handdator

Visa fullständig version : vad gör man=(

Jesper
2005-06-07, 08:50
när den första tjej man älskat gör slut? mitt första seriösa förhållande...14 månader..ingen jätte lång tid men jag är ju bara 20=(
Allt känns så jäkla konstigt.. från att prata i telefon, ses flera gånger i veckan.. till att kanske ses nån gång i månaden på någon rutten fest med ett antal starka i kroppen=(
allt känns bara skit...

Pecca
2005-06-07, 08:54
Äh.... Brudar är för bögar! :D

Joina oss singelmänniskor som är lite coolare lite ballare....

Magnus
2005-06-07, 08:55
"Det ordnar sig det gör det alltid"

Gå vidare

mini_Arnold
2005-06-07, 08:58
gör det du känner för att göra.
inget olagligt bara

Jesper
2005-06-07, 09:02
Äh.... Brudar är för bögar! :D

Joina oss singelmänniskor som är lite coolare lite ballare....

hehe ok hur är singellivet här hemma i linköping då?=) kommer inte ihåg hehe

påtal om bögar så kommer jag om 2 veckor tillbringa 5 dagar/nätter i veckan med massor svettiga pojkar i militärkallingar.

Pecca
2005-06-07, 09:22
Jasså så du är här ifrån....

Då får vi i Linköpingsmaffian allt ta o lära dig ett o annat....

Först gäller det fredag:

-För vi har tagit studentskan!!!
Så ska vi sjunga på fredag natt...

Jesper
2005-06-07, 09:27
Jasså så du är här ifrån....

Då får vi i Linköpingsmaffian allt ta o lära dig ett o annat....

Först gäller det fredag:

-För vi har tagit studentskan!!!
Så ska vi sjunga på fredag natt...

jajamen... om jag ska va precis så äre tallboda och berg :hbang:

Linköpingsmaffian säger du.. än så länge har utbildningen mest skett inom ljungsbromaffian hehehe.

hehe jasså student du med? skola/linje?

frågan är väl hur man tas med alkoholen på fredag, kanske inte blir de mängder som man hade tänkt sig hehe...

bubbe
2005-06-07, 09:51
Kom igen nu Jeppe, det är inte meningen att du ska bli tagen utan
"-För vi har tagit studentskan!!!"

det är du som ska ta henne!!!!

Skål!!

mvda
2005-06-07, 09:58
när den första tjej man älskat gör slut? mitt första seriösa förhållande...14 månader..ingen jätte lång tid men jag är ju bara 20=(
Allt känns så jäkla konstigt.. från att prata i telefon, ses flera gånger i veckan.. till att kanske ses nån gång i månaden på någon rutten fest med ett antal starka i kroppen=(
allt känns bara skit...

Var i nästan exakt samma situation för snart ett år sen, trodde verkligen det skulle bli vi två resten av livet :( Men det går över även om allt kanske känns hopplöst nu i början, några månader sen är du back on track again :thumbup:

Jesper
2005-06-07, 09:59
Var i nästan exakt samma situation för snart ett år sen, trodde verkligen det skulle bli vi två resten av livet :( Men det går över även om allt kanske känns hopplöst nu i början, några månader sen är du back on track again :thumbup:

hehe jo..men några månader är lång tid=/

Jay-Z
2005-06-07, 10:02

Tacka din lyckliga stjärna att detta händer nu och inte under höst/vinter-perioden. Det är väl det enda positiva i kråksången. :)

Jesper
2005-06-07, 10:06
Tacka din lyckliga stjärna att detta händer nu och inte under höst/vinter-perioden. Det är väl det enda positiva i kråksången. :)

mjo kanske det men vi umgås med ungefär samma folk och tycker det kommer bli jobbigt med alla fester osv nu i sommar.. kommer bli svårt att träffa henne .. vara "jämställd" med alla andra killar och så... men men... rör dom så dör dom!=)

victor_n
2005-06-07, 10:54
är själv i ett förhållande som hållt i nästan 18 månader nu... har hänt en massa skit på sisstone men båda älskar varandra minst lika mycket som för ett år sen om inte mer... den som lever får se hur detta går men jag vill inget annat än att få ha henne vid min sida!

men lite on topic.. jag tycker att du bör träffa lite nya ansikten prata me lite nya tjejer på msn å irl så du får känslan att det finns fler att finna där ute OCH DET GÖR DET! så häng inte läpp.. visa att du är stark och försök ta upp singel livet så fort som möjligt :)
hoppas allt löser sig för dig iaf!

