Visa fullständig version : Bakfylleträning bra!?
Jahap, då har det hänt mig. Jag snackade med en kille på mitt gym som påstod att bakfylleträning var väldigt gynsamt för den totala träningen. Hans förklaring på varför det var så bra var att kroppen befinner sig i "vila" när man är bakfull. När kroppen nu befann sig i "bakfyllevilan" har den lättare att lägga på sig muskler. Det här skall alltså vara en sorts laglig doping.
Man fick dock bara träna bakfull 1-2 gånger i månaden.
Finns det någon sanning i det här? Känns som ett aprilskämt då det strider mot allt jag lärt mig.
Förövrigt verkade han trevlig och målmedveten, kanske en medlem här på kolo?
Otto GROV
2005-06-14, 13:29
*bs* haha bakfylle-vilan va fan ä de för nått.
jag har testat att träna bakfull o de känns precis som att träna när man är sjuk,
ja vilar hellre en dag o kör passet när ja känner mig pigg o på g
Metaddict
2005-06-14, 13:30
Det där e nått nytt för mig......
Däremot har jag en kompis som kom till gymmet bakfull, körde 3 set bänkpress, gick och spydde, och sen satte sig på en motionscykel i 40 minuter :laugh:
Det där e nått nytt för mig......
Däremot har jag en kompis som kom till gymmet bakfull, körde 3 set bänkpress, gick och spydde, och sen satte sig på en motionscykel i 40 minuter :laugh:
:hbang:
WHITEFOLKS
2005-06-14, 13:54
jag brukade straffa mig själv med mycket och riktigt hård cardio dagen efter (Ser till att alkoholen är borta först givetvis).
Jag har ibland upplevt att jag känt mig starkare när jag varit ute dagen innan.
jag har dock inte druckit mig aspackad, utan bara tagit några öl.
Snackade med en kille som påstod att det var testoproduktionen som stängts av när man festat och dagen efter så börjar man producera testo igen och då gör kroppen lite mer än vanligt. HAr inga belägg alls för detta utan det är bara vad jag hört.
Antagligen är det därför man alltid är så kåt på bakfyllan med!
Antagligen är det, om man är i kondition att ta sig till träningslokalen överhuvudtaget då, en VÄLDIGT effektiv kur för det dåliga samvetet - d.v.s. eftersom man känner sig så kass på alla plan innan blir förbättringen när man gör något "duktigt" som man får känna sig nöjd med efteråt väldigt stor. Plus att det väl lär frisätta lite endorfiner även en dag då man är bakfull.
WHITEFOLKS
2005-06-14, 14:03
Ofta äter man ju mycket och lite halvrisig mat på fyllan vilket leder till kaloriöverskott -> bra tryck dagen efter :)
Jahap, då har det hänt mig. Jag snackade med en kille på mitt gym som påstod att bakfylleträning var väldigt gynsamt för den totala träningen. Hans förklaring på varför det var så bra var att kroppen befinner sig i "vila" när man är bakfull. När kroppen nu befann sig i "bakfyllevilan" har den lättare att lägga på sig muskler. Det här skall alltså vara en sorts laglig doping.
Man fick dock bara träna bakfull 1-2 gånger i månaden.
Finns det någon sanning i det här? Känns som ett aprilskämt då det strider mot allt jag lärt mig.
Förövrigt verkade han trevlig och målmedveten, kanske en medlem här på kolo?
Vad har hänt med det där som kallas "att tänka efter" alt. "sunt förnuft"?
Sometimes.. *skakar på huvvet*
Ok - det du kallar "bakfyllevilan" är mer eller mindre ett stadie där kroppen är a) uttorkad (alkohol är vätskedrivande) b) levern har fullt upp med att bryta ner alkoholen c) du, troligtvis, inte ätit ordentligt.. känns det som ett "anabolt läge"? *rolleyes*
Visst kan du få ökat tryck av "lite" alkohol - det är ett beprövat knep att ta några glas rödvin innan bb-tävling.. men du kommer inte att bygga bättre.
johnnytex
2005-06-14, 14:46
Visst kan du få ökat tryck av "lite" alkohol - det är ett beprövat knep att ta några glas rödvin innan bb-tävling.. men du kommer inte att bygga bättre.
Jag har alltid trott det berodde på att var jag full och därför uppskattade min fysik bättre men det är alltså så ändå...
Jag tränade bakfull förra sommarn och hade ett helt sanslöst tryck i armarna...de närmare 50g kreatin jag drog hemma hos polarn kvällen innan med gainer och kaluuha kan ha bidragit ;)
Jag tränade bakfull förra sommarn och hade ett helt sanslöst tryck i armarna...de närmare 50g kreatin jag drog hemma hos polarn kvällen innan med gainer och kaluuha kan ha bidragit ;)
He he he :D *innocent*
har faktiskt haft några av mina bästa pass bakis=)
Jesper. Du gör mig ledsen.
Brisk Snu Garvo
2005-06-14, 16:37
Jag drack flera dagar när jag var på semester i grekland och efteråt så var jag kåt som fan i flera dagar så det kan nog stämma att kroppen kompenserar med lite extra testosteron men det är ju när bakfyllan börjar gå bort. Att kroppen skulle gå in i nåt slags viloläge och därför växa bättre tror jag nog inte på... Men en intreseant teori är det allt.
Jag drack flera dagar när jag var på semester i grekland och efteråt så var jag kåt som fan i flera dagar så det kan nog stämma att kroppen kompenserar med lite extra testosteron men det är ju när bakfyllan börjar gå bort. Att kroppen skulle gå in i nåt slags viloläge och därför växa bättre tror jag nog inte på... Men en intreseant teori är det allt.
Ja, för att supa i grekland bland konstant festande och lättklädda tjejer samt beach..det måste vara alkoholen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.