Visa fullständig version : Vad jobbar ni med?
Vad jobbar ni med/studerar till?
nyfiken jäkel,själv är jag kock på stena
Jag säljer herrkläder, expedit/försäljare alltså.
Veterinärstudent. Förhoppningsvis tillförordnad veterinär i sommar.
skeletron
2005-06-08, 20:20
Slutar första året på samhällsprogrammet.
Jag jobbar tillfälligt i arkivet i kommunhuset
TrasMannen
2005-06-08, 20:22
Jobbar som systemutvecklare
Samhällsvetenskapliga programmet med internationell inriktning.
Systemutvecklare här också.
Langster
2005-06-08, 20:25
Grafiker
En av de yrkesgrupper som har störst alkoholproblem!
pluggar til civilingenjör med inriktning mot telekommunikation, klar om ett halvår
LexSinner
2005-06-08, 20:29
Ett lagerarbete som får en att vilja *cry* varje dag innan man skall dit...
Sheogorath
2005-06-08, 20:30
Läser till biolog. Kommer inrikta mig mot någon eller några av beräkningsbiologi/teoretisk ekologi, genetik, evolutionslära och virologi. Kommer jobba på särskolans fritids i sommar, med barn som är omkring sex år gamla.
Säljer knark...
Men främst så sitter jag på ett kontor och försöker intala mig att anstränga mig lite mer.
Überbiffen
2005-06-08, 20:33
<-- DHL hora
Går sam kultur på gymnasiet. Blir väl nåt inom det sen antagligen.
blekfet2
2005-06-08, 20:35
Glasögon(orm)makare....tragiskt jobb....ska försöka skaffa mig ett annat, eller ta självmord...bara jag kommer därifrån!
1:e man på en livsmedelaffär...för tillfället... Tänkte börja plugga snart, men det känns tärt att gå tilbaka till 7000:-/mån...
Grafiker
Något man sett??
Jobbar på lager själv.. inte länge till dock
pocoloco
2005-06-08, 20:42
jag blandar färg :cool: i väntan på att börja ett mediainriktat gymnasieprogram nästa år.
Jobbar som årsredovisningshandläggare..den här trådens längsta titel? ;) *popcorn*
Pokerspelare, ska snart in i lumpen vid FJS.
Jobbar som årsredovisningshandläggare..den här trådens längsta titel? ;) *popcorn*
Weee. Statligt. :D
Lillgrabben
2005-06-08, 20:50
Arbetar på en TUNG industri.
Jobbar som drifttekniker vid energicentralen på ett större smältverk i norrland.
Har ansvar för smältverkets reservelkraft, kylvattensystem, tryckluftskompressorer samt tryckluftsnät. Sköter stora oljeeldade ångpannor, sköter driften av en kondensturbin med generator, levererar fjärrvärme till ett närliggande samhälle m.m. m.m.
Kalasjobb m.a.o.
Jobbar här (http://www.boliden.se/www/bolidense.nsf/(WebPagesByID)/538D04F37DBE127DC1256DDC005133C4?OpenDocument&CategoryNr=02)
http://www.boliden.se/www/bolidense.nsf/dcf92b4a139e3756c1256d9600213f86/538d04f37dbe127dc1256ddc005133c4/Body/0.220?OpenElement&FieldElemFormat=jpg
Utbildad till jurist & ekonom!
Kommer förhoppningsvis igång med tingsnotariejobbet senast den 1 september :)
Fy faen, parallellplugg?
Fatalist
2005-06-08, 20:55
Börjar ÅK2 Naturvetenskapligt program med naturvetenskaplig inriktning (BiB, KeB, FyB)
LexSinner
2005-06-08, 20:56
Du vill inte försörja mig ? Jag lovar att vara snäll *kissass*
Jobbar extra på en livsmedelsaffär. På dagarna gör jag ingenting.
Ska också börja 2 året natur inriktning natur till hösten :hbang:
The_RobRoy
2005-06-08, 20:58
Teknisk Fysik & Elektroteknik
Pudzianovski
2005-06-08, 20:59
Jobbar åt staten.
