Logga in

Visa fullständig version : Ännu en misstänkt för anabola steroider.

Ungtuppen
2005-06-14, 19:27
Hej. Jag har ett hiskeligt problem med acne på rygg och bröst så idag
var jag hos läkaren för att försöka få någon medicin mot acne utskrivet.

Jag fick prata med en läkare som jag tror var runt 40år gammal. Jag fick ta av
mig min tröja för att han skulle ta en titt och avgöra om det var så mycket att medicin behövdes sa han.

Nästan på en gång när jag tagit av mig min tröjja så frågar han om jag tagit något "olaga preparat" så som anabola steroider för att det i sånna fall troligtvis är anledningen till min acne.

Jag säger förstås som det är och förklarar att jag aldrig ens varit i närheten av något sådant. Herregud jag käkar inte ens kreatintillskott, enbart protein.

Han tittar konstigt på mig och jag antar att han inte trodde på mig. tillslut fick jag iaf en medicin utskriven.

Saken är den att, jag är inte ens muskulös. Jag har tränat i ungefär ett år och gått ifrån 54kg till 67kg på 170cm. Jag förstår inte hur han kan tro att jag tar anabola steroider när jag väger 67kg, knappt tar min
egen vikt i bänk och är SMAL. Det hade ju iofs varit förståeligt att han frågar om jag varit ett monster på 100kg deffad men va i helvete.

Får inte dagens läkare lära sig någonting om typ muskelutveckling och sådant? Detta är ju tammefan patetiskt.

Jense
2005-06-14, 19:30
han frågade dig, han hade inte gett dig medicin om acneproblemet va pga AAS

iom att du garanterat hade fyllt ryggen med finnar igen då det beror på din kur och inte ngt ungdomsproblem

Jense
2005-06-14, 19:40
kan tillägga att läkaren va mer påläst än du tydligen då han fattar att steroider inte innebär att man blir stor.

Ungtuppen
2005-06-14, 19:43
Okej :/. Jag antar det. Men jag tycker bara det är konstigt att han ens liksom kan misstänka någonting, att han kommer på iden att fråga.

mini_Arnold
2005-06-14, 20:05
Okej :/. Jag antar det. Men jag tycker bara det är konstigt att han ens liksom kan misstänka någonting, att han kommer på iden att fråga.
vore jag läkare skulle jag också ställt en sån fråga.
verkar logiskt för mig iaf?
Steroider är inte = autromatisk 100kg deffad som du vet

Officer
2005-06-14, 20:09
Varför fan ska han inte fråga?

Det är samma sak som när de frågar en om man är berusad eller påverkad av nåt olaga medel när man hamnar på akuten!

Fatalist
2005-06-14, 20:17

Det är samma sak som när de frågar en om man är berusad eller påverkad av nåt olaga medel när man hamnar på akuten!

Fast då handlar det väl ganska mycket om att det är bra att veta så man inte blandar alkoholen med några olämpliga mediciner?

Officer
2005-06-14, 21:04
Fast då handlar det väl ganska mycket om att det är bra att veta så man inte blandar alkoholen med några olämpliga mediciner?

Ja? Detsamma gäller här - tar du anabola så kan acnemedicinen som han kanske ska få inte kommer att verka "optimalt". Och som läkare måste man fråga direkt så fort man misstänker något, man leker inte med hälsan!

Prankie
2005-06-14, 21:36
Läkemedel (steroider, anabola steroider, litium, androgener, antiepileptika).
Kemikalier (skäroljor kan ge oljeacne, tjära/psoriasis preparat kan ge follikuliter).
Kosmetika (feta krämer täpper till porer - ”komedogena”).
Mekaniska faktorer (”pillande”, friktion, kläder/ryggsäck).
Klimat (fuktigt/varmt, ”Mallorcaacne”).
Födoämnen (många upplever samband, har dock ej kunnat klarläggas vid studier).
Endokrin påverkan (vanligt med försämring någon vecka innan menstruation).

Alla dessa faktorer påverkar acne, och som läkare vore det oansvarligt att INTE ställa en diagnos och bara skriver ut tetracyklin eller roaccutan som inte är helt biverkningsfri.

mr_ping2
2005-06-14, 21:56
...och dessutom kanske vissa preparat inte passar så bra ihop med sån acnemedicin... finns väl 100 orsaker att fråga.

hjärtmedicin + prepp = ingen bra kombination iaf :)

Klein
2005-06-14, 23:29
Testa nån form av "stenåldersdiet" och vips ska du se att finnarna försvinner för alltid. Mediciner har en massa otrevliga bieffekter och dina finnar kommer att komma tillbaka förr eller senare.

