Visa fullständig version : Vad har ni tränat idag?
Öppnar en fin söndagstråd för de som inte normalt sett brukar skriva journal. Vad har ni tränat idag och hur gick det? Jag och Big Boy Bucyrus (eller TripleB ) tränade en trettio set axlar, och sen körde jag femton set triceps medan han dunkade iväg vader och lite korsrygg. Vaefter vi fikade och gnällde för varandra om hur ont det gjorde i benen efter gårdagens dårpass på benen.
Hur hade ni det?
allan
Gabriel_
2005-06-12, 20:35
Desvärre så har vårt gym inte öppet på söndagar.. idiotiskt för det är ju ändå de dagar man har verkligen tid tilll det. :furious:
Höger underarm, fem pass! Ganska bra pass men körde inte så mycket volym och lite vila mellan seten.
AFanatic
2005-06-12, 20:38
Kebabätning...gick bra ...över förväntan faktiskt. Åt ca 10 % mer av kebabrullen den här gången jämfört med förra.
mystic[-_-]
2005-06-12, 20:39
Kebabätning...gick bra ...över förväntan faktiskt. Åt ca 10 % mer av kebabrullen den här gången jämfört med förra.
Du ökar :bow:
Höger underarm, fem pass! Ganska bra pass men körde inte så mycket volym och lite vila mellan seten.
Vilket sammanträffande!
Säg inte att din Personliga Tränare också hette Lena Handén!
/Andreas
Fatalist
2005-06-12, 20:42
Runt 10 set mage, sen 500 meter rodd på 1m46s, sen 8 minuters rodd runt 2.00-sträcket hela vägen
Dumleman
2005-06-12, 20:42
Har haft tågymnastik och nypt i grippersarna :).
Sheogorath
2005-06-12, 20:46
Jag håller helgerna i helg :).
Bröst, gick ok efter en vecka i bulgarien och tre veckors höftsmärta...
Biceps, gick sämre, men ok.
12 set biceps och 12 set triceps samt 10 minuter löpning
Körde igenom hela kroppen inför den stundande viloveckan på Cypern :hbang:
Inte tränat, varit bakis. Det närmaste träning jag kommit idag är när jag måste stå på tå för att nå upp till att pussas med min kille. Jag har gryyyyymma vader!
King Grub
2005-06-12, 20:49
Vilodag. Men jag bar hem matkassarna i morse. Minst 500 meter. *flex*
Vilket sammanträffande!
Säg inte att din Personliga Tränare också hette Lena Handén!
/Andreas
Wtf!? Det heter hon!
Vilodag, fast jag har sletit på jobbet i 8 timmar.
Imorron blir det nog långdistans på cyklen om det är bra väder, annars får de bli helkroppspass på gymmet.
Träna på att häva öl och hålla mig i från rödvin i går, gick över förväntningarna, känner verkligen av det idag.
AFanatic
2005-06-12, 21:00
']Du ökar :bow:
Ah det går framåt...nästa gång kanske det blir en hel! Du kanske ska ta upp den träningen igen också?
Jävla amatör, leave it to the professionals.
HookersUnited
2005-06-12, 21:03
Discgolf. Skulle ha lyft skrot också om det inte varit för febern.
HookersUnited
2005-06-12, 21:03
Du skulle ta den i 2*2 tuggor eller?
AFanatic
2005-06-12, 21:04
Oh oooo the meister! (He who can't do the c**king...) :bow:
Du skulle ta den i 2*2 tuggor eller?
Eller 4x4 explosiva.
Har varit lite sjuk under några dagar och igår var första dagen jag kände mig frisk. Således blev det bara några mil på cykeln till affären och en kort promenad (50 min) idag. Känns det bra imorgon så blir det gymmet (jag skall känna mig bra imorgon :whipped: ). Var sjukt sugen på att kötta lite idag men det hade känts lite vanskligt.
/V.
