Visa fullständig version : Vad kan man göra i Malmö?
Tja
Kommer bo inne i Malmö runt en månad (utom helger då jag kommer åka hem), dock kommer jag arbeta från 0600 till 1500 varje dag, men vad ska man göra där efter? Detta i perfekt timing med att den enda jag verkligen känner bra i Malmö kommer vara utomlands. Ekonomin kniper rätt hårt, då jag är student och inte får lön förrens efteråt. Kommer ha astråkigt framför teven hela dagarna ifall ni inte kan komma på en magisk lösning för vad man kan göra :p
Finns det något gym i närheten av Tringeln förresten som ett månadskort inte är svindyrt på? :)
Pm:a Gens.. han har koll.
Tja
Kommer bo inne i Malmö runt en månad (utom helger då jag kommer åka hem), dock kommer jag arbeta från 0600 till 1500 varje dag, men vad ska man göra där efter? Detta i perfekt timing med att den enda jag verkligen känner bra i Malmö kommer vara utomlands. Ekonomin kniper rätt hårt, då jag är student och inte får lön förrens efteråt. Kommer ha astråkigt framför teven hela dagarna ifall ni inte kan komma på en magisk lösning för vad man kan göra :p
Finns det något gym i närheten av Tringeln förresten som ett månadskort inte är svindyrt på? :)
gå till AC och träna. gå till MAK och träna, åk till arne p på Xact och träna, åk hem till mig och städa. det kan du göra.
Karate_kid
2005-06-14, 18:44
som topic lyder. Det bästa är väl att åka därifrån ?
hade du varit i Götet hade du ju kunnat leka med Pirate_kid, han kan alla sandlådor och gungor som går att uppbringa.....
Karate_kid
2005-06-14, 18:51
hade du varit i Götet hade du ju kunnat leka med Pirate_kid, han kan alla sandlådor och gungor som går att uppbringa.....
Ja gungar ju dig närsom helst!
Ja gungar ju dig närsom helst!
rock me to sleep?
Karate_kid
2005-06-14, 18:55
fuck me to u sleep?
öh? hellre bara :sleep: :D
öh? hellre bara :sleep: :D
*skrattar*
jag gillar dig, du är snabb.
annars brukar det vara ett bra knep att få killar att sova så man kan gå vidare med viktigare saker *visslar*
Karate_kid
2005-06-14, 18:59
*skrattar*
jag gillar dig, du är snabb.
annars brukar det vara ett bra knep att få killar att sova så man kan gå vidare med viktigare saker *visslar*
Jaså tre minuter har du alltså inte tid med ? (förspel, samt gos inräknat) :D
ni kan väl internetknulla via PM istället för att sabba bjornes tråd
Karate_kid
2005-06-14, 19:02
ni kan väl internetknulla via PM istället för att sabba bjornes tråd
jo kan vi väl. Men blir inte du sur då när ja är upptagen ?
Jaså tre minuter har du alltså inte tid med ? (förspel, samt gos inräknat) :D
tittar på klockan och kalkylerar.
hhmm det borde funka precis
flåt Bjarne men vi ansåg nog att läget var hopplöst för dig att få några goda råd men Jense har rätt ..............
*drar fötterna efter mig*
tittar på klockan och kalkylerar.
hhmm det borde funka precis
flåt Bjarne men vi ansåg nog att läget var hopplöst för dig att få några goda råd men Jense har rätt ..............
*drar fötterna efter mig*
jag gav han jävligt bra råd.
tar dom igen, träna ute i lödde på arnes gym, träna på AC som ligger vid värnhem, träna på MAK som ligger på hindbyvägen. gå på gågatan o ta en fika ... ensam, ta med dig en bok så blir du en riktig trendbög. gå på bio, ut och ät kanske blir för dyrt.. köp dig en cigarr och bolma, bowla, allt kostar lite
jag vet Jense, jag vet
jag försökte bara skoja lite med dig.
trodde du skulle fatta.