Jishuku
2005-06-07, 11:02
Vet inte hur lätt det är i din situation (eftersom ni umgås med samma folk) men jag skulle hålla mig borta från henne dom närmaste månaderna. Ingen kontakt whatsoever. Hur svårt det än kan va.
Försök börja snacka med andra tjejer också, det hjälper. Speciellt när man ser att det finns andra där ute som man kommer minst lika bra överens med som man gjorde med sitt ex. Ta det lugnt med att hitta nån ny därimot.. risken är att du bara vill ha ett tröstobjekt, å det är att leka med folks känslor.

Jesper
2005-06-07, 11:03
är själv i ett förhållande som hållt i nästan 18 månader nu... har hänt en massa skit på sisstone men båda älskar varandra minst lika mycket som för ett år sen om inte mer... den som lever får se hur detta går men jag vill inget annat än att få ha henne vid min sida!

men lite on topic.. jag tycker att du bör träffa lite nya ansikten prata me lite nya tjejer på msn å irl så du får känslan att det finns fler att finna där ute OCH DET GÖR DET! så häng inte läpp.. visa att du är stark och försök ta upp singel livet så fort som möjligt :)
hoppas allt löser sig för dig iaf!

jo får väl göra det även om att träffa nya tjejer inte känns så aktuellt just nu... det jobbiga är ju att vi har samma umgängeskrets... hon känner mina polare och jag hennes, så festandet kanske blir jobbigt ett tag...

Jense
2005-06-07, 11:05
glöm henne. sprng inte och slicka hennes röv med tjänster osv för att du tror att du kommer få tillbaka henne.. alla killar gör ALLLTID det, för tjejer är så jävla bra på att utnytja folks känslor för sina egna jävla mål.

skit i henne helt bara, låt henne inte ställa sig in för därefter kommer tjänsterna du ska göra åt henne

Jesper
2005-06-07, 11:06
Vet inte hur lätt det är i din situation (eftersom ni umgås med samma folk) men jag skulle hålla mig borta från henne dom närmaste månaderna. Ingen kontakt whatsoever. Hur svårt det än kan va.
Försök börja snacka med andra tjejer också, det hjälper. Speciellt när man ser att det finns andra där ute som man kommer minst lika bra överens med som man gjorde med sitt ex. Ta det lugnt med att hitta nån ny därimot.. risken är att du bara vill ha ett tröstobjekt, å det är att leka med folks känslor.

jo det blir ju lite svårt som sagt.. tur i oturen att man ska in i lumpen snart då=/
Ny tjej lär väl dröja iaf som jag känner nu, vill inte ha någon annan..

Jesper
2005-06-07, 11:07
glöm henne. sprng inte och slicka hennes röv med tjänster osv för att du tror att du kommer få tillbaka henne.. alla killar gör ALLLTID det, för tjejer är så jävla bra på att utnytja folks känslor för sina egna jävla mål.

skit i henne helt bara, låt henne inte ställa sig in för därefter kommer tjänsterna du ska göra åt henne

hehe nej sånt håller jag inte på med , är inte sån. Vill hon ha mig tillbaka ska det vara något hon kommit fram till själv och är helt säker på.

Jense
2005-06-07, 11:08
hehe nej sånt håller jag inte på med , är inte sån. Vill hon ha mig tillbaka ska det vara något hon kommit fram till själv och är helt säker på.

mmm.. eller så vill hon inte ha tillbaka dig utan lurar dig för att du ska göra henne tjänster. been there done that och sett det på alla mina polare. det händer alla.

kimonque
2005-06-07, 11:09

:thumbup: tror det kommer gå bra detta

Jesper
2005-06-07, 11:13
mmm.. eller så vill hon inte ha tillbaka dig utan lurar dig för att du ska göra henne tjänster. been there done that och sett det på alla mina polare. det händer alla.

Fast hon har aldrig varit sån som bett om tjänster osv, förutom fylletaxi kanske hehe.
Tror dock inte hon kommer ångra sig, hon brukar vara säker på sin sak.

