Visa fullständig version : Ang. Trakasserier på Kolozzeum! Bör läsas av alla medlemmar.
Vi har den senaste veckan fått indikationer på att det har förekommit trakasserier av en del av Kolozzeums kvinnliga medlemmar, av en person som upprepade gånger blivit både bannad och ombedd att hålla sig borta från både Kolozzeum samt andra träningsforum. Vi på Kolozzeum ser strängt på dylika företeelser och kommer aldrig acceptera ett sådan beteende, varför vi kommer dra detta vidare till dess tillbörliga instanser.
De kända nicken som personen ifråga registrerat är:
MrPelle, MrPerryman, PerLi, mr_fbb
Anledningen till att vi går ut med detta offentligt är för att uppmärksamma er medlemmar på att vi som har hand om forumet gärna ser att ni uppmärksammar oss på om det är så att ni eller någon annan medlem här på Kolozzeum på något sätt känner er hotade eller trakasserade av en annan medlem.
Vi ber även er som fått obehagliga samt oönskade PM att vidarebefodra dessa till oss moderatorer, i detta fall samt i fortsättningen.
Tänk på att det är vi tillsammans som gör Kolozzeum till det forum det är i dagsläget - en plats för alla, där alla ska känna sig välkomna!
/Kolozzeumstaffen
Arne Persson
2005-06-14, 21:55
Vi har den senaste veckan fått indikationer på att det har förekommit trakasserier av en del av Kolozzeums kvinnliga medlemmar, av en person som upprepade gånger blivit både bannad och ombedd att hålla sig borta från både Kolozzeum samt andra träningsforum. Vi på Kolozzeum ser strängt på dylika företeelser och kommer aldrig acceptera ett sådan beteende, varför vi kommer dra detta vidare till dess tillbörliga instanser.
De kända nicken som personen ifråga registrerat är:
MrPelle, MrPerryman, PerLi, mr_fbb
Anledningen till att vi går ut med detta offentligt är för att uppmärksamma er medlemmar på att vi som har hand om forumet gärna ser att ni uppmärksammar oss på om det är så att ni eller någon annan medlem här på Kolozzeum på något sätt känner er hotade eller trakasserade av en annan medlem.
Vi ber även er som fått obehagliga samt oönskade PM att vidarebefodra dessa till oss moderatorer, i detta fall samt i fortsättningen.
Tänk på att det är vi tillsammans som gör Kolozzeum till det forum det är i dagsläget - en plats för alla, där alla ska känna sig välkomna!
/Kolozzeumstaffen
Vem är den lille patetiske kastratsångaren?
Han höll på att jaga en närstående person på Exhale..... Tills jag fick rättat slipsen på honom
Arne Persson
2005-06-14, 21:58
Han höll på att jaga en närstående person på Exhale..... Tills jag fick rättat slipsen på honom
Fransk eller engelsk knut? :) HAn slutade va? ;)
Fransk eller engelsk knut? :) HAn slutade va? ;)
Ja
Arne Persson
2005-06-14, 22:03
Ja
:bow:
The_RobRoy
2005-06-14, 22:20
hoppas du han ska skriva namn och adress här eller
Obs vi har en "nätrunkare"!
Arne Persson
2005-06-14, 22:21
hoppas du han ska skriva namn och adress här eller
Men någon kanske kan ge en ledträd.
Men någon kanske kan ge en ledträd.
Vad skulle det spela för roll om du visste hans riktiga namn och adress?
Spelar det någon roll så länge de utsatta biter ifrån/rapporterar och h*n blir bannad? Vad ska ni göra om ni får veta personens nick? Ta på er internetrustningen och ta ert internetsvärd och rida ut i cyberspace och försvara kvinnornas ära och heder?
Alltså - jag tycker att det är super att moderatorerna slår på bromsen och drar gränser. Jag tycker det är töntigt när "männen" i församlingen hojtar om hämnd. Typ. Trakasserier på ett forum är inget som direkt kräver dödsstraff. Vill ni göra något för kvinnorna finns det massor. Skicka pm för tips.
Spelar det någon roll så länge de utsatta biter ifrån/rapporterar och h*n blir bannad? Vad ska ni göra om ni får veta personens nick? Ta på er internetrustningen och ta ert internetsvärd och rida ut i cyberspace och försvara kvinnornas ära och heder?
Käft kvinna, lär dig veta hut.
Arne Persson
2005-06-14, 22:25
Jag fick reda på en idiot som hör på att överdrivet störa sig. Han slutade raskt efter det! Han fick ett litet personligt pm. :)
Nu vet vi väl inte hur personen ifråga har uttryckt sig, ialla fall inte jag. Det kanske bara är en traditionell man med ett stort kontrollbehov, och ifall det är så tar ialla fall jag hans parti ifall trakasserierna är inom rimliga gränser. Men det är väl troligare att det är någon modern spillevink förstås.. :sleep:
Ojoj, nättuffingarna är på G ser jag, här ordnas det hemliga PM-möten o fighter i cyberrymden! :bow:
Nu vet vi väl inte hur personen ifråga har uttryckt sig, ialla fall inte jag. Det kanske bara är en traditionell man med ett stort kontrollbehov, och ifall det är så tar ialla fall jag hans parti ifall trakasserierna är inom rimliga gränser. Men det är väl troligare att det är någon modern spillevink förstås.. :sleep:
Hmm, jag har lite svårt att placera dig. Kille/Tjej/Troll?
Det kanske bara är en traditionell man med ett stort kontrollbehov, och ifall det är så tar ialla fall jag hans parti ifall trakasserierna är inom rimliga gränser.