Karate_kid
2005-06-14, 19:14
jag vet Jense, jag vet
trodde du skulle fatta.
haha
jag vet Jense, jag vet
trodde du skulle fatta.
humorn är så jävla bra.
jag vet att du skämtade men jag ignorerade ditt skämt. vafan skulle jag svarat? "HEHE EHE HE E KUL lEERR" ?
nä precis, så hopp upp på cyklen igen fröken kugghjulspanna
humorn är så jävla bra.
jag vet att du skämtade men jag ignorerade ditt skämt. vafan skulle jag svarat? "HEHE EHE HE E KUL lEERR" ?
nä precis, så hopp upp på cyklen igen fröken kugghjulspanna
haha
du är ju kul, vet inte om du menade att vara det.
ett alternativ är ju alltid att inte svara .........
haha
du är ju kul, vet inte om du menade att vara det.
ett alternativ är ju alltid att inte svara .........
ett dåligt och bögigt alternativ ja!
ett dåligt och bögigt alternativ ja!
hehehehe
gay people rock
Karate_kid
2005-06-14, 19:32
hehehehe
gay people rock
så jense rockar alltså?
så jense rockar alltså?
HEHEHE EHE EHEHHEHEHE LEEER EEEHEHEHEHEHEHEH EHE EH EHHE EHEHE H :laugh: :cryout: :laugh:
jag gav han jävligt bra råd.
tar dom igen, träna ute i lödde på arnes gym, träna på AC som ligger vid värnhem, träna på MAK som ligger på hindbyvägen. gå på gågatan o ta en fika ... ensam, ta med dig en bok så blir du en riktig trendbög. gå på bio, ut och ät kanske blir för dyrt.. köp dig en cigarr och bolma, bowla, allt kostar liteHehe, menar du att man ska köra en första gång på alla ställen så man slipper undan gratis? He he
Fast en bok ska jag nog ta att börja läsa, har man något att göra jämnt hela tiden :) Har alla fem delar av Liftarens guide till galaxen här hemma, kanske man skulle försöka... hmm startar nog en ny tråd angånde bok, så jag inte förstör tråden något mer, är verkligen i desperat behov av något att göra där inne :p
eller hade han varit i Rocky Mountains hade han kunnat leka med Hiawata och rökt fredspipa.
hmm startar nog en ny tråd angånde bok, så jag inte förstör tråden något mer, är verkligen i desperat behov av något att göra där inne :p
går den att förstöra mer?
satan Pirate_kid, vi har gjort ett uselt jobb, ett USELT jobb *suck*
Karate_kid
2005-06-14, 20:13
går den att förstöra mer?
satan Pirate_kid, vi har gjort ett uselt jobb, ett USELT jobb *suck*
äh. Ja fick mitt varje fall *nöjd*
äh. Ja fick mitt varje fall *nöjd*
ja just det, tog inte så mycket.
glömde att du var ung och oerfaren *suck*
*tittar mig omkring hungrigt*
skådar nog ngt Jensigt där bakom hörnan *grinar och trippar vidare*
Karate_kid
2005-06-14, 20:17
ja just det, tog inte så mycket.
glömde att du var ung och oerfaren *suck*
*
mm, teach me ?
mm, teach me ?
vet inte om det är värt mödan *yawn*
Karate_kid
2005-06-14, 20:23
gillar du om du få ta min mödom *yawn*
jovars.
jovars.
vilken övertygelse du leverereade den posten med!
retorikens överman tror jag vi just har skådat *bugar djupt*
*och vickar lite på rumpan*
Nu vet inte jag på vilket sätt Cilia och Karate_kid´s poster hjälper Bjorne med hans fråga, men ni har säkert en bra tanke bakom det hela.
Eller?
//Jörgen
Detta var alltså mitt finurliga lilla sätt att tala om för er (som inte förstår) att ni skall hålla er till ämnet. Jag orkar inte rensa tråden nu, men jag blir kanske så illa tvungen?
Tja
Gå på malmöträffen. Så blir ni två iallafall. :)
Gå på malmöträffen. Så blir ni två iallafall. :)Det är ju (tyvärr för min del) på en helg, annars hade det varit kul :)
Det är ju (tyvärr för min del) på en helg, annars hade det varit kul :)
Vågar du stå emot gänget!
Vågar du stå emot gänget!Hade det varit på en vardag hade jag kommit, även om man skulle känna sig fruktansvärt omanlig, då man troligen skulle vara minst i gänget :p Dock vill jag verkligen spendera fredagen/lördagen med vännerna :p
Finns det något gym i närheten av Tringeln förresten som ett månadskort inte är svindyrt på? :)Det finns ett gym längs upp i Triangeln faktiskt. Schysst utsikt.
Malmö är Sveriges tredje största stad. Om utbudet av fritidsaktiviteter inte räcker till kan du ta tåget till Köpenhamn. Det tar ca 20 minuter. Berätta istället vad du vill göra så kan vi ev tala om för dig var du kan göra det, vad det kostar etc.
Finns ju en hel del aktiviteter och en del gym vilket redan nämnts. Nu när vädret blir lite bättre kan du ju även ta dig till Ribban etc.
