handdator

Visa fullständig version : En kväll med Alkohol motsvarar = ??

Marcus A
2005-06-14, 16:54
Yooh! . Jag undrar hur mycket man behöver träna, för en kväll med alkoholdrycker inte ska behöva förstöra det man redan byggt upp. Jag bara måste få veta det för det blir rätt mycket festa i sommar :hbang:

dude
2005-06-14, 17:06
3set biceps och 7set triccar = 8öl (5,2%) sen utgår du bara från det.

Om du kommer lägga till nåt starkare typ vin osv då får du börja gå in på de större muskelgrupperna som rygg osv.

Om du slår på stort och häller i dig ett helrör, måste du köra hela 12set böj för att kompensera förlusten! Man tror inte det är sant!"!¤#"

WHITEFOLKS
2005-06-14, 17:06
Går inte att säga så, beror på hur mycket du dricker, hur bra du sköter resten osv.

obesogen
2005-06-14, 17:09
Vad jag har läst så är ett alkoholtillfället ett förstört träningspass, dvs festa en gång och du har pajat en träning. Däremot två gånger blir tre träningspass förstörda. Så festar du två ggr i veckan är du på +-0 om du tränar tre

Beast
2005-06-14, 17:19
3set biceps och 7set triccar = 8öl (5,2%) sen utgår du bara från det.

Om du kommer lägga till nåt starkare typ vin osv då får du börja gå in på de större muskelgrupperna som rygg osv.

Om du slår på stort och häller i dig ett helrör, måste du köra hela 12set böj för att kompensera förlusten! Man tror inte det är sant!"!¤#"

:thumbup:

aliquis
2005-06-14, 17:55
Yooh! . Jag undrar hur mycket man behöver träna, för en kväll med alkoholdrycker inte ska behöva förstöra det man redan byggt upp. Jag bara måste få veta det för det blir rätt mycket festa i sommar :hbang:
Tror ju inte du kan kompensera försämrad tillväxt/återhämtning av alkoholintag genom att träna mer *rolleyes*

Lalla
2005-06-14, 19:53
Ngt man alltid fått höra från mina hockeutränare genom åren är en festarkväll=1 veckas träning åt skogen... ;)
Då skulle man nog vara "undertränad" vid det här laget....

Näe, men ngn kväll ibland dör man inte av. Dessutom går det vara nykter eller ta 1-2 öl istället för 10-20...

HajduMan
2005-06-14, 20:57
E man inte mer intresserad av träning än att man dricker så ofta så kan man lika bra dricka och inte träna alltför seriöst istället för att oroa sig över hur träningen påverkas

btw dricker högst 2 gånger om året

MilkmaN
2005-06-14, 21:52
enl. min tränare som för övrigt säger massa konstigheter så är det inte så att man förlorar si och så många pass eller så, det är knappt märkbart egentligen. Det som däremot är farligt är att korsband osv är 'uppmjukade' efter supandet så skaderisken är över 100-200% högre.

JAM
2005-06-14, 23:12
Yooh! . Jag undrar hur mycket man behöver träna, för en kväll med alkoholdrycker inte ska behöva förstöra det man redan byggt upp. Jag bara måste få veta det för det blir rätt mycket festa i sommar :hbang:Det man ska tänka på vad gäller en fylla här och där är inte hur mycket man bryter ner, utan hur mycket man inte bygger. Din lever har fullt upp med att bränna spriten och kan därmed inte ägna sig åt andra mer anabola sysselsättningar.

Så oroa dig inte för en fest här och där, man måste leva också. Det kommer garanterat (troligtvis) en dag då du inte tycker att det är lika roligt att gå ut på krogen längre av en eller annan anledning.

Sparrisen
2005-06-15, 11:07
Det är kanske dags för vissa att inse att "byggning" inte är allt här i världen. Det finns så mycket annat att "testa" och uppleva innan man dör. Några av dessa saker är sprit, fylla, glass, pannkakor, höjskräck, katabola tillstånd, utspillda prottedrinkar, borttappade nycklar etc etc...

:hbang:

hubbabubba
2005-06-15, 13:25
Du måste ju ta ett ställningstagande. Tränar du bara för att må bra och hålla formen så kan du ju festa hur mycket du vill, har du högt uppsatta mål inom byggning så är det ju inget att rekommendera om du nu vill vara optimal. Men va tusan lev livet ;)

Beast
2005-06-15, 15:11
Swedforce: Beror ganska mycket på sina mål, eller hur? Satsar man så gör man.

hockeyFREAK
2005-06-15, 23:07
Vad jag har läst så är ett alkoholtillfället ett förstört träningspass, dvs festa en gång och du har pajat en träning. Däremot två gånger blir tre träningspass förstörda. Så festar du två ggr i veckan är du på +-0 om du tränar tre

Det håller jag inte med om för om du tränar 3ggr per vecka och super 2 ggr i veckan så kommer du vara starkare/mer muskler än om du inte tränat och inte super....

Zealot
2005-06-15, 23:43
Det håller jag inte med om för om du tränar 3ggr per vecka och super 2 ggr i veckan så kommer du vara starkare/mer muskler än en person som inte tränar och inte super..

Definitivt!!! Skåååååååål! *flex*