TheLoser
2005-06-15, 05:54
Testa nån form av "stenåldersdiet" och vips ska du se att finnarna försvinner för alltid. Mediciner har en massa otrevliga bieffekter och dina finnar kommer att komma tillbaka förr eller senare.

Har lär ju iaf inte må så bra av att vara undernärd. Utan potatis och ris och annat mår han väl inte så bra.

//TheLoser

Sniggel
2005-06-15, 06:49
Kör roaccutan i 9 månader, jobbigt, men gav bra resultat för mig iaf :hbang:

skaparn
2005-06-15, 07:00

Och detta trots att vederbörande ofta inte är lika snygg som han supit sig till att vara.

TheLoser
2005-06-15, 07:52
Kör roaccutan i 9 månader, jobbigt, men gav bra resultat för mig iaf :hbang:
Är inte det medlet som ger massa psykiska besvär? Typ depressioner och liknande?

//TheLoser

datorjaevel
2005-06-15, 08:03
Du får det att låta som att en omgång depression ingår i roaccutan. Jag märkte då ingen depression iaf, ingen jag känner heller som har använt det. Finns väl alltid någon stackare som råkar ut för det, vad det än gäller nästan. Roaccutan var nog det som hjälpte mig mest iaf. Deprimerad blir man nog mest av att ha så mycket acne att man behöver roaccutan.

Och angående doping så är det ganska självklart att de lär fråga.

Davil
2005-06-15, 08:21
Varför måste man ta illa upp bara för att en doktor ställer frågor ? Det är väll bara att svara ja eller nej. Skulle däremot doktorn inte tro på det man säger så får han väll erbjuda ett dopingtest.

zirak
2005-06-15, 08:29
Har lär ju iaf inte må så bra av att vara undernärd. Utan potatis och ris och annat mår han väl inte så bra.

//TheLoser

Och vilka jätteviktiga näringsämnen innehåller potatis, ris och annat :confused:

TheLoser
2005-06-15, 08:35
Det är väl inget vi dör utan, men det finns ju en anledning till att det är basmat och att det är en viktig del av kostcirkeln.

//TheLoser

zirak
2005-06-15, 09:18
Det är väl inget vi dör utan, men det finns ju en anledning till att det är basmat och att det är en viktig del av kostcirkeln.

//TheLoser

Men varför blir man undernärd utan dom :confused:

Eller är det rent *bs*

TheLoser
2005-06-15, 09:28
Nja det är klart att du kan ersätta dem, du kan ju dricka ½-1liter vispgrädde så har du fått ditt dagliga energibehov. Men kommer du må bra av det för det?
Du får tänka på att stenåldersmäniskan var i ständig rörelse för att hitta mat. De åt allt de kom över och hitta de ingen mat så flyttade de vidare. De åt alltså mycket mindre än oss så om du ska äta som dem så komemr du bli undernärd.

/TheLoser

Tricklev
2005-06-15, 09:33
Nja det är klart att du kan ersätta dem, du kan ju dricka ½-1liter vispgrädde så har du fått ditt dagliga energibehov. Men kommer du må bra av det för det?
Du får tänka på att stenåldersmäniskan var i ständig rörelse för att hitta mat. De åt allt de kom över och hitta de ingen mat så flyttade de vidare. De åt alltså mycket mindre än oss så om du ska äta som dem så komemr du bli undernärd.

/TheLoser

Herregud, stenålderskosten är inget som zirak kom på bara sådär, den har funnits ett tag nu, finns flera som äter den och mår bra.

TheLoser
2005-06-15, 09:35
Herregud, stenålderskosten är inget som zirak kom på bara sådär, den har funnits ett tag nu, finns flera som äter den och mår bra.
Nja, det där stämmer inte riktigt. Det de gör är ju att de drar ner på kolhydraterna mycket. Så det är väl snarare begreppet som är felanvänt? Då de i praktiken äter som vanliga människor, förutom att sammansättningen är lite annorlunda.

//TheLoser

zirak
2005-06-15, 10:53
Nja, det där stämmer inte riktigt. Det de gör är ju att de drar ner på kolhydraterna mycket. Så det är väl snarare begreppet som är felanvänt? Då de i praktiken äter som vanliga människor, förutom att sammansättningen är lite annorlunda.

//TheLoser

Att folk som äter stenålderskost inte skulle äta som vanliga människor, eller att dom äter mer eller mindre kolhydrater, fett eller protein, är en sanning med modifikation. Vissa äter SK för att gå ner i vikt, och dom kanske väljer att minska på kolhydratintaget. Andra äter SK för att dom har något problem som i detta fallet acne och då kanske man väljer att äta mindre proteiner eller fett.