En lyen tanke, bor inte du annars just kring krokarna runt Malmö och i så fall vad hindrar dig att åka hem även någon vardag?
Finns ju en hel del aktiviteter och en del gym vilket redan nämnts. Nu när vädret blir lite bättre kan du ju även ta dig till Ribban etc.
En lyen tanke, bor inte du annars just kring krokarna runt Malmö och i så fall vad hindrar dig att åka hem även någon vardag?För resan i sig (eftersom jag tvingas åka buss (tre byten) tar lång tid och jag avskyr verkligen bussen, avskyr! Stannar hellre i Malmö och hittar något att göra, kommer bara bli frestad att joina kompisarna på kvällstid också...
För resan i sig (eftersom jag tvingas åka buss (tre byten) tar lång tid och jag avskyr verkligen bussen, avskyr! Stannar hellre i Malmö och hittar något att göra, kommer bara bli frestad att joina kompisarna på kvällstid också...
om du nu bor nära malmö lär borde du väl ha ganska bra koll på vad man göra där? eller hänger du vid ok-macken med epan? ;)
om du nu bor nära malmö lär borde du väl ha ganska bra koll på vad man göra där? eller hänger du vid ok-macken med epan? ;)Jag vet vad man gör med sällskap på kvällstid. När man springer runt ensam på dagstid vet jag faktiskt inte vad man kan ägna sig åt.
Jag vet vad man gör med sällskap på kvällstid. När man springer runt ensam på dagstid vet jag faktiskt inte vad man kan ägna sig åt.
ok, men du ska vara där i sommar va? Eftersom du inte verkar ha tillgång till bil är ju Ribban ett alternativ när det är bra väder. Försök få loss en cykel, hade ju underlättat rejält. Annars får du väl glida runt i centrum, träna på nåt av alla ställen som rekommenderats i tråden, ta de lugnt i nån park (Pildammarna tex), ut och spring (pildammarna), gå på fotboll (Malmö stadion).
ok, men du ska vara där i sommar va? Eftersom du inte verkar ha tillgång till bil är ju Ribban ett alternativ när det är bra väder. Försök få loss en cykel, hade ju underlättat rejält. Annars får du väl glida runt i centrum, träna på nåt av alla ställen som rekommenderats i tråden, ta de lugnt i nån park (Pildammarna tex), ut och spring (pildammarna), gå på fotboll (Malmö stadion).Ska spendera måndag-torsdagarna i Malmö, från och med imorgon till och med 20 Juli (eller så länge jag vill arbeta).
Springa kommer jag nog göra en del, kommer kännas förjävligt att inte träna på mån/torsdag, då träning är perfekt tidsfördriv, så antar att det är lika bra att slänga ut en halv tusning på det. Vet inte ens vilka alternativ som finns som ligger i närheten av låt säga Möllan. MAK kolla jag upp, visst kanske 400kr/mån kan anses billigt, dock ligger det inte överdrivt bra geografiskt sett, finns det något annat som ligger i närheten av Möllan då som sagt?
Calleman
2005-06-15, 11:34
Friskis, Parkmöllan...ligger precis intill Möllan....vid Folkets Park!
Bra gym enligt mig...
Ska spendera måndag-torsdagarna i Malmö, från och med imorgon till och med 20 Juli (eller så länge jag vill arbeta).
Springa kommer jag nog göra en del, kommer kännas förjävligt att inte träna på mån/torsdag, då träning är perfekt tidsfördriv, så antar att det är lika bra att slänga ut en halv tusning på det. Vet inte ens vilka alternativ som finns som ligger i närheten av låt säga Möllan. MAK kolla jag upp, visst kanske 400kr/mån kan anses billigt, dock ligger det inte överdrivt bra geografiskt sett, finns det något annat som ligger i närheten av Möllan då som sagt?
MAK är galet litet, inget jag hade lagt 400 i månaden på.
MAK är galet litet, inget jag hade lagt 400 i månaden på.
MAK är inte alls det litet. Eller grundar du det på att dom inte har massa fjollmaskiner? :D
MAK är inte alls det litet. Eller grundar du det på att dom inte har massa fjollmaskiner? :D
kanske tänker på ett annat gym. är det MAK som ligger vid Malmö Stadion?
Calleman
2005-06-15, 13:00
kanske tänker på ett annat gym. är det MAK som ligger vid Malmö Stadion?
Nope...MAK ligger ute i ingenstans i Malmö...