Jag tror att tingsnoterielönen kan bli knaper för två. =)
Utbildar mig till Socionom/kurator på Socialhögskolan i Lund!Jobbar som vakt på Slagthuset i Malmö,driver eget företag inom kostillskottsbranchen!Ja det var väl det hela! *flex*
LexSinner
2005-06-08, 21:02
Jo, men med tiden så....... :laugh:
Snäll å snäll *rolleyes*
Vill du bli försörjd får du allt komma med mer än så :D
Haha ... precis :thumbup:
Slitgöra för skitlön, vad pysslar man med egentligen *rolleyes*
Jo, men med tiden så....... :laugh:
:D
Haha ... precis :thumbup:
Slitgöra för skitlön, vad pysslar man med egentligen *rolleyes*
Off topic: Vad har man för arbetsuppgifter som tingsnotarie, jag vet på ett ungefär men jag vill höra mer ingående.
hm får plugg ångest,själv e man en sleten kock med gymsjuka,näe får utbilda mig riktigt här nu,funderar på data programmerare
Jag skulle kunna säga vad jag jobbar med, men då skulle jag vara tvungen att döda alla som läste det. Jan Guillou vet inte ens om mig, så hemligt är det.
officer
"En gång när jag skulle gå in till en officer och prata så vända han sig med ryggen mot mig, putade upp med rumpan och la av en riktig brakfjärt!"
Var det du?
Kunde inte hålla mig :laugh:
King Grub
2005-06-08, 21:06
Jag skulle kunna säga vad jag jobbar med, men då skulle jag vara tvungen att döda alla som läste det. Jan Guillou vet inte ens om mig, så hemligt är det.
Då är vi två.
Fan nu blir jag nyfiken, SÄG!
LexSinner
2005-06-08, 21:10
Snäll å snäll *rolleyes*
Vill du bli försörjd får du allt komma med mer än så :D
Hmm ,lätt ju lite illa det där med att du skulle få dålig lön förvisso. Men annars så är jag rätt bra på att vara slavarbetare.. Skulle dessutom bli en utmärk nanny, hemmafru, städare o.s.v... *rolleyes*
Då är vi två.
Men du har ju redan sagt, i alla fall på ett ungefär.
"En gång när jag skulle gå in till en officer och prata så vända han sig med ryggen mot mig, putade upp med rumpan och la av en riktig brakfjärt!"
Var det du?
Kunde inte hålla mig :laugh:
Det är mycket vanligt att vi gör så, så det kan ha varit jag. :D
Jag är mångsysslare
Det syns på din avatar :thumbup:
Off topic: Vad har man för arbetsuppgifter som tingsnotarie, jag vet på ett ungefär men jag vill höra mer ingående.
Beror lite på om man sitter på länsrätt eller tingsrätt.
LR: Huvudsakligen domskrivning i allt från skattemål till psyk- och ungdomsmål. Eftersom det inte är så mycket muntliga förhandligar blir det ytterst lite protokollföring. Här sitter man mer på sitt rum å avgör mål på handligarna.
TR: Förberedelser inför muntliga förhandligar som upprättande av protokoll. Under förhandligarna sitter man å skriver ner vad som tas upp, hjälper domaren med allt småfix. Efter förhandligen är det renskrivande av protokoll, viss domskrivning samt lite administrativt jobb som ex utbetalning av ersättning till vittnen. Allt arbete kretsar således kring att bocka av så många förhandligar som möjligt.
Lite förenklat :)
Parkarbetare from den 13:e, sen förhoppningsvis bioteknikstuderande till hösten.
Elavläsare ute i skärgården. Åker RIB-båt i 47knop och glassar på bryggor i solen. Det bästa jobbet som finns!
J.Saarela
2005-06-08, 21:25
Tar hand om min lillebror som jobb ,och på sidan om beskyddar jag Leon
Jag är mångsysslare
http://mangsysslare.istheshit.net/
:thumbup:
och på sidan om beskyddar jag Leon
Med motorcykeln? Brum brum!
:)
Kostinformatör Axa Sportsclub
Hmm jag är väl typ.. arbetslös. :em:
s_himself
2005-06-08, 21:33
Egen företagare.
går samhäll samhäll.. börjar sista året efter sommarn ;D
Efter det blir det kustbevakarutbildning :thumbup:
Langster
2005-06-08, 21:47
Något man sett??
Det tvivlar jag på. Gör trycksaker... Iofs har jag bl.a gjort Harley-Davidson Swedens visitkort, lite grejer till Goodyear och andra däckfabrikörer... En massa smått och gott. Men inga jättekampanjgrejer som många har sett tror jag.
Idag mottog självaste KONUNGEN AV SVERIGE en bok vars omslag jag designade! WOW! :hbang:
Konsult, test av mjukvara. Tjackhora på helgerna.
