handdator

Visa fullständig version : Bra program för att göra cd-covers?

Jorgen
2005-06-09, 15:58
Behöver ett vettigt program för <subj>. Nero cover designer finns ju med Nero, men det gillade jag inte alls, eller så är jag för dum för det, vilket som. ;) Ett enkelt program som kan läsa spellistor är vad jag vill ha. Skall inte lägga in en massa bilder och skit, enkel text endast.

//Jörgen

hasse36
2005-06-09, 16:50
Welcome to da club...

racePete
2005-06-09, 18:21
Kanske cdrLabel (www.cdrlabel.com) kan va nåt?

Pontus
2005-06-09, 18:37
När ändå tråden är uppe så får gärna någon tipsa om ett program som bra och lätt att förstå sig på förutom Nore Cover designer. Jag skriver ut DVD-fodral på den, men skiten lägger pappret PRECIS intill kanten vilket gör att lite av bilden kommer utanför då min skrivare inte fångar upp fotopapper direkt som den borde :furious: Alltså nåt program där man kan välja själv vart man vill placera pappret, eller om det går att göra i Nero så går det bra att berätta hur.

Jorgen
2005-06-09, 18:46
Kanske cdrLabel (www.cdrlabel.com) kan va nåt?
:thumbup:
Kanon. Precis vad jag letade efter.
Tack för tipset.

//Jörgen

stevooooo
2005-06-09, 20:27
Alltså nåt program där man kan välja själv vart man vill placera pappret, eller om det går att göra i Nero så går det bra att berätta hur.
"print"...."enabele bleeding"...... där ställer du in hur många mm utskriften från kanten. Förinställd på 2 mm, testa att ändra till 10 mm så borde det funka.

reinholdsson
2005-06-09, 20:37
När ändå tråden är uppe så får gärna någon tipsa om ett program som bra och lätt att förstå sig på förutom Nore Cover designer. Jag skriver ut DVD-fodral på den, men skiten lägger pappret PRECIS intill kanten vilket gör att lite av bilden kommer utanför då min skrivare inte fångar upp fotopapper direkt som den borde :furious: Alltså nåt program där man kan välja själv vart man vill placera pappret, eller om det går att göra i Nero så går det bra att berätta hur.

Eller så använder du UnderCoverXP. Fungerar bra med dvd-fodral.

Tigerkotten
2005-06-09, 20:41

hört att cover gold pro ska fungera bra, inte prövat själv har ingen skrivare. Och min lata kompis har inte prövat på det ännu, han som skulle skriva ut och jag bränna :furious:

Pontus
2005-06-12, 22:12
"print"...."enabele bleeding"...... där ställer du in hur många mm utskriften från kanten. Förinställd på 2 mm, testa att ändra till 10 mm så borde det funka.
Nej det gör man inte alls... Den ställer inte hur mycket extra utanför dvdfodralets ramar man vill skriva ut. Testa själv att göra så, ju mer man fyller i, desto mera sticker bilden utanför gränserna, och tar man tex 10mm så hamnar den utanför papperet.

Däremot finns det under samma flik nåt som heter "Printer Calibration" där man kan välja nåt horisontellt och vertikalt, märker dock ingen skillnad när jag trycker på "Print Preview" :confused:

Ska testa de andra programmen när jag hittat dem.