handdator

Visa fullständig version : Extern hårdisk hjälp ! ! !, Datorer

cinema
2005-06-15, 12:21
Hejsna! Har en extern hårdisk här som jag försöker få rätt på, men det vill inte. Problemet är att datorn den inte hittar den. När jag pluggar in den i datorn, så hör men det ljudet (Pluggar in något i usb utag)
Men ikonen finns inte med på den ,här datorn,
Och jag har cd skivor som jag installerat med den vill ändå inte hitta den.
Någon som har erfarenhet av detta problem?

Mvh Andy

adde
2005-06-15, 12:31
Hejsna! Har en extern hårdisk här som jag försöker få rätt på, men det vill inte. Problemet är att datorn den inte hittar den. När jag pluggar in den i datorn så här men det ljudet (Pluggar in något i usb utag)
Men den finns inte med på den ,här datorn,
Och jag har cd skivor som jag installerat med den vill ändå inte hitta den.
Någon som har erfarenhet av detta problem?

Mvh Andy

Har du rebootat datorn?

/adde

Markus H
2005-06-15, 12:34
Jag har lite svårt att förstå din svenska, men om det är de problem jag stött på så beror det på att datorn ofta har svårt att hitta usb grejjor som är i pluggade när datorn startas, prova dra ur och stoppa tillbaka usb kabeln ur datorn (detta medans alla komponenter är påslagna) Det fungerar alltid för mig och min externa.

cinema
2005-06-15, 12:34
Nej *spy*

Provar det nu!

MVH Zach

cinema
2005-06-15, 12:47
Gick inte med att starta om datan :furious:

Men tack ändå för svaret

Mvh Zach

adde
2005-06-15, 13:09
Gick inte med att starta om datan :furious:

Men tack ämdå för svaret

Mvh Zach

Har du andra diskar inkopplade? mp3 spelare? USB-minnen? kameror eller så? Min bärabara kan ibland "tappa" lösa diskar om man stänger ner datorn med dessa inkopplade och sedan startom utan disken i. Då behöver datorn en omstart, eller bättre en nerstängning och en nystart, innan det kan tilldela disken en enhet (dvs den hittar prylen men den får ingen "bokstav").