handdator

Visa fullständig version : Huliganer = intelligensbefriade....

Allan
2005-06-13, 18:37
Så var det dags igen....

Sportnyheter från SVT Text

FOTBOLL: Superettan 13 juni

Vilt slagsmål inför Gais-AIK

Toppmötet i superettan mellan Gais och
AIK föregicks av ett slagsmål mellan
lagens supportrar på Gamla Ullevi.

30-40 AIK-fans lämnade sin läktar-
sektion och sprang mot långsidan där
Gais-fansen vistades. Vilt slagsmål
utbröt när AIK-fansen hoppat över
staketet och tagit sig in på den
sektion där Gais-fansen befinner sig.

Det tog några minuter innan polis var
på plats och kunde stoppa slagsmålet.

Matchen försenades fem minuter.

Tänk vad jag önskar att jag visste var några av de där fårskallarna jobbade - då kunde man säga upp kontrakt, se till att de blev sparkade. Man kunde tapetsera stan med deras namn. Ringa deras mammor och skvallra. Såååååå korkade!!!!

Det enda sättet att stoppa skiten är att vanliga hederliga supportrar tar avstånd. Det är inte häftigt eller coolt eller ens det minsta förståeligt - det är bara kriminellt och dumt!

allan

datorjaevel
2005-06-13, 19:07
orka

Jense
2005-06-13, 19:17
fotbollshulliganer är ju helt vridna i hjärnan. tror de är osynliga bara för att dom är på match och går i grupp

Karate_kid
2005-06-13, 19:22
hur gick matchen då?

Allan
2005-06-13, 19:24
hur gick matchen då?

Den pågår.

allan

Karate_kid
2005-06-13, 19:25
Den pågår.

allan

okey hur mkt spöar Gais gnaget med då?

(läs, vet du vad det står i matchen)

Allan
2005-06-13, 19:26
Just nu leder Gnaget med 3-0

allan

Karate_kid
2005-06-13, 19:27
Just nu leder Gnaget med 3-0

allan

haha wtf! ok

trubaduren
2005-06-13, 20:07
3-0 matchen slut, in gnaget we trust!

Bounga
2005-06-13, 20:10
coolt!

Jet
2005-06-13, 20:25
Och detta skitet är vi alla med och betalar för.......

JoelR
2005-06-13, 20:26
Snart är AIK tillbaka där dom hör hemma :bow: (allsvenskan)

Allan
2005-06-13, 20:50
Snart är AIK tillbaka där dom hör hemma :bow: (allsvenskan)

De får säkert poängavdrag för det knäppskallarna hittade på!

allan

aliquis
2005-06-13, 20:55
Inte bara huliganerna det är fel på, var någon match på "behrns arena" idag medans jag tränade, och den slutade väl ungefär när jag gjorde det, svårt att ta sig fram på cykeln bland alla.. uhm.. söndagscyklister (slump att det rimmar på fotbollsligister?)

zam
2005-06-13, 21:44
Rakryggad tränare gnaget har fått tag i för övrigt.. :)

Biceps
2005-06-13, 22:04
Registerför bråkmakare och släpp in inte in skiten... inför fotboja med elchock... tillåt mer polisvåld.. vad vet jag.. få bort skiten bara

Bounga
2005-06-13, 22:41
japp... kill em all!

Myten
2005-06-13, 22:50
Det är tragiskt det där med folk som ställer till skit inom fotbollen!
Tyvärr verkar AIK drabbat av det oftare en andra lag!

Trance
2005-06-13, 23:53
Tycker de är häftiga. Blir lite en match i matchen som vi i hemmets trygga vrå kan följa med stort intresse.

Pingu
2005-06-14, 05:58
Läggner all fotboll. Dom slåss utanförplanen och på den så lipar spelarna när dom snubblar och bryter en tånagel

skaparn
2005-06-14, 06:43
Ha dock i åtanke att det väldigt sällan drabbar "utomstående". Oftast så handlar det om uppgörelser mellan firmorna och dessa flyttas alltmer utanför fotbollsplanen så kanske det organiserade våldet visar sig vara bättre för fotbollen eftersom arenorna blir lugnare. Att de sedan hittar på alltmer avancerade sätt att skada varandra utanför arenan och att de rekryterar unga till verksamheten är en annan femma.

