Visa fullständig version : Han eller jag?
En "snubbe" på gymmet tjatar alltid på mig om att jag MÅSTE köpa ett bälte, annars KOMMER jag att skada mig. Jag har lärt mig att det viktiga är att man utför övningarna rätt för då skadar man sig inte. Jag säger det till honom, men då säger han bara: "Man måste tänka långsiktigt". Vem har rätt han eller jag? *screwy*
Är det en "habältebådenärjagdrickervattensoverkörbensparkochb ajsar"-kille, eller en som har bälte när han kör tunga övningar?
Och bälte känns överflödigt, om vi inte pratar om tunga benböj, eller om du maxar exempelvis. Då är det en helt annan grej, men att alltid köra med bälte låter inte vettigt.
Vad jag har uppmärksammat så har han alltid bälte så han är med andra ord en "habältebådenärjagdrickervattensoverkörbensparkochb ajsar"-kille. Och jag är ju något av en nybörjare. Jag kör på 70-80 vid knäböj och 60 vid marklyft så måste jag skaffa bälte så som han säger?
Om inte vad ks ajag knäcka han med när han säger att jag är ung och att jag kommer skada mig om jag inte köper ett bälte?
Vad jag har uppmärksammat så har han alltid bälte så han är med andra ord en "habältebådenärjagdrickervattensoverkörbensparkochb ajsar"-kille. Och jag är ju något av en nybörjare. Jag kör på 70-80 vid knäböj och 60 vid marklyft så måste jag skaffa bälte så som han säger?
Om inte vad ks ajag knäcka han med när han säger att jag är ung och att jag kommer skada mig om jag inte köper ett bälte?
Beror väl på din nuvarande bålstyrka/stabilitet i kombination med din teknik? Iofs kan en usel teknik inte helt räddas mhj av ett bälte. Du kan väl be honom motivera varför du skulle skada dig om du inte skaffar bälte?!
Chandler
2005-06-07, 10:39
"habältebådenärjagdrickervattensoverkörbensparkochb ajsar
Såg en sådan senast i förrgår; han behövde bälte för att kunna gunga upp stången i bicepscurl. :thumbup:
andyasson86
2005-06-07, 10:45