Metaddict
2005-06-15, 13:05
Tycker du ska förflytta dig bort från Malmö så ofta du bara kan!
Helsingborg ligger rätt nära..........mkt trevligare stad *innocent*
Nope...MAK ligger ute i ingenstans i Malmö...
ok, my bad.
vad heter det gymmet jag tänker på då? MAI?
Calleman
2005-06-15, 13:14
ok, my bad.
vad heter det gymmet jag tänker på då? MAI?
Är väl MAI som driver det i alla fall...men inte helt säker ;)
Skitgym i alla fall
Är väl MAI som driver det i alla fall...men inte helt säker ;)
Skitgym i alla fall
ok, ska lägga ner nu. måste erkänna att jag inte har den koll på malmö jag trodde jag besatt.
och ja, ett skitgym så det är samma vi tänker på iaf.
ok, så du kommer vara här idag. Då är det bara att göra som 25.000 andra och bege dig till Malmö Stadion för att se på hur Djurgårdarna piskas varma.
Skall vi säga 3-0 eller 4-0?
:hbang:
ok, så du kommer vara här idag. Då är det bara att göra som 25.000 andra och bege dig till Malmö Stadion för att se på hur Djurgårdarna piskas varma.
Skall vi säga 3-0 eller 4-0?
tillåt mig småle. :)
Visst är Malmö starka hemma, dom är ju ett av Sveriges bästa lag, men tycker ändå inte dom har imponerat så mycket i upptakten av allsvenskan. Visst, Alfonso chefar ju rejält, och Daniel Andersson är bra på mitten, men sen är det inte så galet bra. Rosenberg är redan i Ajax, Skoog borta, Yngvesson bänkad, Asper har såpa i handskarna som vanligt.
DIF med Larsen tillbaka i laget har inget att förlora egentligen och kommer bli svårare än många på Malmö Stadion tror.
1-1 är mitt tips. Sören Larsen och Alfonso hänger.
AFONSO, Afonso,
Inte Alfonso! *grr27*
Sedan kan jag väl hålla med dig om att spelet inte sett kanonbra ut under hela säsongen men nu senast mot HIF såg det riktigt bra ut. Tror dessutom att det bara kommer bli bättre och man skall komam ihåg att Malmö spelar som bäst från denna perioden och framåt. Hoppas på en riktigt bra match och eftersom det är två spelande lag så talar ju mycket för det. Det kan mycket väl bli 1-1 men jag hoppas på en storseger. :D
AFONSO, Afonso,
Inte Alfonso! *grr27*
Sedan kan jag väl hålla med dig om att spelet inte sett kanonbra ut under hela säsongen men nu senast mot HIF såg det riktigt bra ut. Tror dessutom att det bara kommer bli bättre och man skall komam ihåg att Malmö spelar som bäst från denna perioden och framåt. Hoppas på en riktigt bra match och eftersom det är två spelande lag så talar ju mycket för det. Det kan mycket väl bli 1-1 men jag hoppas på en storseger. :D
Alfonso och hans hemliga kompis Chanko
:MrT: *grr27* :furious:
*screwy*
;)
haha
ska du på matchen ikväll? Jag hade gett mycket för att vara på plats där ikväll. Seriefinal, schyst väder, skön stämning. Hoppas bara vi slipper incidenter liknande den på Gamla Ullevi här om dagen.
Calleman
2005-06-16, 12:10
Ja ikväll smäller det, hoppas bara vädret håller i sig. Snacka om folkfest i sådant fall! Längtar redan efter 3-1 segern...men är lite kluven om vem som kommer göra mål idag. Självklart gör ju afonso 1-2 mål...men borde inte mackan slänga in en balja idag också?
Självklart skall man dit!
Kan nog bli en av årets bästa matcher.
Jag är inte säker på om Mackan sätter en men jag tror Djurgårdens spela passar honom bra så det kommer nog komma lägen för honom och hans snabbhet. Tror även att något skott från håll kommer gå i mål idag, Typ DA eller Lolo. Den som är där får se!
Självklart skall man dit!
Kan nog bli en av årets bästa matcher.
Jag är inte säker på om Mackan sätter en men jag tror Djurgårdens spela passar honom bra så det kommer nog komma lägen för honom och hans snabbhet. Tror även att något skott från håll kommer gå i mål idag, Typ DA eller Lolo. Den som är där får se!
Risken finns att det kommer kunna bli en del genomlöpningar av Rosenberg och AFFFFFFFonso. Djurgårdens backlinje är väl inte direkt kända för sin oerhörda snabbhet.