Söndagar är ryggdagar. Så, 4 arbetsset mark (kändes ganska tungt idag), 3 set stångrodd, 3 set hantelrodd (bara för att jag tycker jag är usel på just hantelrodd), och så avslutande latsdrag med nytt PB på 70 kilo. Kvällen ägnades åt ett par timmars gräsklippning. In alles - en inte helt tokig dag!
Öppnar en fin söndagstråd för de som inte normalt sett brukar skriva journal. Vad har ni tränat idag och hur gick det? Jag och Big Boy Bucyrus (eller TripleB ) tränade en trettio set axlar, och sen körde jag femton set triceps medan han dunkade iväg vader och lite korsrygg. Vaefter vi fikade och gnällde för varandra om hur ont det gjorde i benen efter gårdagens dårpass på benen.
Hur hade ni det?
allan
Bra, körde vaderna och baksida lår *flex*
wannabegrunten
2005-06-12, 21:08
5 relativt kuperade kilometrar på 19.37.
Arne Persson
2005-06-12, 21:25
I morse 15 set liggande triceps ext. Därefter fick jag bryta. På eftermiddagen, i Kristianstad, 10 set french press och 5 superset push down/french press i hiss.
Sex set biceps och sex set triceps. Första träningspasset sedan Stockholm Marathon. Slött, svagt, omotiverat, tråkigt och onödigt. Mycket hög puls, har varit sjuk hela veckan.
Bröst + triceps pump och 45 min promenad.
Utöver 5 lägenhetsvisningar i stan . :cool:
Vesseldahl
2005-06-12, 21:32
Ett par timmars intensivt kutande på Ikanohuset i Linköping, samt lite fystester senare under kvällen.
Testerna bestod av:
Biptest
"Stillastående" längdhopp
22 meter sprint
Sprint "hinderbana"
Fultjack
2005-06-12, 21:33
cyklade bara 50 minuter i morse och hoppat lite hopprep nu på kvällen :thumbup:
Idag hade jag match i amerikansk fotboll. Så imorgon blir det vila och sen drar sommarens hårdträning igång
18 hål golf. (Ja, det är träning..;))
Järnen går ganska bra nu, men mitt närspel är fortfarande katastrofalt.
Rockhard
2005-06-12, 21:51
Tränade axlar och vader. Satte pers i militärpress en 7a på 55kg. Sen lite sidolyft och sen baksida axlar med hantlar och i cabeln. Var rätt omotiverat sen när det var dags för vaderna. Körde några set sittande press. Sen enbent med en hantel i handen. Gillar enbent mera, känns som att bara höger ben jobbar annars..
Det blev Styrkevänding + press, 1+3
Styrkeryck + ryckknöböj, 1+2
Stötdrag 3:or
Knäfram och chins
Lagom fint lungt söndgspass :)
Tvättade och sämskskinnade bilen... motsvarar väl 30 min lågintensiv träning :D
Biptest
Stackars stackars stackars stackars stackars stackars dig
Det enda jag gjorde på gymet idag var att grovstäda det. Sopade, dammsög, våttorkade och rensade bort skräp som inte används längre, konstiga kuddar mm. Slängde dem.
Innan passet städade jag bilen och efter passet städade jag lägenheten. Jag har ta mig fan städat hela dagen. *grr*
Blev nu ikväll lite biceps samt mage.
Skönt med discopass sådär ibland :hbang:
MVH TT
Sprang en mil och klippte gräsmattan :p (handgräsklippare naturligtvis, därav "träning")
Skulle tränat axlarna, vaderna, underarmarna...missade att gymmet stängde tidigt så det sket sig. Får använda ampen som vikt och köra jättelätta drag till hakan, militärpress och tunga sidolyft :D
"Joggade" trotts träningsvärk i benen, inte bra alls...blir trött på mig själv
Tim
Äh, det är inte så jobbigt. Inte för att jag är så himla bra på det men det finns mkt jobbigare saker att göra, typ tuffa intervaller osv. Bip-testet är ju över på en 10 min lr mindre, beroende på test. Sen kan det ju ta längre tid om man är grym som fan, men då är det nog inte så jobbigt :D
Ett discopass med GymTT :D ... skönt på kvällen! biceps mage vart det. typ 15 set mage 15 set biceps!