TheLoser
2005-06-15, 10:59
Att folk som äter stenålderskost inte skulle äta som vanliga människor, eller att dom äter mer eller mindre kolhydrater, fett eller protein, är en sanning med modifikation. Vissa äter SK för att gå ner i vikt, och dom kanske väljer att minska på kolhydratintaget. Andra äter SK för att dom har något problem som i detta fallet acne och då kanske man väljer att äta mindre proteiner eller fett.

Men det är ju fortfarande så att det inte är någon stenålderskost. Dessutom går väl s.k. "stenålderskost" ut på att man drar ner kolhyratintaget.
Varför nu någon äter som dem gör är ju totalt ointressant.

//TheLoser

zirak
2005-06-15, 11:36
Men det är ju fortfarande så att det inte är någon stenålderskost. Dessutom går väl s.k. "stenålderskost" ut på att man drar ner kolhyratintaget.
Varför nu någon äter som dem gör är ju totalt ointressant.

//TheLoser

Nej Stenålderskost går inte ut på att dra ner på kolhydrater, det går ut på att äta så oprocessat/naturligt/ursprungligt som möjligt.

Det finns många orsaker till varför man väljer att äta stenålderskost liksom det finns många olika anledningar till varför man väljer en vegetarisk kost.

Varför försöka göra sig lustig över något man inte förstår eller finner intresse i *slap*

TheLoser
2005-06-15, 11:48
Nej Stenålderskost går inte ut på att dra ner på kolhydrater, det går ut på att äta så oprocessat/naturligt/ursprungligt som möjligt.

Det finns många orsaker till varför man väljer att äta stenålderskost liksom det finns många olika anledningar till varför man väljer en vegetarisk kost.

Varför försöka göra sig lustig över något man inte förstår eller finner intresse i *slap*
Ok, jag ber om ursäkt jag hade missuppfattat hur man exakt utförde detta. Men jag håller fortfarande fast vid det att om en människa idag äter lite männsikorna på stenåldern så kommer han bli undernärd :booty: ;)

//TheLoser

Lasse Kongo
2005-06-15, 11:56
fyfan, orättvist!

ja som väger runt en 120 pannor och som faktiskt ÄR stor och muskulös, inga doktorer misstänker mig för prepp, varför gör de inte det *cry* *grr27*

Fatalist
2005-06-15, 11:58

Ja och inte åt vi särskilt mycket kolhydrater på stenåldern *kissass*

Piranha
2005-06-15, 11:58
fyfan, orättvist!

ja som väger runt en 120 pannor och som faktiskt ÄR stor och muskulös, inga doktorer misstänker mig för prepp, varför gör de inte det *cry* *grr27*

De är no rädda för du skall få rage å slå sönder hela stället *screwy*

Lasse Kongo
2005-06-15, 12:05
De är no rädda för du skall få rage å slå sönder hela stället *screwy*

mihihahaha, för en 4 år sedan när ja skulle opereras så skulle de sätta en såndära blodtrycksmätare runt armen, damen bara skratta när den gick halvvägs, så de fick hämta en specialare som de har till EL FETO människor typ...

hm... det kanske var så att ja var uberfet oxå *cry*

watertouch
2005-06-15, 14:09
Jag vart deprimerad av Roacuttan :hbang: :(

mystic[-_-]
2005-06-15, 14:20
Läkaren frågade mig också när jag skulle få medicin och han måste göra det! Han anklagar dig inte för steroider han bara frågar, så ta inte allt som ett påhopp.

gasoliner
2005-06-15, 15:10
fyfan, orättvist!

han kanske konstaterade att frågor var överflödiga?

:D

Sverker
2005-06-15, 16:00
Jag kan ju bjuda på en berättelse.

I höstas kom jag in på akuten med smärtor i magen. Eftersom jag var rätt illa däran så fick jag hög prioritet.
Akutteamet tog EKG och mätte syrgashalten i blodet för att kontrollera hjärtat. Klämde mig på magen för att utesluta blidtarmsinflamation. Snabb röntgen för att leta efter gallsten och njursten.
När de inte hitta någonting så kom akutläkaren fram till mig där jag låg på britsen i fosterställning.

- För att kunna behandla dig måste jag veta vilka preparat du tar.

Det är detta som är skrämmande. Inte att läkaren tror att jag dopar mig, sådant är jag van vid.
Utan att läkaren antingen under sin utbildning eller under sitt arbete på akuten mött biverkningar av de mest skillda slag från dopning ;).

Värt att tänka på.