Glad om inte Yngvesson startar, han är stark i sina löpningar. Fattar egentligen inte varför han inte har en av kantplatserna. Vilka hade dom på kanten senast mot Helsingborg? Osmanovski? Mattisson?
Såg nu att matchen iaf går på Canal+! Underbart! Då blir de att brjuda över polarna och duka fram med en eller två lättöl!
Jo, Mackan kommer bäst till sin rätt när det gäller snabba spelomvändningar. Därför passade han så bra i HBK förra säsongen då de oftast körde på kontring. Mot Djurgården kommer nog MFF köra lite defensivare än vanligt och då lär det bli något utrymme för Mackan. Sedan så kommer nog DIFs backlinje lägga mycket fokus på Afonso vilket kommer frigöra ytor för de andra. När det gäller att frigöra ytor så är ju annars Yngvesson grym på att springa i sönder försvar men tyvärr har han varit lite ur form egfter en skada han ådrog sig under våren. Dessutom har hasse Mattisson gjort grymt bra ifrån sig och är numera permanent på högeryttern. vem hade trott det för bara ett år sedan?
PÅ andra sidan spelar Yksel som varit än av de bättre i MFF så här långt så det är tufft för Yngve att slå sig in i startelvan. Kommer dock säkerligen få göra ett inhopp idag då han brukar trivas mot just DIF. Jag önskar dig o ch polarna en trevlig kväll famför TVn och må bästa lag vinna! :D
Jo, Mackan kommer bäst till sin rätt när det gäller snabba spelomvändningar. Därför passade han så bra i HBK förra säsongen då de oftast körde på kontring. Mot Djurgården kommer nog MFF köra lite defensivare än vanligt och då lär det bli något utrymme för Mackan. Sedan så kommer nog DIFs backlinje lägga mycket fokus på Afonso vilket kommer frigöra ytor för de andra. När det gäller att frigöra ytor så är ju annars Yngvesson grym på att springa i sönder försvar men tyvärr har han varit lite ur form egfter en skada han ådrog sig under våren. Dessutom har hasse Mattisson gjort grymt bra ifrån sig och är numera permanent på högeryttern. vem hade trott det för bara ett år sedan?
PÅ andra sidan spelar Yksel som varit än av de bättre i MFF så här långt så det är tufft för Yngve att slå sig in i startelvan. Kommer dock säkerligen få göra ett inhopp idag då han brukar trivas mot just DIF. Jag önskar dig o ch polarna en trevlig kväll famför TVn och må bästa lag vinna! :D
Får säga detsamma, må bästa lag vinna! Hoppas bara matchen lever upp till förväntningarna, risken finns att spelarna har matchen i måndags i benen och att det blir för tillknäppt.
Annars tror jag inte att Djurgården kommer gå i fällan som jag antar Malmö vill gillra, att kliva upp för högt och attackera så mna riskerar kontringar. Tror på ett ganska lågt försvarsspel av DIF där mittfältet kommer avgöra. Tyvärr pekar ju det till Malmös fördel idag.
*cry* *cry*
MFF! :hbang:
det blev en riktigt bra match, där båda lagen hade sina chanser att avgöra.
asper är inte helt hundra ;)
Karate_kid
2005-06-17, 18:36
dock inte i samma klass som IFK spöade veka sundsvall!! :D
dock inte i samma klass som IFK spöade veka sundsvall!! :D
krävs två för att dansa tango :cool:
Karate_kid
2005-06-17, 18:48
krävs två för att dansa tango :cool:
spela boll då?
spela boll då?
spelar man mot sundsvall ska det väl räcka att spela med två spelare?
Karate_kid
2005-06-17, 18:51
spelar man mot sundsvall ska det väl räcka att spela med två spelare?
ja det gjorde det tydligen igår så. Men om man som du hejar på dif, kanske man få till och med dra in lite extra män, 14-15 kanske :D
ser framemot mötet!
ja det gjorde det tydligen igår så. Men om man som du hejar på dif, kanske man få till och med dra in lite extra män, 14-15 kanske :D
ser framemot mötet!
borde dröja rätt länge innan dom möts igen?
mini_Arnold
2005-06-17, 19:03
du kan komma hem till mig så kan vi spela roliga pc-spel
skicka pm
skicka pm
har du packman?
mini_Arnold
2005-06-17, 20:01
har du packman?
ja, den gröna versionen
Köpte en gammal dator (inkl 19" skärm) som funkar till film, irc, msn och cs, så nu är jag glad :P
skicka pmVad har du för pc-spel?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.