Visa fullständig version : .img- filer till xbox
Någon som vet hur man för över .img-filer till xbox utan att det börjar krångla? Har försökt ett par gånger men precis när det är färdigladdat raderas det igen.
Någon som vet hur man för över .img-filer till xbox utan att det börjar krångla? Har försökt ett par gånger men precis när det är färdigladdat raderas det igen.
Är det ett spel? I så fall ska väl image-filen packas upp in i xboxen. Alternativt packa upp det på datorn och överför hela filstrukturen.
Jag använder Qwix för uppackningen och Internet Explorers inbygga ftp (hehe).
Tänk på att xboxfilsystem inte klarar filer som är större än ngt typ 2gb.
Jag syftade på en film...hur ska man då få in så stora filmer på sitt xbox???
Jag syftade på en film...hur ska man då få in så stora filmer på sitt xbox???
Du får nog dela upp den. eller se den från cd.
Du får nog dela upp den. eller se den från cd.
hur delar man upp en 4 gb .img fil då?
Om man använder Daemon Tools kan man se vilka filer som ligger på img-filen, vilket är en avbildning (image) av en CD/DVD-skiva.
Går det inte att konvertera om x-boxens hd till NTFS då? Så att man kan köra filer på mer än 2gb...
Bränn ut skivan eller så mounta du den i pc och streama filmen.
Body Guard
2005-06-11, 18:06
Bränn ut skivan eller så mounta du den i pc och streama filmen.
hur gör man för att streama en film från pcn till boxen?
Jag använder en samba server på PC:n. Ser filmerna i Xboxmediacenter.
Body Guard
2005-06-11, 18:13
Jag använder en samba server på PC:n. Ser filmerna i Xboxmediacenter.
en vad? hur fungerar det? måste man bränna på ngt speciellt sätt för att skiten ska funka? har testat med olika program men filmen vägrar starta i boxen... blir så trött på skiten...
en vad? hur fungerar det? måste man bränna på ngt speciellt sätt för att skiten ska funka? har testat med olika program men filmen vägrar starta i boxen... blir så trött på skiten...
Är det chippat?
samba ~ windows mapputdelningstjosan.
Du har redan fått ditt svar av Jay-Z, dvs. använd t.ex. Qwix, som du kan leta reda på @ http://www.xbox-scene.com/ . Den packar upp image-filen i små fragment, och ftp:ar sen automatiskt upp det till Xboxen (förutsatt att du har chippat boxen + lagt in t.ex. Evox på den)
mm
Fast jag använder linux =)
om jag startar XBMC så kan jag utan problem föra över filer på ~4 gb
Dessvärre så suger ju XBMC på att spela dvd's =(
Body Guard
2005-06-12, 02:53
Är det chippat?
javisst med Xecuter 2 chipp...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.