Visa fullständig version : nyckelbens skada
tja jag undrar om de är nån som knäckt nyckelbenet å kan svara på hur länge de tog för denne person att komma tillbaka å kriga på gymmet fullt ut tacksamm för svar *flex*
ca 5veckor efter brottet så kunde jag leka loss med dom andra barnen.
nyckelbens skada
Vem är Nyckelben?
ca 5veckor efter brottet så kunde jag leka loss med dom andra barnen.
hade du inga smärtor eller så då
tränade inte styrketräning på den tiden men kunde cykla lite dh och lyfta lite skit på jobbet utan större problem.
Jag har för mig att jag gick med en s.k. "åtta" i sex eller åtta veckor eller så, men det är rätt länge sedan så jag kan minnas fel. Jag var igång och red innan jag fått åttan borttagen utan att det var några problem (är dock inte helt säker på att farbror doktorn skulle ha rekommenderat det); däremot skulle jag nog inte ha varit mogen för gymträning med den armen. Min gissning är att du kan komma igång med träning av resten av kroppen när du fixar det utan att det gör ont, men ha inte för bråttom med den brutna armen så läker den snyggare (vilket i sammanhanget även betyder "med mindre komplikationer och smärta"). Kanske ett "fjolligt" argument, men jag lovar dig att det är snyggare att ha någorlunda symmetriska nyckelben istället för ett normalt och ett som är som en puckel. Och MINA axlar var i alla fall inte så breda att de blev snyggare av att bli mer sluttande ... ;)
Jag bröt nyckelbenet när jag var liten. När man är åtta år så bryr man sig inte så mycket om vad läkarna säger, resultatet blev att det läkte lite snett. Nu när jag rör axeln i en viss vinkel känner jag hur benet "hoppar" ur plats. Enda gången det riktigt har stört mig är när jag försökt spela disc-golf eftersom tekniken man använder när man kastar får mitt nyckelbenet att "hoppa till" så jag inte kan kasta rakt ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.