Visa fullständig version : Svalde en grej idag
Började på mitt nya sommarjobb idag... tog med mig lunchen (tonfiskburkar + makaroner , ja vet , det är inte gott .. men vafan) och började leta efter en konservöppnare. Hittade en riktigt dålig sådan och försökte öppna men det gick inte. Började använda en kniv som var väldigt "tunn" där längst fram och gjorde hål i burken. men vad jag inte märkte var att en bit gick av , ca 1-1,5 x 1-1,5 mm på ett ungefär. liten bit. jag tror jag råkade svälja den biten då ja sedan åt upp maten... nu till frågorna. är det farligt? vad kan i värsta fall hända? vad bör ja göra? Stainless steel ...
*cry*
Allt kan hända om du har tillräckligt vass fantasi :devil:
Jävlar! Du kommer att få buken uppskuren inifrån, gissar att du börjar känna inre blödningar redan ikväll!!
Nej inte fan vet jag, sök upp läkare om du e orolig :D
watertouch
2005-06-13, 16:42
Min kusse råkade ut för nått liknande fast han svalde glas. Tror att hanfick dricka rabbarberkräm för att inte bli sönderskuren.
men vad ska läkarn säga liksom? ... vart ska man ringa? den lokala vårdcentralen?
Megatuttarna
2005-06-13, 16:46
Det kunde ha varit en sats gubben! :thumbup:
Ring läkare för i helvete.
Det kunde ha varit en sats gubben! :thumbup:
Ring läkare för i helvete.
men vilken? vårdcentralen? det är stängt där nu. var kan man ringa? bor i sthlm/kista
Frågan någon läkare? Men sådant där brukar väl vara lugnt? Finns ju folk som har käkat glas o grejer på tv och de verkar ju överleva ;)
Men visst borde man väl kunna skära sig, tror inte man får ut sådana bitar i blodomloppet eller dylikt dock.
08-320 100
http://www.vardguiden.se/Article.asp?c=2732
Frågan någon läkare? Men sådant där brukar väl vara lugnt? Finns ju folk som har käkat glas o grejer på tv och de verkar ju överleva ;)
Men visst borde man väl kunna skära sig, tror inte man får ut sådana bitar i blodomloppet eller dylikt dock.
hoppas det är lugnt asso... men igen, vem ska man ringa, alltså vårdcentralen eller? dom kan ju ingenting man går ju dit för VAD som helst. benhinneinflammation "naeh du ser ut att må bra" skottskada "det går över imorn" förlorat ett ben "ett nytt växer ut snart".. vem kan man ringa som VET ? alltså typ nåt sjukhus eller?
08-320 100
http://www.vardguiden.se/Article.asp?c=2732
schysst tack ska ringa nu!
dom sa att det var lugnt, men om ja kände ngt så skulle ja ringa tillbaka... tack ännu en gång grabbar...
Tricklev
2005-06-13, 17:10
Kolo till räddningen! :thumbup:
Kolo för räddningen! :thumbup:
Till räddningen ska det väl ändå vara?
Tricklev
2005-06-13, 17:23
Ska nog gymma sedan.
Tack, edita din post nu och låtsas som ingenting. *flex*
s_himself
2005-06-13, 19:02
Det brukar väl sällan va något farligt med sånt, kroppen brukar ta hand om det och skicka ut det den naturliga vägen. Brorsan svalde en synål när han va liten. Det sket han ut i godan ro :thumbup:
datorjaevel
2005-06-13, 19:06
knäpp en bärs
Har för mig att sparris skulle vara bra att äta om man fått i sig olämplliga föremål, det skulla linda in föremålet eller nåt :) Men det kanske är en myt som inte alls stämmer.
lev livet som om varje dag är din sista?
jag hade åkt till akuten o begärt röntgen iaf..
är det verkligen så lugnt med det här? jag menar, som de sa "vänta lite o ring om det är nåt"?? låter skumt..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.