Knäböj; 5x5
Bänkpress; 1x5 (egentligen 5 set, men bara ett arbetsset)
Stående rodd, parallell mot golvet och brett grepp, 1x5 (som ovan)
Frenchpress 2 set.
Hyfsat benpass med mark, böj, benpress, bencurl och benspark.
(Köpt Mazda 626)
hubbabubba
2005-06-12, 22:46
Sprang 1mil, sen senare på kvällen promenera jag i 45min! =)
Känner mig som en stor vattenballong efter denna veckas studentfirande och festande (bara två pass på en vecka!) :cryout:
Men det e bara och börja köra hårt nu igen! :whipped:
Började med att köra chins men kom på att det skulle vara roligare att träna bröst istället.
Blev dock ingen cardio eller HIIT, crashade med crossen förra veckan så jag kan knappt böja benet :(
Det blev ett benpass i dag. Tufft som vanligt men lika skönt efteråt.
Vilade idag då jag redan kört 7 pass denna vecka *flex* ;)
Ectomorph
2005-06-12, 23:13
Jag tränade mina armar idag. Totalt blev det 23 set triceps, 18 set biceps och 14 set underarmar. Passet gick lysande; jag pressade mig hårdare än någonsin förr och cyklade hemåt glad och belåten.
Langster
2005-06-12, 23:25
På söndagen tränade jag baksida ben och bröst.
Körde stela mark på en bänk, upp till 150 kg.
Sen körde jag utfallsgång med hantlar, 30 kilos hantlar till att börja med fram och tillbaka den längsta sträckan man kan gå på delta, sen 40 kilos samma sträcka, sen en längd bara med 50 kilos hantlarna. Den övningen är så fruktansvärt jobbig att resten av passet blev helt förstört, kändes som att jag skulle dö så fort jag rörde vid en vikt. :(
18 hål golf. (Ja, det är träning..;))
Järnen går ganska bra nu, men mitt närspel är fortfarande katastrofalt.
(offtopic: vad har du i HCP?)
Har tränat återhämtning idag hehe (har körtelfeber *grr27* ). Gick ungefär 2km på 20 minuter, samt druckit massa vatten och ätigt bra.
Blev en ofrivilligt lång morgonpromenad som träning idag, glömde bort att tjejen inte var hemma så jag slängde igen dörren utan att ta med mig nyckel. Så ca 2 timmars promenad i väntan på att dte skulle komma hem nån o öppna dörren åt mig
På söndagen tränade jag baksida ben och bröst.
Körde stela mark på en bänk, upp till 150 kg.
Sen körde jag utfallsgång med hantlar, 30 kilos hantlar till att börja med fram och tillbaka den längsta sträckan man kan gå på delta, sen 40 kilos samma sträcka, sen en längd bara med 50 kilos hantlarna. Den övningen är så fruktansvärt jobbig att resten av passet blev helt förstört, kändes som att jag skulle dö så fort jag rörde vid en vikt. :(
Otränad!
Goddaniel
2005-06-13, 00:46
Har kört 6 gånger den här veckan, idag blev det bröst och biceps.
Känner redan träningsvärken i brösten :)
Sjuka böj med sjukt mycket vikt i fem sjuka set och sen lite till för skojs skull.
Är nu ripplad i alla färger utom turkos över trapz och rygg.
Plus Ninja på kvällen.
Sjuka böj med sjukt mycket vikt i fem sjuka set och sen lite till för skojs skull.
Är nu ripplad i alla färger utom turkos över trapz och rygg.
Plus Ninja på kvällen.
Jag vet inte hur jag ska säga det här... men vi har redan en ninja här på kollo.
The position is filled sas.
Kan du tänka dig att sadla om till Geisha måhända?
Antingen det eller så får det bli ett ninjabattle.