Jobbar extra på en livsmedelsaffär. På dagarna gör jag ingenting.
Va gör du på kvällarna då?
Fettecke
2005-06-08, 21:54
Vild truckförare.!
Vild gissning: Jobbar extra i en livsmedelsaffär.
Det tvivlar jag på. Gör trycksaker... Iofs har jag bl.a gjort Harley-Davidson Swedens visitkort, lite grejer till Goodyear och andra däckfabrikörer... En massa smått och gott. Men inga jättekampanjgrejer som många har sett tror jag.
Idag mottog självaste KONUNGEN AV SVERIGE en bok vars omslag jag designade! WOW! :hbang:
du är min idol!
ska plugga grafisk design till hösten..
tar jag självmord eller är det kul ibland?
studerar till ekonom med inriktning internationellt mot marknadsföring..
vilket innebär att alla arbeten å uppsatser ex jobb osv skrivs på engelska + att jag läser mer om ekonomiska aspekter på marknadsföring osv osv osv..
tänker inrikta mig på e-handel och e-marknadsföringen av denna.
Fettecke
2005-06-08, 21:59
du är min idol!
jag tyckte de va skitkul... men det är ju relativt från person till person, är intresserad av de mesta inom bild och foto typ...
men det är inget som man lär sig, utan man måste nog ha lite artistkänsla i kroppen sedan innan om man ska kunna vara kreativ på ett vettigt sätt.
visst, det går att lära sig ett program rakt upp och ner, men problemet är ju ideerna bakom :D
Byggnadsträtekniker.
Eller snickare som det ibland kallas.
//Jörgen
är utbildad nätverkstekniker, pluggat 1 år ekonomi och jobbar som ekonom/tekniker.
pluggar även ekonomi vid sidan om samt har sökt till Civilekonom i Gävle 4,5 år
snelhest
2005-06-08, 22:03
Jobba är fan inte min grej alltså. Däremot har jag ibland praktik på vårdcentral nästan lika tråkigt som att jobba *grr27* men nu är det sommarlov.
Vart är alla som jobbar i verkstad, som snickare, hanteverkare, o.s.v?
Jag börjar tredje året på teknikprogrammet med inriktning design :D
Samlar på svampar och sporer!
Langster
2005-06-08, 22:20
Det är fan inte kul alltid. Oftast väldigt stressigt. Man sitter väldigt mycket framför datorn, vilket kan vara ganska jobbigt i längden - man blir trött, framför allt i ögonen. Men har mycket krav på sig från andra och från sig själv. Ofta ska bara saker vara färdiga tills dagen efter, och är man inte klar när det är dags att gå hem så får man snällt sitta kvar och jobba.
Jag är förvisso inte designer som huvudsyssla, jobbar mest med att färdigställa dokument för tryckning. Men får en hel del designjobb emellanåt. Just designbiten är nog det jobbigaste, eftersom man inte vill lämna ifrån sig nåt som ser ut som skit.
Langster
2005-06-08, 22:24
jag tyckte de va skitkul... men det är ju relativt från person till person, är intresserad av de mesta inom bild och foto typ...
men det är inget som man lär sig, utan man måste nog ha lite artistkänsla i kroppen sedan innan om man ska kunna vara kreativ på ett vettigt sätt.
visst, det går att lära sig ett program rakt upp och ner, men problemet är ju ideerna bakom :D
Helt riktigt, men att gå en utbildning (som jag inte gjort) underlättar nog enormt. Eftersom man får spendera rätt mycket tid i en kreativ miljö (alltså på designskolan man går i), där man kan samla på sig en hel del ideér. Ju mer man gör desto lättare blir det, eftersom man efter ett tag vet vad som funkar.
Du tyckte det var kul ja... Det är det i början, det känns jättekul att få vara kreativ, men när man hållt på ett par år börjar det bli... jobbigt.
MEN, jag är nöjd med mitt jobb, väldigt nöjd, hade inte kunnat få ett bättre med min betygsfattiga gymnasieutbildning.
murmeldjur
2005-06-08, 22:25
börjar 3:e året till hösten ->Utbildning: Fordonsmekaniker :hbang:
muzzelman
2005-06-08, 22:27
Byggnadsträtekniker.