Jense
2005-06-07, 11:15
Fast hon har aldrig varit sån som bett om tjänster osv, förutom fylletaxi kanske hehe.
Tror dock inte hon kommer ångra sig, hon brukar vara säker på sin sak.

nä men det kommer efter.. vänta bara =P

vad jag säger är, glöm henne, sure visst kan du snacka med henne då och då.. men lugna dig tills dina känslor har svalnat och du kanske skaffat ny brud

Jesper
2005-06-07, 11:18
nä men det kommer efter.. vänta bara =P

vad jag säger är, glöm henne, sure visst kan du snacka med henne då och då.. men lugna dig tills dina känslor har svalnat och du kanske skaffat ny brud

haha ok vi får väl se:P

att glömma henne hade varit lättare om det inte är som det är, samma umgängeskrets. För att undvika henne skulle jag bli tvungen att undvika fler.
Vi kommer säkert va kompisar och så men det blir svårt i början.

Megatuttarna
2005-06-07, 11:21
Tyck synd om dig själv lite, det är fett nice. Sen går du väl vidare och baserar hela ditt liv på att visa hur jävla mycket bättre du har blivit än henne. Sikta in dig på att ta Nobelpriset t e x! :thumbup:

Jishuku
2005-06-07, 11:25
haha ok vi får väl se:P

att glömma henne hade varit lättare om det inte är som det är, samma umgängeskrets. För att undvika henne skulle jag bli tvungen att undvika fler.
Vi kommer säkert va kompisar och så men det blir svårt i början.

Det där med att va kompisar.. är säkert olika för alla, men för mig skulle det inte fungera förrän efter en längre tid, eller om jag har en annan brud å :kinky: . Annars blir man bara förbannad när hon hånglar upp nån annan eller skaffar pojkvän. Och då blir det bara jobbigt för er båda.

Jesper
2005-06-07, 11:27
Tyck synd om dig själv lite, det är fett nice. Sen går du väl vidare och baserar hela ditt liv på att visa hur jävla mycket bättre du har blivit än henne. Sikta in dig på att ta Nobelpriset t e x! :thumbup:

det är precis vad jag gör, sitter och tycker synd om mig själv, äter kexchoklad och startar såna här trådar för att alla också ska tycka synd om mig=)
nobelpriset..nja i vad? Ända jag är bra på är att koka makaroner=(
ska sikta in mig på att bli biff! så ser hon vad hon gått miste om :hbang:

Jesper
2005-06-07, 11:30
Det där med att va kompisar.. är säkert olika för alla, men för mig skulle det inte fungera förrän efter en längre tid, eller om jag har en annan brud å :kinky: . Annars blir man bara förbannad när hon hånglar upp nån annan eller skaffar pojkvän. Och då blir det bara jobbigt för er båda.

Tror jag är som dig lite också, skulle hon hångla upp någon inom de kommande veckorna/månaderna skulle jag nog inte bli så glad. Kommer nog gå och oroa mig speciellt för att någon i "kretsen" ska göra det.

Rocco
2005-06-07, 11:38
allt känns bara skit...

Vad man gör??? Man inser att man, vid ringa 20 års ålder, förmodligen kommer att ha ett flertal längre förhållanden som också kommer att ta slut... Trodde själv under mitt första långa förhållande att det skulle vara för evigt. Sen träffade jag en ny tjej och tänkte att nu så har jag verkligen träffat den rätta. Sedemera flyttade vi ihop, men det visade sig att det inte skulle hålla... Nu är jag snart 30 bast och först nu har jag insett att min nuvarande sambo är den jag vill leva med resten av livet... Men det kommer säkert äldre och visare människor och berättar storys om hur livet på nytt vänder när ens barn växt upp och man kanske upptäcker att den tilltänkta livskamraten inte längre är den man under 20 år älskat högt...

För att summera... När du om något år har slutat umgåtts med svettiga män i militäruniform så kanske du väljer att studera/jobba på annan ort. Du lär med all sannolikhet skaffa en helt ny bekantskapskrets och träffa massor av nya tjejer. Inte helt omöjligt att du om tio år inte ens har någon som helst kontakt med dina nuvarande kamrater. Jag vet att det kommer att hända MYCKET i ditt liv de närmaste 10 åren...

Jay-Z
2005-06-07, 11:40
Kommer nog gå och oroa mig speciellt för att någon i "kretsen" ska göra det.

Visar de inte större respekt än så?

Jesper
2005-06-07, 11:44
Visar de inte större respekt än så?

jo det hoppas jag men jag menade inte de närmre vännerna utan folk som man egentligen inte umgås med men som man ändå känner, sånna man festar med typ. Vetifan om dom skulle bry sig när dom är fyllekåta..

