handdator

Visa fullständig version : Poliserna på Bikemeet

Jet
2005-06-13, 17:54
Att de inte skäms, 6500 besökare, varav, enligt polisen 350 kriminella.... Och detta måste arrangörerna betala runt 1 miljon kronor för!

Helt jävla sjukt är vad det är, finns säkert lika många kriminella bland alla de trevliga "fotbollsintresserade" på en vanlig Allsvensk match.

Och de vinkar in alla, inte bara de sk. "organiserade".......

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65356312_852__,00.html

Tricklev
2005-06-13, 17:56
Yxor, vad är det för tattare som åker runt med yxa.

Yankeee
2005-06-13, 17:57

Deras IQ är väl samma som oktantalet?

Jet
2005-06-13, 18:07

Förmodligen samma som går med knogjärn och spikklubbor på fotboll.... Skillnaden är att JAG får betala för fotbollsmupparna som skattebetalare, men DU slipper betala för MC-muppen.....

mini
2005-06-13, 18:08
Det är ju inte polisen som är idioter utan de besökare som bär sig åt som just idioter. Jag tycker polisen bör ta betalt oftare. Sjukt att det ska gå så mycket pengar till att bevaka småpojkar som inte klarar av att hantera sina känslor vid fotbollsmatcher och liknande evenemang.

Jet
2005-06-13, 18:10
Deras IQ är väl samma som oktantalet?

Normalbegåvade alltså......

Yankeee
2005-06-13, 18:11
Normalbegåvade alltså......

Säger du det så :thumbup:

Tricklev
2005-06-13, 18:12
Ja inte fan vill jag betala för det iaf.

Jet
2005-06-13, 18:12
Det är ju inte polisen som är idioter utan de besökare som bär sig åt som just idioter. Jag tycker polisen bör ta betalt oftare. Sjukt att det ska gå så mycket pengar till att bevaka småpojkar som inte klarar av att hantera sina känslor vid fotbollsmatcher och liknande evenemang.

Men ingen beteer sig illa.... Hur många tillställningar med över 6000 personer ser du absolut 0 bråk på en helg helg, trots att merparten har hällt in bra med fylle, och en del även medicinerat sig med annat....

Jämför det med en dålig HipHop konsert t.ex.....

Jet
2005-06-13, 18:14
Säger du det så :thumbup:

Normalbegåvning när man mäter IQ, vilket är ett dåligt mått på intelligens ligger runt 100 + - någon procent..... Så 98, eftersom man alltid kör på högsta oktan, får nog räknas som högst ordinärt.

Trance
2005-06-13, 18:19
Normalbegåvning när man mäter IQ, vilket är ett dåligt mått på intelligens ligger runt 100 + - någon procent..... Så 98, eftersom man alltid kör på högsta oktan, får nog räknas som högst ordinärt.

Japp, 100 är satt efter medel på vita män från västvärlden. Dessutom håller jag med att det är ett rätt dåligt mått.

Yankeee
2005-06-13, 18:21

Vet inte om ordinärt och utrustad med yxa går ihop.

Deadlift
2005-06-13, 18:24

Vad har polisen att göra (iaf i så stor skala) på en mc-träff i såfall? Lugnare tillställningar får man leta efter.

casper_tfg
2005-06-13, 18:26
kanske dom som campade?

Deadlift
2005-06-13, 18:27

Kanske någon/några som åkt närmare 200 mil och tältat (militärtält med kamin) och fixat ihop lite ved med yxan:)

Allan
2005-06-13, 18:28
Det kanske var lugnt just för att polisen var där....

allan

Jet
2005-06-13, 18:28
Vet inte om ordinärt och utrustad med yxa går ihop.

Nu vet vi ju inte hur mycket knivar eller yxor de beslagtagit... Det kan rent av vara 2 yxor för att de ska bli plural av det hela....

Sen är det knappast så att folk som vill skada andra sällan asar runt på yxor som det förstvalda vapnet, eller hur?

Men men , det bor ju minst 350 kriminella ute i sumpan, så i Sundbyberg bor ju bara kriminella med dålig intelligens. Helt blåsta är de där ute......

Jet
2005-06-13, 18:31

allan

Fel Allan.... För 3 år sedan, innan polisen började dra in extrapengar, fanns det 10 poliser utanför området, som kallades in av de 20-30 OV som fanns på området om det behövdes, vilket det sällan gjordes.....

Och i år syntes knappt polisen till faktiskt, förra året gick de i 10 manna grupper överallt, stoppade allt och alla...

Detta slår enbart mot de oskyldiga, de personer som valt att gå med i organiserade gäng skiter i polisen, de har valt sin livsstil. De enda som tar smällen är vanliga svenssons som får böta ombyggda cyklar, och som förra året "fylleri på området".... Vafan är det, hur många brukar alkotestas på Hultsfred exempelvis...

Deadlift
2005-06-13, 18:32

allan

Kanske det? men jag har varit på en del mc-träffar, där det inte funnits en enda polis och inget strul alls..... bråk osv.

Jet
2005-06-13, 18:32
Kanske någon/några som åkt närmare 200 mil och tältat (militärtält med kamin) och fixat ihop lite ved med yxan:)

Säg inte så, i förorten kan man bara ha en yxa till en sak.....

Deadlift
2005-06-13, 18:34
Säg inte så, i förorten kan man bara ha en yxa till en sak.....

he he ok ;)

Allan
2005-06-13, 18:39
Jag har också jobbat på hoj träffar - där slogs de så bloden skvätte kan jag meddela. Ambulanserna körde i skytteltrafik till Akademiska.

allan

Deadlift
2005-06-13, 18:48
Jag har också jobbat på hoj träffar - där slogs de så bloden skvätte kan jag meddela. Ambulanserna körde i skytteltrafik till Akademiska.

allan

Ja det finns väl undantag, men generellt är det riktigt lugnt på mc-träffar. Bikemeet är ju öppet för alla men de träffarna som endast mc-klubbar blir inbjudna till är om möjligt ännu lugnare.

Jet
2005-06-13, 20:27

allan

Enda incidenten jag har hört om från iår var en full tysk som bestämde sig för att ta sin TRIKE en runda på fyllan, körde ner ett antal hojar med den, innan folk fick tag på honom och "rättade slipsen" på honom.... Polisen fick skydda honom mot de som var på plats.....

skaparn
2005-06-13, 21:37
Dom organiserade gängen är väl knappast de som ställer till med bråk vid sådana tillställningar? Och får man verkligen generalisera så mycket att man tar betalt för en enorm polisinsats så fort det är en motorcykelträff?
Anta att man skulle sätta in samma styrka vid en rap-konsert och norpa stilettos från alla wanna-be-vatos, det skulle nog ge samma beslagsfrekvens om inte högre, och dessutom väcka uppmärksamhet i media på ett helt annat sätt än detta.

Och ska polisen godtyckligt börja ta betalt för sina insatser? Det öppnar ju upp för att grupper som Heckscher och Gunnmo kan sitta och plåga alla som inte slickat tillräckligt med snutarsle det året.

palme
2005-06-14, 12:40

allan

Här i uppsala? När var detta? 70 talet?