Visa fullständig version : Vad ska du äta till lunch idag?
TheLoser
2005-06-14, 08:55
Hej hå.
Behöver lite tips på vad man kan äta till lunch, så jag undrar lite simpelt vad ni ska äta till lunch idag?
Själv så ska jag äta pasta med älgfärs samt lite gurka efteråt.
//TheLoser
Kinamat... Inte det som säljs i svenska kinakrogar utan riktiga. ;)
EDIT: Kom på det finns mer än en rätt i kinamat. Jag ska äta wokade kålrabbi med championer, strimlad potatis med morötter och sist paprika wokade med ägg och skivade griskött.
Karl_alfred
2005-06-14, 09:04
Inget jag planerar direkt *rolleyes*
Min dotter har skolavslutning idag och jag har har lovat att bjuda ut henne på lunch efteråt, så det blir väl nån typ av thaikäk. Brukar nämligen bli det när vi käkar tillsammans hon och jag... Eller också en pizza, fast det känner jag egentligen inte för, lite för stabbigt för min smak.
Eva
hangatyr
2005-06-14, 09:19
Tisdag
Nasigoreng med grönsaker, ananas och vitlöksdressing
Korv a`la Forsell med ugnsrostade rotgrönsaker och fusilli
Dagens soppa
Champinjonsoppa med creme fraiche*
Det blir antagligen några härligt kryddade laxkotletter med fullkornspasta. Till detta blir det körsbärstomater och broccoli. Får se om jag gör en sås till också.
150g pasta och 120g tonfisk. MUMS! :eating::whipped:
det blir som vanligt ris med kyckling, tomatsås, currysås, sallad, bröd och dricka.
portion för två personer för 65 kr.
det jag ätit sedan jag anställdes här på mitt jobb 2004-04. har ätit samma sak varje dag. älskar kyckling med ris.
Kyckling och Polarkraft Extrem. :eating:
Orkade inte fixa iordning något så det blir väl burgare
Ris,fläskarré gjord i ugn tillsammans med rödlök och morötter, kall yoghurtsås(turkisk yoghurt) med vitlök och sist men inte minst dagens bukfylla i form av broccholi.
Langster
2005-06-14, 09:51
Pastasallad med kyckling tror jag det blir idag. Sån som man köper på ICA, de är rätt goda.
Hade ju gjort matlåda, men glömde ta med mig den som vanligt! :furious:
Same as Langster. Men med couscous om det finns.
mystic[-_-]
2005-06-14, 10:22
äter kyckling, ris och currysås nu
tortellini med makrill och tomatsås :eating:
Det blir antagligen några härligt kryddade laxkotletter med fullkornspasta. Till detta blir det körsbärstomater och broccoli. Får se om jag gör en sås till också.
var? när? hur? *ler sött*
LexSinner
2005-06-14, 10:35
Tonfisk, fullkornspasta och ICA's pastasås.. :(
vaknade nu så lunchen får bli den igentliga frukosten....det blir 2portioner sporthavregrynsgröt mjölk en banan å lite kanel :eating:
Gjorde en massa pastasallad igår så det får bli det till lunch idag.
(pasta, kyckling, rödlök, paprika, sallad, tomat, solrosfrön, olivolja, vinäger, kryddor)
kykling fileer och bulgur =)
TheLoser
2005-06-14, 11:12
Min lunch var jättegod :D
//TheLoser
kimonque
2005-06-14, 11:29
lax och stuvad potatis
Hamburgare och potatisgratäng!
s_himself
2005-06-14, 11:36
Åt nyss 3dl ris, tacobiffar, sås och lingonsylt + ½ liter mjölk. :)
edit: En banan och lite godis också!
Har precis käkat en grönsallade med kidneybönor och röda linser
tillsammans med lite potatissallad och en burk tonfisk.
Efterrätt en näve jordnötter! :eating:
det blev kokt torsk med äggsås och potatis
spagetti, köttbullar, ketchup, körsbärstomater,mjölk
Kan nu verifiera att det blev en 150g burgare + pepsi max...flott är gott
Fläsknoisette med ris , sallad , tomatsauce ..
Cola light .
Langster
2005-06-14, 12:01
Same as Langster. Men med couscous om det finns.
Ah, den är godare än pastavarianten, men det är inte alltid man kan få tag på den! Blev en med pasta idag...
och jag kan nu verifiera att det blev nötfärsssås och pastaskruvar. Testade en ny 5%ig matlagningsgrädde. Smakade faktiskt så gräddigt att jag kände mig syndig när jag ätit klart. ;) Till detta förtärdes minimjölk ur smolkigt glas.
Hmm en halvliter mjölk mixat med vassle olja och havregryn.. och hårt bröd med keso.
Hinner inte laga mat, det är solväder!
Calleman
2005-06-14, 12:39
Idag blev det några ryggbiffar, nypotatis och whiskysås (självklart gjort på minifraische). Gott i magen det :thumbup:
Jag åt fullkornsspaghetti med köttfärssås, rivna morötter och en stor hög med sallad, gurka och tomat. Till detta bubbligt vatten. :)
Det blev Porterstek med potatis
potatis, vita bönor, broccoli, andra grönsaker (någon böna, blomkål, morötter), falafel, ketchup.
fast inte än på ett tag ;D
Ah, den är godare än pastavarianten, men det är inte alltid man kan få tag på den! Blev en med pasta idag...
Nej jag vet. Trots påtryckningar finns den inte alltid inne. Lite konstigt då den erbjuder variation. Men idag fick vi tag i varsitt ex, kollegan och jag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.