handdator

Visa fullständig version : Kesella?

framelake
2005-06-11, 12:14
Jag undrar om det finns några goda mål med Kesella, när man kan äta dem och hur fördelningen mellan näringsämnena är (på ett ungefär)?

Tack på förhand!

Jashguim
2005-06-11, 12:52
Kesella + FunLight = Smaskens!

__thastrom__
2005-06-11, 13:01
det är inte smaskens, det gör det GODARE

Chosen
2005-06-11, 13:12
Jag mixar 250g (ca) kvarg men 5dl (ca) mjölk och en stor banan i mixern.

Första gången smakade det avskyvärt men nu är det verkligen gott.
Ungefär som med RR, man vänjer sig för att sedan börja älska det!

HarD
2005-06-11, 18:23
Haha!
Alla överdriver när de pratar om kesella och kvarg. Visst är det väldigt proteinrikt och bra på alla vis. Men när man säger att det är smaskens och så vidare så kan man inte mena det riktigt. Skulle ni som säger att kesella med fun light är smaskens verkligen föredra det framför en grillad köttbit?

nemd
2005-06-11, 21:59
Haha!
Alla överdriver när de pratar om kesella och kvarg. Visst är det väldigt proteinrikt och bra på alla vis. Men när man säger att det är smaskens och så vidare så kan man inte mena det riktigt. Skulle ni som säger att kesella med fun light är smaskens verkligen föredra det framför en grillad köttbit?

jag tycker fan det blir grymt gott med fun light i...

blekfet2
2005-06-11, 22:21
Haha!

så man kan inte tycka att 2 saker är smaskens? :booty: :whipped:

Wooch
2005-06-11, 22:40
Haha!

Faktiskt, så tycker jag att det är gott. Angående köttbiten, så tycker jag att båda är goda men jag ser kesellan mer som en dessert.

Sonny
2005-06-12, 00:25
Kesella + fun light är gott, inget snack om saken...

titanic
2005-06-12, 09:39
Kessela utan smaksättning fungerar annars bra.
Men kvarg är nog en annan sak.

Chosen
2005-06-12, 09:58
Kvargen är väldigt sur i smaken, inget jag skulle äta med sked direkt ur förpackningen *spy*

Började mixa den med mjölk och fun light vilket smakar helt ok, inte gott men godtagbart.
Ville undvika onödigt med aspartam så bytte till fryst frukt, detta gav dock inte tillräckligt med söt smak för att dämpa surheten. (kanske hade funkat med lite sockerlag men det ville jag inte ha i).

Provade sen med en banan och kved som sagt i mig det första gången, andra gången gick det bättre och så vidare.

I dag tycker jag den är GOD, inget man tvingar i sig utan det är helt enkelt gott.
Påminner ganska mycket om Rapid Recovery där jag i princip fick kväljningar dom första gångerna och idag tycker det är skitgott, kroppen kanske lär sig?

Karate_kid
2005-06-12, 10:00
kesella+funlight+2 råa äggvitor= smasken :thumbup:

den som säger annat, får smaka snabel.

skeletron
2005-06-12, 11:31
Jg måste hålla med om Rapid Recovery! Första gågnen jag testade var jag nära på att spy, nu går det riktigt fint att dra i sig :)

Kvargen är väldigt sur i smaken, inget jag skulle äta med sked direkt ur förpackningen *spy*

Började mixa den med mjölk och fun light vilket smakar helt ok, inte gott men godtagbart.
Ville undvika onödigt med aspartam så bytte till fryst frukt, detta gav dock inte tillräckligt med söt smak för att dämpa surheten. (kanske hade funkat med lite sockerlag men det ville jag inte ha i).

Provade sen med en banan och kved som sagt i mig det första gången, andra gången gick det bättre och så vidare.

I dag tycker jag den är GOD, inget man tvingar i sig utan det är helt enkelt gott.
Påminner ganska mycket om Rapid Recovery där jag i princip fick kväljningar dom första gångerna och idag tycker det är skitgott, kroppen kanske lär sig?

Niclaaas
2005-06-12, 13:18
1 burk kesella
1dl havregryn
3msk kakao
3msk sötningsmedel

trycker jag i mig ibland, bara blandar om till någon slags chokladmousse. tycker det är gott men inte lika gott som riktigt mousse såklart. mastigt är det iaf

Ninjasmurf
2005-06-12, 14:13
1 burk kesella
1dl havregryn
3msk kakao
3msk sötningsmedel

trycker jag i mig ibland, bara blandar om till någon slags chokladmousse. tycker det är gott men inte lika gott som riktigt mousse såklart. mastigt är det iaf

definitivt mastigt, typ 2 matskedar räcker nästan =)

Niclaaas
2005-06-12, 14:22
definitivt mastigt, typ 2 matskedar räcker nästan =)

blir ju iaf lättare när halva klassen smakar :D

yowazzupwannamakeout
2005-06-12, 15:24
Haha!

Har någon sagt att det var godare än en grillad köttbit?

