handdator

Visa fullständig version : Peircing

Johan_P
2005-06-13, 23:34
Okej grabbar och tjejer, män och kvinnor. Jag tycker det det är helt okej att peirca sig och så, men alltså... vad är grejen med det egentligen? Att det bara för det är snyggt, eller?

Min flickvän har en navelpeircing, och nej... jag förstår det inte riktigt om jag ska vara ärlig *screwy* Visst, det är rätt snyggt... men flickan är jätterar och fin, och de tjejer som peircar sig verkar främst vara av en lite mer framstående attityd och så, inget illa menat dock. Har inte direkt satt in mig i ämnet förrens nu då hon ska iväg och handla ny peircing.

Vad är dina åsikter om navelpeircing? (förlåt om det blev rörigt hehe)

The_RobRoy
2005-06-13, 23:36
Min flicka har en i tungan, fattar inte heller hela grejen med piercing, tycker inte det är särskilt snyggt iallafall..

High1ander
2005-06-13, 23:38
Okej grabbar och tjejer, män och kvinnor. Jag tycker det det är helt okej att peirca sig och så, men alltså... vad är grejen med det egentligen? Att det bara för det är snyggt, eller?

Min flickvän har en navelpeircing, och nej... jag förstår det inte riktigt om jag ska vara ärlig *screwy* Visst, det är rätt snyggt... men flickan är jätterar och fin, och de tjejer som peircar sig verkar främst vara av en lite mer framstående attityd och så, inget illa menat dock. Har inte direkt suttit in mig i ämnet förrens nu då hon ska iväg och handla ny peircing.

Vad är dina åsikter om navelpeircing? (förlåt om det blev rörigt hehe)
Är väl så simpelt att folk helt enkelt vill "uttrycka sig själva" och vill vara "individer". Sen är det väl snyggt (eller fult som man själv vill). Folk gör det knappast för att bli fulare.
Är nog väldigt individuellt varför folk piercar sig, din tjej kanske trodde att killar tycker det är sexig, dock så verkar inte fallet att vara så med dig.
Vad vet jag?

Tolkia
2005-06-13, 23:49
För mig vilar det något av självstympning över piercing, annat än i öronen. Jag antar dock att det mest är en fråga om vad jag är van respektive inte van vid, och tycker därför s.a.s. "förnuftsmässigt" att piercing i t.ex. navel, näsa (hellre i näsvingen än son "nosring") och ögonbryn är OK, även om jag inte precis tycker att det är snyggt. Inte OK - från min horisont - är halsgropen (ger betraktaren akuta kvävningskänslor), bröstvårtorna (aj, aj -. varför?) samt tungan och könsdelarna (bara jag som blir lite halväcklad?). Dock gör ju var och en naturligtvis som han/hon vill, att jag inte förstår varför man vill ha en stålring i familjelyckan innebär ju inte att det är fel av princip.

Johan_P
2005-06-14, 00:19
Är väl så simpelt att folk helt enkelt vill "uttrycka sig själva" och vill vara "individer". Sen är det väl snyggt (eller fult som man själv vill). Folk gör det knappast för att bli fulare.
Är nog väldigt individuellt varför folk piercar sig, din tjej kanske trodde att killar tycker det är sexig, dock så verkar inte fallet att vara så med dig.
Vad vet jag?

Så du förmodar att hon vill framhäva sin sexighet?

blekfet2
2005-06-14, 05:27
har själv haft 4 piercings när jag var yngre...typ 16-18år......så nu har man blivit så mooooooogen å stor att man anser att bara små fjortisar fjollar omkring med piercings

:D

Leon
2005-06-14, 06:29
Skulle göra en i naveln men det gick tyvärr inte då det inte fanns någon lös hud att sätta den i *cry* Tycker att det är både snyggt och sexigt i naveln men ej i ansiktet.

King Grub
2005-06-14, 06:31
Jag tycker varken det är snyggt eller attraherande på något sätt, var ingreppet än är gjort (öron räknas inte).

Cilia
2005-06-14, 07:26
ja, själv vågar jag ju inte ens göra hål i öronen.
jag håller annars med Tolkia. Tycker det ser lätt ohygeniskt ut.
fast jag förstår ju inte alla tatueringar heller?
Snart tillhör jag nog minoriteten som varken är tatuerad eller perforerad.

pellepedal
2005-06-14, 07:30
Jag tycker det är snyggt.
Så klart inte vem som helst i vad som helst. Alla passar i olika saker.

JJ
2005-06-14, 08:42
Navelpiercing på tjej med snygg mage=snyggt
Allt annat är mindre snyggt, jag gillar inte ens örhängen.

High1ander
2005-06-14, 09:09
Navelpiercing på tjej med snygg mage=snyggt
Allt annat är mindre snyggt, jag gillar inte ens örhängen.
Håller med.

Finns väl gott om "fula människor" som bara tror det är snyggt att sätta en ring bland alla sina bilringar...

Så du förmodar att hon vill framhäva sin sexighet?
Din tjej, jag tänker inte sitta och försöka teorisera för mycket, men varför inte? Tjejer har väl inget emot att vara sexiga, eller? Fråga henne "varför"? Jag menar hon hade ju kunna satt den i sin häl eller vad eller armbåge, men valde navel, varför? Antar för att hon tycker/vill att det ska vara snyggt/sexigt/sött...

Wooch
2005-06-14, 09:21
Piercing (förutom i öronen) tilltalar mig inte. Tycker det varken ser bra eller hygieniskt ut.

Snubben
2005-06-14, 10:23
Jadu, själv är jag piercad i tungan eftersom jag tycker det är oherhört snyggt. Jag har även varit i Danmark och fått ett hjärta inskuret i bröstet med skalpell(scarification/cutting)

Och trott eller ej så sitter jag inte på helgerna och skär i mig förjag tycker synd om mig själv eller gillar smärta. Jag tycker helt enkelt att det är snyggt. Inte för att hävda min egna cooooooolhet. *screwy*

LexSinner
2005-06-14, 10:28
ja, själv vågar jag ju inte ens göra hål i öronen.
jag håller annars med Tolkia. Tycker det ser lätt ohygeniskt ut.
fast jag förstår ju inte alla tatueringar heller?
Snart tillhör jag nog minoriteten som varken är tatuerad eller perforerard.

Hehe, samma här... Verkar som många tagit tatueringar och hål i sig för att stå ut från mängden.. Men snart har alla det så då kommer det vara vi som inte har det som är unika ;)

tinus
2005-06-14, 11:26
Jag har en piercing i naveln (rosa...så fiin :love: ) av den enkla anledningen att jag tycker att det är snyggt!
Det är nog det enda stället jag personligen tycker att det är snyggt..endast på tjejer dock ;) Och som tidigare nämts tjejer som har en passande mage för det!Inte så vackert när magen hänger över byxkanten och personen gärna har en kort liten tröja för att visa sin piercing *spy*

sunkan
2005-06-14, 11:29
Jag tycker varken det är snyggt eller attraherande på något sätt, var ingreppet än är gjort (öron räknas inte).

Grub är rädd för Allan grub är rädd för Allan *innocent*

Tolkia
2005-06-14, 12:38
... Verkar som många tagit tatueringar och hål i sig för att stå ut från mängden.. Men snart har alla det så då kommer det vara vi som inte har det som är unika
För alla vill ha samma typ av annorlunda saker
och vara lite udda på ett likadant sätt,
så vad vi än försöker när vi söker nya smaker
ja, då har varenda jävel garanterat en dubblett.
(Wille Craafoord; med reservation för fel)