*Ninjas engange* (insert musik från valfritt ninjaspel på cartridge)
Det finns ju alltid papercutninjas. Dom som smyger upp bakom en och dra pappret ur handen på dig så att du skär dig. *haya!*
Jag var och tränade idag faktiskt! Har varit ute och rest i 3 månader och festat en hel del så jag har nog inte varit såhär klen på sjukt länge, men nu har uppbyggnaden börjat! Blev något blandpass med allt möjligt för att komma igång. Fan vad härligt det är att träna! *flex* :)
(offtopic: vad har du i HCP?)
Det är hemligstämplat.
:em:
Igår började jag på 3*3 metoden. Resultat: tränade så att brallorna sprack och även ett litet blodkärl i vänster underarm sprack så jag är blå där. Förutom dessa missöden ett bra pass. Nu idag blir nästa pass (Blir tätt inpå men kan inte hjälpas).
Jag tränade mitt tålamod då jag körde 25mil på hojen i ÖSREGN i princip hela tiden......MOTHERFUCKER vad det regnade....
Ironbabe
2005-06-13, 08:58
Slutat träna min kropp, blir numera bara mentalträning för mig *popcorn*
the_PL_man
2005-06-13, 10:17
Tränat mitt smaksinne senaste veckan:
Söndag 5/6:
Ardbeg
- 6 y.o
- 10 y.o
- Uigeadail
- Serendipity
- Lord of the Isles
- 1975 Single Cask
Måndag 6/6:
Bruichladdich
- 10 y.o
- 15 y.o
- 3D
- Infinity
- Queens Award - Cask 944 Refill Sherry 55.7%
- The Purest Malt - Cask 710 Refill Bourbon 55.5%
Bunnahabhain
- 12 y.o
Caol Ila
- 12 y.o
- 18 y.o
Bowmore
- 12 y.o
- 17 y.o
- Dawn
- Dusk
- Darkest
Port Ellen
- 1982
Tisdag 7/6:
Lagavulin
- 16 y.o
- 16 y.o Double matured
Laphroig
- 10 y.o
- 15 y.o
- Quarter cask
Ardbeg - igen....
- 10 y.o
- Serendipty
- Lord of the isles
/the_PL_man
När tråden startades, alltså igår söndag, tränade jag bröst, biceps + lite mage och lite greppträning.
Idag har jag inte hunnit träna nåt än, men jag planerar att springa ikväll!
Eva
Slartibartfast
2005-06-13, 10:39
Idag blir det helkroppspass. :hbang:
krakowww
2005-06-13, 10:46
Igår blev det ett ryggpass, det gick riktigt bra med tanke vad man gjort tidigare under helgen.
Blev ett cykelpass på morgonen för att leta terränglöparrundor.
Får väl pallra mig till gymmet ikväll också.
King Grub
2005-06-13, 11:01
Nu går jag och simmar. *uppdate*
Måste passa in motionssimtiderna i schemat:
http://www.norrtalje.se/templates/Page____4622.aspx
http://www.norrtalje.se/upload/kulturfritid/badbarn.jpg
snelhest
2005-06-13, 11:03
Körde mitt första pass idag klockan 7 på morgonen! Som äkta nybörjare blev det så klart bröst och vader!
Hantelpress 17,5kg 8reps! 15 kg 11 reps, 8 reps! *flex*
Snebänk i smith 3 set!
Enbent vadpress i smith 5 press!
Nu börjar min väg till att bli en stor byggare - imorgon blir det rygg och underarmar!
Förlåt för alla utropstecken men jag blir så exhalterad när jag berättar om mitt nya liv som byggare! :bow:
Ironbabe
2005-06-13, 11:15
Nu börjar min väg till att bli en stor byggare - imorgon blir det rygg och underarmar!
Förlåt för alla utropstecken men jag blir så exhalterad när jag berättar om mitt nya liv som byggare! :bow:
Lycka till med byggandet *flex*
Körde mitt första pass idag klockan 7 på morgonen! Som äkta nybörjare blev det så klart bröst och vader!
Hantelpress 17,5kg 8reps! 15 kg 11 reps, 8 reps! *flex*
Snebänk i smith 3 set!
Enbent vadpress i smith 5 press!
Måste vara svårt att köra hantelpress när man är en häst, förklara gärna hur du får klövarna runt hantlarna?