Cerberus
2005-06-13, 01:54
det e gott med en hel del sötningsmedel o kanel! mumma! ska ta det som nattmål nu innan jag lägger mig..mumsigt...ska pröva med lite havregryn i..

Rocco13
2005-06-13, 19:06
Köpte en karta kvarg idag för första gången, testade äta den direkt ur förpackningen, var ingen höjdare. Ska köpa fun light och blanda med imorrn så borde det gå lättare att få ner den.

Wooch
2005-06-13, 19:48
Att äta den som den är, tycker jag är gott. Men att ta lite funlight på, gör den godare. Testa även kanel och äpple.

elan
2005-06-14, 07:59
Ja kanel, äpple och sötmandel gör sig bra med kvarg. Eller lite chokladproteinpulver, eventuellt lite kakao eller canderells chokladpulver och så kanske lite havregryn eller müsli. Det tycker i alla fall jag smakar som godis. :)

Hagstar
2005-06-14, 20:07
Kesella med funlight är oslagbart !
Kesella med salt ock curry till en fin kött bit är också oslagbart !
Kesella blandat med lingon funkar till det mesta !
Kesella e bara no:1 :hbang:

Arwen
2005-06-14, 20:12
Kesella med en rejäl laddning thai-chili-sås blir en bra dip till strimlad paprika eller andra grönsaker som man tycker om.

Sveper man i sig en burk & ett par parikor + brocolli så blir det ett bra kvällsmål

Kimball
2005-06-14, 23:08
Jag tycker inte kvarg och alla funlightsmaker går ihop alls! Dem enda som är riktigt goda är apelsin och jordgubb, inte testat med gröna äpplen än dock.

MyungChul
2005-06-15, 01:08
Jag tycker inte kvarg och alla funlightsmaker går ihop alls! Dem enda som är riktigt goda är apelsin och jordgubb, inte testat med gröna äpplen än dock.

nej och gröna äpple låter itne ens gott *spy*

MojjMojj
2005-06-15, 19:32
Köpte en karta kvarg idag. Blandar med med funlight och för att få det mindre krämigt så blandar jag i 7 dl mjölk ibland. Kvarg är som vissa utländska yoghurtar (stavning?) tycker jag, dock tjockare i konsistensen.

Kesella funkar till BRA mycket och jag älskar det.. :)

moue
2005-06-15, 21:34
vad är kvarg?

krillekanin
2005-06-15, 23:18
Min Lättkesella (Kvarg) blandar jag med Fun Light starfruit, sen häver jag i en näve russin + hasselnötter. Det blir hur gott som helst det.

pekka
2005-06-16, 17:22
Jag tar lättkesella med protein med chokladsmak, vet inte om det blir för mycket protein på kvällen men gott är det. Hjälper mot sötsug och är en aning nyttigare en stor eller två schweizernöt :)
Det är noga vilken tillverkares proteinpulver man har. Detta är inte reklam. MetRX choklad funkar perfekt och EAS var det värsta jag ätit. För det gjorde jag ändå. Ni får prova er fram, har inte haft nöjet att testa Kolozzeums produkter. Någon kanske?

BajareN
2005-06-17, 17:13
500 gram kvarg från lidl är kanoners. Billigt och bra.

Kör oftast på detta, klart godare än bara fun-light då den har en tendens att bli lite väl tjock.

250 gram kvarg, 1 ägg(äggvita), frysta hallonbär, fun-light hallon :thumbup:

framelake
2005-07-04, 23:37
Tacl så mycket för alla förslag! :bow:

En fråga till bara: när är tanken att man ska äta ett proteinrikt mål sav Kesellatyp? Före eller efter träning? Som kvällsmål, månne?

King Grub
2005-07-05, 05:52
Tacl så mycket för alla förslag! :bow:

En fråga till bara: när är tanken att man ska äta ett proteinrikt mål sav Kesellatyp? Före eller efter träning? Som kvällsmål, månne?

En fullvärdig proteinkälla bör ingå i alla mål. Var tredje, var fjärde timme, ungefär. Du måste inte använda kesella som proteinkälla varje mål. ;)

ConeVillage
2005-07-07, 21:28
Kesella (kvarg) finns i alldeles för få fabrikat tycket jag!!
(Eftersom de flesta kallar det Kesella t.ex.)

Om jag inte missminner mig, så finns kvarg i tusen olika varianter i Finland?

framelake
2005-07-09, 16:48
En fullvärdig proteinkälla bör ingå i alla mål. Var tredje, var fjärde timme, ungefär. Du måste inte använda kesella som proteinkälla varje mål. ;)

Tack för tipset! Jag är lite novis på det här med kosthållning, så det känns betryggande att någon kan mer än jag. :D

MyungChul
2005-07-09, 18:20
Kesella (kvarg) finns i alldeles för få fabrikat tycket jag!!
(Eftersom de flesta kallar det Kesella t.ex.)

Om jag inte missminner mig, så finns kvarg i tusen olika varianter i Finland?

nej, man kallar kesella för kesella och kvarg för kvarg, skillnaden är att kesellan är smaksatt med grädde