Garnax
2005-06-14, 06:55
jo för all jävla tävlan i precis allt som någonsin går att tävla i är ju inte intelligensbefriat.... *rolleyes*

MacLeod
2005-06-14, 08:17
Ha dock i åtanke att det väldigt sällan drabbar "utomstående". Oftast så handlar det om uppgörelser mellan firmorna och dessa flyttas alltmer utanför fotbollsplanen så kanske det organiserade våldet visar sig vara bättre för fotbollen eftersom arenorna blir lugnare. Att de sedan hittar på alltmer avancerade sätt att skada varandra utanför arenan och att de rekryterar unga till verksamheten är en annan femma.

Det satt som vanligt barn runt läktaren där AIK slog till..
Det drabbar alltid utomstående på något sätt.

skaparn
2005-06-14, 08:33
Det satt som vanligt barn runt läktaren där AIK slog till..
Det drabbar alltid utomstående på något sätt.

Det är visserligen sant. Jag bara stör mig på att media ofta klumpar ihop all firmaverksamhet som läktarvåld. Iofs kanske det är naivt att tro tidningarna skulle göra djupa analyser av huligankulturen.

Föga förvånande var det inte heller att Firman (eller vilka det nu var som bråkade mot GAIS) fick ordentligt med medial kritik. DFG eller KGB lyckas på något konstigt sätt alltid drunkna i det massmediala bruset.

Tolkia
2005-06-14, 08:57
Nog är det väl lite förenklat att säga att organiserat våld inte drabbar utomstående? I och för sig beror det ju på vem man räknar som utomstående, men nog drabbas ju t.ex. ligisternas anhöriga (även den våldsammaste psykopat har ju som bekant en mamma, och så kul är det knappast att få sin son/dotter slagen sönder och samman) och bekanta. Och inte är det väl SÅ ovanligt att barn, andra supportrar som på ett eller annat sätt "retar upp" de "organiserade våldsverkarna", personer som försöker ingripa och stoppa slagsmålet etc. hamnar "ivägen". Om de befannsig på en öde ö och slogs - men det gör de ju sällan´...

(Off fotbollstopicen så är väl krig ett skolexempel på organiserat våld där det är mer regel än undantag att utomstående drabbas minst lika mycket som "inomstående".)

daja
2005-06-14, 09:20
pinsamt att se!
ett gäng 16-åriga fjunisar som ska impa på AIK:s firma.
och var fanns bevakningen? Ska man kunna hoppa över nån reklamskylt och sen springa över till familjeläktaren utan att riskera att stoppas av nån konstapel?!

hammer95
2005-06-14, 10:04
Läggner all fotboll. Dom slåss utanförplanen och på den så lipar spelarna när dom snubblar och bryter en tånagel

Det imbecillaste jag läst på mycket länge...

skaparn
2005-06-14, 10:50
Nog är det väl lite förenklat att säga att organiserat våld inte drabbar utomstående? I och för sig beror det ju på vem man räknar som utomstående, men nog drabbas ju t.ex. ligisternas anhöriga (även den våldsammaste psykopat har ju som bekant en mamma, och så kul är det knappast att få sin son/dotter slagen sönder och samman) och bekanta. Och inte är det väl SÅ ovanligt att barn, andra supportrar som på ett eller annat sätt "retar upp" de "organiserade våldsverkarna", personer som försöker ingripa och stoppa slagsmålet etc. hamnar "ivägen". Om de befannsig på en öde ö och slogs - men det gör de ju sällan´...

(Off fotbollstopicen så är väl krig ett skolexempel på organiserat våld där det är mer regel än undantag att utomstående drabbas minst lika mycket som "inomstående".)

Det förstås, utvidgar man begreppet så drabbar det självfallet utomstående. Jag syftade bara till det faktum att om våldet i viss mån flyttar utanför arenan så drabbar det åtminstone inte fotbollen mer än att media gärna skriver fotbollsvåld.