LOL! Hästen! Vicken gimmick! Roligare än mina laxrensningar, Slartis Brad-obsession etc
Denna gimmick kan du köra långt med (längre än Undertaker i Wrestling etc).
Lycka till och kör hårt och glöm ej att ta det lugnt med allt hö! :devil:
LOL! Hästen! Vicken gimmick! Roligare än mina laxrensningar, Slartis Brad-obsession etc
Denna gimmick kan du köra långt med (längre än Undertaker i Wrestling etc).
Lycka till och kör hårt och glöm ej att ta det lugnt med allt hö! :devil:
The Unicorn!
pellepedal
2005-06-13, 12:18
Igår blev det ett hårt pass med ben, korsrygg, mage.
Kebab-Arne
2005-06-13, 13:01
Jag har sommarjobbat som lokalvårdare i 6 timmar. Kanske tar en joggingtur om ca en timma. Hoppas det.
Jag vet inte hur jag ska säga det här... men vi har redan en ninja här på kollo.
The position is filled sas.
Kan du tänka dig att sadla om till Geisha måhända?
Antingen det eller så får det bli ett ninjabattle.
*Ninjas engange* (insert musik från valfritt ninjaspel på cartridge)
Sheit! :(
Har han gått på ninja?
Idag blev det ett lite axlar och mage. Ganska skönt med lite lättare pass ibland.
http://www.norrtalje.se/templates/Page____4622.aspx
Åh, EPiServer. :D
yowazzupwannamakeout
2005-06-13, 15:37
Tränat balans idag :S
Måste vara svårt att köra hantelpress när man är en häst, förklara gärna hur du får klövarna runt hantlarna?
Hästar har hovar och inte klövar
Calleman
2005-06-13, 15:44
Åh, EPiServer. :D
He he, har du också suttit och utvecklat i EPiServer?
Underarmen hahaha! :hbang:
Calleman
2005-06-13, 15:52
Underarmen hahaha! :hbang:
Du hittar nog en tjej du också ska du se ;)
Du hittar nog en tjej du också ska du se ;)
Jag tar henne mellan runkandet!
För att bli lite seriös så ska jag träna om ett par timmar.
Tricklev
2005-06-13, 17:14
Tränar ni? :confused:
Tränar ni? :confused:
Njaaa, gymmar *flex*
Tricklev
2005-06-13, 17:22
Njaaa, gymmar *flex*
Hoho *Report post*
det vart lite bröst och biccar idag, körde bänken i smithen för att variera lite slängde på vad jag trodde var 95kg och skulle köra... 2 ynka reps!! vafan tänkte jag gjorde ju åtminstone en 4:a förra passet! Sen visade det sig att jag hade felkalkylerat något, räknade smithen som 25kg när den i själva verket vägde 30kg, så det vart ett litet PB av det hela istället :thumbup:
Lillgrabben
2005-06-13, 18:48
Hur hade ni det?
allan
Igår kväll / natt körde vi bil hem från bänksm ( 70 mil) , men i afton blev det följande pass.
bänk.
50*5
50*5
90*3
110*2
130*1
140*5
140*5
140*5
140*5
smalbänk
110*5
120*5
130*5
side laterals
7,5 kg *7 rep *3 set
mage
4 set stelbenta crunches
edit;
såg nu i efterhand att tråden var för dom som inte skriver journal annars. sorry.
mage
4 set stelbenta crunches
I Smell Discoooooo....
:hbang: :hbang:
allan
Lillgrabben
2005-06-13, 18:51
I Smell Discoooooo....
