Visa fullständig version : Jobbar
Callister
2005-06-16, 08:06
Nu har jag börjat jobba (måndags), jag jobbar på en bondgård och vi håller på att få upp hö't. Men nu när jag jobbar så äter jag kanske 100% mer än vad jag skulle göra om jag inte jobbade, kräver det så mycket energi tror ni, vill ju inte ligga på överskott. Jag äter väl runt 3000 kcal nu, grundförbrukning på 2600-2700 max. Det jobbiga med arbetet är ju att kasta höbalarna med gaffel...
King Grub
2005-06-16, 08:23
Jobbar du aktivt med att skyffla hö i 8 h per dag skulle det inte förvåna mig om du förbrukade mer än 4500 kcal under själva arbetstiden.
Callister
2005-06-16, 17:34
Njae jag gör det väl iaf 2-3 timmar, hjärtat går på högvarv hela tiden.
Men det jag undrade mest var iaf man lätt överäter sig när man jobbar såhär hårt?
Edit: Jag jobbar mellan 7-11 timmar/dag. :D
Edit2:
Ehm, uppladdningen säger något helt knasigt nu. 6500 kcal? *screwy*
Jag tog en timme på Spring 16km/h (~2-3h kasta höbalar)
Sedan fyra timmar på Aerobics low impact, alpint, turiståkning, kappsegling och 5 timmar på Tvätta/klä sig, lätt hushållsarbete, städa, arbeta stående .. vilket borde motsvara ungefär en arbetsdag för mig.
King Grub
2005-06-16, 18:17
Men det jag undrade mest var iaf man lätt överäter sig när man jobbar såhär hårt?
Nej, snarare kan det vara svårt att få i sig den energi som behövs.
Angående uppladdningen siffror gäller dom vid en person som inte är överviktig vid den angivna vikten. En överviktig person som väger 100 förbrukar mindre energi än en deffad person på 100 kilo, om både utför samma arbete.
Låt kroppen sköta det där själv, det gör den bra. Ät och laga bara bra och ren mat, ät efter hunger.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.