handdator

Visa fullständig version : 2-split

bear.flowertwig
2005-06-06, 21:45
Hur kör ni era upplägg där?

Tänkte gå in på det nu men orkar inte möblera om i programmet själv, dessutom är det alltid bra att få höra hur andra ser på saken.

sunkan
2005-06-06, 21:57
mitt träningschema är splitat i 2delar fördelat på 3dagar per vecka, kolla lite i min journal om du har lust.

bear.flowertwig
2005-06-06, 22:21
mitt träningschema är splitat i 2delar fördelat på 3dagar per vecka, kolla lite i min journal om du har lust.

Tack ändå. Insåg att jag var mer än lovligt lat. Har ju faktiskt mina gamla DC-upplägg att kika tillbaka på... ;)

sunkan
2005-06-06, 22:26
Tack ändå. Insåg att jag var mer än lovligt lat. Har ju faktiskt mina gamla DC-upplägg att kika tillbaka på... ;)

ja men vad är det för problem? Go for it!

Bjorne
2005-06-06, 23:22
Jag har testat flera kombinationer.
Just nu kör jag:

1# Rygg, bröst, bices, triceps, bakre och främre axel
2# Fram- och bakrelår, vader, mage, mitten axlar, HIIT
3# Vila, försöker undvika all form av ansträning.

Edit;
Sedan som regel, har jag att aldrig köra knäböj eller marklyft (eller andra övningar som går på ländryggen hårt) mer än max två gånger (totalt) per vecka. Förut blev det fler gånger och jag kan lova dig att det inte tog många pass innan ländryggen var helt åt skogen.

Kör tre övningar per muskelgrupp och tre set i varje övning, rygg kör jag lite fler set och på biceps lite färre.

bear.flowertwig
2005-06-07, 17:21
Jag har testat flera kombinationer.
Just nu kör jag:

1# Rygg, bröst, bices, triceps, bakre och främre axel
2# Fram- och bakrelår, vader, mage, mitten axlar, HIIT
3# Vila, försöker undvika all form av ansträning.

Kör du det där på rullande schema?
Dvs
* träning
* träning
- vila
* träning
* träning
- vila...

Tycker det blir för mkt. Vill inte köra bröst dan före jag kör axlar(båda är prioriterade grupper). Slitigt nog att köra dem med bara en vilodag emellan.

Bjorne
2005-06-07, 17:41
Kör du det där på rullande schema?
Dvs
* träning
* träning
- vila
* träning
* träning
- vila...

Tycker det blir för mkt. Vill inte köra bröst dan före jag kör axlar(båda är prioriterade grupper). Slitigt nog att köra dem med bara en vilodag emellan.Har delat upp axlar, så att jag kör framsida axlar när jag kör bröst, då pressövningar tar en hel del på framsida axlar. Sedan baksida axlar också, då de flesta dragövningarna för ryggen tar på baksida axlar. Där emot slipper Lateral att piskar och därför läggs träningen för lateral dagen efter istället, funkar utmärkt för min del.

johnnytex
2005-06-07, 20:10
DC :thumbup:

Pass #1

Ben, lats, biceps, underarmar, traps

Knäböj/Marklyft
Chins/Hantelrodd
Skivstångscurl
Hammercurl/Underarmscurl
Hantelshrugs

Pass #2

Bröst, axlar, tricpes, vader, ev mage