Logga in

Visa fullständig version : Den ljuva smärtan

Kimo
2005-06-09, 00:12
Heel hooken, ofta den enda "regelrätta" låsningen som är förbjuden vid många submission- och bjj-tävlingar. Den drabbade hinner inte klappa av innan benet är brutet och man får vara glad om det är på ett ställe och inte fler.

Denna skönhet bör avnjutas med ljud: http://www.sherdogvideos.com/misc/peotb1/p1_shamrock_vs_dijk.zip

Myten
2005-06-09, 00:18
Jävla svin den där Ken Shamrock, han knäckte väl Bas Ruttens ben också?

Kimo
2005-06-09, 00:29
Jävla svin den där Ken Shamrock, han knäckte väl Bas Ruttens ben också?

Jag tror inte att han bröt det, det är betydligt svårare att bryta nåns ben med en kneebar (även om Ken Shamrock knappast saknar muskelstyrkan). Hur som helst ser (och låter!!) det väldigt smärtsamt ut:

http://www.sherdogvideos.com/misc/pancraseeye2/eotb2_shamrock_vs_rutten.zip

bear.flowertwig
2005-06-09, 00:30
Sjuk jävel, vet ju mkt väl vad han gör men ser ut som "jag gjorde inget, jag gjorde inget..." *innocent*

Jense
2005-06-09, 01:05
bra han, ken. gillar hans stil

Yip_man
2005-06-09, 06:46
Har fått äran och smaka en heel hook en gång. Lova hederligt att döda killen om han gjorde om det :devil:

Men men det som inte dödar det härdar.

Biceps
2005-06-09, 07:08
Vad trevligt att ägna sig åt att bryta ben...

Kwon
2005-06-09, 08:03
Har fått äran och smaka en heel hook en gång. Lova hederligt att döda killen om han gjorde om det :devil:

Tränat WT någon gång? Tänker på nicket Yip Man :)

Slartibartfast
2005-06-09, 08:21

Eller invalidiserar.

hangatyr
2005-06-09, 09:22
heelhooks gör skitont. egentligen gör alla vridande benlås det, tycker jag, men heelhooks är riktigt ondskefulla.

yaddan
2005-06-09, 09:26
Den där Ken är en riktig fuling, gillar honom inte alls.

Har själv råkat ut för en form av heel hook på träningen (tror hand tryckte sin underarm mot min häsena samtidigts som han vred) en gång, kände inget föst men sen tappade jag ut snabbt som satan. När min sparring-partner släppte min fot var mina tår helt ihopdragna och jag kunde inte räta ut dem. Fick använda händerna för att räta ut tårna, och några drog sig tillbaka igen men det gick som tur över efter 5-10 minuter.

hangatyr
2005-06-09, 10:04
Den där Ken är en riktig fuling, gillar honom inte alls.

Har själv råkat ut för en form av heel hook på träningen (tror hand tryckte sin underarm mot min häsena samtidigts som han vred) en gång, kände inget föst men sen tappade jag ut snabbt som satan. När min sparring-partner släppte min fot var mina tår helt ihopdragna och jag kunde inte räta ut dem. Fick använda händerna för att räta ut tårna, och några drog sig tillbaka igen men det gick som tur över efter 5-10 minuter.

låter mer som ett vanlgit ankle lock (eller vad det heter)?

yaddan
2005-06-09, 10:23
Mycket möjligt, var år sedan jag träna.