Visa fullständig version : Karlavagnen.
Någon som fortsatt hör på detta om kvällarna och har något roligt att berätta om något samtal eller så? Tänkte att det kunde vara tid för en Karlavagns tråd.
Ikväll är det "ring-in-och-berätta-om-vad-du-vill-kväll" så det borde varit bäddat för lustiga samtal, men tyvärr har det inte ringt några dårar.
perarvid
2005-06-14, 22:53
Ikväll är det "ring-in-och-berätta-om-vad-du-vill-kväll" så det borde varit bäddat för lustiga samtal, men tyvärr har det inte ringt några dårar.
Haha. Karlavagnen är verkligen ett tokigt program. Fast jag tycker det jämt är berätta-vad-du-vill-kväll? Kanske beror på att jag lyssnar så sällan iofs. ;) Har tyvärr inga anekdoter att berätta om.
Ja, det är dom bästa kvällarna tycker jag med. Synd att Lennart Gårdinger slutat nu bara när det är "fritt ämne". Har tyvärr inte hört på Karlavagnen ikväll dock, och måste också erkänna att det blir allt mindre, men den här tråden kanske kan ge mig lite motivation tillbaka.
Har fått för mig att dom överhuvudtaget är mer sparsama med att släppa fram "originalen" i Karlavagnen nuförtiden, allt skall vara så gravallvarligt och varför det kan man tycka. Både dom som ringer in och skojar och vi som lyssnar vill nog ändå ha tillbaks gamla Karlavagnen igen.
OBS. Karln ifrån Bollnäs(tror jag det är), har någon hört han på radion på det senaste?
Dårarna brukar väl komma in efter 12-slaget? :D
Gabriel_
2005-06-14, 22:59
är detta något program på en radiokanal eller är jag helt ute oc hsimmar?
Ahahahahaaa .... nu är det en dåre som ringer in (till den kvinnliga programledaren) och dömer ut damfotbollen TOTALT samtidigt som han hyllar den "riktiga" fotbollen som "männens sista utpost"; visst får man tycka vad man vill, men han måtte inte fatta hur komisk han låter ... :laugh:
är detta något program på radio
japp P4
Ahahahahaaa .... nu är det en dåre som ringer in (till den kvinnliga programledaren) och dömer ut damfotbollen TOTALT samtidigt som han hyllar den "riktiga" fotbollen som "männens sista utpost"; visst får man tycka vad man vill, men han måtte inte fatta hur komisk han låter ... :laugh:
Tack för tipset :D Slår på radion direkt
Gabriel_
2005-06-14, 23:01
japp P4
tackar, låter faktiskt ganska underhållande.. får damma av radion och höra efter =)
Gabriel_
2005-06-14, 23:02
vilken frekvens sänds p4 btw? :em: :D
Sist jag hörde, det var nån vecka sedan och det handlade då om pinsamma bröllops-episoder. Vet inte ifall det var någon annan som hörde den kvällen?
Hursomhelst så var det ialla fall en karl som ringde in och berättade om sitt eget bröllop och om en riktigt dråpligt incident. Det var ett sommarbröllop och brudgummen ifråga hade på sig en tjockare typ av kavaj. Det var tydligen riktigt hett den dagen och väl framme vid prästen precis när ringen skulle på gjorde sig detta påmint. Han berättade att prästen inte riktigt kunde hålla smilbanden på plats när det bokstavligen droppade floder av svett ifrån hans kavajärm rakt ned på brudens hand :) Bruden ifråga tog detta tydligen bra och tyckte mest synd om sin man.
Hehehe ...! Det måtte ha varit VÄLDIGT varmt. Lite lagom off topic - men apropå pinsamma bröllopsepisoder - så hade min kompis man (eller just då blivande man) glömt stänga gylfen på deras bröllop. Roligast var att se hans lätt panikslagna min när hans bror påpekade det när de kommit ut på kyrktrappan efter vigseln. :D
Det finns ju egentligen hur mycket kul som helst att nämna genom åren med Karlavagnen, men som allt är nuförtiden, så är även den bättre sidan av karlavagnen ett minne blott. På radion överhuvudtaget tycker jag det är mest skrikiga ungdomar nuförtiden, så det blir mest p1. Denna engelska musik som kan irritera en till dårskap tycks ju aldrig ta slut heller, ja det finns ju svenskt skräp också förstås. Ibland kan dom ju köra nån gammal goding men det är banne mig inte för ofta.
OBS. Förresten, detta med sänkning av ljudnivån när musiken på radio kommer igång, hur blev det med det egentligen?
Tolkia. Ja, det lätt roligt :) *cry* låter som en sådan här incident som nästan är för bra för att vara sann, rolig men ändå med smakfullhet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.