handdator

Visa fullständig version : Fötterna viker sig inåt

Spannmål
2005-06-11, 14:52
När jag kommer djupt i knäböjen (>90 grader) viker fötterna sig inåt, så att fotens yttre halva lämnar marken. Fötterna strävar dessutom efter att hälarna skall gå mot varandra och tårna ifrån varandra.

Jag försöker stå ungefär såhär (något mer utvinklat) - ||
Men fötterna strävar efter att inta denna position - \/

Vilka muskler kan vara korta? Jag betvivlar att det är soleus eller gastrocnemius, eftersom jag stretchat dem ordenligt och känner mig ganska rörlig i dem. Någon annan underbensmuskel?

sunkan
2005-06-11, 14:55
som jag fattar det så står du så att föterna pekar rakt fram? om fötterna vill vridas så prova att ställ dig med fötterna mer vinklad utåt då

Spannmål
2005-06-11, 15:34
Står inte helt rakt, utan med ganska lagom utåtvinkling. Fötterna söker dock efter att stå med så stor vinkel som möjligt. Gärna såhär: _._

sunkan
2005-06-11, 15:35
Står inte helt rakt, utan med ganska lagom utåtvinkling. Fötterna söker dock efter att stå med så stor vinkel som möjligt. Gärna såhär: _._

jaha :em:

Timme
2005-06-11, 17:02
Dina fötter ska peka åt samma håll som knäna pekar åt. Står du väldigt smalt så kommer fötterna att peka rakt fram men om du står väldigt brett så kommer fötterna att peka ifrån varandra. Som sagt, tänk på att fötterna ska peka åt samma håll som knäna gör.

/Timme

Kreout
2005-06-12, 05:44
Spannmål: Plattfot? Du kanske behöver passande inlägg för att stödja upp fotvalvet?