-20, 00:03
Aa en sak till som jag kom på nu ;)
Låg på sjukhus efter en operation och ska få mat (när jag fick börja äta de)
Kommer sköterskan in med soppa glass å lite allt möjligt. Börjar käka soppan (championjonsoppa) tyckte det va skit gott till en början. sen när jag käkat upp allt börjar jag må illa som F*N. Mår illa av bara tanken på soppan än idag! *spy* Känner jag lukten får jag kvälningar*spy*
^dethär va 2-3 år sen
Jag är mycket av en allätare, men dricka råa ägg (macho) var det värsta jag haft i min mun hittills... så många kväljningar i rad har jag aldrig fått i mitt liv :S
Tunnbröd med Creme fraiche och paprikakrydda. Det är den sämsta idén jag någonsin fått, men det lät ju gott. Jag spydde upp alltihop och får fortfarande darrningar och illamående när jag tänker på någon utav ingredienserna.
Hehe, låter gott faktiskt!
olle lindblad
2007-02-20, 00:39
Lagom trött drog jag en gång i mig ett glas saltlake och lite fetaostbitar som någon elak människa ställt i ett dricksglas. I mitt förvirrade tillstånd trodde jag att det var mjölk.
Som nioåring gjorde jag potatismos utan att ha hällt ut all den vätska som fanns i kastrullen. Jag fyllde bara på mer vatten så att det täckte, kokade och mosade. Det visade sig senare att vätskan som funnits kvar i kastrullen var sockerlag...äckligt är bara förnamnet.
Metal_boy_
2007-02-20, 01:22
Fittbuske i munnen så det ser ut som man har käften full med spunnet socker smakar ju inte tårta.
Aa en sak till som jag kom på nu ;)
Låg på sjukhus efter en operation och ska få mat (när jag fick börja äta de)
Kommer sköterskan in med soppa glass å lite allt möjligt. Börjar käka soppan (championjonsoppa) tyckte det va skit gott till en början. sen när jag käkat upp allt börjar jag må illa som F*N. Mår illa av bara tanken på soppan än idag! *spy* Känner jag lukten får jag kvälningar*spy*
^dethär va 2-3 år sen
Jag läste championsoppa. =0
Hehe, låter gott faktiskt!
Ja, visst gör det? Pröva absolut inte, det är inte värt det.
Leanandtall
2007-02-20, 08:35
Brysselkål
Banan
Lakrits
Nilsjohan
2007-02-20, 10:29
*spy* när morsan blandade ädelost och Uncle Ben's Sweet and Sour sås *spy*
knazcandy
2007-02-20, 22:32
Jag tog ett glas på bänken en gång, fyllde det med vatten och svepte. Glaset innehöll någon annans genomskinliga snorloska.
Det är det värsta jag käkat*gah!*
Jag och en kompis hade en lek en gång där vi "tillagade" lite olika recept som den andra skulle smaka på. Jag fick ett glas cocacola som var mättat med oboy samt en rejäl dos citronextrakt. Jag fick ner det en bit i svalget sen kom det upp + lite till. Det låter kanske inte så äckligt, men fan vilken skuren smak det var på den brygden.
nån konstig korv när vi var i england, spydde direkt efter jag hade svalt
jo, ölsump med fimpar och snus är ju en äcklig klassiker.
Öl, filmjölk, vodka, oboy och ahlgrens bilar var kanske inte den godaste drink jag druckit. Första och sista gången jag mixade drinkar full och med tomt kylskåp.
Öl, filmjölk, vodka, oboy och ahlgrens bilar var kanske inte den godaste drink jag druckit. Första och sista gången jag mixade drinkar full och med tomt kylskåp.
haha, jag är sugen på att göra det bara-för-att.
1dl rapsolja + vatten o sen klunka ner det *spy*
Sur mjölk :/
vault *spy*
Ballerina med mintchoklad...fy satan, nära på att spy *spy*
är ju goda för tusan!! *slap*
själv äter jag det mesta men kåldolmar klarar jag inte av att äta*spy*
frökenzelda
2007-02-21, 11:31
Jag har ett läskigt minne av nåt som hette kåldolmar. Det var fruktansvärt vidrigt, så vidrigt att det orsakade kväljningar.
Paltbröd och fläsk! Fläsket å såsen är god men paltbrödet... Fyfan
Paltbröd är ju bland det godaste som finns! *slap*
Små spröda hårda tunnbröd med sagolik smak :D
Jag är inte kräsen och äter egentligen det mesta - men kombinationen kvarg, Fun light och olivolja ger mig fortfarande rysningar.
olle lindblad
2007-02-22, 10:37
En skojig polare stod i baren en halv kväll när jag jobbade i fjällen. Han provade sina specialshots på mig för att vara förberedd på sin barpremiär. Björndödare var en favorit: Jäger, tabasco, renat och baileys. Ketchup och vodka provade jag inte trots mycket trugande.
Killen slog senare på kvällen rekord i antal nickade snapsglas. Jag räknade till 28 innan barchefen bytte ut honom.
Åt en slovensk version av italienska gnocchis en gång. Smakade kattmat*spy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.