Utbildar mig till elektriker, inte särskilt stimulerande jobb, lär inte syssla med det många år, fast arbetserfarenhet och något att falla tillbaks på ifall allt går åt helvete med framtida utbildning/yrke, gör att det inte känns helt åt helvetes med slöseri av tid (i varje fall inte efter att jag sagt det för mig själv några tusen gånger :cryout: ).
Jobb? Vad är det för nåt?
Går ut gymnasiet nu, natur med inriktning naturmedia.
Ska jobba lite för min pappa i sommar och försöka skaffa nåt hästjobb i ett hoppstall till hösten innan jag pluggar vidare till nåt..är ganska inne på ekonom typ marknadsföring eller nåt men vete sjutton vad jag verkligen blir *screwy*
Jag pluggar fortfarande och kommer att göra så ett bra tag framöver.
Det är fan inte kul alltid. Oftast väldigt stressigt. Man sitter väldigt mycket framför datorn, vilket kan vara ganska jobbigt i längden - man blir trött, framför allt i ögonen. Men har mycket krav på sig från andra och från sig själv. Ofta ska bara saker vara färdiga tills dagen efter, och är man inte klar när det är dags att gå hem så får man snällt sitta kvar och jobba.
Det där gäller nog de flesta utbildningar, i alla fall de som jag har något slags koll på. Ingenting är roligt JÄMT - när man går i gymnasiet tycker man att det verkar vara livet på en pinne att få hålla på med något av sina favoritämnen jämt (t.ex. tyska), men när man väl är där visar det sig att favoritämnet hade flera mindre njutbara aspekter (t.ex. syntax/satslära eller muntlig framställning) som man inte hade en aning om (alternativt som inte verkade så farliga när man bara behövde ägna någon timme då och då åt dem). SOm tur är uppvägs crap:et av att man ju även får ägna mer tid åt det som var det roligaste; därtill i en miljö där flertalet faktiskt är intresserade av att lära sig något, och inte bara av att lektionstiden skall ta slut fortast möjligt. Och med bra lärare (om man har tur i alla fall).
(så i det stora hela är det kul att plugga, om man pluggar rätt ämne, även om det suger hårt emellanåt)
Langster
2005-06-08, 23:13
Tolkia, quotade du fel inlägg? Fattar inte sammanhanget. :confused:
Fan nu blir jag nyfiken, SÄG!
Jag tolkar det som arbetslös. *innocent*
Metal_boy_
2005-06-08, 23:34
Kliar mig i skrevet.
Kliar mig i skrevet.
Jobbar du också som onanist?
Gäller att ha kuken i toptrim!
Tolkia, quotade du fel inlägg? Fattar inte sammanhanget. :confused:
Nä, jag citerade inte fel inlägg. "Sammanhanget" var väl så enkelt som att det du skrev - "det är fan inte kul alltid" - gäller de allra flesta utbildningar (snarast de allra flesta sysselsättningar överhuvudtaget).
Egentligen var det faktiskt ett rätt onödigt inlägg.
Langster
2005-06-08, 23:45
Nä, jag citerade inte fel inlägg. "Sammanhanget" var väl så enkelt som att det du skrev - "det är fan inte kul alltid" - gäller de allra flesta utbildningar (snarast de allra flesta sysselsättningar överhuvudtaget).
Egentligen var det faktiskt ett rätt onödigt inlägg.
OK, eftersom jag skrev om mitt arbete och inte utbildning i det inlägget så undrade jag när du började svamla om utbildning ;) Fast han frågade ju om utbildningen iofs.
Men ditt inlägg var ändå bra.
Det svåra är ju att välja rätt utbildning, det man är intresserad av i gymnasiet kanske man inte alls är intresserad av 5 år senare...
När jag gick i skolan verkade ett sånt yrke jag har nu jättekul, sen när man väl sitter där så... Och mina intressen är helt andra nu.
Ränner runt på stan efter läggdags och letar villiga blondiner.
Wow du Quatade!
Är det inte det du gjorde på ditt jobb oxå?
Är det inte det du gjorde på ditt jobb oxå?
Jo, det är mitt jobb. Skillnaden är att jag får betalt för det på kvällar och helger.
På dagarna är det provisionsbaserat, med lön i natura.
hangatyr
2005-06-09, 10:02
användbarhetsarkitekt på ett stort lastbilsföretag i södertälje.