Jense
2005-06-07, 11:45
jo det hoppas jag men jag menade inte de närmre vännerna utan folk som man egentligen inte umgås med men som man ändå känner, sånna man festar med typ. Vetifan om dom skulle bry sig när dom är fyllekåta..

fortfarande, de jag festar med skulle aldrig ens kolla på min tjej på sånt sätt, total brist på respekt och de förtjänar det dom får efter också

Jesper
2005-06-07, 11:49
fortfarande, de jag festar med skulle aldrig ens kolla på min tjej på sånt sätt, total brist på respekt och de förtjänar det dom får efter också

Nej såklart skulle inte någon av mina riktiga polare göra något sådant men sen finns det ju alltid de runtomkring, folk som inte går att undvika när man bor i en liten håla till förort. Men de får vad de förtjänar efteråt isåfall som sagt.

Slartibartfast
2005-06-07, 11:49

Om du kommer över henne på några månader så kan det inte ha satt särskilt djupt. Det kan ta ÅR.

Ha lite kul med andra brudar. Det dämpar sorgen.

Jesper
2005-06-07, 11:54
Om du kommer över henne på några månader så kan det inte ha satt särskilt djupt. Det kan ta ÅR.

låter lugnande:P
Det märks.. var ju min första love=/

Jense
2005-06-07, 11:54
Nej såklart skulle inte någon av mina riktiga polare göra något sådant men sen finns det ju alltid de runtomkring, folk som inte går att undvika när man bor i en liten håla till förort. Men de får vad de förtjänar efteråt isåfall som sagt.

jo men det måste ju vara sånna som vetat om att ni varit tillsammans.. känns inte så motiverat att klubba ner någon helt okänd som flörtade med henne... jo kanske lite, men inte lika mycket

Jesper
2005-06-07, 12:00
jo men det måste ju vara sånna som vetat om att ni varit tillsammans.. känns inte så motiverat att klubba ner någon helt okänd som flörtade med henne... jo kanske lite, men inte lika mycket

Jo det vet de flesta häromkring, men tyvärr är nog inte alla tillräckligt schyssta för att bry sig om det.

Lizard
2005-06-07, 13:50
Jo det vet de flesta häromkring, men tyvärr är nog inte alla tillräckligt schyssta för att bry sig om det.

Hon, hon och hon....

Vad är det DU vill?!
Om hon finns eller inte, på vilket sätt passar det in i det DU vill ha ut av livet?
Skulle ditt liv bli vare sig lättare eller bättre för att hon finns runt dig? När då? Erbjuder hon sig när du ska borra hos tandläkaren kanske? Eller tar hon jobb-intervjun åt dig? Vad är det som du behöver ha henne till och varför blir ditt liv så svårt utan henne?

Jag menar inte att du inte kan vara djupt ledsen och att du ska ta lätt på sorgen, men ha lite självrespekt för tusan bövlar. Du har ditt liv att leva och hon vill inte leva ditt liv. Lev ditt liv ändå.
Visserligen ligger det snubblande nära att börja med "du är bara 20 och jag kommer ihåg.." men du har rätt till din sorg utan att få klappar på huvudet.
Så, nu har du chansen att utveckla dig själv och ditt liv. Gör det du vill med vem du vill utan att behöva tänka efter vad hon vill och inte vill.
Go for it.

Lizard

Pecca
2005-06-07, 21:30
hmmm.... Det var visserligen ett antal år sedan jag slutade skolan, men tack för omtanken... känns skönt att vissa anser en vara ung fortfarande :thumbup:

Hmmm... så du tillhör Ljungsbro folket du.... Ok, bad for ya :booty:

Fatalist
2005-06-07, 22:27
Lipa om du är en man, annars är det bara att hålla inne. Släpp ut det, sen tänker du lite. Sen glömmer du henne. Skaffa ny tjej.

mangemani
2005-06-07, 23:15

nja,vet inte om jag håller med där.

det finns saker som tjejen kan göra som får en att inse vilken slags människa hon egentligen är och på så sätt börja tänka om hon verkligen är nått att vara ledsen över.
ta mitt förra förhållande tex,jag älskade den tjejen jäkligt mycket,men efter ett tag så visade hon en sida som inte var så normal och när det väl tog slut så betedde hon sig inte nå bättre.....detta gjorde att man tappade en hel del utav dom känslor man hade för henne och efter typ 2-3 mån så var känslorna totalt borta.