Visa fullständig version : ni solarisnördar
ni är ju några stycken, minst tre, någon som har tid att strösnacka lite på irc/jabber/icq/msn/skype/... ? :D
ni är ju några stycken, minst tre, någon som har tid att strösnacka lite på irc/jabber/icq/msn/skype/... ? :D
Skulle väl säga att alla som använder Solaris är nördar? :em:
Calleman
2005-06-14, 13:00
Tja, sitter med msn på jobb...har du inget att göra så kan jag offra mig ;)
Trodde du skrev SOLARIEnördar :D
Matte_Maiden
2005-06-14, 13:19
Haha, jag med. :D
Jag också, jag kräver en tydligare rubrik! ;)
Me2, undra hur många som solar solarie här på kolo.
Haha, jag med, och jag är ändå värsta datanörden.
Haha, jag med, och jag är ändå värsta datanörden.
iaf nörd.....
AFanatic
2005-06-14, 14:58
Jag med...tänkte jaha vad är det nu för tips som behövs? Ska jag sola 15 min lr 20...eller kanske 30? *screwy*
Bara töntar som använder Solarie ju ;/
Känns som att dom flesta gjort det :)
reinholdsson
2005-06-14, 15:57
Är Solaris någon form av linux distribution eller vad? :confused:
Är Solaris någon form av linux distribution eller vad? :confused:
Unix för böveln
tossefar
2005-06-14, 17:33
Solaris är ett operativsystem från Sun.
edit: numera fritt också. wooho!
Installerade ArchLinux på 200GB disken sålänge eftersom jag vet att det fungerar (inte just Arch då, gillar inga linuxdistar men den verkade mest ok), men jag kan ju prova Solaris på en 80GB eller så.
Och som sagt, idag tog de första riktiga steget mot ett fritt os (för det är väl bara kerneln och lite till nu, eller var det allt?)
http://www.opensolaris.org/os/downloads/
Unix för böveln
Fast nu verkar Sun se sin software expressvariant som en distribution av solaris, och förväntar sig att det kommer fler.
Blir lite ballt med Debian GNU/Solaris eller liknande ;)
Hah, från osnews:
"indeed, i will use Linux which is so much better because it is Linux and Linux is made by Linus and it is Free as in Freedom and not free as a free deer for example.
as Linux is Linux it also makes a lot more sense to businesses, because it is Free, and Linux, and not free as a free deer and her pugilist son.
and also, of course, because kernel of Linux is better than others who are not kernels of Linux and therefore worse.
i think my well thought-out comment concisely explains why Linux is better without getting into another useless flamewar against Linux.
at the end, it is Linux who will come out as a winner out of this Linux-hating enterprise releasing solaris. that is because Linux has a community who will defend Linux against plots against Linux unlike solaris who is not Linux and has no Linux community nor kernel from Linux!
at the end i would like to say that use solaris but use Linux before solaris because Linux has kernel."
Snygga kommentarer i koden :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.