Brisk Snu Garvo
2005-06-09, 20:01
Jag har på sista tiden fått konstiga blickar av ungdomar, för en vecka sedan så råkade jag hamna bakom ett moppegäng på väg hem från jobbet, jag åkte själv på min billiga kines eumoped, och jag ville inte åka om så jag låg i hasorna på dom ett tag varpå dom blir helt kollriga och tittar sej om hela tiden och till slut när jag svänger in mot mitt bostadsområde så stannar den ena och tittar helt vilt på mej som om han var rädd att jag skulle mörda han. Igår satt jag vid köksbordet och råkar precis stirra som en idiot ut genom fönstret för att vila ögona lite från aftonbladet, just då så kommer ett ungdomsgäng gående förbi och dom stirrar tillbaka och viskar lite skrattandes och försvinner sedan. Idag åkte jag hem från jobbet och hamnade bakom 2 bilar med skrikandes ungdomar som såklart ska åt samma håll som jag och i rödljuset så stannar jag och försöker av nån anledning att inte sätta ner fötterna och stanna helt varpå en av ungdomarna vänder sej om i bilen och flinar åt mej och gör tummen upp. Varför händer sånt här mej ? Kan jag nu klassas som en knäpp gubbe som man själv skratta åt och hånade när man var 15 år ? ... Jag är ju bara 31.. Är det för jag kör moped kanske ?