:hbang: :hbang:
allan
Kan man allt säga, jag låg tom på en bänk då jag utförde magträningen! :D
Bombade armarna på Fairings idag:
push-down 8 set. sittande french-press 5 set. enarms hantel bakom huvet 5 set. hantel kickback 5 set. sedan blev det biceps: sittande concentrationscurl 4 set. hammercurl hantlar 4 set. underarmscurl hantlar 4 set. omvänd underarmscurl 4 set. passet avrundades med 4 set crunches för magen. Å det var f*n ingen disco.......inte ens ur högtalarna :whipped:
Lillgrabben
2005-06-13, 19:19
Bombade armarna på Fairings idag:
push-down 8 set. sittande french-press 5 set. enarms hantel bakom huvet 5 set. hantel kickback 5 set. sedan blev det biceps: sittande concentrationscurl 4 set. hammercurl hantlar 4 set. underarmscurl hantlar 4 set. omvänd underarmscurl 4 set. passet avrundades med 4 set crunches för magen. Å det var f*n ingen disco.......inte ens ur högtalarna :whipped:
4 set mage is da way!! :thumbup:
Lasse Kongo
2005-06-13, 19:20
Pattar o bicce :hbang:
Blev ett cykelpass på morgonen för att leta terränglöparrundor.
Får väl pallra mig till gymmet ikväll också.
Blev visst inget gympass. Istället blev det mitt första pass med IKHP Triathlon. 1,5 timmes simning. Det behövde jag.
Otto GROV
2005-06-13, 20:01
körde ett brutal rygg,vad pass idag.
de hela började med chins upp till 35kg där ja klämde en 5.
sen fotsatte ja med latsdrag bakom-nacke 5 sett, 4reps på ca 115kg som max.
sen körde ja två rodd-övningar 5sett vardera.(si-kabel rodd och t-bar)
rygg passet avslutades med ganska lätta mark upp till 170kg.
Sen körde ja lite vader i hacken också 5sett på ca 220kg 8or
Biceps-zstångcurl 1 rp-set, underarmar-handledscurl 1 rp-set, vader-vadpress 1 rp-set, quadriceps-knäböj 1 set,
hamstrings-raka marklyft 1 rp-set, mage-crunches på balansboll 1 set
Äh, det är inte så jobbigt. Inte för att jag är så himla bra på det men det finns mkt jobbigare saker att göra, typ tuffa intervaller osv. Bip-testet är ju över på en 10 min lr mindre, beroende på test. Sen kan det ju ta längre tid om man är grym som fan, men då är det nog inte så jobbigt :D
Inte jobbigt?? Man springer ju tills man dör:D Eller ja... Om man ger sig innan man ramlat ihop så har man ju inte sprungigt det på riktigt ju ;)
EDIT: Idag blev det:
Baksida lår:
-Raka mark
- Lårcurl
Vader:
- "Hålla i hantel" varianten ( hoppas ni förstår).
- Sittande vadpress i lårcurlen...:D
bev lite av varje, gick inge vidare bra *grr*
Idag blev det bröst, kändes sådär var rätt så seg efter helgens partaj :em:
Idag blev det ett benpass, vilket kändes rätt gött.
Hästar har hovar och inte klövar
Som om att jag inte visste fröken höger!
enherjer
2005-06-13, 22:23
Rygg och underarmar för första gången. (Den kombinationen alltså..)
Gick mycket bra och jag är på gång!
Vesseldahl
2005-06-13, 22:28
Det är egentligen inte så jobbigt, efter några minuters andhämtning och vatten så är en hyggligt "fräsch" igen.
Idag var det ben och lite biceps på schemat.
det blev ben & axlar idag. riktigt skönt, fast jag känner fortfarande av min sträckning i vristen vid knäböj, och min sträckning i korsryggen vid benpress.
King Grub
2005-06-14, 11:39
Ett stycke helkroppspass (minus vader) avklarat. Klockan 17:30 i eftermiddag blir det en timmes simning, och det blir mindre roligt så nära inpå, men men.
2 reps knäböj, sen gick en ryggskada upp. Lite benspark och bencurl och massor av stretching fick det bli istället. Fan.
ca 23 set rygg samt ca 3 set mage.
jobbigt
bra pass.
Kebab-Arne
2006-02-24, 16:28
Va fan... Finns det flera "vad har ni tränat idag?" trådar? Eller har modsen tokrensat fram till den 14 juni förra året eller har gymTT bumbat upp en gammal?
Jag tränade ben idag, tungt. Någotsånär högreppare i bensparken är tungt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.