Utbildad ingenjör, har ett vikariat som systemadministratör/tekniker. Slutar här sista juni och sedan blir jag väl hemmafru a.k.a. arbetslös ett tag. Hittar jag inte ett riktigt ingenjörsjobb snart måste jag ta mig tusan byta inriktning helt och hållet, det suger att gå runt på okvalificerade vikariat.
pellepedal
2005-06-09, 11:24
Säljare, och PT lite för skojs skull.
Lillgrabben
2005-06-09, 11:29
Utbildad ingenjör, har ett vikariat som systemadministratör/tekniker. Slutar här sista juni och sedan blir jag väl hemmafru a.k.a. arbetslös ett tag. Hittar jag inte ett riktigt ingenjörsjobb snart måste jag ta mig tusan byta inriktning helt och hållet, det suger att gå runt på okvalificerade vikariat.
Ska vi som arbetar betala din A-kassa istället för att du tar ngt mindre "avancerat" jobb tills du får ett nytt "högprestandajobb"?
jobbar med barn och ungdomar med funktionshinder .. :)
Har pluggat systemvetenskap, företags- & nationalekonomi i 4½ år. Nu är det tags att ta itu med omtentorna som väntar och söka "riktiga" jobb som inte finns.
Totalt pluggat i typ 18 år men har egentligen aldrig tyckt det varit speciellt kul. Men man måste ju försöka skaffa ett jobb som betalar såpass bra att man någon gång har möjlighet att ta lån till livets nödtorft: bil, båt och villa/bostadsrätt.
Hör titt som tätt på nyheterna hur svårt det är för akademiker och att det knappast kommer bli lättare. Sverige med sossarna, vänstern och miljöfacisterna i spetsen siktar nog på att bli världens mest högskoleutbildade arbetslösa land?
I min ålder hade mina föräldrar redan köpt ett fint hus i en bättre förort. 80-talisterna som går ur gymnasiet nu har inte mycket att se fram emot. Allt positivt som sägs om dem på TV är väl bra men frågan är om de tappat kontakten med verkligheten. Tragisk värld det här. :(
Ska vi som arbetar betala din A-kassa istället för att du tar ngt mindre "avancerat" jobb tills du får ett nytt "högprestandajobb"?
Det sa jag inte. Jag sa att om jag inte hittar ett kvalificerat jobb snart så måste jag hitta på något annat. Alltså sikta in mig på en helt annan bransch. Sedan jag tog min examen har jag jobbat i ett och ett halvt år med "okvalificerade" saker och gått på a-kassa i ett halvår. Det suger ju rejält att vara arbetslös, inget som jag längtar efter. Jag vill ju liksom jobba! Å andra sidan så är jag hellre arbetslös en månad längre och har tid/ork/energi att söka ett jobb där jag får nytta av min kompetens och får en lön som kanske kan betala av mitt studielån än att hoppa på första bästa städjobb.
hangatyr
2005-06-09, 14:04
Totalt pluggat i typ 18 år ......
frågan är om de tappat kontakten med verkligheten. Tragisk värld det här. :(
undrar vem som tappat kontakten med verkligheten... ;)
Jobbar som IT-tekniker...
Jobbar som User Administrator på IBM Nordic Helpdesk
användbarhetsarkitekt på ett stort lastbilsföretag i södertälje.
Finns många att välja på? :D
Brevbärare, citymail.
AlexanderYeah
2005-06-09, 17:22
Går ut 8:an i morron :thumbup:
lr jag har väl i princip redan gått ut. orka gå dit.. nicht und nein
Läser "internationell ekonomi och politik", Börjar trean till hösten.
"Hobby-PT" på gymet då och då, säljare på sportaffär samt truckförare.
Hobbymusiker med
hemtjänsten, posten o lite småjobb här o där...
J.Saarela
2005-06-09, 20:41
Med motorcykeln? Brum brum!
:)
Ja och när din mamma inte behöver skjussa dig kör hon oss *slap*
"Hobby-PT" på gymet då och då.....
Det är till att ha avancerat ser jag....
allan
hangatyr
2005-06-10, 06:32
Finns många att välja på? :D
Brevbärare, citymail.
nja, få se nu... ett va?
Calleman
2005-06-10, 06:58
Programvaruutvecklare här....främst i .NET miljö med C# som huvudspråk....
spelar poker och slackar. tog nyss studenten
slavar på DHL över sommaren, helt ok jobb
Just nu, packar dambindor vid ett löpande band. Himmla tur de bara är några veckor :cryout:. Pluggar på högskola annars.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.