handdator

Visa fullständig version : Vad kan man ta med för bra billigt käk på festival?

Cerberus
2005-06-12, 15:03
Har ett fett prob, undrar hur fan jag ska lösa d med matbiten nu när jag drar till Hultsfred på tisdag, maten på festivaler är varken nyttig lr billig så har ni några idéer på bra mat man kan ha med sig? Enda jag kommit på är bröd och jordnötssmör/jordnötter(för mättnadskänsla och att det e nyttigt fett).

Grisen
2005-06-12, 15:05
Tonfiskburkar, ta med ett triangiakök så att du kan koka spagetti. Massa frukt så att du får i dig vitaminer och mineraler. Fruktos är bra när man är bakfull, tror jag.

Strongman
2005-06-12, 15:07
Burkmat är ganska bra.

Om du gjort lumpen nyligen kanske du har kvar sånna där påsar och leverpastejs burkar därifrån, det är toppen!

Frukostpåse, middag'spåse osv ;)

Allan
2005-06-12, 15:07
Skit i maten. Det är festival. Drick alkohol, käka vad som bjuds och ha kul. Du ska väl inte sitta där som dåligt samvete för alla som är där för att ha kul. Och nej, du tappar inte en millimeter eller nåt kilo på att slaska lite....

allan

Grisen
2005-06-12, 15:11
Skit i maten. Det är festival. Drick alkohol, käka vad som bjuds och ha kul. Du ska väl inte sitta där som dåligt samvete för alla som är där för att ha kul. Och nej, du tappar inte en millimeter eller nåt kilo på att slaska lite....

allan

:thumbup:

King Grub
2005-06-12, 15:12
Mjukost på tub.

Griip
2005-06-12, 15:23

allan

+1

Destra
2005-06-12, 15:27
precis som tidigare skrivits, burkmat.

Något som är gott på burk är ju Ravioli :eating: , en 800g burk kostar ca 6 kr på Ica maxi. Likna god kall som varm.

Cerberus
2005-06-12, 15:33
tack för tipsen! e ganska trött på tonfisk dock men frukt e fan bra, har drogit ner som fan på det på sistone...ngn mer här som ska till Hultsfred??

PowPow
2005-06-12, 15:38
Ta en promenad in till hultsfreds city och köp dig en burk kesella, en liter nyponsoppa och lite bröd och käka som frukost. Beprövat! ;)

rymdrattan
2005-06-12, 16:05
Själv nu när jag legat i grym halsfluss i snart en vecka så har jag inte ätit nånting på (tänka efter) Nu va det ungefär två dygn sen. Innan det så
tog jag tre mackor sen va det ett dygn till innan jag åt.

LÄNGTAR efter att kunna äta igen!
å det är ovanligt för mig! :D

Hultsfred är det snickers som gäller.. snabba kolhydrater
och sen lite protein i nötterna right? :D yeye whatever.

rymdrattan
2005-06-12, 16:06
tack för tipsen! e ganska trött på tonfisk dock men frukt e fan bra, har drogit ner som fan på det på sistone...ngn mer här som ska till Hultsfred??

Exakt, man vill inte lukta *** i munnen heller så man satsar kanske inte
100%igt på fisk ;) Jag ska dit och har faktiskt ingen aning om vad jag
ska äta förutom resorb och sprit :D

Cerberus
2005-06-12, 22:15
ah vore fett o träffa lite kolozzeum-folk, supa lite o diskutera kost & träning :D

Rockhard
2005-06-12, 22:18
Proteinpulver och öl räcker längre än många tror :thumbup:

Bjorne
2005-06-12, 22:21
Några kg Kvarg och Funlight, så har du lite extra protein, mycket billigt också. Sedan jordnötssmör och polarkraft extreme, där har du helt OK mat och så i min mening väldigt god också :)

Cerberus
2005-06-12, 22:23
polarkraft extreme? vad e d?

ska man blanda fun lighten med kesellan lr?

MilkmaN
2005-06-12, 22:30
Ja, och polarkraft extrem är ett bröd.