Haha, vad är trakasserier inom rimliga gränser???
Till dom det berör (Trance) - lägg ner!
Denna tråden va ingen "hjälposstaredapåvemdetär"-tråd. Vi vet redan vem det är, vart han bor osv. så sluta tjata om det.
Tråden är till för att informera om att vi på Kolozzeum inte tolererar "stalkers".
Arne Persson
2005-06-14, 22:29
Ojoj, nättuffingarna är på G ser jag, här ordnas det hemliga PM-möten o fighter i cyberrymden! :bow:
Nättuffingarna är alltid anonyma och gömmer sig bakom pseudonymer, eller hur ANABOLICPROTEIN? ;)
Trance. Sänder dig ett PM.
Jag är faktiskt ännu mer dum i skallen IRL, fråga Arne bara.....
Arne Persson
2005-06-14, 22:31
Jag är faktiskt ännu mer dum i skallen IRL, fråga Arne bara.....
Instämmer! He he :D
Denna tråden va ingen "hjälposstaredapåvemdetär"-tråd. Vi vet redan vem det är, vart han bor osv. så sluta tjata om det.
Tråden är till för att informera om att vi på Kolozzeum inte tolererar "stalkers".
Flåt, borde nog satt en ;) till mini. Dessutom till Lenny var det en ärlig fråga som inte var menad som någon förolämpning. Undrade bara om han/hon drev med oss och/eller varför sina lite lustiga åsikter ibland.
Nättuffingarna är alltid anonyma och gömmer sig bakom pseudonymer, eller hur ANABOLICPROTEIN? ;)
Ojjj, nättuffingarna över 45 har spännbilder på sig i avataren på ett forum där medelåldern är minus 20! :D
Arne Persson
2005-06-14, 22:35
Ojjj, nättuffingarna över 45 har spännbilder på sig i avataren på ett forum där medelåldern är minus 20!
Japp! Men enbart opumpat och under skämtsamma former! ;)
Flåt, borde nog satt en ;) till mini.
mini förstod, för mini vet att Trance egentligen är feminist.
Japp! Men enbart opumpat och under skämtsamma former! ;)
:em: :love:
Dumleman
2005-06-14, 22:54
Skicka Arga Unga Hackare(AUH) på honom! :D Tyvärr går det inte att hindra honom från att besöka forumet.
TrasMannen
2005-06-14, 22:55
:laugh: :laugh: :laugh:
Det roxar att vara internät töffing :D
Slartibartfast
2005-06-15, 06:45
Jag är jävla tuff och jag gömmer mig inte.
Kanon! :thumbup: Hoppas vi flickor får vara ifred nu ;)
TheLoser
2005-06-15, 07:19
Kanon! :thumbup: Hoppas vi flickor får vara ifred nu ;)
300 testosteronstinna pojkar och X antal flickor? Skulle inte räkna med det :D
//TheLoser
300 testosteronstinna pojkar och X antal flickor? Skulle inte räkna med det :D
//TheLoser
Inte riktigt samma sak..Dem kan jag handskas med *flex* Stalkers är obehagliga!! *screwy* *slap*
TheLoser
2005-06-15, 07:30
Inte riktigt samma sak..Dem kan jag handskas med *flex* Stalkers är obehagliga!! *screwy* *slap*
Får hålla tummarna att man aldrig går för långt då...
//TheLoser
Slartibartfast
2005-06-15, 07:34
Får hålla tummarna att man aldrig går för långt då...
//TheLoser
Vadå? Har du aldrig råkat ut för stalkers med den avataren? ;) :MrT:
Jag tror inte han bryr sig. ;)
TheLoser
2005-06-15, 07:37
Jo, det är ju jääävligt svårt att undvika dig så jag funderar lite på vad du sysslar med ;)
//TheLoser
Slartibartfast
2005-06-15, 07:39
Jag tror inte han bryr sig. ;)
Är det en han??
Varför har han en brud på avataren i så fall?
TheLoser
2005-06-15, 07:41
Är det en han??
Varför har han en brud på avataren i så fall?
Haha.. Tja varför har du en avatar som du har? Hon är söt och jag gillar hennes bälte. *innocent*
//TheLoser
Slartibartfast
2005-06-15, 07:49
Jo, det är ju jääävligt svårt att undvika dig så jag funderar lite på vad du sysslar med ;)
Ja, jag är ju en av brädans största stalkers.
Haha.. Tja varför har du en avatar som du har?
För att Dave Coulier är kanske världens mäktigaste man? Det borde vara självklart att det inte är jag på bilden.
Du förstår säkert att folk tror du är tjej ganska lätt?
TheLoser
2005-06-15, 07:53
Du förstår säkert att folk tror du är tjej ganska lätt?
Jo det har ju gått upp ett ljus nu när någon har kallat en mylady *slap*
//TheLoser
Jag har ett par personer som PM:ar och messar mig på MSN med snuskiga förslag. Känns lite otäckt. Jet hade ju nån efter sig för nån vecka sen oxå.
Jag har ett par personer som PM:ar och messar mig på MSN med snuskiga förslag. Känns lite otäckt. Jet hade ju nån efter sig för nån vecka sen oxå.
Förlåt! :em:
Du är välkommen att tracka mig på MSN om du vill....
Haha :thumbup:
Förlåt :D
Ironbabe
2005-06-15, 12:42
Kanon!! Nog för att jag kan handskas med "stalkers" men det är rätt tröttsamt när samma person frågar samma fråga 100000 gr *screwy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.