Visa fullständig version : Vill du driva eget gym en vacker dag?
Pellefant
2005-06-09, 18:33
Hej! :)
Vilka drömmer om att driva ett eget gym en vacker dag?
Hur kommer det att se ut?
Kommer ni att porta personer som klagar på att någon stönar lite för mycket när han/hon lyfter?
Vad kommer ni att fixa som ert nuvarande gym saknar?
:D
Karate_kid
2005-06-09, 18:34
Hej! :)
Vilka drömmer om att driva ett eget gym en vacker dag?
Hur kommer det att se ut?
Kommer ni att porta personer som klagar på att någon stönar lite för mycket när han/hon lyfter?
Vad kommer ni att fixa som ert nuvarande gym saknar?
:D
Jag drömmer om det. Men kommer nog hålla det som en dröm.Jag kommer porta alla matematiker som kommer in på gymmet, dom gillas inte :D
edit: Efter läst APs inlägg. INGA PEN(is)sinonärer är tillåtna, eller folk som kommer för att snacka, som en typ vuxenfritidsgård.usch.
Jag skulle satsa på pensionärer och diverse motionärer som köper årskort, inte hardcorebyggare som tränar lite här och där och inte köper längre kort.
Startar jag ett gym gör jag det för att tjäna cash, jag skiter i om det är hardcore eller inte, jag tar in så mkt fjollmaskiner som möjligt, det är sånt som lockar motionärer (som i sin tur köper längre kort)
är nog hopplöst omöjligt att slå sig in på det.. sorry att jag e dröm-förstöraren :D
Men man kan ju alltid spåna lite om det... Hade ju inte varit fel med ORDENTLIG saftig ljudanläggning, planerade speglar och strategiskt utplacerade maskiner.. Och stor avdelning för fria hantlar..
Ett "relax" rum med härliga fåtöljer och massa tidningar där gainers och cola light kan säljas...
mmm... :thumbup:
Nej. Det är rent för mycket jobb och träning skulle stå mig upp över öronen om jag var tvungen att stå på gymmet varenda dag.
Missförstå mig rätt nu, jag älskar mitt gym och är en av dom drivande krafterna bakom det, men att äga ett eget hade jag inte velat.
//Jörgen
mini_Arnold
2005-06-09, 19:38
planscher på arnold eller byggare överhuvudtaget...
färre tjejer
Ja. Men att driva ett eget stort gym på heltid är inget för mig utan en mindre anläggning som inte tar all tid passar mig mycket bättre (Ja det måste vara en väldigt liten anläggning eller så får man placera den på ett ställe som inte har så hög hyra.)
AnabolicProtein: Du har inte funderat på varför byggarna byter gym så ofta?
Kan det bero på att de aldrig hittar ett gym med sådan utrustning som de tycker sig behöva?
Jag har en teori om att motionärer inte märker någon skillnad så då kan man lika gärna köpa bra utrustning som även seriöst satsande människor kan använda.
Arne Persson
2005-06-09, 19:40
Nej Fy fan! Gör redan alltför mycket på vårt gym utan att nån jävel tackar en! *grr*
s_himself
2005-06-09, 19:40
Nope
Nej, skulle tröttna på omgivningen och antagligen minska lusten att träna.
Kebab-Arne
2005-06-09, 19:45
Det skulle jag nog kunna tänka mig ja. Det skulle i såna fall vara ganska stort ställe men bra öppettider, dygnet runt kanske. Men jag vill kunna träna på natten och vara helt garanterad fri från människor. :) Även om det skulle bli tråkigt i längden att enbart träna ensam. Men ni fattar, hoppas jag.
Skulle även kunna tänka mig vara ägare av ett megastort gym och låta andra sköta slaverigöran och jag ta hand om vinsten. Men det kan bli svårt att få det att gå runt...
Skulle blanda folk som rehab tränar och mer seriöst tränande på ett bra sätt. En mix som skulle klara av allas behov. En rejäl grundläggande maskinpark men även rikligt med fria vikter. Inte helt emot att ha aerobics och sånt skit, men det skulle såklart nån annan jöns ha hand om. Om detta ger mig mer $$$ såklart.
The_RobRoy
2005-06-09, 19:47
Jag drömmer om det. Men kommer nog hålla det som en dröm.Jag kommer porta alla matematiker som kommer in på gymmet, dom gillas inte :D
edit: Efter läst APs inlägg. INGA PEN(is)sinonärer är tillåtna, eller folk som kommer för att snacka, som en typ vuxenfritidsgård.usch.
Vad är det för fel på matematiker?
Driver hellre ett slakthus!
nej inte direkt men ett eget kosttillskottsföretag, skulle va kul om typ 5 år när polarna har pluggat klart sin kemi så man kan ragga billiga arbetare o agera slavdrivare själv =), plåga folk IS the shit :naughty: :whipped:
Driver hellre ett slakthus!
Vad är skillnaden? Muskler, stönanden, antibiotika, äckliga lukter och svett....
allan
Metal_boy_
2005-06-09, 20:52
Nej jag vill ha ett eget garagegym... Där ska jag ha ordentliga redskap som jag ska samla ihop material till och bygga själv ..Bilder på Arnold och hårdrock på stereon kommer det också vara.
Nej jag vill ha ett eget garagegym... Där ska jag ha ordentliga redskap som jag ska samla ihop material till och bygga själv ..Bilder på Arnold och hårdrock på stereon kommer det också vara.
Sen bygger du ut lite och lämnar ut 20 nyckelkort och vips har du ett gym. :)
Vad är skillnaden? Muskler, stönanden, antibiotika, äckliga lukter och svett....
allan
Har du jobbat på ett slakthus vet du att det luktar gott!
nej inte direkt men ett eget kosttillskottsföretag, skulle va kul om typ 5 år när polarna har pluggat klart sin kemi så man kan ragga billiga arbetare o agera slavdrivare själv =), plåga folk IS the shit :naughty: :whipped:
Vad ska du med kemin till?
no1fitness
2005-06-10, 04:13
Jag vill gärna driva ett eget gym. :)
Ectomorph
2005-06-10, 06:47
Jag har en dröm om att driva ett hardcoregym (självklart med drogpolicy).
En massa gamla byggarplanscher på väggarna och en frän doft av gammal svett och magnesiumdamm som yr i luften!
Min kusin har startat ett eget gym på 200kvadrat i Shanghai, nu ska jag dit och kolla vad det är för typ av fjollgym. :D
Nej , dels för man skulle lessna själv på träning antagligen då.
Sen för att få lönsamhet i ett gym idag måste man trycka de fullt med motionärer och hur kul är det.
stahlberg
2005-06-10, 07:42
Jag skulle ALDRIG vilja driva ett gym (eller någon form av styrketräningslokal). Däremot kunde jag tänka mig att äga ett gym, och låta andra driva det.
Orasken till detta är den, att jag tillbringat så många timmar i styrketräningslokaler attjag numera går dit när jag ska fungera som tränare - annars sätter jag inte min fot i en sådan lokal.
pocoloco
2005-06-10, 07:44
Jag skulle vilja ha ett fightergym! Ett par skivstänger, massor av vikter, grippers, latsdrag, benpress och alla standard prylar. En ring, några säckar en obeskrivlig ljudutrustning och massa speglar! Lite kvantitet men kvalitét för hela slanten! En klimatanläggning och en svag doft av linnement vore inte heller så dumt, när ja tänkte efter (edit).
Vad ska du med kemin till?
framställa kosttillskott borde nog i högsta grad vara en kemiskprocess...
Arne Persson
2005-06-10, 15:25
Alla som är kåta på att starta gym skall självfallet först kontakta mig så att ni får den rätta starten! :)
Alla som är kåta på att starta gym skall självfallet först kontakta mig så att ni får den rätta starten! :)
Ja ni har snart monopol i branschen!
Arne Persson
2005-06-10, 15:31
Ja ni har snart monopol i branschen!
Jo om fler som var lite mer insatta i gymvärlden hade öppnat anläggningar! ;)
aldrig i livet, om det inte är att ta över typ muscle beach-gymmet..
men ska ändå inte behöva "driva" det.. bara se till att det står där varje morgon..
Jo om fler som var lite mer insatta i gymvärlden hade öppnat anläggningar! ;)
Hade man valt er?
Arne Persson
2005-06-10, 15:47
Hade man valt er?
Japp! Såklart! ;)
Japp! Såklart! ;)
Lättare att föreläsa och instruera när man vet vilka manskiner som är vad så att säga!
Lasse Kongo
2005-06-10, 16:40
Skulle va rätt grymt att ha ett riktigt äckligt skitigt illaluktande hardcoregym ala temple gym, det vore ngt det, ett riktigt vidrigt källargym där folk spottar vatten på golvet och kastar viktet hejvilt omkring sig :hbang:
Men det skulle inte vara ekonomiskt lönsamt, men att ha som egen träningslokal vore inte helt fel, ngt som kanske blir av då milijonen sätts in på kontot nästa vecka :bow:
isånnafall typ i Kina OM man kan få folk o börja träna där :D... har hört att det inte är så populärt att styrketräna där...
Jonny_88
2005-06-10, 17:04
Jag har ett gym! Gymmet ligger här hemma ( Skit litet, med allt man ( jag ) behöver förutom lite för lite vikter men det fixar jag ).
Jag har två medlemmar, jag själv och en kompis som nyligen sagt att han ska börja komma hit och träna ( Då han tidigare tränade vid skolan, men nu har vi ju slutat och han kommer inte dit utan busskort). Jag tar betalt 200 kr per månad av honom, skämta bara, det är gratis för honom.
Om jag ska starta ett eget gym i framtiden så ska inte jag stå där hela dagen, utan bara äga det och komma dit när jag behöver. Och låta vissa andra sköta det jobbiga.
Jag har en dröm om att driva ett hardcoregym (självklart med drogpolicy).
En massa gamla byggarplanscher på väggarna och en frän doft av gammal svett och magnesiumdamm som yr i luften!
Med drogpolicy och massa planscher på tokdopade gamla byggare, dubbelmoral???
bear.flowertwig
2005-06-10, 18:14
Funderar på att starta ett gym på en liten sidogata i ett av de schaskigare kvarteren i Aten. 2 trappor ner i katakomberna...
Tillskott säljs över disk, men endast 50 kgs säckar protein. Juiceblandaren på disken är fylld till bredden med rent testo, det ingår en daglig slurk i medlemskapet.
Magnesiumdammet ligger som en Lützendimma över lokalen och gör att man inte kan se sina egna fötter.
Samtliga medlemmar är gigantiska greker på 110kg+. Träningskläder: höftskynke.
Jag har bytt namn till bearopolis flowermammanidis.
Då kanske du kan locka dit Kenteris och Thanou oxå.
Har funderat på det och gör det fortfarande. Har en jobbarkompis som är sugen att starta ett med mig. Vi får se men det skulle vara en dröm att kunnna ha det som jobb
Har funderat på det och gör det fortfarande. Har en jobbarkompis som är sugen att starta ett med mig. Vi får se men det skulle vara en dröm att kunnna ha det som jobb
Man kan ha det som jobb även om man inte äger ett. Inte direkt någon bransch man ger sig in i för att bli rik direkt, förutom möjligen på erfarenheter.
Jag ska ha ett eget gym i källaren med tillhörande "galen engelsman" som skriker på mig när ja tränar! :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.